Opinia, iulie 1915 (Anul 12, nr. 2507-2532)

1915-07-01 / nr. 2507

SS Promoțiunea gimnaziului «Moritz şi Ben Wachtel» pe anul 1915.—Clasa I-a: Avram Avram, Avram Ezra, Avram Mendel, Beilis Arnold, Beral N. Hers, Berman Leon, Bercovici Haim, Bercovici H. Leib, Bercovici Iancu, Bercovici Marcu, Bereu Isidor, Bognen H. Aron, Braunstein Iosef, Brill Alarcei, Bril Schülern, Caufman Leon, Cernes Jacob, Chisil Avram, Cohin Marcu, Cohn Arnold, Cohn Semi, Davidovici Moritz, Dulce Moritz, Einismann Lupu, Faierstein Ghidale, Ghelber I. Sanel, Gheţel Simon, Gheţel Simon, Ginsberg Jacques (corig. franc.), Glükmann Izrael, Golden Zaharia (corig. franc.), Grünberg A. Riven, Grinberg I. David, Eizenhendler Ihil, Herşcu A. Moisă, Heller Francois, Hermann Izrael, Ihilovici Wel, Iţic Strul, Iosipovici David, Iţicovici Bereu, Juster George, Kahane Moses, Leibovici A. Bereu, Lernovici Aurd, Ludatşer Herman, Marcovici Solomon, Marcu M. Sloim, Marcusohn Osias, Mates David, Mendel Iancu, Herş M. Beniamin, Mihel Moise, Mihel Titus, Moisă L. Iţic, Moscovici Leon, Munteanu Gheorghe, Neigher Heinrich, Olivenbaun Samu, Petreanu Moses, Polak Marcu, Rosen A. Haim, Rosenblatt Josef, Rosenfeld Lupu, Roter I. Sloim, Rub'n Herşcu, Saer Moise, Schorr A. Zisu (cor. franc.), Segall Carol, Segal Moritz, Segal Solomon, Startz I. Leb, Silberberg I. David, Silbermann A. Aba, Simha Hună, Simon Oieru Strul, Spiegler Moise, Steclaru Azril, Steinberg S. David, Stocker B. Wolf, Strauch Isac, Streifer Sulem, Sfartz Farvs, Sfartz Iosub, Zelingher P. Iosub, Timener Marcel, Trachtenberg Iţic, Vainder Iulius, Vais Oscar, Wartenberg V. Haim, Vexler Pincus, Zaidman Carol, Zilberman Herman, Zilbermann Leiba, Nachman Avram (amănat pentru Septembrie) Popovici Isaia, Buzescu Valeriu. Nici un repetent. Clasa II-a: Altăr Şoil, Bercovici D. Beer, Binstock Albert, Broder Bernard, Burăch Adolf, Cahane Mareș, Chirsenhant Mendel, Climer Iosub, Clingher Moise, (col. Istoria) Corin Iancu, Davidovici I. Idei. Dulberg I. O. Herman, Forst I. Herş, Gratz I. Gherşin, Gratz S. Gherşin, Grinberg Izer (cor. rom. mat.), Grubert Samuel (cor. fr. mat.) Haimovici Samuel, Held Moise, Horovitz Moise, Iosipovici Isidor, Lazăr Peisich, Lehrer Moise, Lehrman Samuel, Arnstein Fridrich, Pincu Beni, Rubin Altăr, Saier Avram, Schor Simha, Segal Iţic, Seivasin S. Haim, Solomon I. Leib, Schweiger Carol, Traubici Zigmund, Walder Meier (cor. ist.) Vexler Lupu, Wiseman Guidilar, Zilberman Iancu, Schonfeld Motăş (amînat p. Septembrie). Nici un repetent. Clasa IlI-a: Abovi.i Leon, Aber Aron, Bacalu Avram (cor. latina) Birnberg N. Leon, Braunstein Carol, Braunstein Leon, Bitill S. Herman, Copelovici M. Herş, Darci H. Strul, Diamand Leon, Finkelstein Jaques, Focşneanu B. Lazăr, Grinberg A. Emil, Gutmann Arni, Hendel Zeilig, Herman H. Ilie (cor. lat. fizica) Iacob Iosif (cor. fizica) Leib Z. Leib, Leibovici Simon, Leibovici Strul (cor. fizica) Leizerovici H. Leib, Meier Lazăr, Marcus Bene, Meller Herşu, Mendelsohn N. Fişei, Moses Herş, Ornstein D. Iosef, Rosenfeld A. Herş, Rotmann H. Herş, Şaier Caiman, Segal Daniel, Segal Moise, Segal Talel, Solomon A. Leizer, Speitah Meier, Streitmann David (cor. latina) Tane H. Marcu, Wachtel Elias, Weidenfeld H. Ițic, Zelgher Jean. Himelbrandt Moise (amînat p. Septembrie) Nici un repetent. Clasa IV-a : Avram Hiel, Bergher Eduard, Bernstein M. Beer, Copoi Lupu (cor drept), Climer Iancu, Cornel Buium, Fischler I. Marcel, Herşcovici A. Pincu, Isac H. Beer, Karniol Arnold, Leib Jasac, Lupu Avram, Mendelsohn Wilhelm, Moscovici E. Walenstein (cor. latină), Neibergher Aizic, Ornstein H. Josup, Segal Haim, Svartz Strul, Silberstein Carol, Stoica P. Eug. Ronko, Weisman Hascal, Wexler Benjamin, nici un repetent. Examenul s’a ţinut în localul Institutului sub preşedinţia d-lui profesor universitar dr. P. Bogdan. "8 Debitul Badaron aduce la cunoş Onor, public, că produsele alimentar vînd cu următoarele preţuri: Unt superior pe cafea şi masă 5.00 Unt de gătit 3.40 Smîntină dulce centrifugată 2.0( Caşcaval grecesc 2.4( Caş gras de munte 1.2( Brînzeturi noi in burduşe 3.0( Caşcaval de Pentereu 3(X Schweitzer elveţian veritabil 6.0( Gervais bucata 0.4 Salam de Sibiu 7t<)( Ghidem de Botoşani 5,0C _ Toate calităţile de vinuri superioa vînd cu litrul şi în sticle înfundate Vin alb Vin alb şi roş Vin alb şi roş superior Vin Cotnar şi Bordeaux Vin Cotnar superior Pelin de Mai SS In cursul săptămînei trecute s’au mai stabilit la mănăstirea Agapia pe timpul verei următoarele persoane : D. Gh. Morţun avocat, Bacău, d. Theordor Burghelea, inginer C. F. R. Iaşi, d-na Catargi, Bucureşti, d-ra Zoia Miclescu, Bucieşti, d-na Constantinov Iaşi, d-na Maxim Bucureşti, Familia Movilă Iaşi, d-ra Febronia Meicu, Iaşi, d-na Maria Miclescu, Bucureşti, d. N. Popescu institutor, Buzeu, d. Iorgu Iordan profesor, Iaşi, doamna doctor Amargot Ţintă Iaşi, d-nele Radiemsky Iaşi, d-l şi d-na general Pascu Iaşi, d-şoara A. Burada Iaşi, d-şoarele Pavalache Iaşi, d-na Cleopatra Diamandi Bucureşti, d-l Popovici Taşcă cu familia Bucureşti. Apoi ca vizitatori d-nii Alexandru A. Badareu, fost Ministru, profesor Gheorghiu seminarul Iaşi, Gh. Dimitrescu Hălăuceşti jud. Roman, d. profesor Catulescu Iaşi, d-l şi d-na Alexandru T. Stoian Iaşi, d. Vasile Mîcnea funcţionar Iaşi, d-şoara Alexandrescu telegrafistă Iaşi. 58 Programul superb care se reprezintă pe ecranul cinematografic „Pathe Fréres“ din astă seară Marţi 30 iunie c., la grădina Traian cuprinde : Pe urme arzătoare, senzaţională dramă de aventuri, care se desfăşoară în regiunile cele mai pitoreşti ale Americei de Nord. — Iubirea unui frate, dramă sentimentală.—Tigrul, originală desfăşurare cu o deosebită punere în scenă. — Vechiul cuib, desfăşurare romantică, etc. Mercuri 1 Iulie. Reprezentaţie organizată de un comitet de elită al doamnelor din Iaşi, pentru ajutorarea populaţiei nevoiaşe din Belgia. Program nou. Femeea altuia, dramă cu d-ra Francesca Bertini (5 părţi). Comedii, etc. SS Cu prilejul încheierei anului şcolar D-na R. Sufrin, directoarea cursului profesional „Steaua“, organizînd o excursiune la Bîrnova cu elevele şcoalei, comitetul şcolar a dat o agapă în onoarea corpului didactic. Excursioniştii în număr de 70 au pornit cu trenul de 7.20, iar cu trenul de 1.40 a sosit d. Herzenberg preşedintele societăţii „Steaua“, cu alţi membri din comitet. Ei au fost primiţi la gară de către excursionişti cărora preşedintele le-a mulţumit pentru frumoasa primire. Excursioniştii au pornit în care cu boi frumos împodobite cu flori şi ramuri căutînd în tot drumul pînă la chioşcul din pădure unde este şi o poiană unde a avut loc o masă comună la care au asistat d-nii: Herzenberg, Rechler, Gropper, Sufrin, Herbst, Alexandru Cana, şi Roth , d-nele R. Sufrin, A. Rudich, L. Gropper şi d-rele Perlitz, Herşcovici, Brauner, Zeligher, Moise, F. Feldman şi elevele cursului profesional. După masă d-ra F. Feldman a distrat pe excursionişti prin frumoase recitări pentru care a fost răsplătită cu aplauze numeroase. La ora 8 excursioniștii au plecat cintînd spre gară ducînd fiecare cele mai plăcute impresii. 0.80Ut. 1.00n 1.20îl 1.60n 2.00fj 1.20n chiar de pe acum Se închiriază și frumoase in perfectă stare, bine bilate împreună cu o bucătărie şi de bae. A se adresa la Administraţia ac. ziar. ieşani. Populaţiunea celei mai nefercite deşi a celei mai civilizate ţări din Europa, populaţiunea Belgiei, a bogatei şi muncitoarei Belgii, a ajuns la cea mai neagră mizerie. Belgienii nu întind mîna, dar oamenii cu inemă şi suflet de pretutindeni sunt datori să le dea tot sprijinul pe care-l merită, să o întindă pentru a-i ajuta. Miine sară Mercuri 1 Iulie va avea loc o reprezentaţiune cinematografică în grădina Traian în folosul populaţiunei nevoiaşe a Belgiei. Ieşani, faceţi dovada dragostei voastre de oameni şi a admiraţiunei voastre pentru Belgia nelăsînd nici un loc neocupat mîine-seară în grădina Traian. Comitetul. Se caută de pe acum Un apartament compus din 4 camere, o bucătărie şi atenanse. A se adresa la Banca Iaşilor. De vinzare, cu No. 12, compuse din 10 odăi şi anume : Un corp de 4 odăi, sală prin mijloc şi pivniţă, alte 4 odăi la mijloc şi una odae subsol cu pivniţă, precum şi una odae cu antret cu toate atenansele în bună stare. Doritorii se vor adresa proprietarului in casele mai sus menţionate. Israel Broide Iasi str. Anastasie Panu 13 MARE DEPOZIT de SACI Serviciul telegrafic şi telefonic al „Opiniei" Principii la Tekir-Ghiel Constanţa.—Aseară, la ora 10, principesa Elisabeta şi principele Nicolae au sosit în localitate, de unde vor pleca la Tekir-Ghiel, pentru cură, întrevedere Constanţa.—D. Porumbaru, ministru de externe, se află de 3 zile la Constanța. D-sa a avut azi o lungă întrevedere cu d. Psillas, ministrul Greciei. Aeroplan deasupra Capitalei Bucureşti.—Aseară pe la oarele 10 a fost observat ,un aeroplan german evoluînd deasupra Capitalei. El avea o lumină gălbue şi se afla la o înălţime de aproape 1000 metri. Zborul lui a fost urmărit. Aeroplanul venise dinspre nord, a evoluat deasupra oraşului, apoi s’a îndreptat spre sud, mergînd probabil spre Dunăre. Moartea principelui von Wedel “ Berlin.—Președintele Camerei seniorilor prusieni, principele von Wedel a murit ori după amiază. * Viena. — Principele von Wedel, care avusese o misiune în Romînia și care se afla bolnav, a murit în după amiaza zilei de ieri. Alianţa turco- bulgară Bucureşti.—Ziarul „Adevărul“ află că Austria şi Germania ar fi cerut Turciei, ca în condiţiunile ce vor stabili acordul turco-bulgar, să ceară Bulgariei, ca în cazul cînd Romînia şi Grecia s’ar alipi quadruplei înţelegeri, armata bulgară să atace Romînia. Ardelenii la Bethman*Holveg Bucureşti. — Fruntaşii ardeleni, d-nii Aurd Popovici şi Aurel Vină cari se află în Elixţia, întorcîndu-se în Germania, au fost primiţi într’o lungă audienţă de către Cancelarul Germaniei. Rezultatul convorbireî nu se cunoaşte încă. D. Radeff la Constanţa Constanţa.—D. Radeff, ministrul Bulgariei, se află de cîteva zile la Constanţa. întrebat de ziarişti, d. Radeff a declarat, că nu are încă nici o cunoştinţă oficială despre cele relatate de ziare relativ la d. Ghenadieff. Cartea Roşie austriacă Viena. — A apărut o carte Roşie a guvernului In care Hei a înşelat opinia publică asupra adevăratei stări de lucruri. Războiul austro* muntenegrean Viena.—In zilele din urmă, muntenegrenii au depus, la graniţa Herţegovinei, o vie activitate dar fără nici un succes. După o bombardare cu artileria grea, două batalioane au dat atac în contra poziţiunilor noastre de la graniţă, la vest de Artovac, dar au fost respinse. Aviatorii noştri au aruncat bombe asupra poziţiilor muntenegrene. Inamicul a încercat zadarnic, la est din Probinje, să producă vreun efect prin bombardare cu artileria. Betten flotei ruse Bucureşti.—Lingă Farul Tuzla, 2 ore depărtate de Constanţa, vase de război ruseşti fac poliţie zi şi noapte, căutlnd să oprească contrabanda eventuală ce s’ar face din Rominia pentru Turcia. Lupte la Souchez Berlin.—Pe teatrul occidental, cimitirul de la Souchez, pe şoseaua Arras, a fost ieri din nou atacat de noi şi cucerit. Am capturat 2 ofiţeri 163 soldaţi, 4 mitraliere şi 4 aruncătoare de mine. * * - I- Paris.—Lingă Arras, după o bombardare cu gaze asfixiante, germanii au atacat şi au reuşit să ocupe cimitirul de lingă Souchez precum şi citeva tranşee. La Neuville st. Vast s’au dat lupte cu granate de mină, fără cîştig pentru nici o tabără. In Voeuvre germanii au canonat cu violenţă şi au dat atacuri dar afară succes. La Habertzwiler, un atac german a fost respins şi am făcut prizonieri. Doctor S. Dulberger de la Facultatea de Medicină din Viena după o practică de 17 ani In spitalele din Iaşi, Viena şi Berlin sub direcţiunea d-lor profesori Sculy din laşi, Dräsche din Viena şi Bum din Berlin, specializat in bolile de femei, faceri şi în noul tratament ca băi de lumină electrică, avind aparatele cele mai perfecţionate proprii pentru următoarele boli: Rheumatism, boli defemei, Ischias, gastralgie, gută, obezitate, diabet, nefrită, artrite, astmă, bronchită, tuberculoza in primul studiu, pleurezia tuberculoasă, anemia, neuralgia, tabes, scrofuloză şi toate intoxicaţiile cronice, dă consultaţiuni de la 10—12 m. şi 3—5 p. m. în locuinţa sa din : Iaşi, Str. Costache Negri No. 10 (Coasta str. Veche), vis-a-vis de Biserica Bărboi. Student, ambele: franceză, germană şi latină, caută meditaţii. _ A se adresa sub * R. H.* la Admnistraţia ziarului „ Opinia “ Om ....A de închiriat o casă SB Cailîa la o vie în apropierea Iaşului, pentru vară. A se adresa str. Oane 24. De inchiriat acum, şi crisma ocupată adualmente de d. Fastlich de la 26 Octombrie a. c., in strada Cuza- Vodă 71—73. A se adresa la d. lacob Packer strada Costache Negri, 52. Meditaţii la ţară Un absolvent al Facultăţei de Utere Iaşi, caută preparaţii la ţară pentru toată vacanţa. Adresa la ziar sub „Meditaţii.“ PRETURI REDUSE LA BECURI „OSRAM“ ,,Rominia Muzicală“ strada Lăpuşneanu 24 vinde incepind de astăzi, becurile „OS RAM,, cu Lei 1.30 Cereţi numai „OSRAM“ fiind cele mai economice şi durabile. ROMANIA MUZICALA 24, Lăpuşneanu, 24, 1 # Magazin de Muzică şi Birou de scris cu maşina de închiriat bilate pe timpul verei pentru aer se inchiriază şi anual cu preţuri foarte convenabile. A se adresa str. Moarei de Vint No. 6 Institutrice Francois’, Anglais, Allemand, Piano ă perfection desire changer place actuelle. Lettres journal sous H. Grädlaa „TAN AS ACME" Trupa Aschkenazy debutul celebrei artiste americane CLARA YOUNG Mercuri 1 Iunie ora 9 juni, seara Pentru prima oară in Iaşi S U Z A N A Joi 2 Iulie, ora 9 juni. PUPCHEN Războiul austro-italian Viena.— Pe teatrul italian, inamicul a dat mai multe atacuri, toate respinse de noi, la Fermeliani, Regipulia şi la sud de muntele Km. Lupte de artilerie au continuat la graniţa regiunei Carintia şi la nord-est de Kreutzberg. După un foc îndreptat contra trecătoarei Milano, italienii au atacat şi au fost respinşi. * Viena.—Un comunicat oficial relevă că statul major italian anunţă mereu victorii în contra ofensivei austriace. Insă austriacă sunt în defensivă și probabil că armatele italiene trebue să suporte lupte mari în contra atacului avantposturile noastre. * GRIG0RE L0HAN — AVOCAT — s’a mutat in str. Langa No. 3 (Casele Langa), Villa 0. Gheorghiu — SlătifcMoItlova — compusă din 8 camere mobilate şi dependenţe, se inchiriază pentru sezonul anului curent. Villa ieri de vinzare. Doritorii se vor adresa d-nei Maria D. Gheorghiu strada Dancu , Iași.