Pentru Socialism, iunie 1972 (Anul 22, nr. 5704-5729)

1972-06-24 / nr. 5724

r ,4 V K, r ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN MARAMUREȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XXII nr. 5724 ♦ Sîmbăta 24 iunie 1972 * 4 pagini — 30 bani ÎN ÎNTÎMPINAREA CONFERINȚEI NAȚIONALE A P. C. R. ■ ' . ■. ■ ■ ■ [UNK] [UNK].•. ' ya. . * . . •* ____________________ ȘI A CELEI DE-A XXV-A ANIVERSĂRI A REPUBLICII SUCCESELE ÎN PRODUCȚIE - RĂSPUNS MUNCITORESC LA CHEMAREA PARTIDULUI Azi, la lucrările Conferinței extraordinare a organizației județene de partid, numeroși delegați vor aduce cuvîntul de luptă și muncă entuziastă a colectivelor industriale care, mobilizate de înflăcărată chemare a partidului, se străduiesc să realizeze înainte de termen cincinalul 1971— 1975. Cîteva dovezi ale hărniciei, abnegației și dăruirii, succese semnificative ale muncii efervescente din aceste zile premergătoare Conferinței Naționale a partidului, le subliniem în cele de mai jos: Minerii — detașament de frunte Forestierii băimăreni lucrează in contul lunii august . In toate abatajele și galerii*le subteranului maramureșean ■ deviza acestor zile este autodepășirea. Subliniind că la producția marfă, Centrala minereurilor neferoase Baia Mare pre■limină pentru primul semestru I o depășire valorică de circa ■ 9.000.000 lei, punctăm cîteva deosebite succese repurtate de ■ colectivele exploatărilor miniere după trecerea a două de■cade de muncă din luna iunie: * Minerii de la mina TO ■ BOIOAGA a E.M. BAIA BORI ȘA dau minereu in contul cetei de a doua decade din luna iulie. Brigăzile conduse de 1 minerii specialiști Ioan Iarinca, 1 Toader A. Pop și Constantin I Miron lucrînd în abataje rermanente au depășiri de plan între 5—10 la sută. Tot aici, la galeria de bază Baia I Borșa, brigada comunistului Ioan Bárány, după ce în lunile trecute a dobîndit avansări de ? 125—132 m.l., în iunie luptă ! I pentru a obține cel puțin 140 m.l. avansare lunară. I * La E.M. BAZA SPRIE avansul față de plan la minereu extras este de mai bine de 1 Flotatia I * 11.000.000 lei metale marfă peste planul semestrial. I * Randamentele medii de extracție mai mari cu 2,37 I puncte față de plan. 20 de zile. Rezultate deosebite se obțin în toate cele patru sectoare ale exploatării. Am remarca succesele brigăzilor de tineret conduse de Poduț, Vasile Pop și Dumitru Gheorghe Szabó, precum și cele ale minerilor din panourile 1313, 1312, 334, 335 și altele. * Cu producția suplimentară realizată de la începutul anului și pînă la decada a doua din luna iunie, colectivul E.M. NISTRU echivalează sarcina de plan la extracție pînă la 5—6 iulie a.c. * La E.M. ȘUXOR, hărnicia și abnegația colectivului are un corespondent material semnificativ. Pe exploatare planul semestrial s-a îndeplinit. Minerii de aici dau acum producție în contul zilelor de 4—5 iulie a.c. * Cu producția realizată la 24 iunie, colectivul celei mai înalte mine — GURA BĂII de la E.M. BAIA BORȘA, pășește în cel de al doilea semestru al anului. Notăm realizările deosebite ale brigăzilor conduse de Ioan Cicioc, Caspar Matyaș și Ludovic Iștvanca. centrală • V tehnica nouă se află pe primul plan al preocupărilor, cel de la FLOTAȚIA CENTRALA Baia Mare raportează îndeplinirea înainte de termen a sarcinilor ce-i reveneau în piicolectiv cu valoroase tradiții de muncă și succese în cadrul C.E.I.L. .Sighetu Marmatiei, cel de la U.E.I.L. BAIA MARE a obtinut în acest cincinal asemenea rezultate încît cum dă produse în contul luanii august. Trebuie să notam că, fată de planul primului se- Industria locală peste planul Datorită măsurilor aplicate pentru perfecționarea activității productive, hărniciei colectivelor celor 5 unități subordonate. Direcția județeană de industrie locală raportează îndeplinirea în avans a sarcinilor planului semestrial. Potrivit preliminărilor, se va obține fază de plan o producție Angajamente cu 3.000. Ö notă telefonică transmisă redacției de top. Vasile Munteanu ne aduce la cunoștință că la Cooperativa „Mara" din Sighetu Marmației, sarcinile de plan ale primului semestru, inclusiv angajamentele pe perioadă, au fost îndeplinite la 20 iunie a.c. Un motiv puternic mostru, încheiat înainte de termen, forestierii băimăreni vor realiza o producție marfă suplimentară în valoare de circa 4.300.000 lei, valoare în care se includ însemnate cantități de bușteni pentru derulaj, traverse, cherestea de foioase. 15.000.000 lei semestrial marfă suplimentară în valoare de circa 15.600.000 lei. Din aceasta, mai bine de 4 milioane revine producției pieselor de schimb auto. La fondul pieții, cit și la export se vor livra peste plan însemnate cantități de mobilă, materiale de construcție, prefabricate din beton etc. suplimentate 000 lei stimulator pentru cooperatorii sigheteni, care au hotărît să-și majoreze angajamentele anuale la producția marfă cu încă 3.000.000. „Consacram succesele noastre, se spune în notă, Conferinței extraordinare a organizației județene de partid", unul semestru la minereu prelucrat, metale în echivalent și producție marfă, indicator la care pînă la 30 iunie se vor obține suplimentar 11.000.000 lei. Preparatorii de aici au obținut în 5 luni economii la costurile de prelucrare de peste 3,3 milioane lei, au îmbunătățit randamentele de extracție medii cu peste 2,37 puncte față de cele planificate. Deschiderea Expoziției realizărilor economice și social culturale ale județului Maramureș Teri după amiază. La pavilioanele de expoziție din municipiul Baia Mare a avut loc deschiderea Expoziției realizărilor și social-culturale ale economice județului Maramureș. La festivitatea prilejuită de acest eveniment din seria manifestărilor consacrate apropiatei Conferințe Naționale a Partidului Comunist Român și aniversării proclamarea a 25 de ani de la Republicii au luat parte tovarășii Mihai Gere, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R.; Gheorghe Blaj, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Maramureș al P.C.R., președintele Consiliului popular județean; Dumitru Coliu și Ioan Gluvacov, membri ai C.C. al P.C.R., membri ai Biroului Comitetului județean de partid, ai Comitetului Executiv al Consiliului popular județean, reprezentanți ai organelor municipale de partid și de stat, un mare număr de oameni ai muncii din localitate. Rostind cuvântul de deschidere, tovarășul Gheorghe Dobra, secretar al Comitetului județean de partid, i-a invitat pe tovarășul Mihai Cere să taie panglica inaugurală. Asistența a vizitat apoi expoziția. In numeroasele sale standuri, grafice, machete și alte exponate, scheme. Vizitatorilor li se oferă imaginea grandioaselor înfăptuiri ce au contribuit la dezvoltarea economică și social-culturală a Maramureșului ca urmare a transpunerii în viață a sarcinilor trasate de Conferința Națională a partidului din decembrie 1967 Și de Congresul al X-lea al P.C.R. cu o notă aparte prezintă standul machetele ce prefigurează modernizarea și dezvoltarea localităților județului. Cu excepția zilelor de luni, expoziția este deschisă zilnic între orele 10 și 19. T Intilnirea tovarășului Nicolae Ceaușescu - > cu delegația Partidului African al Independenței din Guineea-Bissau și Insulele Capului Verde, condusă de Amilcar Cabral, secretar general al partidului Vineri la prînz, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit cu delegația Partidului African al independenței din Guineea-Bissau și Insulele Capului Verde, condusă de Amilcar Cabral, secretar general al partidului, care face o vizită de prietenie în Republica Socialistă România, la invitația C.C. al P.C.R. Au participat tovarășii Gheorghe Rădulescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei și Ion Dincă, secretari ai C.C. al P.C.R., Ghizela Vass, membru al C.C. al P.C.R. Cu prilejul întilnirii, s-a efectuat un amplu schimb de informații și de vederi în probleme de interes comun privind activitatea și preocupările celor două organizații politice și raporturile reciproce dintre P.C.R. și P.A.J.G.C. Totodată, s-a efectuat, un schimb de vederi privind situația politică internațională contemporană, evoluția luptei popoarelor împotriva imperialismului, colonialismului și neocolonialismului. Exprimînd întreaga lor satisfacție față de dezvoltarea raporturilor de prietenie, sprijin multilateral și solidaritate dintre cele două partide, militantă tentanții P.C.R. și P.A.l.G.C.repreau convenit să le extindă și să le diversifice, fie căt și prin mijloace diverse, în folosul prieteniei dintre popoarele lor, al cauzei unității forțelor antiimperialiste de pretutindeni. In numele delegației P.A.l.G.C., tovarășul Amilcar Cabral a transmis salutul combatanților și poporului din Guineea-Bissau și Insulele Capului Verde poporului român, Partidului Comunist Român și Comitetului său Central, tovarășului Nicolae Ceaușescu și a reafirmat sentimentele de prietenie, solidaritate și admirație față de poporul român, care luptă cu succes, sub conducerea P.C.R., pentru construirea societății socialiste, pentru progres, înțelegere și cooperare Tovarășul A. Cabral internațională, a apreciat că succesele dobîndite de poporul român constituie o contribuție importantă la dezvoltarea victorioasă a luptei popoarelor contra imperialismului, pentru pacea și progresul umanității. Mulțumind pentru salutul adresat, tovarășul Nicolae Ceaușescu a transmis tuturor combatanților mișcării de eliberare din Guineea-Bissau și Insulele Capului Verde salutul călduros al poporului român, al Comitetului Central al P.C.R. și al său personal, împreună cu asigurarea întregului lor sprijin în lupta dreaptă pentru lichidarea dominației colonialismului portughez și urările de succes deplin in înfăptuirea idealurilor de libertate, independență națională, progres social. Convorbirile au decurs intr-o ambiantă de deplină înțelegere reciprocă și caldă prietenie. ★ Tovarășul Nicolae Ceaușescu a reținut pe membrii delegației P.A.l.G.C. la dejun. Í 1 Pagina a 3-a Aspect din atelierul de reparare a utilajelor de calcule al I.I.R.U.C. Baia Mare. CHEMAREA SIDERURGIȘTILOR DIN HUNEDOARA CĂTRE COLECTIVELE DE MUNCĂ DN ÎNTREPRINDERILE SIDERURGICE ȘI ÎNTREPRINDERILE CONSUMATOARE DE METAL Conștienți că înfăptuirea înainte de termen a prevederilor planului cincinal este în strînsă legătură cu asigurarea condițiilor materiale, iar obținerea unei eficiente sporite în industria prelucrătoare, în construcții, transporturi și alte ramuri este condiționată de nivelul calitativ al metalului, siderurgiștii hunedoreni sunt angajați plenar în îmbunătățirea performanțelor calitativ-funcționale ale metalului livrat economiei naționale, a creșterii ritmicității cu care acesta ajunge la utilizatori. Actualele cerințe ale economiei naționale în plin avânt au impus ca o necesitate luarea unor noi măsuri menite să conducă la o valorificare mai înaltă a metalului, la asigurarea construcțiilor de mașini și utilaje cu noi sortimente de oțeluri, cu proprietăți superioare, care să asigure în același timp un consum scăzut, o fiabilitate ridicată, un grad sporit de securitate în funcționarea mașinilor și utilajelor. Pornind de la aprecierea capacității tehnice a industriei noastre siderurgice, în general, a posibilităților colectivului Combinatului siderurgic Hunedoara, ne adresăm tuturor unităților din industria siderurgică, din proiectarea uzinelor constructoare de mașini, unităților de construcțiimontaj, cu chemarea de a neunifica eforturile și preocupările, în vederea realizării unor ample măsuri menite să conducă la reducerea consumului de metal, prin promovarea rapidă a progresului tehnic în proiectare, în tehnologia de elaborare și laminare, in asimilarea de noi sortimente de oteluri și laminate. In acest scop, la Combinatul siderurgic Hunedoara se vor aplica, începînd din acest an, următoarele măsuri : a) In domeniul îmbunătățirii structurii sortimentale și promovării oțelurilor cu caracteristici fizico-mecanice superioare 1. Extinderea producției de oțeluri înalt aliate refractare și inoxidabile pentru fabricația utilajului chimic, energetic, mașini, utilaje, autocamioane, autoturisme etc. ponderea oțelurilor cu proprietăți superioare (oțel carbon de calitate, oțel carbon superior, oțel slab aliat și otel aliat), din totalul producției de oțel sa atingă în 1973 un nivel de 50 la sută, iar producția de laminate de calitate superioară să crească cu minimum 15 la sută comparativ cu anul 1971, ca urmare a utilizării de procedee tehnologice moderne de finisare, prin frezare, flamare, polizare și cojire. 2. Stimularea proiectanților în valorificarea superioară a metalului în construcții prin livrarea profilelor laminate cu limita minimă de rezistență la curgere garantată, asigurînd în acest fel reducerea consumurilor cu circa 10 la sută. 3. Creșterea premiselor tehnico-materiale pentru reducerea greutății construcțiilor metalice, a utilizării mai economice a spațiilor, prin restrîngerea treptată a fabricării profilelor de oțel de rezistență tip 37 și extinderea laminării și livrării profilelor din oțel slab aliat din clasa de rezistență 52 kgf/mm pătrat la care valorile caracterisiticilor cresc cu peste 40 la sută. 4. Diminuarea pierderilor irecuperabile de metal ca urmare a acțiunii corozive a atmosferei reducerea cheltuielilor de protejasare a suprafețelor construcțiilor metalice, prin asimilarea și livrarea, începînd cu acest an, a profilelor din oțel cu rezistență sporită la coroziunea atmosferică și cu caracteristici mecanice superioare realizate într-o concepție și tehnologie proprie. 5. Pentru reducerea consumului de metal în construcții, ne angajăm să satisfacem în întregime cererile beneficiarilor cu oțel beton clasele a 11-a și a II-a de rezistență, la care se obțin economii de metal de pînă la 30 la sută. 6. Vom acționa pentru promovarea și stimularea creșterii cererilor beneficiarilor de pentru mărci de oteluri slab metal aliate cu rezistențe sporite, în scopul reducerii greutăților mașinilor și instalațiilor, asigurînd o economie de metal de pînă la 25 la sută. Aplicarea largă a măsurilor enunțate mai sus numai prin livrările Hunedoarei creează condiții pentru obținerea unor economii suplimentare de metal la Președintele Comitetului Oamenilor Muncii, ing. COSTACHE TROTUȘ Președintele Comitetului Sindicatului, GHEORGHE DIRI EA consumatori cu aproximativ 100.000—150.000 tone anual. b) In domeniul creșterii ritmicității, întăririi disciplinei contractuale și perfecționării condițiilor de livrare. 1. Se va îmbunătăți activitatea de prospectare a cererilor curente și de perspectivă, de urmărire a comportării metalului la beneficiari, în vederea satisfacerii complete a necesităților calitative și sortimentale, precum și a asigurării livrării de laminare la lungimi fixe și multiple. 2. Prin îmbunătățirea activității de programare, producție desfacere, se va asigura realizairea contractelor economice cu o zi mai devreme la trimestru și cu 2 zile ,mai devreme pînă la sfîrșitul acestui an; se va accelera circulația metalelor prin scurtarea cu minimum 2 zile a termenelor intermediare de livrare. 3. Sprijinirea efectivă a consumatorilor de metal prin acțiuni comune de redistribuire a stocurilor fără mișcare cu prilejul contractărilor trimestriale și înnoirea acestora cu sortimente necesare din aceleași grupe de producție sortimentală. 4. Realizarea unui climat, de reciprocitate, între toate unitățile cu care avem relații contractuale, atît în calitate de furnizori, cit și în calitate de beneficiari, prin respectarea integrală a capacităților sortimentale și termenelor asumate. ★ Ne exprimăm convingerea ca toate colectivele din siderurgie, toți cei care concură la utilizarea rațională și superioară a metalului, vor înțelege sensul profund al inițiativei noastre care constituie răspunsul siderurgiștilor hunedoreni la sarcinile trasate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a-realiza în cele mai bune condiții Directivele Congresului al X-lea al P.C.R., de a înfăptui înainte de termen actualul cincinal, spre accelerarea mersului rapid al dezvoltării României socialiste, prin atingerea celor mai înalte cote ale progresului și civilizației umane. Secretarul Comitetului de partid: PETRE LUNGU Secretarul Comitetului U.T.C.. CONSTANTIN BOBESCU