Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-09-18 / nr. 114

ROMANIA. ANUL I. FOAEA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE NNJAStil prenumaratiunea se face la Tipografia Miaervel, alifia Chiristegiei. Diarul se publica Iu tote dilele afara de serbatori. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii Mercur! 18 Septem. 1863. •.'C 4 APEL DIN IASI. In districtele României, prenumeratiunea se face la biurourile postale. Inserarea unuî rând de 35 litere costa in leu, cursul fiscului. Iasi, 18 Septemvrie. Ministeriul Justiţiei. Dupâ cererea ce a făcut D. Ilaralarabie Cernea, prin petiţia registratâ la No.—, Ministeriul, luând în consideraţie câ D-luî are raaî mulţi ani de serviciu în ramul judeciar, câ în prezent ocupâ postul de Procurore la Curtea Apelativâ Civilâ din Iaşi, şi câ posedă cunoscinţele necesarii cerute unul Advocat, dupâ legile esistente ’ a autorizat a esersa profesiunea de Advocat şi a pleda şi la Curtea de Casaţiune; de acest drept însâ va putea usa D-luî, când nu va ocupa nici o funcţiune publică. Ministru D. P. Vioreanu. No. 18,168, Septemvrie 2. Prefectura district. Iaşii. No. 10,086. între vitele D-luî posesor a moşiei Prigorenii, au picat de pripas 2 bol unul la pâr plăvan, cu coarnele ţapoşe, inferat pe cornul stâng cu litera T., precum şi la şoldul din a stânga cu litera K., şi celalalt la pâr porumb, cu coarnele tot ţapoşe, înferat pe cornul stâng cu litera G. şi la şoldul din a stânga cu altă literă E., dupa cum D. subprefect de Cârligâturâ prin raportul No. 1428, aduce la ştiinţă, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi, sâ se înfăţoşeze la Prefectură, spre a şi’î priimi. Prefectura district. Botoşani. No. 7876. Spre îndestularea israelitului Moise sân David din târgul Frumușica, cu suma banilor ce reclamâ de la D. loan Negrescu, sechestrându-se de la acest din urmăeapâ și o strâjbâ, se publică vânzarea lor în termin de 15 zile socotit de la data Foael, cu aceasta ca amatorii ce vor voi a le cumpăra, sâ se prezinte aice la împlinirea raencionatului termin, spre târguire. No. 8865. De la D. Alecu Popa, sechestrându-se 1 capâ, o trâsurâ, o pâreclie hamuri şi o câruţâ, 14 saci fâinâ de păpuşoi, spre îndestularea D. Dimitrie Bâbulescu, se publică vânzarea lor în termin de 40 zile, cu aceasta, ca amatorii ce vor vroi a le cumpără, se se prezinte la tactul sub-Prefectureî de Stefâneştî, spre târguire. No. 11,701. De la evreul Israil Orândariu din Truşâştî, sechestrându-se 6 cai, spre îndestularea Ds. loan Casapu, cu banii ce reclamâ, se publică vânzarea lor în termin de 40 zile socotit de la data Foael, spre deşteptarea, atât a concurenţilor carii sâ se prezinte în cea mai de pe urmă zilice, cât şi spre deşteptarea debitoriului, cu vânzarea silnică a cailor, se va face cu orice preţii va eşi la mezat. Prefectura district. Caliul. No. 7115. D. sub-Prefect de Costangalia, prin reportul No. 1664, informează, câ pe moşia Caetu, au picat de pripas 2 epe, una murga şi una neagră Inferate cu semnul 1, pe de o parte s’au înaintat lucrârile cuvenite prin district, iar pe de alta, se publică terminul legiuit de 3 luni, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezi legale, sâ se prezinte la Prefectură, spre a ’i se da întru îndestulare. Prefectura district. Dorohoia. A # No. 9958. In privire cu la espirarea terminului de 40 zile, publicat prin Foaea No. 244 din anul contenit 1862, nu s’au putut sevârși vânzarea a 2 boi, 1 capâ cu mânza, 3 oi și 6 pe de oae, asigurate de la locuitoriul Vasilie Cojocea din comuna Hudeştil, spre îndestularea espiratei antreprize a câmarei Ocnilor cu o sumâ bani, se publică un alt termin de 40 zile, pentru vânzarea acestor vite, la respirarea cârnea concurenţii ce vor fi, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturi, unde urmează a se defini mezatul. Prefectura district. Roman. No. 13,538. Fiind ca la terminele ce s’au însemnat de D. sub-Prefect a plasei Fundului, pentru a trada la dispoziţia D. Gheorgine Tulbure, noul proprietar a moşiei Buciumi, şi acaretele ce mai sânt sub încuetorile D. Necolai Negruţî ecs-proprietarul acel moşii, pe D. Negruţî nu s’au putut găsi, spre a se lua adeverinţele cuvenite, şi nici s’au prezentat la moşia mencionatâ, dupâ promisiunea ce ar fi dat prin vatavul D-sale Gosman, spre a elibera acaretele, de aceea se publică terminul de 15 zile socotit de la data Foael, spre deşteptarea D. Negruţî, ca la împlinirea lui, sâ se prezinte la faţa locului, spre a se da finit chestiei arătată mal sus, câcî la din contra nu’i va remâne cuvânt de bânuealâ. Prefectura district. Tutova. Pp. 18,532. A conta banilor, ce D-na Smaranda Cârjă, are a lua de la rezeşia comunei urâniceniî, dupâ hotărârea Tribunalului judeciar, asigurându-se de la debitori 51 vaci cu viţel, se publică ca toţi acei ce ar vroi se cumpere atâtatele vite, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. Municipalitatea de Dorohoi, No. 554. Terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 95, pentru antrepriza hornâritului se împlinește la 26 Septemvrie, când urmeazâ a se face r-ca strigare, se publică strigările a 2-a şi a 3-a cu peritoşca de 24 oare, care au a fi la 27 şi 28, concurenţii sâ se arate cu garanţii în Camera Consiliului. Municipalitatea de Galaţi. No. 2112. Dupâ publicaţia din Foaea No. 91 din 8 August trecut, fiind întâia strigare la 17 a curentei luni Septemvrie, pentru închirierea încăpere! de zidiri a Marchidaniei şi a Baratcei aflătoare lângâ ca, din acest portu, pe timpii de un an de la l-iu Ianuarie 1864, iar strigarea a 2-a şi a 3-a terminându-se la 29 şi 30 tot a curentei luni cu adjiudecaţia dupâ 24 oare, se publică spre deşteptarea concurenţilor. No. 2118. Dupâ publicaţia din Foaea No. 91 din 8 August trecut, fiind 1-ea strigare la 17 a curentei luni Septemvrie, pentru antreprizuirea venitului eratului Angojaiului din acest oraş şi, dupâ condiţiile publicate prin zisa Foae, iar strigarea a 2-a şi a 3-a terminându-se la 25 şi 26 tot a curentei luni cu adjiudecaţia dupâ 24 oare, se publicâ spre deşteptarea concurenţilor. No. 2121. Dupâ publicaţia din Foaea No. 91, din 8 August trecut, la 17 a curentei luni Septemvrie fiind 1ea strigare pentru antreprizuirea venitului vinaţelor streine din acest oraş şi, dupâ condiţiile publicate prin zisa Foae, iar strigarea a 2-a şi a 3-a terminându-se la 20 şi 23 tot a curentei luni, cu adjiudecaţia dupâ 24 care, se publicâ spre deşteptarea concurenţilor. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Curtea ele Apel din Iaşi. No. 1728. Procesul reclemat de Ministeriul Cultelor, pentru împresurarea moşiei Poenile a Episcopiei de Roman despre moşia Cârligul râzâşascâ, pe temeiul art 290 din Regulament, cerut de avocatul Ministeriului de Culte, s’au terminat din nou, carâşî cu termin de 50 zile socotit de la data Foael, chiemând la înfâţoşare pe răzeşii de Cârlig, D. Costachi Costantiniu plenipotent Ministeriului citat şi pe D. Grigorie Balş ca partaş în proces, pentru care Curtea pe de o parte au făcut chiemare împricinaţilor citaţi, iar pe de alta se publica spre ştiinţa împricinaţilor cât şi a celor ce s’ar mai ivi câ fac parte în proces, şi spre a se înfăţoşa laCurte în persoane sau prin formali vechili, pe care singuri urmeazâ al încunoştiinţa, cu toate documentele relative, căci la neurmare se va otârâ numai în presenţa pârtei stăruitoare pe temeiul art. 371 din Regulament. Membrul Curţei de Apel din Iaşi. No. 52. in consideraţie ca dupre împrejurări sau zădărnicit terminul de 2 a curentei, fiestat pentru desăvârşirea localei lucrări de la moşiea Ileiieiu districtul Bacâu, a monastirei Bogdana atârnată de Ministeriul de Culte, pentru despărţirea de otarâ despre Jevrenia D. Aleco Aslan, subsemnatul membru Curţei Apelative din Iaşi, regulând pentru aceasta operaţie un din nou şi cel mai nestrâmutabil termin la 5 a viitoarei luni octomvrie, se publica acest termin, cu deşteptare pentru toţi acei ce fac parte în această chestie, ca la însemnata zi sâ se prezinte la faţa locului cu toate dovezile ce vor fi având atingâtoare de acest obiect, însuşi sau prin formali plenipotenţî pe carii însuşi sunt datori al încunoştiinţa, câcî la neurmare, lucrarea se va desevârşi numai în prezinţa pârtei stâruitoare, fârâ a rămânea absenţilor cuvânt de contestaţie sub nici un protest, asemenea şi în deosebi pentru D. Theodor Bonciu plenipotentul Ministeriului de Culte, câ Domniea lui trebue a se prezenta şi cu martorii propuşi prin adresa din 8 Iulie trecut No. 100, sirguindu-se a câpâta în timpul cuvenit resultatul cerut de la D. Preşedinte a Tribunalului district. Bacâu, relativ la însuşirele acelor raarturî, totodatâ câ Ministeriul de Culte ca parte interesantâ în aceastâ chestie, este în virtutea legiuire! de la pagina 56, Colecţiea a 2-a, datoria a înlesni prin plata cuvenitului progan, mergerea la faţa locului şi întoarcerea la domiciliu, atât a subsemnatului cât şi a D-lor Geometri dimpreunâ cu toate instrumentele trebuitoare la aceastâ operaţie, precum şi a da zilnica cheltuealâ acordatâ de lege în asemene cazuri. C. Cuza. Judecat, district. Iaşi, Secţia l-a. No. 11,360. Actul Comisiei Epitropiceşti sub No. 2029, relativii la emanciparea tânărului Lascar Sterea fiiul repos. Mihalachi Sterea, se publicâ în toatâ a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă. Comisiea Erittponmcashe din Mojidoea. Domnul Preşedinte a Tribunalului de Iaşi Secţia l-a, pe lângâ adresa No. 11.014, au comunicat acestei Comisiuni procesul verbal reditat de membrii consiliului familiei a casei repos. Mihalachi Sterea, cuprinzători între altele, ca aşa precum tânărul Lascar Sterea fiiul repos, este ajuns la vrâsta în care sâ se poată emancipa definitiv, cu bune purtârî şi destoinic de a se ocârmui singur de sine, sâ se emancipeze, pe temeiul unor asemenea şi a declaraţiei epitropiei priimitâ în copie cu mencionata adresă, şi pe temeiul § 333 din Codul Civil, a adresei Ministeriului Justiţiei No 13.378 din anul curent, se încuviinţazâ de Comisie emanciparea numitului, şi dar, în conformitatea § 335 din citatul Cod, l i se şi elibereazâ D-sale acest act, spre a fi cunoscut pe viitorime ca desevârşit la vrâstâ. (Is.) Leon, N. N. Mutu, Director Leon. (L. P.) Secţia 1-a, No. 2029, 1863, Septemvrie 9, No. 11,549. De câtrâ aceat Tribunal urmând a se închirie cu formă de mezat pe termin de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitor anul curent, dughenile ramase de la râpos. Andronachi Gavrilovici aflâtoare în Târguşorul Galata, se publica aceasta închiriere spre deşteptarea concurenţilor amatori, de a se prezenta în Camera Tribunalului în ziua de a 3-ea Vinere de la data Foael, când urmeaza a se face adjiudecaţia asupra persoanei ce va oferi preţul cel mai avantajos. No. 11,550. De câtre acest Tribunal urmând a