Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-11-25 / nr. 153

21 a protocolului, fâcutâ pe cererea înregistrata la No. 5286, adevereşte provizor acest act, cu lâmurire ca de câtre Tribunal nu se recunoaşte nici o numârare de bani în conta preţului pânâ la statornica întâriturâ, care se va face dupâ urmarea legiuite! publicaţii de 6 luni, daca nu se vor ivi cazuri în predecatoare, totodata prin aceasta se face deșteptare Ds. cumpărătorului de a se conforma rostirei § 1530 din Codul Civil, daca în suma de 126 lei cursul fiscului s’au încasuit. loan E. Ianov, Vasilie Hermeziu, N. Ciurea, Grefier Th. Pantazi, sub Grefier G. Giurcâneanu. No. 113, 1863 Octomvrie 9. (L. P.) * PROGRESUL Judecat, district. Bacau. No. 10372. La respirarea terminului de 40 zile publicat prin Foaea No. 123 din 2 Octomvrie trecut, neputându-se efectua vinderea prin mezat a fondurilor din acest orasu a evreului Artur Herscovici, spre achitarea banilor 1011 galb. reclamaţi de casa repos. Alecu Anastasiu, se publica terminul de a 3- ea Vinere socotit de la data Foaei, spre ştiinţa concurenţilor, carii sa se înfăţoşeze la Tribunal în acea a 3-ea Vinere zi lucratoare, când urmeaza a se face adjiudecaţia, fiind pregătiţi şi cu garanţiile cuvenite, calitatea acestor acarete este: 1 hana cu 4 odâi din care 2 sânt despărţite pentru dugheanâ, pâreţil de cârâmidâ, acoperit cu şindilâ veche, de desupt beciu de piatra încâpâtoriu pânâ la 800 vedre, din dos în ograda o casa cu 2 odâi şi o bucâtârie, pâreţii de cârâmidâ şi acoperemântul de şindilâ veche, un grajdiu de scânduri şi acoperemântul de scânduri vechi, o veteradâ de scânduri cu 2 despărţituri însâ vechi, 1 şopronu pe 6 furci acoperitu tot cu scânduri, şi acesta vechiu, 2 porţi din dos cu scânduri vechi, şi 2 din faţa tot de scânduri şi tot vechi, despârţitura ogrâzei de megieşi cu zaplaz de scânduri proaste vechi, iar mâsurile locului sânt arâtate prin Foaea No. 35 din 16 Fevruarie, No. 9930. Avându-se în vedere câ la împlinirea terminului de 40 zile publicat prin Foaea No. 115 din 19 Septemvrie, din lipsa de concurenţi nu s’au putut face vânzarea a 2 acarete cu locul lor din acest oraşu proprietăţi a repos. Ştefan Cocia, se publicâ terminul de a 3-a Vinere socotit de la data Foaei, spre ştiinţa concurenţilor, carii sâ se înfăţoşeze la Tribunal în acea a 3-a Vinere zi lucrătoare când are a se face mezatul. No. 9956. Dupâ înprejurâri neputându-se fini mezatul la împlinirea terminului de 40 zile publicat prin Foaea cu No. 110 din 11 Septemvrie trecuţii, pentru vânzarea de veci prin mezat a unui loc din târgul Ocnei, ce Epitropia Ospitalului Sf. Spiridon din Iaşi îl are cumpărat de la D. Gheorghie Canari, se publicâ termin de a 3-a Vinere socotit de la data Foaei, ca concurenţii ce vor fi sâ se înfâţoşeze la Tribunal în acea a 3-a Vinere zi lucratoare, când urmeazâ a se face adjudecaţia. Judecătoria district. Botoşani. No. 14237. La 19 Dechemvrie viitor încuviinţindu-se alt termin, pentru cercetarea procesului reclamat de evreul Mihel Sainfeld, contra Ds. Dimitrie Balşu pentru a soma bani, pe privire ca la acel de 14 a curentei dosariul chestiei au fost necomplectat cu adeverinţa D. Balşu, pe de o parte s’au avansat feţelor litigante cele cuvenite, iar pe de alta se publicâ citatul termin spre nestrâmutare cu deşteptare câ dacâ nici atunce nu se va primi vre una din adeverinţi şi nici chiemaţii nu vor urma a se înfăţoşa, atunce Tribunalul pe temeiul publicaţiei o va considera complectă, şi în fiinţa numai a pârtei stăruitoare va da chestiei soluţiunea cuvenitâ. No. 3517. Adjudecaţia silnic a vânzarei salhanalei din acest oraşul D. Mihai Cerchez, spre îndestularea D. A. Blanu cu o sumâ bani, neputându-se rezulta la espirarea terminului de 40 zile înserat în Foaea din 9 Fevruarie No. 29, din cauzâ câ nu s’au înfăţoşat amatori, s’au amânat pe a 3-ea Vinere, se publicâ acest termin (fârâ scâderea zilelor vacante), spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfâţoşeze la Tribunal în 2 Vineri spre a se urma strigâri şi’n a 3- ea adjudecaţia, iar dacâ aceasta ar pica în zi vacantă, mezatul se va defini în Vinerea ce va fi dupâ acea lucrătoare. Judecat, districtului Covurluiu. No. 9131. Se publicâ al 2-le termin de 6 luni, pentru aflarea, prinderea şi trimeterea la acest Tribunal a lui Ivan Alecsiev, acuzat pentru predarea unor lucruri de la Vasile Sacalef şi Necolai Gheorghiu, ce au fugit de sub arest, a câruea signalemente sânt : vrâsta de 30 ani, statul puţin nalt, ochii verzi, nasul gogonat, gura potrivită, faţa balae, pârul capului şi barba galbânâ. No. 9405. Pe lângă publicaţiea înserată în ziarul No. 14 din 21 Martie anul curent, se publica al 2-le termin de 6 luni dupâ § 165 din Codul Criminal, pentru aflarea prinderea şi trimiterea la acest Oficiu, a fugitului evreu Iosip sin Avram, spre a se giudeca de Curtea Criminală pentru furarea a 5 cai. Judecătoria district. Falciu, No. 6069. La împlinirea terminului licitaţiei de 40 zile, înserat prin Foaea No. 75 din 4 Aprilie 1862, neputându-se efectua vânzarea dughenii evreului Ilie Croitorul, spre satisfacerea D. Ioan Mârza, acâttea drepturi sunt trecute câtra Şapşa Ceasornicarul, din cauza de concurenţi, se publicâ termin de a 3-ea Vinere fârâ scâderea zilelor vacante. No. 6101. Pentru deşteptarea şi presentarea la acest Tribunal a tuturor acelor ce ar ave vreo legiuită pretenţie asupra averii remase de la râpos, Ioan Brâhariîi din Huşi, se publicâ terminul de 100 ţlile legiuit prin circulara Ministeriului Justiței No 9 din 1858. No. 6217. Pentru aflarea acuzatului Necolai Cernea, compiiciulu giudecatului criminaliceste Ilie Rotariu, pentru furâturi de vite, a câruia signalement este „la stat de mijloc, la fațe balan gâlbigios, ochii tulburi mari, musteţile sprincenile negre, pârul capului tot asemene, îmbrâcat cu surtuc de postav negru blânit cu pielcele de miel negre, ciubote de saftian, pantaloni de strucţi, jeletcâ de postavu negru, câmeşâ de hasa, şi în cap câciulâ de mielu neagrâ ţurcâneascâ, conform § 164 şi 165 din Codul Penal, se publicâ terminul de 6 luni socotita de la data Foaei, spre ştiinţa autorităţilor competente, a cerceta şi a prinde pe numitul Cernea, pe care cu paza cuvenitâ sâ’lu, trimatâ la acest Tribunal, spre a se regula cele cuvenite. Judecâtoriea district. Ismail. No. 4705. Adeverindu-se provizor sub No. 2537, actul prin care D. Letzâr Letzârovici au trecut în de veci vânzare câtre D. Meer sin Iţicu, cu preţ de 50 galbeni, fondul caselor sale dinpreuna cu a lor loc aflătoare în acest oraş, se publica terminul de 6 lui socotit de la data Foaei, spre deşteptarea atât a celor ce vor avea vreo pretenţie asupra citatei vânzâri, cât şi a Decs-proprietarului Moisi Gruenco, spre a se înfâţoşa la acest Tribunal în lâuntrul mencionatului termin, cel întâiu cu dovezi legale sprijinitoare pretenţiilor, iar cel din urma spre a’şi primi copie de pe actul de proprietate eliberat D. Letzarovici asupra fondului ce acum vroeşte a vinde. Judecătoria district. Neamţu. No. 7474. Garanţiea cu care D. Costachi Gheorghiu din oraşul Peatra, voeşte a asigura pe oricare proprietate de moşie, fie a Guvernului, a vreunei epitropii, sau faţâ particulară, precum asemenea garanteazâ pe ori care autoritate saîi persoană, de la care ar vroi sâ ea bani înprumut, sau zestre a primi, sau ar vroi sâ ea în antrepriză ori ce soiîi de erate, a aterdisi la orice mezatu, pentru sine sau pentru oricare faţâ ar declara, asigurând cu fondul caselor sale din oraşul Peatra uliţa veche, evaluate prin lucrârile Tribunalului cu 1200 galb, legalizându-se de Tribunal sub No. 194, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ. No. 7772. Prefectura districtuală prin adresa No. 681, din 18 Ianuarie anul curent, mijlocind îndestulare D. Laba Mocul cu banii 5000 lei şi a lor procent dupâ vecselul din 2 April 1859, reclamâ de la D. Moisâ sin David, din vânzarea a douâ dugheni cu locul lor ce debitorul are în uliţa mare a oraşului Peatra, pe loc cu bezman, amândouâ sub un acoperemânt, megieşite pe de la deal cu dugheana jidaucei Leia, şi de la vale cu dugheana jidov. Bereu sin Iosub de la Şerbeşti, şi avându-se în primire declaraţie a creditoriului Laba, înregistrată No. 8205, câ se mulţumeşte a se scoate în vânzare numai o dugheanâ a datornicului cu locul ei, prin decisiea de la 2 Noemvrie, No. 1 a protocolului, s’au regulat vânzarea silnicâ a unuea din dugheni, acâunea loc dupre hotarnica fâcutâ de D. Membru Miloş, este 2 st. 6 palme lâţimea la faţa despre apus, megieşită cu uliţa mare, 16 st. 6 palme lungimea laturei despre meazâ-noapte megieşită cu locul dughenii jidancei Leia vădana, 2 st. 1 palmă fundul despre râserit megieşit cu prundul Cuejdului şi 16 st. 6 palme lungimea laturei despre meazâ-zi, megieşită cu altă dugheanâ a datornicului, cuprinzind de jur împrejur 38 st. 3 palme, acaretele aflătoare pe acest loc sânt o dugheanâ de lemn acoperită cu şindilâ cu 2 odâi la dos, şi un etac la mijloc despârţit de odâi prin o sobâ de părete, 4 fereşti în dos cu geamuri de steclâ şi gratii de fer, pâreţii lipiţi şi văruiţi, pe gios lutear pe sus bagdadic, la pâretele din mijloc sânt earâşi 2 fereşti cu geamuri şi gratii, în dugheanâ pe gios lut, ear pe sus podealâ cu grinzi, 3 uşi de lemn lucrate în chingi cu balamale şi încuetori de fer proaste, o fântânâ în ogradâ cu cumpănă ziditâ cu peatrâ şi portiţâ veche preţeluit locul şi acaretele arâtate în valori de 220 galb., se publicâ în termin de 6 luni, spre ivirea tuturor acelor ce ar ave vreo pretenţie cu orice drit, sâ se arate la Tribunal, în lâuntrul terminului cu legiuite reclamaţii. No. 7611. Pentru adjudecaţia închirierii a 2 dugheni din târgul Buhuşu a evreului Pencu sin Marcu, întru îndestularea Ds. Dimitrie Boldescu de 43 galbeni, cunoscută din publicaţia înseratâ prin Foaea No. 37, din 19 Fevruarie anul curent, regulându-se incâ o amânare pe a 3-ea Vinere de la data Foaei, se publicâ spre ştiinţa concurenţilor, de a se înfâţoşa la Camera Tribunalului în atâtata zi. Judecat. district. Putna. No. 9675. De câtre acest Tribunal, dupâ cererea D. Tanasachi Petrovici, epitropul casei defunctului V. Surle, urmând a se închiriea cu mezat, averea nemişcătoare a acestei case, şi anume: 2 crâşme din acest oraş şi, una despre fabrica de luminâri de stearin (acum desfiinţată,) la care se aflâ 3 odâi şi o dugheanâ de specula, sub care este şi un beciu pe timp de 3 ani, începâtoriu de la 26 Octomvrie viitor, şi o altâ crâşmâ de la deal despre ocol cu o odae şi o dugheanâ de speculâ cu beciu sub ea, pe timp de 6 ani, începâtoriu de la 26 Octomvrie viitoriu, şi o grâdinâ în mârime de 5 pogoane, precum şi 3 pogoane vie la amorţitu, pe loc cu bezmân câtru Monastirea Miera, pe timpu de 3 ani începători totu de la 23 Octomvrie, cu condiţiile ce se vor ceti în zioa adgiudecaţiei, se publicâ în termin de 40 zile socotit de la data Foaei, spre încunoştiinţarea concurenţilor ce vor fi, de a lua în posesie arâtatele imobile, carii în fiecare Vinere zi lucrătoare ce va fi în lâuntrul terminului, sâ vie la Tribunal pregătiţi de garanţiile cuvenite spre a se face striguri, şi în cea întâi Vinere dupâ împlinirea a 40 zile, spre a se da finit mezatului asupra aceluia ce va da mai folositorin preţu. No. 9078. Acest Tribunal, la 20 Septemvrie trecut sub No. 29, legalizind obligaţia cu care D. N. Nestor, au luat cu înprumut din banii orfaniceşti administraţi de acest Tribunal suma de 13213 lei 23 par. pe vade de 1 an, cu legiuit procent, în siguranția a 3-a parte din moşia numitâ Bodeasca, (Crângu Stamatinesc), evaluatâ formal drept 59422 lei, la partea cuvenitâ Ds. de clironomie de la repos, seu pârinte N. Dinul, se face obşteşte ştiut. No. 10019. Actul de emanciparea orfanului loan Costantin Cavafu sub No. 2359, se publica în toata a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţâ. Komisia EmipomneasKZ din Iaun. D. Preşedinte a Tribunalului de Putna, cu adresa No. 8795, au comunicat acestei Comisiuni prescriptul verbal, reditat de membrii consiliului familiar a casei defunctului Costantin Cavafu, în cuprindere, câ D. loan sau Nicu fiiul defunctului, este trecut de etatea legiuitâ, având purtâri bune şi vrednic de a se ocârmui de sine, pe baza unor asemenea, se încuviinţazâ de Cormisiune emancipaţia numitului, şi dar conform § 335 din Codul Civil ’i se şi eliberează Ds. acest act spre a fi cunoscut pe viitorime aşa precum mai sus se descrie. Leon, N. Lambrino, N. N. Mutul, Direct. Leon, Cap Secţiune Captalana. (L. S). No. 2359. 1863 Octomvrie 10 zile. No. 10435. Acest Tribunal la 24 a trecutei sub No. 89, legalizind provizornic actul cu care D. Ion Vasiliu, particularnic au trecut in vecinicâ vânzare D. Iacob Izdrail Popa în preţu de 330 galbeni, o dugheanâ din acest oraşu uliţa mare, pe loc cu bezmân câtrâ Monast. Miera, care dupâ măsurătoarea ce s’au făcut locului cu st de 8 palme gospod s’au găsit în mârime de: 1 str. 2 palme 7 palmace fata din jumătatea pâretelui dughenei de la valea D-lui G. Zamfir și pânâ în pâretele de la deal a D. com-9