Progresul, iulie-decembrie 1866 (Anul 4, nr. 45-82)

1866-07-02 / nr. 45

PROGRESUL, sinte la această Prefectura spre a’l priimi în stăpânire. No. 5647. In comuna Tatar-Baurciî câdinda de pripas o vacă în pâr murgă, cu un corn cam plecat, la urechea stângă furculiță, fără alte semne, se publică terminul legiuit pentru aflarea proprietarului el, care asociat de dovedi în regulă, să se presinte la această Prefectură spre a li se da în stăpânire. Prefectura judeţ. Dorohoiil. No. 6224. Din lipsa de concurentă la terminul de 29 a trecutei luni Mai publicat prin Foaea No. 28, neputânduse efectuavânzarea licitativa a 16 stoguri fân, 14 merţu grâu şi 6 merţâ popuşoî, asigurate de la D. Ioan Codrescu, pentru neplata câştlurilor moşiei Podriga pe anul 1865, se publică alt termin de 40 zile, după espirarea căruea concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera Prefecture!, unde urmea de a se defini mezatul. No. 6296. In considerare că şi al 2-lea termin de 40 dile înserat prin Foaea No. 32 din 7 Mai trecut, pentru vinderea a 4 stoguri fân asigurate pe moşiea Puţurenii, pentru plata impositului fondaaru şi tacsa de transmitere, s’a îi zedârnicit din cauza neînfăţoşereî concurenţiloru, de aceea se publică un alt termin de 40 ţîile pentru vinderea acestui fân, ca concurenţii să se presinte la acest post, în clipa terminuluî. No. 6344. I)e la evreul Meersin Simon asigurându-se 32 boi, spre satisfacerea D. Doctor Costachi Vârnav cu suma de 160 galbeni căştlurile anului trecut 1865, pentru posesie a pârţei din moşie a Livenii proprietate a D. Vârnav, se publică terminul de 40 zile, după espirarea căruia concurenţii să se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde urmea de a se efectua văndarea acelor boi. Prefectura judeţ. Fâlcul. No. 6902. Fiindcă D. Costachi Botezîî n’au fost următorii a răspunde 118 lei 16 parale cursul pieţei, ce se pretindă după adresa Casieriei Judeţiane sub No. 328, ca garantii pentru ecs-casieriul Petru Vereanul, ’i s’aîi împlinit un gluncu, care s’au estimat în proporţiune cu suma cerută, se publică terminul de 40 zile pentru vânzarea acelui juncîî, spre deşteptarea concurenţiloru, carii să se presinte în Camera Prefecture! în clipa espirarei lui socotit de la data Foaei. Prefectura judeţ. Nemţii. No. 6861. La terminul publicat în Foaea No. 33 din 10 a trecutei luni Mai, neînfăţoşindu-se concurenţi în cumpărarea a 400 ocuane de fer împlinite de la Iţic Sildhaus pentru banii 1000 lei, amanda impusă asupraî, se publică din nou terminul de 40 zile, la împlinirea căruia concurenţii să se înfăţoşeze în Camera Prefecture!. No. 6880. D. sub-Prefect a plasei de sus cu referatul No. 1448 încredinţare, că pe emaşul monastirei Neamţu s’a şi pripăşit un cal la pâr negru, fără alte semne, se publică aceasta spre deşteptarea păgubaşului arătatei vite şi presentarea sa la Prefectură în terminul legiuit, cu dovedi de proprietatea vitei. Prefectura judet. Roman. No. 5593. Terminul de 40 zile publicat in Foaea No. 32, pentru vânzarea unei epe a lui Martin Gherghel Varga din Sâbăoanî, pentru amanda de 100 lei cursul fiscului, pronunţată asupra’I de Tribunalul localii, s’au zedărnicitu, se publică un alt termin de 40 Zile socotit cu data Foaei, spre cunoştinţa celoru ce vor fi amatori de a cumpăra asemenea vită, care la împlinirea lui să se presinte la Prefectură, unde are a se face mezatul. No. 5645. Pentru facerea reperaţiei necesare la casăle destinate local Judecâtoriloru ce au a se institui la plasele Moldova şi Siretul de sus acest judeţu, după de visul formata, se publică în comuna, ca amatorii de a lua asupra-le asemenea antrepriză, la Zilele regulate din nou de 16, 17 şi 18 a viitoarei luni Iulie, să se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se ţinea licitaţiea. No. 5689. Pe teritoriul comunei Chiliile cu Buciumi s’au pripăşit o capă în pâr murgă deschisă, coma coada neagră, ţintatâ în frunte, stricată de hamu la pept, inferată la piciorul stâng de dinainte cu litera G., şi cu o boltă la coasta stângă, se publică termin de 3 luni socotit de la data Foaei, spre cunoştinţa păgubaşului, carii în lăuntrul lui să se presinte la Prefectură cu dovezle spre a’şî primi vita. No. 5695. Pe moşia Criveştii din acest judeţ s’au pripăşit o capă în pâr murgă deschisă, cu pete albe , pe spinare, breaza în frunte şi cu strug la piciorul de dinainte, se publică termin de 3 luni socotita de la data Foaei, spre cunoştinţa păgubaşului, carii în lăuntrul lui să se presinte la Prefectură cu dovedi, spre a’şî priimi vita. No. 5694. Pe teritoriul comunei Poinarii din acest judeţ s’aîi pripăşit un cal în păr murg, coama şi coda neagră, se publică termin de 3 luni socotit de la data Foaei, spre cunoştinţa păgubaşului, carii în lăuntrul lui să se presinte la Prefectură cu dovezle spre a’şî priimi vita. Prefecturii judeţ. Vasluiu. A No. 6103. In îndestularea D. Nicu Ţurcanovici cu suma de 740 lei ce li se cuvine de la evreul Iţic posesorul moşiei râpos. Constandin Sion, asigurânduse 6 bol, se publică terminul de 40 zile pentru văn Zarea la Camera acestei Prefecturi. No. 6104. De la D. Alecu Trifan asigurându-se 9 vaci a fata, în pretenţie( I. Gheorghie Stârce pentru 1253 lei 25 par., se publică văndarea lor în termin de 40 Zile, la Camera acestei Prefecturi. No. 6105. Pentru îndestularea Domnului Alecsandru Bilanschi cu banii ce are a lua de la D. Alecsandru Drodrovschi, asigurându-se o mânâ, se publică terminul legiuit de 40 Zile, pentru văicărea la Camera sub-Prefecturel de Racova. No. 6106. De la D. Vie Dabija asigurându-se 4 căpiţe vite în îndestularea casei comunale Lipovaţu, cu suma de 750 lei, se publică terminul de 40 zile pentru vânlarea lor la Camera sub-Prefecturel Racova. No. 6107. De la Lefter Gheorghiu asigurăndu-se 2 cal în pretenţie a D. Zahariea David din Ivăneştî, se publică vânzarea lor în termin de 40 zilei l£l Camera sub-Prefecturei Racova. No. 6108, în îndestularea D. Lazâr Teodorovici cu suma de lei 572 par. 17, ce are a lua de la unica lingurari din comuna Lipova Sion, asigurăndu-se 1 capă cu mănou, 3 gonitoare, 1 juncu, 2 viţele şi 1 juneîî, se publică terminul de 40 zile pentru vânzarea lor la Camera sub-Prefecturei Racova. Primăria Comunei Iaşii. No. 3907. Scoala de arte locală, urmând a se aprovisiona cu 46 str. lemne de foc, Primăria pe basul invitaţiunî ce au priimit întru aceasta de la D. Ministru Agriculture! Comercialui şi al Lucrărilor Publice prin comunicatula No. 3397, publică concurenţa pen- 20 a curentei luni Iulie, pe când invită pe toţi D-nii amatori a se angaja cu predarea unor aşa lemne, să se presinte în pretoriul ei acompaniaţi de garanţii solvabile, condiţiunele relative se vor putea vedea în cancelaria Primăriei, în toate Zilele« Primărieu de Folticenî. No. 1845. Având a se da în antreprize furagiulu cailor comănzii pompiereştî din acest oraşîî, pe timp de unu an început de la 1 Septemvrie anul curent, se publică terminul de 40 zile socotite de la data Foaei, ca concurenţii amatori să se presinte cu garanţii legale în Camera acestei Primării, unde are a se efectua mezatul. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi Secţie a 3-ea. No. 2972. După publicaţia înserată în Foaea No. 74 din 5 Iulie 1865, pentru vănzarea unei pitanii şi o vie supusă embaticului câtră Monastir, Galata, rămase de la râpos. Panurea Contopasco, aflătoare aicea în Iaşi, peste bariera Podului Lung, spre îndestularea Ds. Toma Toile Mitraşco cu 3000 lei şi a lor procent, la 20 August acelui an fiind Ziua ficsatâ pentru adjudecaţie, nu s’au putută efectua fiind că Ministeriul de Finance au cerut a se ajurna până va observa însuşi titlurile de besman, aşa dar arâtândune că vânzarea se face numai pe puterea hotarnicilor publicate în termin de 6 luni prin Foaea No. 139 din 22 Octomvrie 1864, prin adresa No. 13.691 Z.iat anul curent, autorizase vânzarea citaţiloru imobila cu aceasta că după terminare să li se trenatâ în original atât hotarnica cât şi actul de adjudecaţiune, ca să se vizeze şi să se înregistreze pe numele noului posesor, ca să se pue în vederea concurenţilor că are a se adăugi embaticul ambilor proprietăţi, cu o jumătate mai mult pentru cifra celor actuale, prin urmareribunalul pe acest temeiu și a art. 539 din Codului de Procedura Civilă, au încuviințat înaintarea lucrărilor pentru adjudecarea imobilelor arătate, şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra acele imobile după lămuririle publicate mai înainte, să se presenteze cu garanţii cerute de legi, la 20 a viitoarei luni August. Zi°a Sâmbătă oara după aceazi, în Camera acestei Secţiuni, în Palatul Administrativ. No. 3715. In urmarea declaraţiuneî D-lui Vasilie Stamboleanu procuratore D-lui Toma Tolea Mitraşco, că nu cunoaşte domiciliul D-lui Ştefan Poliz epitrop casă tropos. Panurea Contopasco, şi că să urmeze conform art. 75 § 6 din Procedura Civilă, cu somaţiunea sub No. 2975 câtră I). Ştefan Polizu, pentru espropriaţia unei pitării şi o vie a râpos. Contopasco, lipindu-se o aşa somaţiune pe uşa Tribunalului, se face cunoscut şi prin publicaţia oficială conforma art. citat. No. 3740. Hotarnicile în numer de doue lămuritoare pentru măsurile locului de la uliţa Podului Lung a Ds. Maria şi Zoiţa fiicele râpos. Mihail Grigoriu Gură de Lup, una pentru partea de loc cu dughenele de la uliţa care le-au vândut neguţitoriului Matos Gronar, şi una pentru partea de loc ce le-au rămas nevândut, fiind legalisate provisoriu de acest Tribunal şi publicate în toată a lor cuprindere, cea întăiîi în Progresul No. 128 din 20 Noemvrie 1865, şi cea a doua prin Progresul No. 75 din 8 Iulie, tot acelui an cu termin de 6 luni, care au espirat, legalisinduse acum şi statornicii, se publică spre obşteasca ştiinţă. No. 3742. După publicaţia înserată în Foaea No. 35 din 18 Mai contenit anul curent, pentru esproprierea moşiilor Călineştii şi Grigoreştii cu siliştele lor din districtul Botoşani, proprietatea D. Iorgu Scarlat Miclescu, la 18 a trecutei luni Iunie fiind ficsat terminul pentru efectuarea vânzereî, Tribunalul pe temeiul celor expuse prin prescriptul verbal din acea Zi No. 29 a jurnalului, au încuviinţat amânarea adjudecaţiei pentru 17 a viitoarei luni Septemvrie, Ziua Sâmbătă, ora 1 după a mea Zi, şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra fondurile arătate, să se presinte cu garanţiile cerute de legi, în arătata Zb în Camera acestei Secţiuni, în Palatul Administrativ când are a se face adjudecaţia asupra celui ce va da mai folositorii preţii. Secţia a 4-a. Corecţională. No. 3446. La 29 a viitoarei luni August anul curent, Zi°a Luni, oara 12 de dimineaţă, regulându-se termin a se cerceta procesul intentat contra lui Costachi Panaintiuel şi Gheorghiu şi Pavel Morga, pentru darea de decrete false şi altele, şi fiind că din lucrările dosarului nu se cunoaşte unde numiţii îşi au locuinţa, se publică terminul arătat spre deşteptarea numiţilor, ca la ace zi să se presinte la Tribunal pentru a se judeca, la neurmare se va trata causa în nefiinţă-le pe temeiul art. 182 din Procedura Codului Penal. No. 3493. Pentru 19 a viitoarei luni August anul curent, Zi°a Vineri, oara 11 de dimineaţă, ficşindu-se spre cercetare procesul intentat contra lui Herşcusin Nuham, Haim Tuliş şi Dimitrie Apostol, pentru maltratarea causata jandarmilor loan Beldiman şi Vasilie Rotariul, şi fiind că din lucrările dosarului nu se poate cunoaşte unde anume îşi au domiciliul statornic numiţii Halm Tuliş, Ioan Beldiman şi Vasilie Rotarul, se publică spre ştiinţă, că numiţii sunt invitaţi ca la acel termin să se presinte în pretoriul acestui Tribunal spre a fi faţă la cercetarea procesului, căci la neurmare Tribunalul va trata cauza conform art. 182 din Procedura Codului Penal. Tribunalul judeţ. Stotoşanî. No. 4968. După reclamaţie( I. Morul Vaisman, dăndu-se pe faţă falimentul evreului Iţic Leib Avraraovicî din acest oraşîî, se publică terminul de 40 zile, spre ştiinţa tuturor creditorilor falitului, lămurindu-se că Zipa încetăreî plâtei, este la 5 Aprilie anul curent. Tribunalul judeţ. Faliul. No. 2062, în urmarea suplice! ce s’au adresat Tribunalului de D-nui Alicesei Donici şi Iancu Ciucu, cel fiu şi ca procuratore D-lui Petru Pavlovschi, şi cel al doile procuratore D-nei Maria Vărlan prin care cer a se face hotărnicie moşiilor Negrileşti şi Păcurăreştii din acest district, vândute de numiteî Domni Donici şi Pavlovschi D-neî Varian, pe de-o parte s’au însărcinat pe D. Supleant ca se efectueze asemenea hotarnicâ, iar pe de alta se publica terminul de 50 Zile numerat de la data Foaei, spre deşteptare ca toţi D-niî megieşi cu arătatele moşii, şi anume: Alecsandru şi Pavel fraţi Patarachi proprietar moşiei Constantinovea sau Vlădeştii, D. Iorgu Ţigara proprietar