Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-05-04 / nr. 35

No. 35. PROGRESUL ANUL VI. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenuvaeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Hiristigieî. Ziarul se publica de la 12 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Sâmbătă 4 Mai 1868. In districtele Românie!, prenumeraţiunea se face la biirourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. * Iaşii 4 Mai. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞII 27 Aprilie 1868. Căldura 5 grade, au plcat în 4 chile, epizootie esistă actualminte în comunele Hermen Jiu, plasa Tulcea, Costuleni! şi Bostea, plasa Braniştea, comunele Ruseniî din plasa Braniştea, Cucuteni! de la plasa Stavnicu, şi Rădeni! din plasa Bahlui, sunt sub carantină, unde de la 1a curente! boala au încetat desevărşitil, epidemia Febris Typhoidea esistă între locuitorii din comuna Cotnari, plasa Bahluiu. Preţurile curente sunt: Grâu ceacâriî chila 82 le!, 25 ban!, sacară 45, popuşo! 21 lei, raalaiu 20 le!, orzii 23 le! 50 ban!, ovăsui chila 23 le! 50 ban!, fanii carulfi 22 lei 22 bani, 29 le! 63 ban!, şi 37 le! 3 ban!, boulfi de mijlocii consumativu 141, vaca 94 le!, carne de vaca oca 61 şi 67 bani, oca lemnâ 44, oca pane 38 şi 39 bani, oca lănâ 1 leu 13 ban!, până la 1 leu 30 ban!, rachiul spirtit de 30 grade, temperatura 14, se vinde la velniţi vadra 9 le! 7 bani pe locu, vinul se vinde vadra cu 2 le! 96 ban!. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ, laşii. No. 178. Oficial. Ministru Agriculture!, Comerciuluî şi Lucràrilor Publice, sub No. 2360 din 26 Martie 1868, dată catre DD. Prefecţi de judeţe ; se publică mai jos, în toată a e! cuprindere spre generala cunoştinţă. Domnule Prefecţi într’o ţară eminamentă agricolă, cum este Româniea, speranţăle noastre ale tutulor, ale guvernului ca şi ale populaţiuneî, sunt îndreptate spre pământii şi roadele lui, pământul cere să fie îngrijit şi lucrat bine, căci cu cât şi el va fi lucrăt mai bine, cu atâta roadele ce dă suntu ma! bune, mai multe şi mai curate, în viderea dar a dobândire! unor asemenea roade, cultivatori! urmeazle a se sili ca să facă arăturile câtu se poate ma! bune şi a introduce în cultură seminţele cele ma! curate, ma! abondente şi mai profitabile. Guvernul preocupata de trebuinţa ce este de a se îmbunătăţi agricultura, au şi înfiinţat în anul trecut concursurile de pluguri, de producte agricole şi de vite, cu speranţă că prin recompensa ce va da munceî, deşteaptă emulaţiunea, pune în activitate toate facultăţile industriale, şi face ca avuţiea naţională să crească prin perfectarea diferitelor producţiunî. Aceste concursuri avându a se face şi în anul curent, am şi prevăzut în budget sumele necesare pentru recompensare ce urmea de a da cultivatorilor, cari!, vor face arătura cea mai bună, cari! vor ave productele cele mai curate şi vitele cele mai frumoase, acum dar nu rămâne de cât va lua de pe acum măsurile necesare, pentru ca de la 1 Septemvrie viitoru să se facă aceste concursuri în judeţul ce administraţi, conformit regulamentelor, ce vă sunt şi comunicate cu ordinele No. 4862 şi 4863 din anul trecut. Din cele aici espuse sunt încredinţat Domnule Prefecţii, că înţălegeţi ca şi mine trebuinţa ce este de a se face aceste concursuri, aşa dar nu’mî rămâne altu de câtu să mă referii la felul şi activitatea Dv., şi să vă rog, a stărui cu dinadinsul, ca aceste instituţiunî să fie astfelu puse în lucrare, în cât şi din efectele lor, să se resimţascâ desvoltarea şi înflorirea avuţie! naţionale. Ministru, P. DONICA. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 3231. In comuna Călineştiî, plasa Siret acest judeţii, picândii de pripăşii o capâ în pâini murgă deschisă, şoldată în partea dreaptă denapoi, cu pete albe pe spinare, botul puţinii albii, şi o pată albă la grebanii, precum acea sub-Prefectură prin raportul No. 1180 încredinţat, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la acea sub-Prefectură de a 0 priimi, căcî după espirare se va vinde licitativă, Prefectura judeţ. Dorohoiu. No. 2443. Evreul Haîm sin Ilerscu din Daraban!, prin suplica dată Prefecture! cere a se publica aflarea mai multor sunete ce elice că ar fi perduta, și care sunt : 2 titluri sub-scrise de Iancu Simonii, de 100 galben!, 2 sinete sub-scrise de Moscu zet Moşcu Zorojanu, de 50 galbeni, unul de 30 galbeni, iscălit de Ile Meer Chersin din 24 Aprilie 1867, un sinet a lu! Moîsă Ioana sin Zeîlic, de 25 galben!, din Aprilie 1867, cu dobândă ! ',2 la sută, un sinet a Iu! Sinişa Helet, de 30 galben!, din 25 Aprilie 1867, cu dobândă 14 la sută, şi terminul jumătate lună, un sinet a Iu! David Sane sin Saea, de 450 lei, din 22 Fevruarie 1867, cu dobândă 70 parale, scrisă de mâna suplicantului, şi un sinet a Iu! Moşcu sin Mendel, de 500 lei, scrisă tot de mâna lui, cu dobândă 65 parale, şi dar spre satisfacerea cerireî adresată Prefecturei de numitul evreu, se publică aflarea acelor sunete, bine înţălegându-se însă că prin aceasta nu l i se constitue vreun drept. Prefectura judeţ. Sucova. No. 2665, în comuna Bogdaneşti găsindu-se de pripas o eapâ la pâr murgâ cenuşie, inferată la piciorul stâng denapoî, cu pui alb! pe spete, şi coada la vârfu cam râtezatâ, se publică ca proprietarul ei să se presinte la sub Prefectura de Moldova acest judeţu, spre a’ş! priimi paguba. Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii, No. 456. Se publică terminul de 40 clile pentru vânzarea juncei şi a calului, pripăşită cea întâi în comuna Ţuţora, şi cel al 2-lea în comuna Icuşenii de la plasa Braniştea, şi publicate spre ştiinţa păgubaşilor în Foaea No. 96 din anul trecut 1867, şi No. 6 din anul curent, şi ca doritorii de a cumpăra aceste 2 vite, să se presinte după espirarea Şişului termin la reşedinţa sub Prefecture de Braniştea, unde urmeazle a se efectua vânzarea prin licitaţiune. Primariea de Roman. No. 1073. La 15, 20 şi 25 Maî curent, cu finirea licitaţiune! de 26, urmeazle ca în Camera Primărie! aceste t urbe să se ţină licitaţiune pentru darea în antrepriză a tacseî vinaţelor streine, pe timpii de 2 ani şi 9 luni, cu începere de la 1 Iunie anul curent 1868, se publică dlar aceasta spre cunoştinţa amatorilor, ca să se presinte la menţionatele elite în Camera aceste! Primării. Primariea de Forticent. No. 979. Doamna Mariea Prusacu avându în acest oraşii clădită o casă ce se cunoaşte a fi pe locul comunei, stăpânită acum de Costachi Grig. Rusu, se anonsale ca până în termen de 40lile să se presinte ambele părţi cu titlurile de proprietate ce ar poseda pentru un așa imobil, în Camera Primărie!, căci la din contra casa cunoscându-se ca clădită pe locul comune!, va rămâne în proprietatea comunală. No. 981. La terminele de 17, 18 cu peritoaca la 19 a curentei lun 1 Mai, urmându a se da în antrepriză veniturile ce această casă trage de la piaţa iarmarocului, de la pâne, carne, luminări şi gîngăritul, numai pe timpul iarmarocului de 20 Iulie, ce se face în acest oraş şi, se publică spre generala cunoştinţă, ca concurenţii amatori a lua asuprăle nişte aşa antreprize, să se presinte în Camera aceste! Primări! la arătatele elite, cu garanţii legale, când vor vide şi condiţiunele. Primariea T. Frumoşi. No. 889. De câtră această Primărie urmând a se da în antrepriză facerea a 600 stânjin!şanţă pentru graneţuirea acestui oraşu, se publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ei, cari sunt poftiţi a se înfăţoşa cu legale garanţii în pretoriul Primăriei, la licitaţiea ce are a se ţine în clitele de 12, 13 şi 14 a curente! Iun! Maî, cu respectul de 24 oare, unde vor vide şi condiţiunele cu care se dă ăsta antrepriză. Primariea de fteainţa. No. 1378. Se publică din nou darea în antrepriză facerea a 50 câei! necesare în acest oraşu, cu clipa de mezat la 13 a curentei Iun! Mai, concurenţii să se presinte în Camera Primărie! cu garanţii formale. PUBLICAŢIÎ JUDECĂTOREŞTI. Înfinnalul civil de Iaşi secţie a 2-a. No. 2590. Creditorii Domnului Iohan Renelt, locuitori aicea în urbă Iaşii, a cărora creanse se voru fi priimita şi încredinţată, sau se voru fi priimita timpuralnici, suntu poftiţi a merge în persoană sau prin împuternicită, la 23 Mai curent, oarele 12 din eli, la locuinţa Domnului Alecsandru Stamatopolu aicea în Iaş, unul din Sindicii numitului falită, strada Butu, casa Harnava, spre a chibzui asupra facerea concordatului. Secţiea a3-a. No. 2162. Generala Epitropie a Sf. Spiridon conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, prin comandamentul prealabil, somând pe D. Gheorghie Bucur acaruea domiciliu nu se cunoaşte, conformu art. 75 din Procedura Civilă, şi înserat prin Foaea Progresului No. 12 din 10 Fevruarie 1868, ca să plătească suma de 11.100 lei şi a lor procent de la 1859 şi până la numeratoare, ce au remasi datori din posesia moşie! Chipereştiî, căci la cază contrariu îi va urmări vînelarea caselor ce debitorul are în oraşul Iaşi, terminul comandamentului respirând şi debitorul neurmând cu plata. Tribunalul după cerirea Ulisei Epitropii au încuviinţat silnica eespropiere, a imobilului cu Domnul Gheorghie Bucur, are în oraşul Iaşi despărţirea a 3-a, situată pe locu gospodai, înscrisă la No. 262 şi 305, aflător în strada numită Cogâlniceanu, şi dar se publică vînelarea lui în termen de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu condiţii că pe noul cumpărători- are al prim ori ce dări către stat sau comună, ce nu vor fi plătite pe trecut precum şi tacsa mezatului, doritori ce vor fi de a cumpără aseminea imobil, să se presinte în Camera aceste! Secţiuni cu garanţiile cerute de lege, la 23 a lune! August, clipa Vineri, anul 1868, oara după ameaele-ori, când are a se adjudeca asupra persoane! ce ar da maî favorabil preţă, toto-datâ conform art. 506 din Procedura Civilă, se spunea ele pe toţi ace! ce ar ave vreun drept asupra acestui imobil urmărit, precum : dote, servituţî, chiri!, hipotecî, bezmâne şi altele, să se presinte cu reclamaţiunele lor la acest Tribunal, în terminul publicaţiune! până în clipa de adjudecare, căci la din contra sub pedeapsă de nulitate nu li se vor ţine nici într’o samă. No. 201. Citaţiunele în numera de 4 sub No. 200, neputându-se preda D-lor sale Zoiţa Miclescu (Vorniceasa), Iosâpa Froim, Hinda Leiba, şi M. Leîbel, din cauză că nu li se cunoaşte domiciliul sau reşedinţa. Tribunalul dat în baza declaraţiune! D. avocat Costachi P. Costantiniu, aplicând aliniatul al 6-le de sub art. 75 Procedura Civilă, publică că numitele persoane sunt citate a se înfăţoşa în Camera aceste! Secţiuni a 3-a, la 1 Iunie anul 1868, oara 12 din eli, când are a se cerceta contestaţiunele ce s’aă făcută asupra tabloului de ordinea creditorilor defunctului Dimitrie V. Miclescu, din partea unora din creditori, şi anume : D. Avocat Constantiniu ca procuratore epitropie! şi a orfanilor numitului defunct, D. Panaite Cristea, procurat case! Vasilie loan, Costachi Gheorghiu şi Isacu Soru. No. 203. Medeanul do cher este aflătorit în urba