Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-08-08 / nr. 61

No. 61. ANUL VIII PROGRESIIOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEI DE APEL DIN IAŞI IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner,uliţa măriei. ţeiarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbena. Iaşii, Sâmbătă 8 August 1870. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa in lei cursul fisculu Iaşii, 8 August 1870. Depeşe Telegrafice. ARIS, 14 August. (Sorginte berlinese). Diaturii oficiale con-i că planula diplomaticii al D-luî de Bismarc, în privinţa aceî cu Englitera, Rusia, Italia şi Spania, au căzutu pretutin, adăogându că simpatiele Danemarcei pentru Francia suntu te mari. Escadra francă se află dinaintea Kielului. In această e se prepară mari evenimente şi nici că poate fi vorba de rolaţiunî pacifice. Idela unei învingeri nu poate trece prin tea nici unul Francesc. (Monitorulii). INSTANTINOPOLE, 16 Augustă, în ministeru s’au făcut cătoarele modificaţiuni: Mustafa, ministru de finance; Sadiktaf Adhek, ministru de justiţie ; Maider, prefectă al Stambu- I. Halii s’au numită ambasadore al Turciei la Viena, carden la Petersburg. *ARIS, 16 Augustă. Prusianul somează orașul Toul ca să se dea. Francesil însă refusă. (Românulu.) LISTA ? numeral viteloru mari si mici tăete la măcelăriile din urba Iașii în cursul espiratei luni Iulie anula curentă. Jdi. 1Vaci. Viței. Bivoli. Bivolițe. 1 Mei. Ramatori. 28 1 306 2231 1311 128 MIȘCĂRILE PORTULUI GALAȚI, mirtoade 5 și 6 Augustă 1870. 1. Corăbii sosite încărcate............................................ 3 2. „ * deşerte.............................................. 1 3. n pornite încărcate....................................... 3 4. » deserte............................................ 1 5. Vapoare sosite............................................................ 4 6. „ pornite....................................................... 1 BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din Siua de 5 Augustă 1870. riwuoAta ADMsi»mrtv& î*r®Î*ctHr* Judeţ. laşia. No. 7395. Conform telegramei D-luî Ministru de ilte şi Instrucţiunepublice No. 7248, la espirarea liminului de 15 Zile enumerat de la data Foael masiv, urmându a se da în antrepriza facerea rearaţiunelor necesare Lyceuluî din acesta oraşui; se oblică aceasta spre cunoştinţa generala, licitaţiunea a are loc în camera acestui pacie. No. 7422. Conforma oficiul D-lui Ministru Culteir şi al Instrucţiune! publice No. 7028, la 25 a cultei urmând a se ţine în Camera acestui oficiu icitaţiune pentru reparaţiunele necesare casei No. 272 in ograda bisericei Bărbolă din acest oraşu, după evizul care se poate vide în toate elela în cancelaria Prefecture! de la orele 11 de dimineaţă până la orele 4 post-meridiane, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefecura jadrţ. Botoşani No. 4423. D. sub-Prefect de Coşula prin raportul No. 1185 încredinţată că locuitorul Nistor Şutub din comuna Uriceni, au presentat şi declarat de pripasă la Primăria acelei comune, unu bou la păru hulubu, balţi-tu, cu coarnele ţapoşe latişe, inferat la cornulu drept şi la falcă, cu pişcătură la urechea dreaptă, se publică terminal de 6 luni, în conformitatea legea Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la acea Primărie spre a-şi primi bcul. Prafectura Jtutot. Roman. No. 3185. La 30 August curent urmând a se ţine din nou licitaţie pentru rearendarea unui loc sterp din strada principală a oraşului Roman, proprietate a Statului, pe timp de la 23 Aprilie 1870 pănă la 23 Aprilie 1871, se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce ar fi, ca la arătatul termin să se presinte la Prefectură spre a concura la licitaţie. Comisie a cvartalului întâi din Iaşi. No. 3310. Iubea de 17 a curentei oarele 12, în piaţa Primăriei urmând a se vinde licitativ nişte obiecte împlinite de la D-lu Scarlat Itsainschi, în pretenţiunea D-lui Ioeu Horoviţî , se publică aceasta spre deşteptarea concurenţilor. Comisie a cvartalului al 4-lea din Iaşi. No. 3678. Se publică că pentru Zi°& de 13 a curentei, oara 11 de dimneaţă în localul D lui Judo ocolului al 11-le urmează a se vinde nişte lucruri aecesitate de la Avramu Tinichigiu, spre îndestularea D-lui Vasile Stamboleanu cu o sumă bani. Sub Prefectura plasei Coşula, judeţul Botoşani. No. 1856. Pentru darea în antrepriză a eratelor de băuturi şi vânzări de vite, pe anul viitoru 1871, a comunelor din această plasă, s’au regulat termin de licitaţie la 18 a lunei curente August, despre care se publică acest termin, ca amatorii ce vor fi, să se pressure în arătata Şi în Camera acestei sub-prefecturi spre aterdisire, întovărăşit de garanţiile prevezuta de lege, unde vor vide şi condiţiile ce li se vor înfăţoşa, de Domnii Primari respectivi. Perceptorul circumscripţiunei oraşului Iaşi. No. 562. Se publucă ca o 18 a curentei, oarele 10 de dimineaţă, la magazia din strda mare ,a avis de monastirea Trei-Ierjirchi, foaată a D-lui Ghiţă Hristofor, urmează a se vinde prin mezatu oral toată marfa Biqueatratu din magizia numitului, conţinătoare în marfă de Braşovu şi de Lipsea spre îndestularea fiscului cu o sumă bani; prin urmare doritorii de a cumpără din acea marfă, să se presînte în Zoa şi locul susu citatu, cu steluţă în frunte, pete albe pe spinare şi pe sub pântece; Se publică filarea păgubaşului în terminalii proscrişii de lege*1. Poliţie rurale. Primăria Comunei Iaşii. No. 8433. Prin decretulu Domnescu No. Ille, telegrama D. Ministru de Interne No. 11,333, şi în conformitatea art. 46 din legea electorală, colegiul al 2 le pentru adunare din judeţul Iaşi, este convocat apoi în 3 Septemvrie viitorii, orele 10 anti-meridiane, ca să îndeplinească vacanţa rămasă prin opţiunea Dul N. Ionescu pentru judeţul Roman. Primăria invită pe toţi alegătorii din acest colegi, prevăzuţi în lista definitivă al anului curent afişată sub No. 1405, se binevoească a se întruni la Primărie în Şoa şi orele sus indicate, pentru a procede la alegerea unui deputatu. Primăriea T, Frumoşii. No. 1604. La această comună au picat de pripasu o eapă în pâr musgâ în îvsâ, coama şi coada neagră, VVMZ3Q.\?n JUDECĂTOREŞTI. ^rSbT yRal'iil tftvU tie Iaşi «ecţie» 3-a No. 393. D. avocat Constantin I. Rojniţă, domiciliat în Iaşi quart Iul al III-le, în cualitate de procurare . D-lul Iordachi Pavli, prin comandamentului înregistrată la No. 314, au somat pe D. Nicolai Proca, de profesiune rentieru domiciliat tot în Iaşi qu&rtalulu I-iu, ca în termin de 30 7*10 8&’î plătească mima de 210 gîbenî şi a lor procent, piuau cheltuelile da urmărirre şi plăţile de avocaţii, ce D. Pavli are a lua în virtutea oblgaţiuniî din 12 Septemvrie 1862 investită cu formula esecutorie, fiindu că D. Proca nici după termenul ei de 30 zile 09 espiratii n’au achitatu plata banilor, iar D. Rojniţă prin petițiunea înregistrtă la No. 4822, cerând a se pune în urmărire vândarea unui imobiîu a debitorului care este o casă într’un rându cu locuia el vodoic, aflătoare în comuna oraşului I şi la strada Moţoau din quartalul I-iu, înscrisă la No. 1360 și 1483, pe acesta temeiu şi în basa art. 503 din Procedura Civilă, Tribunalul publică vînzarea conform art. 510 din acea procedură, ca concurenţii ce ar fi de a cumpără indicatul imobilii cu atenanţele lui, să se înfăţoşeze în camera acestei Secţiuni a Ill-a cu garanţia cerută da lege, la 11 Noemvrie Zioa Mercuri 1870 para 1 din Z*« când are a se face adjudecaţi» conform art. 539—550 şi restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, totodatâ se someazâ pe toţi acei care ar pretinde vreunu dreptu de proprietate, usub fructu, servitute, chirie, privilegiu, hipotecâ sau ori ce altu dreptu asupra bunului urmărit», ca înaintea edjudecaţiunel să se arăte la Tribunal spre a’şi arata pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă. Tribunalul judeiţ. Nuceava. No. 706. D. David Luttgarten de profesiune comersant domiciliat în Foiticeni, în virtutea cărţei de judecată No. 383 din 29 Decemvrie 1869 dată de D. Jude de pace a urbei Foiticenii şi investită cu formula executorie, având a lua 169 lei cursul pieţei vechi cu a lor procente şi cheltuelile de urmărire de la D. Marcu sin Iosub Râşcanu, de profesiune tot comersant şi domiciliat în Ziua urbă, şi fiind că debitorele nu sau conformat a plăti citata datorie după comandamentul prealabil ce i sau făcut în conformitatea art. 496 şi 497 Procedura Civilă, apoi Tribunalului în urmarea cerirei creditorului înregistrată la No. 2862, prin ordonanţa din 24 a trecutei luni Iunie au încuviinţat silnica espropriere imobilului urmărit situat în pitata urbă, la strada mare în colţul ei de la vale sub No. 336, compuse d’intr’o dugheană, în faţă cu 2 odăi, din dos şi alte 2 odăi, deasupra cătră ogradă cu o seliţă, toate Zidiţa de peatră şi cărămidă cu o pivniţă dedesubt, apoi 2 dugheniţe de scânduri din dos la strada tinighigiilor, invecinânduse pe de la vale cu dugheana lui Marcu Horodniceanu, pe de la dealu cu aiua stradă a teneghegiilor și la fund cu casele lui Calman sin Marcu; acestu imobil este remas de la defunctul Iosub sin David Râşcanu părintele debitorului în care el ar fi având o parte; sa publică pentru această vînzsre termin de 3 luni de la data Fotel spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, să se presinte în camera Tribunalului în cea întâi Zioarele 10 de dimineaţă după espirarea teminului cu garanţii legale, când are a se ţine licitaţia şi a se face adjudecaţia, cu restricţiunea art.. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, adjudecatorul va plăti tacsa vînzărel și a urmărirei pre-