Ramuri, 1981 (Anul 18, nr. 1-12)

1981-09-15 / nr. 9

Neîntreruptul dialog cu ţara (Urmare din pag. 1) au arătat că la grîu s-au obţinut 5 000 kg la hectar, la porumb producţiile vor depăşi 8 000 kg la hectar, iar la sfecla de zahăr se prevede obţinerea a peste 57 tone la hectar. Cu impresia bună produsă de expoziţiile prezentate s-a trecut la vizitarea cîmpului unde terenurile cultivate cu porumb, cu sfeclă de zahăr, aparţinînd unităţilor agricole din această localitate au întărit convingerea despre hărnicia, priceperea şi buna organizare a muncii în consiliul unic agro-industrial. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut specialiştilor din unităţile agricole din cadrul Consiliului unic agro-industrial Bîrca să recolteze şi să livreze producţia conform graficelor stabilite în întreprinderile prelucrătoare şi să se îndeplinească, în cele mai bune condiţii, programele de aprovizionare a populaţiei. ☆ A doua zi a vizitei de lucru a secretarului general al partidului s-a desfăşurat sub semnul unui eveniment care, în fiecare toamnă este trăit cu intensă emoţie şi bucurie, de copii, elevi şi studenţi, de părinţii lor, de dascăli — de întreaga ţară — începerea unui nou an de învăţămînt. Prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu la inaugurarea fiecărui an de învăţămînt relevă rolul de primă importanţă pe care partidul, poporul, societatea noastră îl atribuie şcolii, slujitorilor ei în nobila operă de instruire şi educare, de formare pentru muncă şi viaţă a tinerei generaţii, de pregătire a unor tineri cu o înaltă ţinută morală şi revoluţionară şi temeinice cunoştinţe. Conducătorul partidului şi statului nostru s-a aflat, de astă dată, în mijlocul elevilor şi studenţilor, al cadrelor didactice din municipiul Craiova, important centru de cultură şi spiritualitate românească. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt invitaţi, mai întîi, să viziteze partea centrală a municipiului, reconstruită aproape în totalitate după cutremurul din martie 1977. Aici s-au ridicat 24 de blocuri, care însumează peste 250 de apartamente, alte 300 de apartamente aflîndu-se în diferite stadii de execuţie. La conceperea şi realizarea acestui ansamblu s-a avut în vedere originalitatea şi bogăţia arhitecturii acestor locuri. Apoi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au vizitat Universitatea în ale cărei opt facultăţi sunt cuprinşi 12 000 de studenţi la cursurile de zi, serale şi fără frecvenţă, inclusiv de subingineri, din care mai mult de 1 200 sunt studenţi din ţările în curs de dezvoltare din Asia, Africa şi America de Sud precum şi din state europene dezvoltate. A fost vizitată mai întîi o cuprinzătoare expoziţie ce reflectă modul în care se desfăşoară activitatea complexă de legare a învăţămîntului cu cercetarea şi practica, pentru continua îmbunătăţire a procesului de învăţămînt. Prof. dr. ing. Silviu Puşcaşu, rectorul Universităţii, a relevat că cercetarea ştiinţifică de la facultăţile cu profil tehnic şi agricol este implicată în rezolvarea unor probleme cu aplicabilitate directă în industria şi agricultura judeţului. Gazdele au informat, de asemenea, că, aşa cum a indicat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, proiectele de diplomă ale studenţilor de la facultăţile cu profil tehnic şi agricol rezolvă efectiv probleme de producţie din unităţile economice doljene. O plăcută impresie au făcut realizările tehnice create în sprijinul producţiei în cercurile de creaţie tehnico-ştiinţifică ale pionierilor şi şoimilor patriei prezentate de Ruxandra Mirea şi Marius Ghenea din clasa a VIII-a a şcolii generale nr. 12 din Craiova. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a avut cuvinte de apreciere la adresa rezultatelor bune obţinute de cadrele didactice, de studenţii şi pionierii Doljului în integrarea activităţii de învăţămînt cu cercetarea şi producţia. In acelaşi timp, secretarul general al partidului a subliniat necesitatea de a se acorda în continuare o atenţie deosebită acestor probleme care constituie domenii fundamentale pentru accelerarea progresului economico-social al patriei. Secretarul general al partidului a fost invitat în continuare să cunoască una din unităţile reprezentative de învăţămînt şcolar din Craiova, Liceul de matematică-fizică „Fraţii Buzeşti“. Adresîndu-se secretarului general al partidului, directorul liceului, prof. Dumitru Voicu, a mărturisit emoţia cadrelor didactice pentru vizită, într-o unitate de învăţămînt care se pregăteşte să-şi sărbătorească centenarul. La invitaţia gazdelor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat au vizitat cîteva laboratoare, unde se află aparatura modernă pusă la dispoziţia elevilor. Cei prezenţi s-au angajat să confere noului an de învăţămînt valenţe superioare de eficienţă în pregătirea pentru muncă şi viaţă a elevilor, să ridice rezultatele şcolii la nivelul exigenţelor pe care secretarul general al partidului le-a formulat la adresa învăţămîntului românesc. In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat au vizitat Facultatea de medicină din Craiova. Profesorul dr. doc. Petre Georgescu, decanul facultăţii, a subliniat că această facultate, înfiinţată cu 12 ani în urmă, a cunoscut de la an la an o continuă dezvoltare şi modernizare, răspunzînd astăzi exigenţelor puse în faţa învăţămîntului superior românesc de secretarul general al partidului. Aici învaţă circa 2 200 de studenţi din care aproape 1000 sunt din diverse ţări ale lumii, fapt grăitor pentru valoarea înaltă a şcolii româneşti de medicină, prestigiul pe care şi l-a cîştigat în scurt timp acest centru universitar. In n®ul an şcolar, facultatea cunoaşte noi extinderi, constînd în săli de cursuri, laboratoare, amfiteatre, bibliotecă, ce funcţionează pe lingă Spitalul clinic nr. 1 din Craiova. Totodată, au fost date în folosinţă o cantină şi două cămine. Pe traseul vizitei în această unitate, creată la iniţiativa secretarului general al partidului ca o necesitate concretă pentru învăţămîntul medical românesc, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au fost informaţi despre activitatea ştiinţifică a cadrelor didactice craiovene, evidenţiindu-se faptul că ea se desfăşoară în cadrul programului stabilit de Academia de ştiinţe medicale, o contribuţie efectivă avînd în materializarea temelor şi personalul medical din unităţile spitaliceşti ale Olteniei şi studenţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat cadrele didactice ale facultăţii craiovene de medicină pentru rezultatele obţinute în scurta perioadă de activitate a acestei instituţii de învăţămînt, pentru programele de cercetare elaborate, pentru gradul de dotare tehnică asigurată şi le-a urat noi succese în activitatea de pregătire, de asigurare a unei asistenţe medicale cît mai calificată. ...In Piaţa Unirii împodobită sărbătoreşte, ca de altfel întregul municipiu, se aflau zeci de mii de oameni ai muncii din industria craioveană, din întreprinderile şi instituţiile judeţului, ţărani cooperatori, studenţi, elevi, pentru a se întîlni din nou cu conducătorul iubit al partidului şi statului în cadrul unei mari adunări populare. Este manifestarea încrederii în însuşi viitorul patriei, în împlinirea năzuinţelor de pace şi progres ale poporului nostru, ce constituie argumentul unităţii în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu de a cărui gîndire şi activitate revoluţionară sunt legate înfăptuirile mari ale anilor noştri în edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămîntul României. Deschizînd adunarea populară, tovarăşul Miu Dobrescu, prim secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, a adresat un fierbinte salut celui mai iubit şi stimat fiu al poporului român, conducătorul eroic, clarvăzător al destinelor naţiunii noastre pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, secretarul general al Partidului Comunist Român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. De asemenea, primul secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. a adresat cel mai cordial bun venit pe meleagurile doljene tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, personalitate de frunte a vieţii noastre contemporane, proeminent om de ştiinţă de renume mondial, minunat exemplu de revoluţionar comunist, angajată cu întreaga fiinţă în lupta închinată binelui şi fericirii poporului român. Făcînd o analiză a realizărilor obţinute de judeţul Dolj în ultimele trei cincinale, vorbitorul a subliniat necesitatea valorificării superioare a rezervelor existente. „Vă asigurăm mult stimate tovarăşe secretar general — a spus vorbitorul — că vom face totul pentru a ne ridica la înălţimea exigenţelor acestei epoci, pentru aplicarea fermă în viaţă a indicaţiilor şi îndemnurilor deosebit de preţioase pe care le-aţi dat în cursul acestei vizite“. Primit cu vii şi îndelungi aplauze, cu îndelungi scandări pentru politica înţeleaptă a partidului nostru în frunte cu secretarul său general, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu : „Ne aflăm în Craiova pentru a participa la deschiderea noului an de învăţămînt şi, totodată, pentru o vizită de lucru. Doresc, cu acest prilej, să vă adresez dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Craiova şi judeţului Dolj, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, un călduros salut revoluţionar, împreună cu cele mai bune urări. Cu prilejul începerii noului an şcolar, doresc să adresez tuturor cadrelor didactice, elevilor şi studenţilor craioveni şi doljeni un salut călduros, urări de succese cît mai mari în învăţămînt, în legarea învăţămîntului cu ştiinţa şi producţia“. In continuare secretarul general al partidului s-a referit pe larg la necesitatea modernizării şi dezvoltării bazei noi a învăţămîntului, la aşezarea fermă a acestuia pe principiile socialismului ştiinţific, ale materialismului dialectic şi istoric, concepţia revoluţionară despre lume şi viaţă. A fost subliniată în mod pregnant necesitatea ca profesorii şi studenţii din învăţămîntul agronomic să participe la procesul de modernizare a agriculturii, la realizarea noii revoluţii agrare. Toţi profesorii, toate cadrele didactice din învăţămîntul agronomic trebuie să conducă ferme agricole, demonstrîndu-şi astfel capacitatea organizatorică şi ştiinţifică, în vederea obţinerii unor recolte tot mai mari şi a perfecţionării procesului de predare. Referindu-se la vizita efectuată în diferite întreprinderi craiovene şi unităţi agricole din judeţul Dolj, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Avem impresii bune despre ceea ce am văzut în întreprinderile şi unităţile agricole vizitate. Doresc să adresez muncitorilor, colectivelor din întreprinderile vizitate, tuturor oamenilor muncii din judeţul Dolj felicitări pentru rezultatele de pînă acum şi urarea de a obţine succese tot mai mari în dezvoltarea industriei noastre socialiste“. Totodată secretarul general al partidului a subliniat, faptul că mai sunt încă multe de făcut atît în industrie cît şi în agricultura judeţului, arătînd că este necesară, în continuare, o mobilizare exemplară a tuturor energiilor creatoare . „Intr-adevăr, este necesar să organizăm mai bine activitatea în toate domeniile. Să facem totul pentru a dezvolta baza de materii prime de care România are nevoie, şi, în această privinţă, judeţul Dolj poate aduce o contribuţie însemnată. Să facem totul pentru creşterea productivităţii muncii, a eficienţei economice. Să nu uităm nici un moment că tocmai în domeniul productivităţii, al eficienţei, al ştiinţei trebuie să obţinem rezultate mai bune, să-i întrecem pe capitalişti! Să demonstrăm că muncitorii, ţăranii, intelectualii, stăpîni pe destinele lor, lucrează mai bine, sunt în stare să asigure progresul ţării, spre binele întregii naţiuni!“ In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a referit la intensificarea activităţii cultural-educative, la creşterea participării oamenilor muncii în cadrul Festivalului Naţional „Cîntarea României“ ce are un rol important în ridicarea nivelului general de cultură şi civilizaţie al poporului nostru, la educaţia patriotică, revoluţionară a tineretului, a tuturor cetăţenilor patriei . „Să deveniţi cetăţeni demni ai patriei noastre socialiste — s-a adresat tinerilor distinsul oaspete — în stare să duceţi mai departe făclia luminoasă a progresului, să asiguraţi dezvoltarea în continuare a minunatelor tradiţii revoluţionare, ale înaintaşilor voştri. Dacă generaţia noastră a înfăptuit revoluţia şi construcţia socialistă, vouă, tineretului de azi, celor de pe băncile şcolilor vă revine înalta misiune istorică de a asigura făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România, edificarea societăţii comuniste — visul de aur al întregii omeniri!“ Un spaţiu amplu în cadrul cuvîntării l-au ocupat problemele păcii şi dezarmării, ale luptei popoarelor pentru preîntîmpinarea unui nou război, precum şi referirile la acţiunile întreprinse de partidul şi poporul nostru pentru asigurarea unui climat de linişte şi stabilitate pe continentul european şi în întreaga lume. Urmărită cu cel mai viu interes şi subliniată cu îndelungi aplauze, cuvîntarea conducătorului partidului şi statului nostru a reliefat încă o dată o gîndire remarcabilă şi un patriot desăvîrşit, care se bucură destinsa unanimă a întregii ţări. Vizita de lucru întreprinsă în judeţul Dolj de tovarăşul Nicolae Ceauşescu a demonstrat în mod strălucit legăturile trainice cu masele largi ale celui mai iubit fiu al poporului nostru, care se confundă cu înseşi aspiraţiile lui pentru o viaţă mai fericită şi îmbelşugată, într-o ţară liberă şi independentă. In vizită la I.U.G. şi la Universitate RAMURI nr. 9 (207) • septembrie 1981 • pagina 2