Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2010 (Anul 22, nr. 6330-6355)

2010-11-12 / nr. 6340

10 I Renașterea bănățeană_________________ ”El Clasico", întârziat din cauza alegerilor Meciul dintre echipele FC Barcelona și Real Madrid, care ar fi trebuit să se joace în week-end-ul 27/28 noiembrie, se va disputa la 29 noiembrie, din cauza alegerilor regionale din Catalunia, care vor avea loc, duminică, în săptămâna respectivă, a anunțat Liga Spaniolă de Fotbal. "Liga Profesionistă de Fotbal (LFP) a programat pentru luni, 29 noiembrie, la ora locală 21, meciul FC Barcelona - Real Madrid, din cauza coincidenței cu alegerile parlamentare din Catalunia și a problemelor de securitate ce ar putea fi cauzate de cele două evenimente", se arată într-un comunicat al LFP. Programarea "El Clasico" pentru ziua de sâmbătă, 27 noiembrie, meciuri în Liga Campionilor. Potrivit Jaume Boures, proprietarul Mediapro, unul din grupurile care dețin drepturile de televizare a meciurilor din campionatul Spaniei, decizia a fost motivată și de faptul că în alegeri sunt implicați numeroși voluntari și angajați din Catalunia, printre care se numără și mulți fani ai FC Barcelona. După zece etape, FC Barcelona ocupă locul doi în clasamentul campionatului spaniol, cu 25 de puncte, la un punct de liderul Real Madrid (26). Meciul FC Barcelona - Real Madrid este programat în etapa a XIII-a a campionatului. Fernando Alonso, pregătit pentru cursa decisivă de la Abu Dhabi Spaniolul Fernando Alonso, lider al clasamentului piloților în Campionatul Mondial de F1, a apreciat pe blog-ul echipei Ferrari că are "destinul în mâini" referitor la opțiunea sa pentru a câștiga titlul mondial în acest an. "Destinul este în mâinile noastre după rezultatul de la Interlagos: dacă învingem sau terminăm pe locul 2, nu vom mai depinde de rezultatele celorlalți. Abordarea noastră nu s-a schimbat pentru ultima cursă a sezonului. Știm că dacă totul va fi așa cum trebuie, avem șansa de a ne atinge obiectivele fixate la începutul sezonului. Putem să atingem aceste obiective, chiar dacă adversarii noștri sunt foarte puternici. Până acum, cu excepția poate a unei singure curse, mașina lor a fost mai bună pe toate tipurile de circuit, însă asta nu înseamnă că ne așteptăm să fim învinși", a precizat Afonso pentru sursa citată. Fernando Alonso s-a clasat pe locul trei la Marele Premiu al Braziliei, desfășurat, duminică, la Interlagos, spaniolul acumulând 246 puncte de puncte în clasamentul piloților, fiind urmat de Mark Webber (238 puncte) și Sebastian Vettel (231 puncte), ambii de la Red Bull. Duminică va avea loc ultima cursă a sezonului, Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi. Turul Beijingului, în circuitul mondial Uniunea Ciclistă Internațională (UCI) a anunțat că a inclus în circuitul său mondial, începând din 2011 și pentru o durată de patru ani. Turul Beijingului.Președintele UCI, Pat McQuaid, și responsabilii Beijing Sports Bureau au semnat un acord pentru organizarea unei noi curse pe etape, care va face parte din UCI World Tour, se arată într-un comunicat al forului internațional. Prima ediție a competiției va avea loc în perioada 5-9 octombrie 2011, în zona în care se află capitala Chinei. Sport vineri, 12 noiembrie 2010 Bayern își prezintă trecutul într-o carte de 3.000 de euro Bayern München a prezentat, miercuri, cronica oficială a grupării, o carte de 552 de pagini, cu greutatea de 30 de kilograme, care urmărește istoria celui mai titrat club de fotbal din Germania, creat în urmă cu 111 ani. Cartea este intitulată "4 stele, 111 ani" și a fost tipărită în 4.111 exemplare. Nu este scoasă la vânzare în librării și poate fi obținută doar prin comandă pe internet. Lucrarea de 70 de centimetri înălțime și 50 de centimetri lățime este legată cu piele naturală, are coperți din mesteacăn și costă 2.999 de euro. Volumul este însoțit de un certificat de autenticitate semnat de Karl-Heinz Rummenigge și Ulf Hoeness, cei doi președinți ai clubului bavarez. "Este un proiect ambițios care corespunde imaginii clubului nostru. Este o carte luxoasă și mai degrabă excepțională", a declarat Karl- Heinz Rummenigge, care a avertizat că această carte nu va fi reeditată și care a recunoscut că gruparea Bayern a fost inspirată de clubul Manchester United în crearea unei astfel de lucrări. Primul exemplar va fi oferit lui Franz Beckenbauer, președintele de onoare al clubului și "persoana cea mai importantă din istoria grupării", potrivit lui Rummenigge. Oficialul bavarez a adăugat că actualii componenți ai echipei vor primi câte un exemplar în cazul în care vor câștiga Liga Campionilor. Clubul Bayern München, creat pe 27 februarie 1900, are în palmares 22 de titluri naționale, 15 trofee Cupa Germaniei și patru trofee Liga Campionilor/Cupa Campionilor Europeni. Virgin Racing și-a schimbat proprietarul Constructorul de mașini supersport Marussia Motors a achiziționat o parte din echipa de Formula 1 Virgin Racing, contractul fiind semnat în urmă cu o săptămână, la Londra, informează AFP, care citează un comunicat al companiei ruse. Patronul Marussia Motors, Nikolai Fomenko (foto), nu a dorit să dezvăluie valoarea tranzacției și nici cota de acțiuni cumpărată, precizând doar că este vorba de o sumă importantă. "Acum putem spune cu certitudine că în Formula 1 avem propria echipă" , a declarat Fomenko a agenției Novosti. Echipa se va numi, din sezonul 2011, Marussia Virgin Racing. Marussia Motors a fost fondată în 2007 și a intrat pe piața automobilelor supersport în 2008, când a fost prezentat la Moscova modelul B1, care a intrat în producție un an mai târziu. Echipa Virgin a fost înființată în 1990 de Jon Booth, fost pilot de monoposturi. Formația a concurat sub numele de Manor GP în Formula Renault și Formula 3 Euroseries, avându-i în componență de-a lungul timpului, printre alții, pe campionii mondiali de Formula 1 Kimi Raikkonen și Lewis Hamilton. Manor a primit acceptul FIA de a concura în Formula 1 în sezonul 2010, în urma unui proces de selecție pentru completarea grilei Marelui Circ. Miliardarul britanic Richard Branson, deținătorul Virgin Group, a cumpărat la sfârșitul lui 2009 o parte din acțiunile team-ului, care a fost redenumit Virgin Racing. Tranzacția dintre Marussia și Virgin se înscrie în eforturile Rusiei de a se implica din ce în ce mai mult în Formula 1. La 14 octombrie, premierul Vladimir Putin și patronul drepturilor comerciale ale Formulei 1, Bernie Ecclestone, au încheiat un acord prin care Rusia va găzdui, în 2014, un Mare Premiu la Soci, oraș care va organiza și Jocurile Olimpice de iarnă din același an. Rusia este deja prezentă în Formula 1 prin pilotul Vitali Petrov, care concurează pentru Renault, echipă sponsorizată de Avtovaz, producătorul automobilelor Lada. Caleidoscop ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, miercuri,în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA): Atlanta - Milwaukee 91-108, Orlando - Utah 94-104, Toronto - Charlotte 96-101, Washington - Houston 98-91, Cleveland - New Jersey 87-95, New York - Gol den State 117-122, Memphis - Dallas 91-106, Oklahoma City - Philadelphia 109-103, San Antonio - LA Clippers 107-95, Sacramento - Minnesota 89-98. ■ Jucătoarea Laura-Ioana Andrei, cap de serie numărul 3, s-a calificat în sferturile de finală ale turneului ITF de la Le Havre (Franța) , dotat cu premii în valoare totală de 10.000 de dolari. Sportiva română a învins-o în turul doi, cu scorul de 7-6 (7/1), 3-6, 6-3, pe jucătoarea franceză Mathilde Cor de . Antrenorul emerit de tenis masă Gheorghe Bozga, decedat, ieri, într-un spital din București unde a suferit o intervenție chirgicală, el urmând să fie înmormântat duminică, la Bistrița, oraș al cărui cetățean de onoare este. Gheorghe Bozga (58 de ani) i-a antrenat și lansat în lumea sportului pe Călin Creangă, Mihaela Steff, Adrian Crișan, Bernadette Szocs și pe mulți alții, fiind, în ultima perioadă, coordonatorul Centrului olimpic de tenis de masă de la Bistrița în care se antrenau inclusiv copii și juniori. Directorul CSM Bistrița, Dorina Lowenberg, a declarat, ieri, că Gheorghe Bozga a avut probleme de sănătate încă din anii '70 când a suferit un accident, el mai fiind dependent și de hemodializă. Ea a precizat că trupul neînsuflețit al antrenorului va fi adus la Bistrița și depus în Sala olimpică de tenis de masă unde toată lumea îi va putea aduce un ultim omagiu.