Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2010 (Anul 22, nr. 6356-6380)

2010-12-08 / nr. 6361

RIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6361 - miercuri, 8 decembrie 2010 - 16 pagini - 1,5 lei Legea pensiilor, votată de parlament Legea pensiilor, reexaminată la solicitarea șefului statului, prin care se stabilește vârsta standard de pensionare de 63 de ani la femei și de 65 de ani la bărbați, a fost adoptată, ieri, de plenul Camerei Deputaților. Legea a fost adoptată, prin apel nominal, cu 172 de voturi "pentru". Singurul articol modificat, față de varianta inițială, este cel referitor la vârsta de pensionare. Camera Deputaților este forul decizional în privința acestui act normativ; în altă ordine de idei, guvernul a decis ca pensionarii cu venituri pornind de la 740 lei și revoluționarii, cu excepția celor răniți, să achite contribuții sociale de sănătate, numărul contribuabililor incluși astfel în baza de impozitare fiind de două milioane. Această categorie de pensionari și revoluționari va obligată ca, începând cu 1 ianuare 2011, să achite contribuții de 5,5 la sută la Fondul asigurărilor de sănătate. Statul estimează că va încasa anual din aceste contribuții suplimentare 1,4 miliarde de lei, în prezent sunt impozitate doar pensiile pornind de la 1.000 lei. Au sosit primii brazi de Crăciun în unele piețe din Timișoara a ajuns deja primii pomi ce urmează a fi pregătitți de Crăciun. Au sosit de peste hotare. Nici în acest an, timișenii nu vor putea cumpăra brazi crescuți în pădurile județului, în piețele timișene se vor vinde exemplare aduse din alte zone și chiar din străinătate. Asta pentru că numărul pomilor de Crăciun pe care Direcția Silvică Timiș îl va scoate spre vânzare va fi foarte mic. Conducerea instituției va tăia pentru comercializare, în acest an, 750 de conifere, dintre care 400 din specia brad și 350 de molizi. Continuare în pagina 2 Timișul, în pragul unei epidemii? Noi cazuri de HIV/SIDA sunt înregistrate în vestul țării. "Suntem în pragul unei noi explozii. Majoritatea pacienților au în jur de 20 de ani. Este vorba de copii născuți prin anii 1989-1991, care acum sunt activi sexual. Riscul de a se înmulți numărul cazurilor a crescut și va crește", ne-a declarat psihologul Florin Tarhon, coordonatorul centrului comunitar și al Asociației Familiilor Anti-HIV "Speranță în Viitor". Potrivit acestuia, sunt cazuri în care tinerii cu HIV/SIDA întrețin relații sexuale cu persoane sănătoase fără a folosi prezervativul pentru protecția partenerilor. "Noi am reînnoit anchetele sociale. Continuare în pagina 4 Dusán Uhrin semnează în weekend cu Poli Mandatar să trateze cu Dusán Uhrin preluarea băncii tehnice, Daniel Stanciu a reușit să-l convingă pe tehnicianul ceh să revină la Timișoara. înlocuitorul lui Cosmin Contra este așteptat în orașul de pe Bega la sfârșitul acestei săptămâni, pentru a semna contractul cu Poli, înțelegerea urmând să fie parafată pe doi ani și jumătate. Marian Iancu va fi și el prezent, finanțatorul grupării alb-violete dorind să-l asigure pe Uhrin de toată susținerea sa. "Opțiunea mea personală este Dușan Uhrin", le-a reamintit Iancu suporterilor bănățeni. Noul antrenor și conducerea clubului urmează să pună la punct toate detaliile, inclusiv data reunirii lotului și programul de pregătire din această iarnă. DARIUS PETRU Titlurile zilei Luptătorii cu troienele au semnat contractele Etnobotanicele, în dezbatere publică Pagina Fermierii nu au încredere în asociații I Pagina 2 Timișoara de la țară Pagina • _ ''Jé I www renastereasor 3,2179 lei/A* ? I i A 4,3006 lei