Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2011 (Anul 23, nr. 6635-6660)

2011-11-29 / nr. 6659

10 Renașterea bănățeană Centre între Dumitru Dragomir și Ion Crăciunescu Președintele LPF, Dumitru Dragomir, și șeful CCA, Ion Crăciunescu, au avut un schimb de replici pe tema arbitrajelor din Liga I, duminică seară, într-o emisiune televizată, primul susținând că au existat două greșeli uriașe, iar al doilea că arbitrii sunt de calitate. "Noi judecăm în funcție de regulamentul pe care îl aprobați dumneavoastră. Dacă sunt arbitri care fură, spuneți-mi și-i dau imediat afară. Spuneți că în etapa asta s-a greșit, în opt etape din nou, dar luați etapele ca în Caragiale, două greșeli de acum, una de acum două etape", i-a spus Crăciunescu lui Dragomir într-o intervenție telefonică la Digi Sport. "Dă-i tu cui vrei lecții, mă, nu mie! Dă-le lecții arbitrilor tăi!", a replicat președintele LPF, fiind atenționat imediat de Crăciunescu: "Eu v-am vorbit la persoana a doua. Dacă veți continua, voi face o plângere la forurile internaționale că, prin ceea ce zice, aduceți grave prejudicii arbitrajului românesc. Ați văzut vreun arbitru în lumea asta care să nu greșească?". Dumitru Dragomir a reacționat spunând că nu este acceptabil ca antrenorii să fie dați afară din cauza arbitrilor. "Nu este regulamentar", a spus el. "Care este regulamentul, domnule, ia spuneți?", a întrebat Ion Crăciunescu, la care Dragomir a răspuns: "Păi... vizavi de ce? Despre antrenori? Păi dacă nu depășește țarcul ăla și nu înjură, nu trebuie dat afară". Crăciunescu a amintit că regulamentul prevede că antrenorul trebuie să aibă o atitudine responsabilă pe tot parcursul meciului. "Ce s-a întâmplat în această etapă vom analiza mâine. Trebuie să vorbească toată lumea, inclusiv arbitrii, ca să scoată mizeria asta din fotbal", a adăugat el. "Domnule, în țara asta vinovați sunt cei care fac ceva de bine, în rest, ăia care țipă mai tare nu sunt de vină", a spus Dragomir. Ion Crăciunescu a precizat, apoi, că arbitrii din România sunt "peste fotbalul de la noi", afirmație care l-a contrariat pe Dragomir: "Adică ce vrei să zici, Ioane? Că noi avem fotbal slab?". Președintele CCA a explicat: "Dacă duc trei arbitri în Spania, fac față! Dacă duc trei fotbaliști din România...". Dumitru Dragomir l-a apostrofat pe Crăciunescu: "Adică sunt două greșeli uriașe pe etapă și tu spui că avem arbitraj de calitate?", iar președintele CCA a replicat: "Domnule Dragomir, satisfaceți-mă și pe mine și spuneți-mi doi jucători sau antrenori care n-au greșit". Dumitru Dragomir a declarat, duminică, la Sport.ro că nu a mai văzut greșeli de arbitraj ca acelea din etapa a XV-a a Ligii I, precizând că trei echipe sunt favorizate și că dacă ar depinde de el ar suspenda arbitrii un an. Tot duminică, finanțatorul FC Steaua, Gigi Becali, a declarat că s-a înțeles cu Adrian Porumboiu, de la FC Vaslui, ca echipele pe care le finanțează să nu înceapă returul campionatului dacă nu vor fi aduși arbitri străini în Liga I. Regie în Marele Circ Ultima etapă a CM de F1 a aruncat o umbră asupra strălucitoarei evoluții a echipei Red Bull și a lui Sebastian Vettel în 2011, aceștia fiind acuzați că rocada făcută de german cu coechipierul său Mark Webber în turul 30 a fost una regizată, care să-i faciliteze australianului victoria la Interlagos. Vettel a plecat din pole-position, duminică, la Interlagos și s-a distanțat imediat de ceilalți concurenți, lăsând impresia că va face din nou o cursă solitară către victorie, însă în turul 14, mecanicii echipei i-au comunicat germanului că monopostul său are o problemă la cutia de viteze și i-au recomandat să scurteze perioadele parcurse în treapta a doua. în turul 26, lui Vettel i s-a spus că defecțiunea cutiei s-a agravat și că, pe lângă treapa a doua de viteză, este afectată treapta a treia. Patru tururi mai târziu, campionul mondial a cedat prima poziție în cursă coechipierului său Webber, iar australianul a câștigat pentru prima dată în acest an un Mare Premiu. Webber avea nevoie de o victorie pentru a spera la titlul de vicecampion mondial, dar faptul că Jenson Button a terminat pe locul 3, nu i-a facilitat australianului decât ocuparea ultimei trepte a podiumului clasamentului general al piloților, după driver-ul de la McLaren- Mercedes. în ciuda defecțiunii survenite la cutia de viteze, Vettel a terminat ultima cursă din acest sezon pe locul secund. Suspiciunile au apărut când dublul campion mondial continua să stabilească din poziția a doua timpi foarte buni pe turul de circuit, iar Fernando Alonso și ulterior Jenson Button nu se puteau apropia amenințător de el. Mai mult, Lewis Hamilton a primit un mesaj similar de la inginerii McLaren- Mercedes în turul 38 și după zece tururi cutia de viteze de pe monopostul său a cedat, forțându-l pe britanic să abandoneze. Presa internațională a scris că problema cutiei de viteze a fost de fapt un ordin de echipă deghizat, pentru ca Webber să câștige la Interlagos. "Victorie donată" sau "comedie" au fost câteva dintre caracterizările regăsite în comentariile făcute pe acest subiect. Nici rivalii celor de la Red Bull nu prea cred că defecțiunea monopostului germanului a fost una reală. "Cei de la Red Bull se pricep foarte bine să facă față problemelor", a declarat cu ironie Stefano Domenicalli, managerul Ferrari. Red Bull a respins cu vehemență acuzațiile. "Cine a ascultat conversațiile inginerilor de cursă sau s-a uitat în garajul nostru la activitatea intensă desfășurată ar fi constatat că problema a fost adevărată. Bineînțeles că vor fi întotdeauna unii care să aibă propriile lor teorii, dar cu siguranță a fost o problemă și este dincolo de puterea mea de înțelegere cum acea cutie de viteze a funcționat până la finalul cursei. Defecțiunea a apărut în turul 5 și nu credeam că va putea rezista mai mult de jumătatea cursei. Din fericire cursa a funcționat, iar Mark a fost un câștigător meritos. El a fost rapid tot weekendul și odată ce a trecut la conducere a fost de neoprit", a declarat managerul Red Bull, Christian Horner. marți, 29 noiembrie 2011 Federer a câștigat Turneul Campionilor Tenismanul elvețian Roger Federer, cap de serie numărul 4, a câștigat, duminică seară, Turneul Campionilor de la Londra, după ce l-a învins, în finală, pe francezul Jo-Wilfried Tsonga, al șaselea favorit al competiției. Federer s-a impus, cu scorul de 6-3,6- 7 (6/8), 6-3, după două ore și 19 minute. Tsonga a salvat o minge de meci în setul doi, la scorul de 6-5 pentru elvețian în tie-break. Este pentru a șasea oară când Roger Federer a câștigat Turneul Campionilor, după victoriile din 2003, 2004,2006,2007 și 2010. Astfel, Federer i-a depășit pe Ivan Lendl și Pete Sampras, care au câte cinci succese la Turneul Campionilor. Tsonga s-a aflat pentru prima dată în finala acestei competiții. La finala de la Londra au asistat printre alții fotbaliștii Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Nani (Manchester United) și Andrei Arșavin (Arsenal), precum și primarul Londrei, Boris Johnson. Johann Cruyff dă Ajax-ul în judecată Olandezul Johann Cruyff, alături de alți zece antrenori de la tineret de la Ajax Amsterdam, îi va acționa în instanța pe membrii Colegiului Comisarilor grupării batave, deoarece nu a fost consultat în privința numirii lui Louis van Gaal ca director general. Potrivit cotidianului De Telegraaf, Cruyff, alături de alți zece antrenori, între care Dennis Bergkamp și Wim Jank, a decis să dea în judecată Colegiul Comisarilor, unde el este membru de onoare, pentru a "rupe" contractul lui Louis van Gaal și a directorilor Danny Blind și Martin Sturkenboom. Președintele clubului Ajax, Steven Ten Have, nu a dorit să se pronunțe în privința acestei probleme, limitându-se a spus că nu a primit nicio informație în acest sens. Louis van Gaal va deveni director general la Ajax Amsterdam în iulie 2012, și va forma noua conducere a clubului alături de Danny Blind (director sportiv) și Martin Sturkenboom (director comercial). Van Gaal este plătit încă de fostul angajator, Bayern München, echipă pe care a antrenato din 2009 până în aprilie 2010, motiv pentru care el își va prelua funcția la Ajax doar peste opt luni. Vilanova a fost externat Antrenorul secund al formației FC Barcelona, Francesc "Tito" Vilanova, operat marțea trecută de o tumoare la glanda parotidă, a fost externat ieri, a anunțat clubul catalan pe site-ul oficial. FC Barcelona a anunțat că tehnicianul a părăsit spitalul Vall d'Hebron după ce medicii au apreciat că evoluția postoperatorie este foarte bună. "El își va continua recuperarea acasă încă trei-patru săptămâni", a precizat sursa citată. Tito Vilanova, secundul lui Josep Guardiola la FC Barcelona, a fost supus, marțea trecută, unei intervenții chirurgicale pentru o tumoare la glanda parotidă. Vilanova a fost operat la spitalul Vall d'Hebron de o echipă specializată în chirurgie maxilofacială. 1