Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 6963-6985)

2012-12-08 / nr. 6968

El BANAȚEANA Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6968 - sâmbătă, 8 decembrie 2012 - 16 pagini - 2 lei Ninsori în Banat începând din acest weekend, iarna își intră în drepturi și în Banat, meteorologii anunțând ninsori abundente și temperaturi ce vor ajunge până la -10 grade Celsius. în zona Timișoarei, ziua de astăzi se anunță bogată în precipitații mixte, sub formă de ploaie, lapoviță și ninsoare. Vântul va sufla cu putere, cu o viteză de 20 de kilometri pe oră. Temperatura maximă va fi de 2 grade Celsius, iar cea minimă, de -2 grade. La Caransebeș, ziua va debuta cu un cer noros, iar în partea a doua a zilei, vor cădea precipitații sub formă de ploaie și lapoviță. Temperatura nu va depăși 3 grade Celsius la amiază, noaptea scăzând până la 0 grade. Cel mai frig va fi la Reșița, unde se vor înregistra temperaturi de -1 grad Celsius ziua și -10 grade Celsius noaptea. Mâine, în majoritatea regiunilor vestice sunt așteptate ninsori abundente. La Timișoara, temperaturile se vor situa între -1 grad și -6 grade Celsius, la Caransebeș, între 1 grad și - 6 grade, iar la Reșița, între 0 și -8 grade Celsius. Ninsorile vor continua și săptămâna viitoare. GIANINA IANĂȘ Votați! E un drept democratic al fiecăruia dintre noi Mâine suntem chemați toți cei ce avem peste 18 ani să ne exprimăm opinia în cadrul scrutinului pentru alegerea viitorilor componenți ai celor două Camere ale Parlamentului, Camera Deputaților și Senatul. Importanța acestui eveniment nu poate fi pusă la îndoială, pentru că de configurația politică a acestui for democratic al țării depind multe în următoarea legislatură de patru ani, inclusiv destule aspecte ale vieții fiecăruia. Dacă nu votezi se spune că nu contezi și alții sunt cei care îți decid destinul. Probabil că este o afirmație un pic exagerată, însă adevărul este că singura dată când cuvântul cetățeanului poate fi auzit este ziua alegerilor, care ar fi ele locale, parlamentare, europarlamentare, prezidențiale ori referendum. Atunci poți spune da sau nu unor anume moduri de a face politică și unor politicieni, alegând ceea ce ți se potrivește mai bine, oameni și promisiuni în care te poți regăsi pentru că se suprapun peste aspirațiile sau viziunea ta privind cursul pe care ar trebui să-l ia țara și democrația. Alegerile reprezintă, în fapt, un vot în alb dat unor candidați care ne vor reprezenta acolo unde se fac legile. Continuare în pagina 3 Oferta electorală integrală pentru alegătorii timișeni Mâine, românii vor ieși din nou la vot, pentru a-și desemna Parlamentul pentru următorii patru ani. Candidații s-au străduit, mai ales în ultimele zile de campanie electorală, să ne convingă, care mai de care, că ne vor binele și că vor lucra în interesul nostru. Rămâne de văzut câți dintre ei îi vor și convinge pe români să pună ștampila în dreptul numelor lor pe buletinele de vot. Precedentele alegeri parlamentare au avut loc în 30 noiembrie 2008 și au reușit să aducă la urne doar 39,2 la sută din cei 18,4 milioane de români cu drept de vot. Continuare în pagina 3 S-a abonat și a câștigat Un weekend la Viena pentru o fidelă cititoare a cotidianului "Renașterea bănățeană" Rafila Vidulescu, din Timișoara, este câștigătoarea unui weekend la Viena. Domnia Sa va pleca, în 14 decembrie, într-o călătorie alături de o bună prietenă a ei. "Am citit ziarul și m-am dus la prietena mea. I-am spus că am câștigat. A zis că sunt foarte norocoasă, iar eu i-am spus că este și ea, pentru că vom merge împreună", spune Rafila Vidulescu. Cele două sunt prietene de peste 40 de ani, o amiciție care va fi răsplătită de "Renașterea bănățeană" și agenția de turism "Ultramarin", prin această excursie. Rafila Vidulescu a călătorit mult, a fost plecată în multe țări din Europa. "După ce am ieșit la pensie am fost și la Paris, la o nepoată, îmi place să călătoresc", spune fericita câștigătoare. (A.T.) Titlurile zilei Pagina 2 Liber la distracție pe gheață în Piața 700 Valeriu Tabără, implicat într-un grav accident Tensiunile social-economice din Nădrag au rămas, deocamdată, în trecut Lumea rurală după reguli urbane e doar o poveste Pagina 5 Pagina 7 I www .renaștereajo