Renaşterea Bănăţeană, august 2014 (Anul 26, nr. 7465-7489)

2014-08-04 / nr. 7467

luni 4 august 2014 PSG a câștigat Supercupa Franței Formația Paris Saint-Germain, campioana Franței, a câștigat pentru a patra oară Trofeul Campionilor, sâmbătă, la Beijing, impunându-se cu scorul de 2-0 în meciul cu deținătoarea Cupei Franței, Guingamp. Ambele goluri ale echipei PSG în acest meci contând pentru Supercupa Franței au fost înscrise de vedeta suedeză Zlatan Ibrahimovici, în minutele 9 și 20, ultimul din penalty. Potrivit site-ului ligii franceze, datorită acestui succes, tehnicianul Laurent Blanc a devenit primul antrenor care își adjudecă de patru ori Supercupa Franței (în 2008 și în 2009 cu Girondins Bordeaux și în 2013 și 2014 cu Paris Saint- Germain). Paris Saint-Germain a mai câștigat trofeul în 1995, 1998 și 2013. C HAltW M Anchetă redeschisă în Italia Justiția italiană a redeschis ancheta legată de decesul rutierului Marco Pantani, găsit mort într-o cameră de hotel în 2004, pentru a determina dacă acestuia nu i s-a administrat o supradoză de cocaină, anunță presa italiană. "Marco Pantani ar fi fost lovit și obligat să bea cocaină (amestecată cu apă)", scrie Gazzetta dello Sport, care titrează "Pantani a fost ucis" și menționează că Parchetul din Rimini a redeschis ancheta. Pentru La Repubblica, ipoteza crimei este "o lovitură de teatru", dar care se prefigura într-o carte scrisă în 2007 de jurnalistul francez Philippe Brunet, intitulată "Viața și moartea lui Marco Pantani". "Singurătatea pe care o căuta pedalând cu atâta bucurie a fost o ultimă și dificilă parteneră. Dar dacă a fost cineva care l-a împins să facă acest ultim pas, atunci trebuie să se știe", scrie cotidianul. Această nouă ipoteză este urmare a concluziilor unei noi expertize medico-legale a profesorului Francesco Maria Avata. Acesta susține că "marea cantitate de drog găsită în corpul lui Pantani nu ar fi putut fi luată decât dacă era diluată în apă". Mama lui Pantani, Tonina, care nu a crezut niciodată în ipoteza sinuciderii, a postat pe pagina de Facebook un mesaj în care confirmă redeschiderea anchetei. "în urmă cu 16 ani, la 2 august (1998), Marco triumfa în Turul Franței, iar astăzi, la zece ani de la moartea sa, vă anunț pe toți cei care au crezut și l-au iubit pe Marco al meu: ancheta a fost redeschisă penru omucidere", a scris ea. La 14 februarie 2004, Pantani, care avea 34 de ani, a fost găsit mort într-o cameră de hotel din Rimini. Potrivit diagnosticului medicului legist Giuseppe Fortuni, el a murit din cauza unei supradoze de cocaină. Behrami a semnat cu Hamburger SV Mijlocașul elvețian al echipei SSC Napoli, Valon Behrami, a semnat un contract până în 2017 cu formația Hamburger SV, a anunțat, ieri, gruparea germană. Valon Behrami, în vârstă de 29 de ani, evolua în Italia din 2003. Conform presei italiene, SSC Napoli va încasa cinci milioane de euro pentru cedarea internaționalului elvețian. Fotbal flash ■ Clubul Trabzonspor, la care este legitimat Alexandru Bourceanu, a anunțat, sâmbătă, pe site-ul oficial, că negociază transferul internaționalului Paraguayan Oscar Cardozo de la Benfica Lisabona. "Au început negocierile cu SL Benfica și Oscar Rene Cardozo pentru transferul fotbalistului la clubul nostru, cu Karabukspor și Ishak Dohan pentru tranferul acestui jucător la clubul nostru și cu fotbalistul liber de contract Fatih Atik", este anunțul postat pe site-ul grupării din Trabzon. Oscar Cardozo este legitimat la Benfica Lisabona din 2007. ■ Formația FC Barcelona a încheiat la egalitate, scor 1-1, meciul amical susținut, sâmbătă, în compania echipei OGC Nice. Pentru OGC Nice a marcat Critanidh, în minutul 21, din penalty, în timp ce golul Barcelonei a fost înscris de Xavi, în minutul 68, tot din penalty. ■ Echipa italiană AS Roma, cu Mihai Bălașa în teren din minutul 78, a fost învinsă, sâmbătă, la Philadelphia, cu scorul de 2-0, de formația Internazionale Milano, într-un meci amical. Golurile au fost marcate de Vidici '45 și Nagatomo '69. Mihai Bălașa a intrat în teren în minutul 78, în locul lui Florenzi. ■ Formația FK Aktobe a învins, sâmbătă, pe teren propriu, cu scorul de 2-0, echipa Taraz, într-un meci din campionatul Kazahstanului, înaintea manșei secunde cu Steaua, din turul trei preliminar al Ligii Campionilor. Golurile au fost marcate de Arzumanian '32 și Chajtullin '43. Partida Steaua București - FK Aktobe se va disputa miercuri, de la ora 20:30, pe "Arena Națională" din București; în tur, cele două echipe au remizat, scor 2-2. ■ Echipa Lazio Roma, cu fundașul Ștefan Radu titular, a fost învinsă, cu scorul de 6-4, la loviturile de departajare, de formația Sporting Lisabona, într-un meci amical disputat pe arena "Jose Alvalade". Ștefan Radu a evoluat până în minutul 75, când a fost înlocuit cu Braafheid. La finalul celor 90 de minute de joc, scorul a fost egal, 2-2. Pentru Lazio au marcat Mauri '45 și Tomikara '90, iar pentru Sporting au înscris Andre Martins '5 și Adrien Silva '53. La loviturile de departajare, pentru Sporting au transformat Rosell, Tanaka, Jefferson și Joao Maria. Pentru Lazio au transformat Ledesma și Anderson, în timp ce Keita și Tounkara au ratat. Renașterea bănățeană 9 Record depășit Formația Manchester United a învins, sâmbătă, cu scorul de 3-1, echipa Real Madrid, într-un meci amical disputat la Ann Arbor (Michigan), în SUA, la care au asistat 109.318 de spectatori, un nou record pentru o partidă desfășurată peste Ocean. Vechiul record era de 94.194 de spectatori și a fost atins la finala Cupei Mondiale din 1994, Italia - Brazilia. Pentru Manchester United au marcat Young '21, '37 și Hernandez '80. Golul echipei Real Madrid a fost înscris de Bale '27 (penalty), într-un alt meci amical disputat în SUA, Liverpool a învins AC Milan, scor 2-0, prin golurile marcate de Allen '17 și Suso '90. Falcao a revenit pe teren Atacantul columbian al echipei AS Monaco, Radamel Falcao, a revenit sâmbătă pe teren după aproximativ șase luni de pauză, el jucând într-un meci amical cu Valencia, la Londra, scor 2-2. Falcao a fost aplaudat de publicul de pe "Emirates Stadium" în momentul în care a intrat pe teren, în minutul 72, în locul bulgarului Dimităr Berbatov. Radamel Falcao a suferit o ruptură de ligament încrucișat anterior la genunchiul stâng la un meci cu Chasselay, din Cupa Franței, jucat la 22 ianuarie. El a fost operat la câteva zile după accidentare. Tot sâmbătă, formația Arsenal Londra a învins, cu scorul de 5-1, echipa Benfica Lisabona, într-un alt meci din cadrul Emirates Cup, turneu găzduit de gruparea londoneză. Golurile învingătorilor au fost marcate de Sanogo '26, '45, '45, '49 și Campbell '40. Pentru Benfica a înscris Gaitan, în minutul 61. Suspendat pentru dopaj Rutierul Roman Kreuziger (Tinkoff-Saxo), care urma să participe la Turul Poloniei, ieri, în ciuda anomaliilor din pașaportul său biologic, a fost suspendat provizoriu de Uniunea Ciclistă Internațională (UCI). "Această decizie a fost luată după confirmarea primită la 1 august, conform căreia Roman Kreuziger a încercat să participe la Turul Poloniei și la Turul Spaniei", a anunțat UCI. Kreuziger au concurat la recenta ediție a a Turului Franței. în pașaportul biologic al cehului în vârstă de 28 de ani s-au constatat anomalii în două perioade: martie - august 2011 și aprilie - mai 2012. Roman Kreuziger concura în perioadele în cauză pentru Astana. Ciclistul și-a prezentat apărarea în octombrie 2013, bazându-se pe explicațiile a doi specialiști. La sfârșitul lunii mai, el a fost informat că UCI nu i-a acceptat explicațiile. Ulterior, alt expert convocat de Kreuziger a întocmit un raport preliminar în care a susținut că fluctuațiile din profilul cerului nu sunt cauzate de dopaj.