Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2014 (Anul 26, nr. 7568-7591)

2014-12-08 / nr. 7573

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7573 - luni, 8 decembrie 2014 -16 pagini - 2 lei Balul Vienez, o nouă filă de poveste A treia ediție a Balului Vienez de la Timișoara s-a desfășurat, vineri seara, fiind un real succes atât din punct de vedere cultural, cât și social și caritabil. Evenimentul a început prin intrarea în ringul de dans a 48 de tineri debutanți, care printr-o superbă coregrafie i-au încântat pe cei peste 230 de invitați. Aceasta a fost creată și pregătită timp de două luni de către doi dintre cei mai apreciați antrenori de dans din România, Diana și Raul Avram. Debutanții au dansat pe acordurile binecunoscutei orchestre Spirit of Vienna, invitată special din capitala Austriei. Entuziasmul a continuat cu momentul artistic al minidarisatorilor, care au încântat privirile asistenței. A urmat mezzosoprana Roxana Constantinescu, câștigătoare a numeroase premii internaționale, care a delectat publicul alături de Orchestra Spirit of Vienna, formată din cei mai buni muzicieni din metropola austriacă. Continuare în pagina 2 Prețurile polițelor RCA ar putea exploda în 2015 Polițele de răspundere civilă obligatorie (RCA) se vor scumpi cu până la 30 la sută în anul care vine, din cauza unor măsuri dispuse de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). în această situație, în 2015, potrivit unor calcule realizate de Economica.net, prețul unei asigurări va ajunge la 773 de lei, de la nivelul actual de 593 de lei, în cazul unui șofer de 35 de ani, din Timișoara, care deține un autoturism Dacia Logan cu motor de 1,6 litri. Comparativ, un sucevean de aceeași vârstă și cu un autoturism identic va plăti cea mai mică sumă - 631 de lei (față de 486 de lei în 2014), iar un constănțean va achita cel mai mare tarif - 979 de lei (comparativ cu 754 de lei, cât este acum). Continuare în pagina 3 Aeroportul din Timișoara face încă un pas spre CJT Membrii Comisiei pentru transporturi și infrastructură a Camerei Deputaților au avizat favorabil proiectul de lege privind transferul a 80 la sută din acțiunile Aeroportului Internațional "Traian Vuia" Timișoara către administrația județului, a anunțat președintele Consiliului Județean Timiș, Titu Bojin. Continuare în pagina 5 Distribuirea cârdurilor de sănătate se încheie în curând Aproximativ 87 la sută din cârdurile de sănătate au fost deja distribuite, până acum tipărindu-se 12,5 milioane de asemenea documente. Potrivit președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Vasile Ciurcea, puține s-au întors la casele județene, altele fiind încă în procesare , iar posesia lor în formă activată urmează să devină obligatorie din ianuarie-februarie viitor, "dacă lucrurile merg bine". "S-a demarat, încă din septembrie, unul din cele mai importante proiecte informatice ale CNAS, cel al decontării serviciilor medicale pe baza cardului național de asigurat. Cel mai important aspect al acestui card național de sănătate este eliminarea birocrației și un control foarte bun al utilizării fondurilor pentru sănătate", a declarat Victor Dumitrașcu, președintele - director general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș, instituție la care vor ajunge, după data de 15 decembrie, documentele care nu i-au găsit acasă pe destinatari. "Dacă poștașul l-a vizitat de două ori pe asigurat și nu a reușit să-i livreze cârdul, acesta din urmă va fi depus la sediul nostru, de unde va putea fi ridicat. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Pagina 2 Un monument uitat al Banatului poate ajunge pe lista UNESCO www renasterea.ro