Renaşterea Bănăţeană, iulie 2015 (Anul 27, nr. 7740-7766)

2015-07-22 / nr. 7758

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7758 - miercuri, 22 iulie 2015 - 16 pagini - 2 lei Două zile de foc Administrația Națională de Meteorologie anunță pentru astăzi și mâine temperaturi ridicate și disconfort termic accentuat, fiind instituit cod galben de caniculă. Astfel, în Banat, Crișana, Oltenia, Muntenia și, local, în Transilvania și Moldova, temperaturile maxime vor atinge frecvent 35-38 de grade, iar indicele temperatură umezeală va depăși pragul critic de 80 de unități. "Recomand timișenilor ca între orele 11 și 18 să evite ieșirea din casă. De asemenea, este bine ca oamenii să poarte îmbrăcăminte subțire, de culoare deschisă și capul acoperit. Hrana să fie ușoară, să nu se neglijeze hidratarea și să se evite consumul de alcool. Bolnavii cronici trebuie să își ia medicația prescrisă de medicul curant. Cei ce aleg să meargă la ștrand trebuie să fie foarte atenți, pentru că soarele, în combinație cu apa, dă efectul de lupă, existând pericolul de arsuri termice și insolație", a precizat Carmen Dehelean, directorul medical al Serviciului Județean de Ambulanță Timiș. Ieri, când temperaturile au fost ceva mai scăzute, doar o persoană a solicitat intervenția Salvării, acuzând o stare lipotimică. DANA ISTRAT Drumul spre Dumbrăvița se lărgește, dar legătura cu autostrada mai are de așteptat vecină apropiată a Timișoarei, cu granița devenită o simplă linie imaginară. Dumbrăvița are, pe lângă cel mai ridicat nivel de trai din țară - cum o arăta un studiu de acum un an - și cel mai aglomerat trafic. Pe șoseaua care străbate comuna se circulă tot timpul cu dificultate și aproape bară la bară, iar la orele de vârf, situația devine aproape insuportabilă. Prelungirea liniei troleibuzului 14 prin Dumbrăvița ar mai reduce din această aglomă și le-ar oferi locuitorilor un mijloc facil de acces în Timișoara. Din fericire, pentru a nu sugruma și mai tare circulația, au început lucrările de lărgire la patru benzi a drumului care leagă Timișoara de Dumbrăvița. O problemă rămâne, însă, faptul că același drum este cea mai folosită cale de acces a timișorenilor spre autostradă, ceea ce nu îmbunătățește deloc șansele de reducere a ambuteiajelor. Continuate în pagina 2 Parcarea CJT din centrul Timișoarei va ieși, în sfârșit, din Evul Mediu Intr-un e-mail trimis de curând pe adresa redacției noastre, o timișoreancă ne-a sesizat încremenirea în timp a sistemului care guvernează parcarea cu plată de pe strada Sf. Ioan, parcare aparținând Consiliului Județean Timiș și administrată de Direcția Prestări Servicii Timiș a CJT. Continuare în pagina 3 "Copiați, dar cu... bun simț!" Scandalul fraudării examenului de bacalaureat la Liceul Teoretic "Traian Vuia" din Făget continuă. După ce au fost eliminați 143 de candidați, astăzi alți actori ai incidentului - dascălii - vor fi audiați în comisiile de cercetare disciplinară din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Timiș. In paralel, tot în aceste zile, Parchetul de pe lângă Tribunalul Timiș s-a autosesizat și îi va audia pe elevi, urmând să fie interogate și cadrele didactice. Un inspector școlar ne-a spus că a văzut una dintre înregistrări și că în sala de examen se vorbea, se copia și fițuicile circulau între candidați: "Gândiți-vă că au fost 13 săli de examinare. Eu am văzut doar ce s-a întâmplat în una...". Potrivit unor surse care ar fi vizionat înregistrările, în centrul de examinare unde candidații au susținut bacalaureatul s-a copiat din vina dascălilor. în loc să-i supravegheze pe absolvenți, unii profesori i-ar fi îndemnat pe aceștia să copieze. "Dacă vreți să copiați, faceți-o cu... bun simț. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Garanție doar pe hârtie la produsele "eMAG" Soarele răsare la 6:06 și apune la 21:16. Operație cardiacă revoluționară Pagina 4 - loji Viteză pedalează pentru a treia oară spre Medjugorje