Renaşterea Bănăţeană, februarie 2016 (Anul 28, nr. 7918-7941)

2016-02-25 / nr. 7938

Au apărut primele mărțișoare Primele standuri din 2016 pentru vânzarea în aer liber a mărțișoarelor și-au făcut deja apariția în Timișoara. Simbolurile primăverii au prețuri cuprinse între doitrei lei și 15-20 de lei sau chiar mai mult,în funcție de materialele din care sunt confecționate: în timp ce unii comercianți afișează cu mândrie eticheta "handmade" în fața mărțișoarelor de la taraba lor, alții nu își fac atâtea probleme și vând produse de serie (broșe și alte gablonțuri) împodobite cu bine-cunoscutele șnururi alb-roșii. La concurență cu vânzătorii ambulanți, unele firme și magazine mari au scos mărțișoare "corporatiste" la prețuri foarte mici, dar care își pierd aproape tot farmecul dacă sunt cumpărate angro. Micile simboluri ale primăverii se vând până la 1 Martie în Piața Victoriei, în Piața Libertății, precum și în alte zone și intersecții aglomerate din oraș. (D.D.) CI BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7938 - joi, 25 februarie 2016-16 pagini - 2 lei (AB) Promisiuni cu carul, realizări cu ocaua mică Doar două luni și ceva ne mai despart de startul oficial al campaniei electorale pentru alegerile locale din România, deși aceasta a început practic de mai multă vreme. Sloganul sub care se va desfășura această perioadă de reclamă politică și personală pare să fie, la Timișoara: "Nu contează ce ai realizat de fapt, ci cum prezinți ceea ce ai făcut". Deși zarurile au fost deja aruncate, probabil printr-o subtilă mișcare de "blat" la nivelul principalelor partide politice, iar actualul primar este, practic, singur în cursa pentru cel de-al doilea mandat, nu strică să aruncăm o privire asupra a ceea ce s-a promis în pliantele electorale de acum patru ani. Să ne aducem aminte, așadar, de contextul în care s-au desfășurat alegerile locale precedente. Era pe vremea când USL se afla pe valul simpatiei populare, astfel că orice candidat avea șanse maxime. Conform datelor oficiale, numărul de alegători rezultat din listele electorale permanente și complementare din Timișoara a fost de 289.669. în total, pentru funcția de primar au fost 111.374 de voturi valabil exprimate, deci doar 38 la sută dintre cei care ar fi putut să voteze. Continuare în pagina 3 Starețul mănăstirii de la Partoș s-a întâlnit cu Papa Se spune că unele locuri atinse de mângâierea lui Dumnezeu, fiind spații pline de spiritualitate, iradiază o energie benefică. Oricine trece pragul mănăstirii de la Partoș va simți în suflet liniște și pace. Credincioșii care vin în număr tot mai mare la așezământul monahal susțin că mănăstirea este adevărata casă a celui care a fost mitropolitului Iosif cel Nou. Continuare în pagina 2 Boala invizibilă trimite pacienții pentru tratament peste hotare Ritmul de viață, stresul și agitația își pun amprenta asupra sănătății. "Totul a început la 18 ani. Aveam și de învățat pentru școală și lucram. Mai mult, în acea perioadă suferisem o intervenție chirurgicală. Eram stresată. Oboseala era tot mai pregnantă. Musculatura nu mai reacționa. Parcă organismul nu mai asculta comenzile. Dacă beam un pahar de apă nu o puteam înghiți și o eliminam pe nas. După patru ani de controalere la diferiți medici, în 2002 am fost diagnosticată cu miastenia gravis. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei í www .renaștereajo Soarele răsare la 7,22 și apune la 18,15