Revista Economică, ianuarie-iunie 1976 (nr. 1-25)

1976-01-08 / nr. 1

MESAJUL adresat întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, la posturile de radio și televiziune, de secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem activitatea anului 1975 și, totodată, a cincinalului 1971—1975 cu remarcabile realizări în dezvoltarea economico-socială a patriei, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregului nostru popor. Și în acest an industria socialistă a continuat să se dezvolte în ritm înalt. A crescut, de asemenea, producția agricolă, s-au realizat mari progrese în toate sectoarele de activitate economică. Au înregistrat un nou și puternic avînt învățămîntul, știința, cultura — factori determinanți ai mersului înainte al societății socialiste. Cincinalul 1971—1975 se caracterizează prin dezvoltarea impetuoasă a forțelor de producție pe întreg teritoriul țării, prin creșterea puternică a bogăției naționale, a avuției întregului nostru popor. S-au perfecționat relațiile de producție și sociale, s-a ridicat pe o treaptă nouă democrația socialistă, s-a creat cadrul tot mai adecvat pentru participarea maselor largi de oameni ai muncii la conducerea vieții economico-sociale, la făurirea conștientă a propriului viitor. Ca rezultat al strălucitelor realizări, concretizate sintetic în creșterea venitului național cu peste 70 la sută, s-au îndeplinit în întregime prevederile cincinalului cu privire la ridicarea nivelului de trai material și spiritual al tuturor oamenilor muncii. Trebuie să subliniez totodată că în acest cincinal, inclusiv în anul 1975, a fost necesar să facem față unor greutăți — cum au fost inundațiile, seceta — să învingem o serie de lipsuri și deficiențe manifestate în unele sectoare de activitate, să depășim unele influențe ale fenomenelor de criză ce domină lumea capitalistă și care s-au răsfrînt într-o anumită măsură și asupra economiei țării noastre, ca de altfel asupra întregii economii mondiale. Cu toate acestea, înfăptuind neabătut politica internă și externă a partidului nostru comunist — forța conducătoare a întregii societăți — poporul român a mers ferm înainte pe calea edificării societății socialiste multilateral dezvoltate. Se cuvine să subliniem și cu acest prilej că toate victoriile obținute în înflorirea patriei sunt rodul muncii eroice a clasei muncitoare, a țărănimii și intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, a întregului nostru popor, care, în strînsă unitate, își făurește viitorul liber și independent, viitorul socialist și comunist. Este pentru noi un motiv de adîncă satisfacție și mîndrie patriotică să relevăm, în această zi, cînd sărbătorim cea de-a 28-a aniversare a proclamării Republicii — moment memorabil în întreaga istorie a patriei, în seculara luptă a poporului pentru o viață mai bună — că întreaga noastră națiune socialistă urmează cu încredere nețărmurită partidul comunist, înfăptuiește cu elan și abnegație programul său de edificare pe pămîntul României a celei mai drepte și mai umane orînduiri sociale. La sfîrșitul acestui an, pentru realizarea înainte de termen a cincinalului, pentru toate mărețele înfăptuiri în opera de construcție socialistă, în numele Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresez cele mai calde felicitări eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualități, întregului popor, tuturor organelor de partid și de stat, comuniștilor și, totodată, cele mai vii urări de noi succese în activitatea lor viitoare. Stimați tovarăși, Vom inaugura peste puțin timp anul 1976, primul an al celui de-al șaselea cincinal care, prin prevederile sale, asigură înfăptuirea istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea, ridicarea patriei noastre socialiste pe noi °( CP, С-S) ‘ с.3.-acrte *S * О./ 1