România Liberă, noiembrie 1961 (Anul 19, Nr. 5302-5327)

1961-11-01 / nr. 5302

Pag. 2-a tind se vr folosi panourile întreprinderii de prefabricate din Trecerea la industrializarea construcțiilor de locuințe a impus specializarea unor unități industriale în producerea de piese prefabricate și în special a panourilor mari. Printre aceste unități se numără și întreprinderea de prefabricate , din Roman. Prin darea în exploatare a unor noi linii tehnologice, capacitatea de producție a fabricii a crescut anul acesta cu aproape 70 la sută. Ponderea cea mai mare în producția fabricii (peste 60 la sută) o dețin panourile mari. A fost îmbunătățită mult și calitatea produselor. După cum se știe, anul acesta folosirea panourilor mari prefabricate a fost introdusă și pe șantierele de construcții din Roman și Onești. Pe lîngă cei 9.000 m.c. de panouri mari contractați cu Trustul regional de construcții Iași, întreprinderea de prefabricate a primit sarcina să producă pentru Trustul regional de construcții Bacău și pentru I.S.C.M. Onești panouri mari pentru un număr de 500 de apartamente. Din acestea, 250 trebuiau să fie livrate în cursul trimestrului III. Pentru a nu stînjeni activitatea constructorilor, colectivul fabricii s-a străduit să se achite conștiincios de această sarcină, întreaga cantitate de panouri planificate pe trimestrul III a fost produsă în termen. Din păcate însă, nu de aceeași conștiinciozitate au dat dovadă și cei doi beneficiari din regiune. Din cauză că nu s-au prezentat să-și ridice panourile repartizate, fabrica a rămas în stoc cu aproape întreaga producție de panouri realizată în cursul trimestrului III, la care se adaugă și panourile produse în cursul lunii octombrie. Or, întreprinderea de prefabricate nu dispune decît de o capacitate de depozitare de maximum 150 de apartamente. Așa se face că pentru depozitarea celor cca 300 de apartamente aflate în stoc, au fost transformate în depozite nu numai căile de acces, ci și spațiile verzi din jurul fabricii. Este știut că panourile sînt piese mari, grele și voluminoase, ceea ce face ca manipularea și depozitarea lor să fie foarte dificile. Or, supravegherea depozitului propriu zis, ca și depozitarea panourilor pe pămînt, fără a avea asigurat terasamentul necesar, duce la fisurarea panourilor, la degradarea lor. (în asemenea condiții, se mai poate avea pretenția la panouri de bună calitate ?) Aceasta nu e însă singura consecință. Stocarea unui volum atît de mare de produse finite a dus la imobilizarea unor însemnate fonduri bănești, pentru care, numai în ultimul trimestru, fabrica a fost nevoită să plătească dobîiizi însemnate. Dar cea mai gravă consecință a acestei situații o constituie faptul că, datorită blocării spațiului de depozitare, fabrica a fost nevoită să-și restrîngă activitatea, cele 4 linii de panouri mari lucrînd în prezent doar cu un sfert din capacitatea lor. Cine se face vinovat de această situație ? Fără îndoială că cei doi beneficiari, respectiv conducerile Trustului regional de construcții Bacău și a I.S.C.M. Onești, care nu au ridicat la timp panourile mari repartizate. Ei nu sunt însă singurii vinovați. Lanțul slăbiciunilor se întinde mai departe. Se cunoaște doar că tărăgănarea începerii blocurilor din panouri mari la Onești se datorește în primul rînd proiectantului (I.S.C.A.S.—București), care a predat documentația cu mare întîrziere. Așa se și explică de ce constructorul a întîrziat cu ridicarea panourilor de la fabrică. Este Știut apoi că reținerea ce o manifestă unii constructori față de folosirea panourilor mari se datorește pe de o parte costului ridicat pe apartament al actualelor secțiuni proiectate de I.S.C.A.S., iar pe de altă parte lipsei unor condiții tehnice după care să se poată conduce constructorii în recepționarea panourilor. (Condițiile tehnice elaborate de I.N.C.E.R.C. sunt valabile numai pentru șantierul experimental din Pieptănari—București). Propunerile făcute pentru rezolvarea acestor probleme s-au rezolvat cu multă întîrziere, iar unele deloc. Astfel, deși D.S.A.P.C. Bacău a prezentat de aproape două luni de zile I.S.C.A.S.ului propuneri concrete privind anumite modificări de soluții la proiectul tip, care să ducă la încadrarea acestora în prețul de cost plafon, nu s-a primit nici pînă acum vreun răspuns. De asemenea, doar în ultimul timp Institutul de cercetări în construcții și economia construcțiilor (I.N.C.E.R.C.) a dat indicații în legătură cu avizarea de către o comisie formată din delegații producătorului, proiectantului și beneficiarilor, a unor norme tehnice locale, corespunzătoare condițiilor existente la întreprinderea de prefabricate din Roman. Or, toate aceste unități (I.S.C.A.S., Institutul de proiectări, ca și întreprinderea de prefabricate) aparțin de același for tutelar — C.S.C.A.S. Iată de ce se pune întrebarea : Ce au de gînd să facă tovarășii din conducerea C.S.C.A.S. pentru a pune capăt acestei situații ? C. AZOIȚII corespondentul „Romîniei libere" we sesizează în multe din balcoanele noilor blocuri de locuințe au apărut ghivece cu flori multicolore care dau exteriorului o înfățișare plăcută, veselă. Această preocupare a locatarilor pentru estetică e cât se poate de lăudabilă și demnă de imitat. Există însă și un revers mai puțin lăudabil și agreabil. Cum florile trebuie udate de mai multe ori pe săptămînă, apa folosită în acest scop se prelinge pe zid murdărind fațada balcoanelor. „Am văzut asemenea urme negre *- ne scrie cititorul nostru I. IONESCU din Capitală - pe fața balcoanelor blocurilor din Piața Hașdeu și Calea Victoriei colț cu Splaiul Unirii. Și cu siguranță că această situație există și în alte locuri. Nu poți rămîne indiferent, cînd vezi cu cîtă ușurință se strică tot ce-a fost construit atît de armonios pentru bucuria și confortul oamenilor“. Pentru a se pune capăt unor asemenea neglijențe gospodărești care prejudiciază noile construcții, este necesară intervenția comitetelor de bloc, a căror sarcină principală e aceea de a veghea la păstrarea de către locatari a apartamentelor primite in folosință. . ★ Cu aproape doi ani în urmă, in comuna Păulești din raionul Ploiești, au început lucrările pentru introducerea unei conducte de apă potabilă. Nu vă pot descrie bucuria localnicilor la deschiderea șantierului — ne informează cititorul nostru GHEORGHE NICOLESCU. Transpunînd bucuria în fapte, locuitorii comunei și-au luat angajamentul să realizeze prin contribuție Și muncă voluntară 8.000 m. conductă. Lucrarea s-a executat aproape in întregime, s-a făcut și proba, dar... oamenii continuă să aducă apă de la mari depărtări. Se vor împlini în curînd doi ani de la începerea lucrărilor. Nimeni însă nu se gîndește că ar fi timpul ca ele să ia sfîrșit. Multă treabă n-ar mai fi de făcut: curățirea puțului și instalarea conductei pe o distanță de câțiva metri. Tovarășii din conducerea sfatului popular raional „au uitat“ însă, se pare, cit de importantă este pentru noi această lucrare. Vă rugăm pe. dv. — ne propune cititorul nostru — să le aduceți aminte... Lista de ciștiguri IA DEPUNERILE PE OBLIGAȚIUNI CU CIȘTIGURI TRAGEREA de BAZA DIN 31 OCTOMBRIE 1961 Talon nr. 8 (1962) Jumătate # Se pregătesc noi cadre pentru industria de panificație și morărit Una din sarcinile reieșite din scrisoarea C.C. al P.M.R. adresată lucrătorilor din industria de panificație și morărit este și aceea privitoare la pregătirea temeinică a cadrelor de muncitori calificați, maiștri și ingineri necesari acestei industrii. Pe linia îndeplinirii acestei sarcini Ministerul Industriei Alimentare împreună cu alți factori interesați au luat unele măsuri importante. Astfel, cu sprijinul sfaturilor populare precum și al ministerelor au fost înființate zece centre școlare situate în regiunile București, Oltenia, Hunedoara, Bacău, Banat, Galați și altele. în cadrul acestor centre se face pregătirea ucenicilor prin cursurile școlilor profesionale serale cu o durată de studii de doi ani, concomitent cu ucenicia la locul de muncă, în colaborare cu Ministerul Invățămîntului și Culturii planul de învățămînt pentru Secția morărit și panificație din cadrul Institutului politehnic din Galați a fost îmbunătățit prin introducerea unui semestru întreg de practică în producție a studenților în vederea însușirii cît mai temeinice a meseriei de brutar și morar. Pe lîngă centrul școlar „Filimon Sîrbu“ din București a fost înființat un curs de laboranți pentru industria alimentară cu specializarea în panificație. Pentru anul școlar 1961—1962 la toate aceste forme de învățămînt sînt cuprinși peste 300 muncitori, peste 100 maiștri și 74 laboranți. I NFORMAȚII Casa de Economii și Consemnațiuni a Republicii Populare Române face cunoscut că la tragerea la sorți a obligațiunilor C.E.C. din 31 decembrie a.c., în afara cîștigurilor în bani, se vor acordă în plus importante cîștiguri în obiecte, precum și excursii în țară și străinătate. Depunătorii care în prezent posedă obligațiuni C.E.C. precum și cei care și le vor procura în luna noiembrie, vor participa atît la tragerea la sorți lunară din 30 noiembrie a.c la care se vor acorda cîștiguri între 75.000 lei și 800 lei în valoare de 1.920.000 lei, la tragerea la sorți lunară din 31 decembrie 1951 cu cîștiguri în bani, în obiecte și excursii în străinătate, cît și la tragerile la sorți următoare. în primele zece zile ale lunii obligațiunile C.E.C. se vînd fără diferență de preț. Recent, la Caransebeș a avut loc o consfătuire de schimb de experiență între lucrătorii din cinematografele regiunii Banat. După ce au ascultat câteva referate despre munca cu filmul în raioane, participanții la consfătuire au vizitat nouă cinematografe din comunele raionului gazdă pentru a vedea concret realizările obținute, metodele folosite etc. (NICOLAE PIRVU, corespondent voluntar). * La tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane ADAS, din 31 octombrie 1961, au ieșit următoarele opt combinații de litere : * 1) I. B. Y. 5) J. N. B. 2) X. W. J. 6) F. S. G. 3) X. A. I. 7) K. Z. E. 1) M. K. X. 8) H. R. H. Teatrul Muzical și Filarmonica „Gh. Dima“ Brașov ORCHESTRA POPULARĂ „MIORIȚA“ anunță CONCURS pentru ocuparea posturilor vacante la orchestra populară „Miorița“ . 1 post solist vocal 1 post țambal Concursul va avea loc în ziua de 10 noiembrie 1961 ora 10 a.m. la sediul Teatrului Muzical „Gh. Dima“ din Brașov, str. Bisericii Române nr. 37. România liberă Aspect de la premiera spectacolului „Drag mi-i cîntecul și jocul" prezentat de Ansamblul de cintece și dansuri al Consiliului Central al Sindicatelor. Foto I AGERPRES BACĂU (de la corespondentul nostru). — în orașele și satele regiunii Bacău au loc în aceste zile numeroase manifestări cultural-artistice închinate Lunii prieteniei romîno-sovietice. In întreprinderile, instituțiile, la căminele culturale sătești, precum și în sălile de festivități din orașele regiunii, peste 160.000 de oameni ai muncii au participat la cele 822 conferințe și simpozioane, în cadrul cărora au fost popularizate succesele obținute de poporul sovietic în construcția desfășurată a comunismului. La căminele culturale, în cluburi, școli, la colțurile roșii au avut loc în ultima vreme peste 220 seri literare, recenzii, seri de poezie, la care s-au recitat versuri și s-au citit fragmente din operele scriitorilor sovietici. De o mare popularitate s-a bucurat Festivalul filmului sovietic care a întrunit pînă acum peste 50.000 de spectatori. în total, la manifestările închinate Lunii prieteniei romîno-sovietice au luat parte pînă acum circa 250.000 de oameni ai muncii din întreg cuprinsul regiunii. Azi în Capitală , în sala Teatrului C.C.S. se va desfășura, începind de la ora 18, simpozionul „Noul program al P.C.U.S. — plan măreț de construire a comunismului". Voi lua cuvintul: acad. prof. Petre Constantinescu-Iași, vicepreședinte al Consiliului general A.R.L.U.S. și prof. univ. Valeriu Novacu, membru corespondent al Academiei R.P.R., președintele Consiliului orășenesc A.R.L.U.S. București. Va urma un program artistic susținut de Ansamblul de cântece și dansuri al C.C.S. , Consiliul general A. R. L. U. S. și Comitetul National pentru Apărarea Păcii organizează pentru ora 18 la Casa prieteniei româno-sovietice conferința „Comunismul și pacea sunt de nedespărțit". Va vorbi acad. Mihail Ralea, vicepreședinte al Comitetului Național pentru Apărarea Păcii. Va urma un Uilm artistic. • Tot azi va avea loc la ora 20,30 în amfite.atrul Institutului politehnic simpozionul „Succesele metalurgiei sovietice". Vor lua cuvintul: prof. univ. Radu Alexandru, decanul Facultății de metalurgie din cadrul Institulului politehnic, prof. univ. Alexandru Lupu și prof. univ. Adrian Mihai, candidați in știinte tehnice. La Casa de cultură a tineretului din raionul Gheorghe Gheorghiu-Dej se va tine conferința „Dragostea de patrie a tineretului sovietic". Va vorbi tov. Dumitru Olteanu, secretar al Comitetului orășenesc U.T.M. București. Manifestarea va începe la ora 18. Clubul celor ce învață limba rusă SATU MARE (de la corespondentul nostru). — Consiliul orășenesc A.R.L.U.S. din Satu Mare, a înființat în luna octombrie — în cadrul Lunii prieteniei romîno-sovietice — un număr de 16 cursuri de limba rusă, frecventate de peste 1.000 muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari din oraș. Pentru a veni în ajutorul celor ce învață limba rusă, Consiliul orășenesc A.R.L.U.S. a înființat recent în incinta Casei de cultură a orașului un club bine amenajat. Cei ce învață limba rusă găsesc aici reviste, ziare, cărți și manuale din Uniunea Sovietică, precum și consultații de la profesorii care ajută oamenii muncii să-și însușească mai ușor limba rusă. SPORT— începe o nouă ediție ce mai despart citeva zile pînă la inaugurarea campionatelor de volei pe anul 1961—1962. Noua ediție a campionatelor este așteptată cu justificat interes de numeroși amatori de volei din întreaga țară. Ei vor umple din nou sălile de sport, vor încuraja cu însuflețire echipele favorite, urmărind, totodată, citeva interesante aspecte pe care le ridică aceste campionate. Dintre aceste aspecte cele mai importante ni se par : a) verificarea eficacității noii formule adoptate de federația de specialitate pentru desfășurarea campionatului masculin ; b) efectuarea în cadrul echipelor de club a schimbului dintre jucătorii mai vechi și tinerele elemente necesare împrospătării lotului de cadre al voleiului nostru; c) posibilitățile concrete de progres și afirmare a voleiului feminin din țara noastră, care de mai mulți ani bate pasul pe loc; . d) omogenizarea arbitrajelor pe linia respectării atît a modificărilor aduse regulamentului de joc, cît și a indicațiilor date de federația de specialitate cu privire la practicarea unui arbitraj cu mai larg. Echipele participante în campionatul masculin, care va începe la 5 noiembrie, au fost împărțite in două serii, mărindu-se totodată numărul de formații ce vor lua parte la cea mai importantă competiție internă din această disciplină. Forul de specialitate s-a străduit ca în efectuarea acestei împărțiri să țină seama de omogenitatea valorică a seriilor. Astfel s-a ajuns la următoarea configurație : SERIA I-a : Rapid București, Știința Cluj, Jiul Petroșani, C.C.A., Știința Galați, Petrolul Ploiești, C.S.M.S. Iași și Dinamo, orașul Dr. Petru Groza. SERIA II-a : Progresul, Dinamo București, Știința Timișoara, Tractorul Brașov, Flacăra Roșie București, Farul Constanța, Carbochim Cluj, C.S.C. Craiova. La baza lărgirii numărului de echipe participante în campionatul categoriei A a stat și intenția federației de volei de a da posibilitate de afirmare unui număr cît mai mare de elemente tinere. Importanța actualului campionat sporește și prin faptul că în sezonul internațional trecut în palmaresul voleiului nostru nu s-au înscris decît răsunătorul succes și frumoasele victorii ale echipei Rapid București. Evoluțiile echipei reprezintative nu . In campionatul categoriei A de fotbal se vor desfășura astăzi două întîlniri restanță. Pe stadionul „23 August“ de la ora 15 echipa Dinamo București va juca în compania echipei campioane a țării C.C.A. La Petroșani echipa locală Jiul va întîlni pe Petrolul Ploiești care s-a înapoiat sîmbătă din turneul întreprins în U.R.S.S. . La sfîrșitul acestei săptămîni se vor desfășura în Capitală două întîlniri contînd pentru campionatul ce au fost la nivelul așteptărilor, la nivelul prestigiului internațional cucerit de voleiul nostru masculin. Și e un lucru verificat de-a lungul anilor că valoarea echipei reprezentative este determinată de valoarea tehnică a partidelor din campionat în perioada respectivă, de progresele înregistrate de echipele fruntașe. Pornind de la această premiză ne exprimăm încrederea în continua creștere valorică a echipelor fruntașe participante în actualul campionat. Experiența dobîndită în alte discipline sportive în ceea ce privește promovarea cu curaj și spirit de răspundere a elementelor tinere trebuie să determine și conducerile secțiilor de volei în abandonarea dăunătoarei poziții conservatoare dovedită pînă acum. în ceea ce privește campionatul feminin de volei s-a împlinit de mult data de cînd ar fi trebuit să se efectueze un așteptat salt calitativ. Explicația nerealizării acestui lucru trebuie căutată în primul rînd în menținerea, de către unii antrenori, a elementelor de mult plafonate, elemente ce închid posibilitățile de afirmare ale tinerelor cadre. Să sperăm că în partidele din noul campionat vom avea prilejul să aplaudăm evoluții — la început mai modeste dar apoi din ce în ce mai valoroase — ale unor jucatoare care, nu peste multă vreme, vor putea ridica justificate pretenții de a face parte din lotul reprezentativ. MARCEL RUSESCU maestru al sportului tegoriei B la fotbal , sîmbătă ora 14,30 stadionul Gloria : Metalul București Tractorul Brașov , duminică ora 10 stadion Flacăra Roșie , Flacăra Roșie-C.S.M Sibiu. • S-a stabilit ca întîlnirile din cadrul celei de-a 10 etape a campionatului cat.e de fotbal programate duminică în Capitală să se desfășoare în cuplaj pe stadionul „23 August" după cum urmează : ora 13,45 Progresul-Dinamo Pitești , ora 14,30 : Dinamo București-Petrolul Ploiești. SPORT—SPORT a campionatelor republicane de volei Știri ii Miercuri 1 noiembrie 1961—nr.5302 Filarmonica de Stat „George Enescu“ , s-a Înapoiat in Capitală Declarațiile dirijorului Mircea Basarab, violonistului Ion Voicu și pianistului Valentin Gheorghiu Marți dimineața, colectivul Filarmonicii de Stat „George Enescu“ s-a înapoiat în Capitală, din turneul de trei săptămîni pe care l-a întreprins în R. D. Germană, Austria și Franța. De la primul concert dat la Berlin pînă la ultimul, cel de la Paris, turneul nostru a fost încununat de succes a declarat unui redactor al Agenției Române de Presă dirijorul Mircea Basarab. Calitatea orchestrei simfonice a Filarmonicii bucureștene a fost remarcată de numeroși cronicari muzicali de peste hotare, cei austrieci manifestîndu-și în mod deosebit plăcerea de a fi avut prilejul să cunoască un asemenea ansamblu orchestral: în săptămînalul austriac „Die Furche“, Filarmonica din București este numită „un ansamblu excelent, plin de temperament, cu o înaltă tehnică“, iar într-un articol apărut în ziarul „Kurier“ se arăta că „execuția Filarmonicii din București a mers la inima auditorilor“. De-a lungul întregului turneu, orchestra noastră simfonică a avut o comportare demnă de toată lauda : în ciuda faptului că membrii orchestrei au întreprins acest turneu după o perioadă de activitate intensă prilejuită de numeroasele manifestări ale celui de-al II-lea Festival internațional „George Enescu“, ei nu au precupețit nici un efort pentru a reprezenta cu cinste muzica românească și peste hotare. Un turneu minunat, plin de bucurii , a adăugat violonistul Ion Voicu. Cuvintele elogioase apărute în presa celor trei țări pe care le-am vizitat, la adresa orchestrei noastre, a dirijorilor ei, cu privire la programul executat, vor rămîne întipărite adînc în inimile noastre. Astfel ziarul „Berliner Zeitung“, referimdu-se la mastrul George Georgescu a scris printre altele : „Sub bagheta acestui dirijor ilustru, partitura poemului simfonic „Till Euleneplegel“ a răsunat cu o claritate de cristal“ iar în legătură cu interpretarea dată de pianistul Valentin Gheorghiu propriului său concert pentru pian și orchestră ziarul „National Zeitung“ din Berlin relata: „Voința de a pune în valoare multilateral și pe deplin toate posibilitățile sale pianistice îl face pe tînărul pianist să fie un partener valoros al acestei orchestre“. Un alt ziar din R.D. Germană „Der Morgen“ releva că „o asemenea culme de însuflețire a sălii ca aceea stîrnită de artiștii filarmonicii românești „George Enescu“, la primul lor concert, nu am mai văzut la Teatrul „Metropol“. Satisfacțiilor pe care le-am avut în timpul turneului, a încheiat Ion Voicu — li se adaugă acum marea bucurie a revederii cu cei dragi, după cum ușor se poate citi pe chipul fiecăruia dintre noi. La Berlin ca și la Viena, la Paris ca și la Innsbruck, publicul amator de muzică a făcut o bună primire orchestrei bucureștene — a adăugat pianistul Valentin Gheorghiu. Vienezii au fost de-a dreptul entuziasmați de interpretarea simfoniei I de Brahms ; la Paris lucrările compozitorilor români au lăsat o frumoasă impresie. Cu privire la concertele filarmonicii noastre prezentate în cadrul „Zilelor culturii românești“ în capitala Franței, ziarul „Paris Presse T Intransigeant“ menționa printre altele : „Dacă orchestra Filarmonicii din București a vrut să dovedească că este o excelentă orchestră, totul a fost spus: sub conducerea lui George Georgescu s-a dovedit perfecta disciplină a orchestrei, splendida sonoritate a coardelor, scânteierea alămurilor, subtilitatea viorilor și căldura interpretării. Orchestra filarmonică din București nu a uitat că poartă numele lui George Enescu, interpretînd suita I, iar în bis, Rapsodia I a acestui muzician, două partituri care mărturisesc virtuozitatea orchestrală a lui Enescu“. Despre lucrarea compozitorului Theodor Rogalschi „Trei dansuri românești“, un alt ziar francez „Les dernieres nouvelles d’Alsace“ remarca printre altele că ea este „străbătută de sevă populară, aparține artei cu puternice rădăcini în solul natal“. După acest turneu, Filarmonica de Stat „George Enescu“, dirijată de Mircea Basarab, avînd ca soliști pe Valentin Gheorghiu și Ion Voicu, își va deschide stagiunea la Uzinele „Grivița Roșie“ cu un concert care va cuprinde lucrări prezentate în cadrul turneului. (Agerpres) ★ FIȘIER BIBLIOGRAFIC O carte pentru profesorii diriginți în Editura didactică și pedagogică a apărut in traducere, lucrarea „Munca dirigintelui" de Jy. I. Boldîrev, o culegere de studii consacrate muncii educative pline de răspundere pe care o desfășoară dirigintele ca îndrumător al elevilor. Cartea prezintă un bogat material din experiența școlii sovietice privind conținutul muncii dirigintelui. Valoarea și utilitatea ei practică constă în expunerea sistematică a formelor și metodelor muncii educative. Pentru fiecare capitol care cuprinde sarcinile de bază și conținutul muncii educative cum ar fi educarea elevilor în spiritul moralei comuniste, formarea deprinderilor de comportare comunistă, educația prin muncă a elevilor, munca dirigintelui cu pionierii sau dezvoltarea gustului estetic și a posibilităților de înțelegere a artei sînt indicate metodele și procedeele corespunzătoare prin care se pot realiza. Cartea „Munca dirigintelui“ vine în ajutorul educatorului tocmai în această direcție, punîndu-i la dispoziție o varietate de mijloace care-l duc la bune rezultate. Cartea se adresează în ultimul capitol și părinților. Ei vor găsi aici indicații prețioase de felul cum trebuie să colaboreze cu dirigintele clasei, cum să-l sprijine pentru asigurarea unității de influențe educative asupra elevului din partea școlii și a familiei, cum să facă cunoscută experiența pozitivă în domeniul educației în familie. Lucrarea o recomandăm a fi studiată de diriginții și învățătorii care au sarcina de onoare și răspundere de a pregăti tînăra generație pentru viață, pentru munca social-utilă, de a o forma in spiritul mărețelor idei ale comunismului. Fiecare cadru didactic va găsi în această lucrare un ajutor prețios în însușirea măiestriei muncii educative. Breviar TEATRUL DE OPERĂ ȘI BALET AL R.P.R. în colaborare cu orchestra simfonică din Focșani prezintă în acest oraș între 2 și 7 noiembrie, patru spectacole cu opera „Bărbierul din Sevilla“. Din distribuție : Iolanda Mărculescu, Matilda Onofrei, Octav Enigărescu, Valentin Teodorian etc. Conducerea muzicală : Constantin Petrovici. IN SALA MICA DE LA PALATUL R.P.R., vineri 3 noiembrie, ora 20, va fi prezentat un concert vocal-instrumental dat de laureați ai celui de al II-lea Concurs Internațional „George Enescu“-1961. COLECTIVUL TEATRULUI DE STAT DIN PIATRA NEAMȚ, în cadrul turneului pe care îl întreprinde prin țară, a poposit și în orașul Iași. Cu acest prilej, teatrul a prezentat două spectacole cu piesa „Băiatul din banca doua“ de Al. Popovici. COLECTIVUL TEATRULUI DE STAT DIN BRAȘOV, prezintă in aceste zile numeroase spectacole în satele și orașele regiunii. Ieri, de pildă, o formație a acestui teatru a prezentat la Tg. Secuiesc piesa „Dacă vei fi întrebat“ de Dorel Dorian. Spectacolul s-a bucurat de succes. jjDrioooooociooocxjooooooooooooaocxjoooooooooooooooooooooooocxjocooooooaoootxxJOooooocxaoocxjoooooc'aoooaof 8 Boris Godunov, 8 19,30 : Teatrul de 8 Opera și Balet al 8 R.P.R. j Anna Kare 8 nnna, 19,30 , Teatrul 8 Național ,,I L. Carap* • 8 giale (Sala Comedia), SrrK 8 Siciliana, 19,30 . Teatrul Național „I. L. Caragiale" (Sala 5 Studio) , Antonius 1 Cleopatra, 19,30 : " Teatrul ,,C. I. Nokiura" (Sala Magheru); 8 Scandaloasa legătură dintre dl. Kettler și d-na Mooa, 20 : Teatrul ,,C. I. Notta 8 ra" (Sala Studio) , Hamlet, 19,30 : Teatrul Lucia Sturdza Buiandra (Sala Matei 8 Millo) ; Trei generații, 19,30 : Teatrul 8 Lucia Sturdza Buiandra (Sala ,,Filimon " Sîrbu") , Celebrul 702, 19,30 : Teatrul de 2 Comedie ; Hoții și vardiștii, 19,30 : tea- trul Muncitoresc C.F.R. Ciulești ; Marele fluviu își adună apele, 20 . Tea- 2 trul pentru tineret și copii (Sala Co Miile) ; Cocoșelul neascultător, 18 . Tea- 8 trul pentru tineret și copii (Sala Liberatatea) ; Lysistrata, 19,30 : Teatrul de Stat de Operetă ; Revista 62, 20 : Teatrul sa- 8 liric muzica] ,,C. tănase" (Sala Savoy); 8 Albă ca zăpada, 16 : Teatrul ,,Țăndă 8 rică" (Sala ,,Orfeu") ; Harap Alb 16 : 8 Teatrul ,,Țăndărică" (Sala din Acade miei) ; Ultimul tren, 20 : Teatrul Evreiesc de Stat ; Balada pa 8 triei, 20 . Ansamblul de cîntece 8 și dansuri al C.C.S. ; Pantomimă pe 8 apă, 20 . Circul de Stat. Săritură în zori .• M. Gorki ; Visul spulberat : A. Vlaicu ; Două vieți (seria I-a): Patria, I. Crimu j Două vieți (ambele serii) : Gh. Doja, Al. 3ahia . La începutul secolului : Repuonea j învierea : 8 Martie, 23 August Volga, Libertății ; Rapsodia ucrainiană : Magheru, București, V Roaită ; Umbre albe : înfrățirea între popoare: Elena Pavel, Miorița; Drumul serii ; Lumea aplaudă : Lumina ; Balada soldatului ; Central ; Cinci cartușe : G. Coșbuc ; Leul și cîntecul — Un maestru al satirei politice — Otariile — Campionatele de atletism — Lumină în televiziune : Timpuri Noi ; Program special pentru copii - dimineața j Tracul unui actor — după amiază , 13 Septembrie , Familia Miannard : Tineretului ’ Ciclu de filme pentru copii — dimineața, Război și Pace — ambele serii (după amiază): Al Popov ; Spectatori în ofsaid : Cultural, Unirea, 16 Februarie, Floreasca ; Raidul vărgat ; Munca ; Pisica își scoate ghiarele : Grivița ; Patru în potop : C. David; Popular ; Evuochia ; Flacăra ; El Hakim : Arta ; Tracul unui actor : T. Vladimirescu i Cer senin : Moșilor: N. Bălcescu ; Cerul Balticei : Donca Simo: Enrico Carusso : M. Eminescu ; Genevieve : Mie Pintilie : Cîfneie din mlaștină : 8 Mai : Rio Escondido : G Bacovia ! Leon Garros își caută prietenul : Olga Bancic, 30 Decembrie : Aproape de soare : B. Delavrancea , Alesandr Nevski , I. L. Caragiale. In jurul orei 15 transmisie de la stadionul ,,23 August" a meciului de fotbal dintre echipele C.C.Arești , Emisiune TELETO lA SEtru cluburile din întreprinderi. Din cuprins : Telejurnalul săptămînii . Eficiența economică a folosirii prefabricatelor în instalațiile electrice. Inovații și inovatori. Oameni obișnuiți : „Mesajul prieteniei" - montaj din versurile poeților sovietici și romîni . Muzică populară romînească. Execută formația instrumentală condusă de Ion Mărgean Soliști , Eugenia Frunză, Rodica Bujor și Ion Bogza. ^Jbooooooooooooooocoeocooooooocooooooooooocooooobooooocoooococoaoocoocooooooooooooocooooooccoooc eo? Jfc,