România Liberă, mai 1970 (Anul 28, nr. 7940-7964)

1970-05-28 / nr. 7961

Pagina a 2-a — 28 mai 1970 VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN JUDEŢELE BOTOŞANI, SUCEAVA, NEAMŢ ŞI BACĂU (Urmare din pag. I) oaspeţi într-unul din sectoarele de bază, cel zootehnic. în prezent, cooperativa are 820 de bovine, iar pînă la sfârşitul anului va ajunge la 930. Tovarăşul Ceauşescu se interesează de măsurile luate pentru asigurarea bazei furajere, de perspectivele introducerii mecanizării în sectorul zootehnic. Discutînd cu factorii responsabili ai comunei, secretarul general al partidului le atrage atenţia că terenul comunei nu este judicios gospodărit, noile construcţii ocupînd suprafeţe mult mai mari decit ar fi fost necesar şi recomandă Consiliului să dezbată cu răspundere, această problemă de mare importanţă ştiut fiind că pămîntul este avuţia întregului popor, înainte de a se despărţi de locuitorii comunei Bucecea, secretarul general al partidului le-a spus : „Am vizitat ferma zootehnică a cooperativei dumneavoastră. Am luat cunoştinţă de rezultatele bune, satisfăcătoare pe care le-aţi obţinut. Sper — de altfel şi preşedintele cooperativei şi şeful fermei au spus acest lucru — că producţiile viitoare vor fi mai mari. Două mii de litri de lapte, cit prevedeţi, e bine , dar trei mii e şi mai bine. Cînd veţi obţine atît vor creşte şi mai mult veniturile dumneavoastră. Vă felicit pentru rezultatele obţinute în creşterea producţiei, a averii obşteşti, a bunăstării. Vă doresc ca în acest an, ca şi în anii viitori, să obţineţi rezultate şi mai bune în dezvoltarea, în înflorirea cooperativei dumneavoastră. Vă doresc multă sănătate şi multă fericire“. (Aplauze puternice, urale; se scandează „Ceauşescu-P.C.R. !“). ...Suceava. Străvechea cetate de scaun a Moldovei îl primeşte astăzi pe secretarul general al partidului înfăţişîndu-se privirilor ca un oraş modern, puternic, crescut falnic pe temelia puternică a industrializării socialiste. Rod direct al politicii partidului de ridicare economico-socială a tuturor regiunilor patriei, de repartizare judicioasă a forţelor de producţie, Suceava cunoaşte în anii noştri o ascensiune impetuoasă, odinioară greu de conceput. Numai in 1969 s-au investit pentru dezvoltarea judeţului fonduri de aproape 830 milioane lei. Intrată pe orbita industrializării, Suceava a devenit în ultimii ani un centru cu o producţie diversificată, începînd de la minereuri şi prefabricate de beton şi terminind cu confecţiile şi produsele industriei lemnului. •La sosire, oaspeţii sînt salutaţi de Emil Bobu, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid. Mii şi mii de oameni, aclamă îndelung, scandează numele secretarului general al, partidului. Vedem reproducîndu-se şi aici, în noi ipostaze, secvenţe din filmul memorabil al zilei de ieri, al primei părţi din cea de azi a vizitei. Cu zîmbete şi flori, bucovinenii spun uni,emoţionant bun venit iubitului conducător al poporului român. Ca şi la locul aterizării elicop,ierului şi în oraş primirea poartă pecetea dragostei şi ataşamentului faţă de partid, a încrederii depline în politica sa internă şi extern®. Pirate căxpresia cea mai grăitoare a sentimentelor ce animă pe cetăţenii judeţului este inscripţia ce străjuieşte intrarea în oraş : „întregul nostru popor — o unică familie, o singură voinţă !“. Se vizitează Fabrica de tricotaje „Zimbrul“ — unitate modernă, înzestrată cu utilaje de înaltă tehnicitate. Inginerul şef, Mihai Iordache, arată că în cursul anului 1970 s-a trecut la extinderea întreprinderii, urmînd că, pînă la 30 august, deci cu o lună mai devreme faţă de plan, să se mărească actuala capacitate cu încă un milion bucăţi tricotaje. Este demn de consemnat că aici, îndeplinindu-se neabătut indicaţiile date de Congresul al X-lea, se acordă o atenţie deosebită reducerii consumurilor specifice: prin perfecţionarea procedeelor tehnologice, în 1970 se vor economisii 100 de tone de fire. In ultimele zile, răspunzînd chemării de a ne înzeci eforturile pentru a depăşi greutăţile pricinuite economiei naţionale de calamităţi, muncitorii de la „Zimbrul”.Suceava au hotărît să lucreze cu o capacitate zilnică de 38 000 de bucăţi în loc de 24 000. Vizitînd fabrica, conducătorii de partid şi de stat sunt acla- * maţi îndelung. Lăsînd pentru o clipă maşinile, muncitorii fac o vibrantă manifestaţie, expresie a legăturii indestructibile dintre popor şi partid, a fermităţii cu care întregul popor face zid în jurul partidului, a Comitetului său Central. „Pentru prima dată în istoria ei, Suceava produce fontă şi oţel !“ — au fost primele cuvinte, pronunţate cu mîndrie, ce s-au auzit la întreprinderea de piese de schimb. Aici, se realizează piese turnate din fontă şi oţel, piese din laminate de cele mai diverse tipuri. Secretarul general al partidului, trecînd prin secţiile de bază, ia cunoştinţă de procesul de producţie şi recomandă să se urmărească în mod constant, cu şi mai mare atenţie decit pînă acum, reducerea consumului de metal, o mai judicioasă folosire a maşinilor. Totodată, arată tovarăşul Ceauşescu, un întreprindere există condiţii şi forţe care fac posibilă extinderea producţiei de piese de schimb şi în alte sectoare ale economiei decit industria materialelor de construcţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu ia cunoştinţă cu satisfacţie de faptul că inimosul colectiv de aici, realizîndu-şi angajamentele iniţiale, înţelege, să-şi aducă o contribuţie sporită la diminuarea pierderilor pricinuite de inundaţii economiei noastre. El s-a angajat ca la producţia globală şi marfă să realizeze 4,5 milioane faţă de 2 milioane angajamentul iniţial; totodată, se vor produce suplimentar 175 de tone piese de schimb. Un scurt popas la noua şi frumoasa casă de cultură din centrul oraşului. Arhitectul Nicolae Porumbescu,’autorul proiectului — Imul dintre specialiştii care au hotărît să se ducă acolo unde sunt foarte necesari şi unde îşi pot valorifica din plin talentul şi cunoştinţele — prezintă edificiul. La plecare, în aplauzele entuziaste ale miilor de cetăţeni prezenţi, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a spus : „In cursul călătoriei pe care am făcut-o în aceste două zile în judeţele Moldovei, am vizitat şi două dintre întreprinderile oraşului dumneavoastră. Ele ne-au lăsat o impresie plăcută. Am constatat că în aceste unităţi se desfăşoară o activitate rodnică, intensă. De la ultima noastră vizită la Suceava, în oraşul şi judeţul dumneavoastră s-au petrecut multe transformări, în ce priveşte construcţiile, arhitecţii au dovedit imaginaţie, au făcut lucruri bune. Oraşul devine tot mai modern, mai frumos. Am văzut de pildă Casa de Cultură. Ne-a făcut o impresie bună. Vă urez ca şi activitatea ce se va desfăşura în acest lăcaş să fie la înălţimea cerinţelor populaţiei. La obţinerea realizărilor de seaimă înregistrate în oraş şi în judeţ şi-au adus contribuţia — pe care vreau să o menţionez în mod deosebit ■— Comitetul judeţean şi municipal de partid, consiliile populare, preşedintele Consiliului popular judeţean, ceilalţi activişti. Adresez tutuElicopterul survolează meleagurile judeţului Neamţ. Ţinutul de la poalele Ceahlăului oferă ochiului priveliştea impresionantă a aşezărilor Ce şi-au schimbat structural înfăţişarea în anii noştri, a unor obiective economice importante, ridicate în anii socialismului. Aşa cum arăta tovarăşul Ştefan Borcoş, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, Neamţul a beneficiat în ultimii trei ani de un volum de investiţii de peste 2 miliarde de lei, ceea ce reflectă grija permanentă a conducerii partidului şi statului pentru înflorirea necontenită a unui judeţ tînăr. Noul peisaj industrial, dezvoltarea intensivă şi multilaterală a agriculturii, amploarea consrar calde felicitări pentru munca depusă. Urez locuitorilor din oraşul şi judeţul dumneavoastră realizări şi mai frumoase în îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al partidului“. Despărţirea conducătorilor de partid şi de stat de cetăţenii Sucevei a prilejuit o vibrantă manifestare a stimei şi înaltei preţuiri pe care o nutresc pentru conducătorul iubit al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a deplinei adeziuni la politica internă şi externă a partidului, a hotărîrii tuturor de a munci în aşa fel încît în cartea de aur a hărniciei poporului român numele străvechiului ţinut să se înscrie, şi de acum înainte, la loc de cinste, fracţiilor social-culturale, perspectivele care se deschid în viitorul cincinal atestă, odată în plus, justeţea hotărîrii partidului şi statului privind reorganizarea teritorial-administrativă a ţării. Activitatea desfăşurată in această perioadă, transfuzia de energii umane şi materiale, rod al grijii partidului pentru noile judeţe, au demonstrat şi demonstrează cit de bine venită, cit de judicioasă a fost această importantă decizie care a schimbat structurile social-economice pe teritoriul întregii noastre ţări, a dat noi dimensiuni muncii şi vieţii oamenilor. Un exemplu elocvent, a spus tovarăşul Ştefan Boboş, îl constituie şi judeţul nostru Neamţ. Este vizitată platforma industrială Săvineşti. Ing. Dumitru Belizna, directorul Centralei de fibre chimice, prezintă oaspeţilor principalele sectoare ale Uzinei de fibre sintetice. In prezent, aici se realizează anual 15 000 tone de melană, 2 000 tone de fire relon, 1000 tone fibră relon şi 1 000 tone fire cord. Numai în acest an, valoarea investiţiilor la Săvineşti, depăşeşte 290 milioane lei. Instalaţiile moderne, de înaltă tehnicitate, multe dintre ele rod al gândirii tehnice româneşti, îngăduie obţinerea unor produse de calitate, bine apreciate atît pe piaţa internă, cît şi pe cea externă. Oaspeţii apreciază rezultatele bune obţinute de cadrele de cercetători de aici, strădania de a lega permanent cercetarea ştiinţifică de necesităţile producţiei. Cadrele tehnice prezintă planurile de dezvoltare a platformei în următorii ani. Secretarul general al partidului indică să se ia din timp toate măsurile pentru ca investiţiile să fie judicios folosite, să fie chibzuite în aşa fel încît rezultatul final să fie mai ieftin, şi mai bun. De-a lungul şoselei dintre Săvineşti şi Piatra Iteamţ, pe străzile frumosului oraş reşedinţă de judeţ, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este aclamat de mii şi mii de oameni care au venit să-l salute cu dragoste, întreaga populaţie trăieşte clipe de neuitat. Avem în faţa ochilor tabloul vip, concret a ceea ce in mod obişnuit numim legătura indestructibilă dintre partid şi popor. Simţim încă şi încă o dată că oamenii văd un partid, în secretarul său general chezăşia îndeplinirii aspiraţiilor poporului, a idealurilor sale, văd garanţia sigură că România va fi cu fiecare an mai înfloritoare, că vom făuri prin muncă, prin eforturile noastre ale tuturor societatea socialistă multilateral dezvoltată, în aceste zile, demonstrând o înaltă conştiinţă patriotică, dornici să-şi aducă contribuţia la efortul de refacere de pe urmacalamităţilor în care s-a angajat întregul popor, oamenii muncii din judeţul Neamţ şi-au sporit angajamentele anuale hotărînd să realizeze peste prevederile de plan sporuri în valoare de 200 milioane lei la producţia globală. Totodată, ei s-au angajat să exploreze în continuare căile de sporire,a aportului lor la efortul generalPe stadionul oraşului, într-o atmosferă de mare însufleţire, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, care a spus : „în cadrul călătoriei pe care am făcut-o ieri şi azi în mai multe judeţe din această parte a ţării, am vizitat o serie de unităţi industriale. In judeţul dumneavoastră am vizitat una dintre întreprinderile fruntaşe aflate pe platforma Săvineşti. Ne-au făcut o bună impresie rezultatele obţinute, felul cum Comitetul Judeţean de partid se preocupă de activitatea în această unitate şi îndrumă munca oamenilor pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea. Cunoaşteţi greutăţile pe care le avem datorită calamităţilor naturale abătute asupra unei părţi a ţării noastre ; cunoaşteţi şi hotărîrea întregului popor de a le lichida intr-un termen cît mai scurt. La această măreaţă acţiune participă şi oamenii muncii din judeţul dumneavoastră. Sînt convins că aportul lor va fi mare, că angajamentele pe care Ie vor lua în continuare vor fi pe măsura hărniciei şi a ataşamentului lor faţă de societatea noastră socialistă. Am discutat astăzi şi despre perspectivele dezvoltării judeţului. Se vor face noi şi mari investiţii în industrie şi în agricultură. Sarcina este de a depune toate eforturile pentru ca ele să fie realizate cu costuri cît mai mici. Comitetul Central al partidului este convins că oamenii muncii din judeţul Neamţ, din Piatra Neamţ vor şti şi în viitor să facă totul pentru îndeplinirea cu cinste a sarcinilor ce le revin, pentru ridicarea bunăstării materiale a întregului popor, pentru ridicarea patriei noastre pe culmi tot mai înalte“. Cuvintele secretarului general au fost subliniate cu urale, cu aplauze ce nu au contenit minute în şir. Ultimul judeţ vizitat, Bacăul, face aceeaşi entuziastă primire oaspeţilor dragi. Şi aici, ca pretutindeni, se văd la tot pasul semnele noului, se simte pulsul puternic al muncii creatoare pentru înfăptuirea sarcinilor ce revin judeţului Bacău în acest ultim an al cincinalului. Mărturie stau cifrele care atestă o depăşire a sarcinilor de plan cu 60 milioane lei în lunile care au trecut, din acest an, în adunări ce au avut loc în ultimele zile, oamenii muncii din judeţul Bacău au hotărît ca, peste angajamentele luate pentru, 1970, să dea produse în valoare de 76 milioane lei. După vizitarea Uzinei de reparaţii de avioane, conducătorii de partid şi de stat se opresc la I.A.S. „Avicola“. Această întreprindere care a luat fiinţă ca urmare a măsurilor iniţiate de partid la ultimii ani pentru dezvoltarea şi modernizarea zootehniei, a obţinut rezultate bune, care s-au concretizat în obţinerea, an de an, a unor realizări mereu superioare. în prezent, întreprinderea furnizează aproape 23 milioane ouă anual. Se vizitează hala unde au loc interesante experimente de creştere în baterii a păsărilor. Este apreciat sistemul de baterii cu trei nivele. La staţia de sortare a ouălor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă automatizarea totală, care se poate obţine prin investiţii minime-Inţelegînd profunda îndatorire patriotică care, în aceste zile, îi cheamă pe toţi oamenii muncii să contribuie cu puteri sporite la înlăturarea, cu un ceas mai devreme a daunelor aduse economiei noastre, la ajutorarea populaţiei zonelor Forţa şi vitalitatea Moldovei industriale Suceava, pentru prima oară în istoria ei, produce fontă şi oţel. Această realizare a fost obţinută de inimosul colectiv al întreprinderii de piese de schimb La cooperativa agricolă de producţia din comuna Bucecea La fabrica de confecţii din Botoşani înalţii oaspeţi apreciază calitatea produselor ,România libera” (Continuare în pag. a 3-a)