România Liberă, februarie 1983 (Anul 41, nr. 11898-11921)

1983-02-01 / nr. 11898

Pagina a 2-a — 1 februarie 1983 Sub semnul îndeplinirii exemplare a planului NOI CHEMĂRI LA ÎNTRECERE TRUSTUL DE CONSTRUCŢ!! INDUSTRIALE PITEŞTI către toaite unităţile de construcţii-montaj INSTITUTUL DE CERCETĂRI METALURGICE către toate unităţile de cercetare ştiinţifică din ţară Oamenii muncii din Trustul de construcţii industriale Piteşti păşesc în cel de-al treilea an al cincinalului actual intr-o atmosferă de puternică mobilizare pentru infăptuirea neabătută a obiectivelor Congresului al XII- lea al P.C.R., pentru realizarea hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului şi a indicaţiilor pe care ni le-a dat secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu prilejul vizitei de lucru în judeţul Argeş. Anul trecut trustul nostru a pus in funcţiune un număr de 61 capacităţi industriale, agrozootehniceşi sociale, din care 9 in devans. Am realizat un spor de producţie, faţă de anul precedent, de 93 milioane de lei producţie finită de construcţiimontaj şi 26 milioane de lei producţie netă, în condiţiile încadrării în cheltuielile planificate la 1000 lei producţie. Perm hotărîţi să obţinem rezultate superioare în cel de-al treilea an al acestui cincinal, personalul muncitor din cadrul Trustului de construcţii industriale Piteşti, in frunte cu Comuniştii, adresează tuturor organizaţiilor de construcţii din ţară chemarea la întrecerea socialistă pe anul 1983, asumîrtdu-ne următoarele angajamente : 1. Realizarea Volumului producţiei nete planificate pe anul 1983 cu un devans de 10 zile şi obţinerea unei producţii suplimentare de 8,2 milioane lei. .2. Punerea în funcţiune, în devans cu 30 buna la 60 de Zile, a 14 capacităţi de producţie aflate în construcţie, printre care: la întreprinderea Ipecpnica Muscel, noua căpăcitate de producţie a pieselor de schimb va fi dată în funcţiune cu 60 zile înainte de termen, iar cea pentru cutii ele distribuţie, cu 30 de Zile în devans ; depozitul şi completal de valorificare a, legumelor şi fructelor dig la Mărăcineni Vor fi predate beneficiarului cu 37 de zile mai devreme, iar Sirozul de cereale de ia Min roşi jambele din judeţul Argeş) cu 60 de zile. 3. Creşterea productivităţii muncii planificate. Calculată pe fează, valorii producţiei nete, cu 1,2 la sut, prin : — stabilirea, încă din rata de elaborarei documentaţiilor tehnico-ecopomiefii a unor soluţii constructive mai eficiente care să cuprindă utilizarea pe scară mai largă a materialelor şi elementelor de construcţii uşoare, obţinute din resurse locale cu cheltuieli reduse şi consumuri minime de energie şi combustibil; în acestsens, vom realiza închiderea halelor industriale şi ale Complexelor agrozootehnice cu panouri fabricate din beton uşori. Obţinut din steri ars de Schitu, Goleşti, şi cepuşă de,termocentrala, înlocuind peste 1 000 mc de zidărie cărămidă şi ferfemânt, din B.C.A. —;■ perfecţionarea profesională prin cursuri săptămînale a peste 409 de muncitori din meseriile de bază, zidării dulgheri, itigravi şi alte meserii în scopul însuşirii si, aplicării in practică ai tehnologiilor avansate de lucru : — creşterea preceptului de mecanizare a nivelărilor şi umpluturilor de pămînt de la 90 la sută la 98 la sută, iar a săpăturilor mecanizate de la 95 la sută la 97 la sută, avîndu-se în vedere reducerea mai accentuată a consumului de carburanţi, combustibili şi lubrifiant ; — continuarea modernizării bazelor de producţie ale trustului în scopul asigurării creşterii volumului de producţie secundar-industrială la capitolele „prefabricate beton“ şi „industrializarea elementelor de instalaţii“, realizarea la timp a noilor baze de producţie pentru obiectivele prevăzute să înceapă in 1983, în acest mod, Vom asigura realizarea a 4 000 de rigle din beton armat precomprimat pentru închiderea halelor industriale, precum şi a peste 30 000 ml tuburi prefabricate din beton pentru canalizări cu diametru de la 200 la 1 200 mm. — creşterea gradului, de folosire a echipamentelor SECOM prin reducerea duratelor de imobilizare şi prin ■ creşterea proporţiei de utilizare cu 8 la sută faţă de 1982; asigurarea întreţinerii şi a stării de funcţionare a acestor echipamente prin formaţii permanente specializate şi destinate în acest scop : ^ — creşterea proporţiei de punere în operă a betonului care se va turna cu pompa, cu 5 la sută peste nivelul realizat în 1982, asigurîrtd o calitate sporită a betoanelor turnate în acest mod şi posibilităţi mai rapide de realizare a structurilor din beton şi beton armat. 4. Depăşirea beneficiului planificat cu 2,4 milioane lei, prin reducerea costurilor de producţie cu 2 lei la 1 000 lei producţie de construcţii-montaj. 5. Consumurile de materiale vor fi reduse cu : 250 tone ciment ; 140 tone metal ; 50 MWh energie electrică : 320 tone combustibil convenţional, prin valorificarea resurselor noi de energie neconvenţională, respectiv a energiei solare şi a energiei termice reziduale de la turpurile de răcire, mod în care vom asigura prepararea a peste 150 mii t/zi apă caldă menajeră. 6. Vom repune suplimentar în circuitul productiv prin recuperarea materialelor refolosibile: 20 tone oțel beton, 2 tone fontă, 0,5 tonă plumb, 200 tone fier vechi şi 2 tone hârtie. 7. Ridicarea nivelului calitativ al lucrărilor de construcții-montaj prin creşterea exigenței în respectarea prescripţiilor tehnice, a ordinii şi disciplinei tehnologice la toate punctele de lucru. înn acest scol, vom organiza pe platforma industrială a întreprinderii autoturisme Piteşti şi pe cea din oraşul Drăgăşani şantiere model în vederea generalizării experienței pozitive. ii. Entiriderea muncii în acord iglobal, de la 83,5 la sută la 89 la sută,, cuprinzînd muncitori şi personal tehnic-productiv din activitatea de bază şi producție industrială, CONSILIUL OAMENILOR MUNCI COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. rele măsuri tehnico-organizatorice : 1. Asimilarea tehnologiilor de lucru şi folosirea în producţia curentă a materialelor produse în ţară (filme fototehnnice, hârtie fotografică alb-negru şi color, soluţii pentru prelucrarea materialelor fotosensibile, folie transparentă pentru montaj, diferite materiale pentru legătorie). 2. Realizarea, prin efort propriu, a unui număr de peste 100 repere — piese de schimb pentru utilaje din dotare, realizîndu-se astfel o economie de peste 50 000 dolari. 3. Reducerea normelor de consum la principalele materiale tehnologice (hirtie, cerneluri, materiale pentru finisare), în scopul creşterii eficienţei economice. 4. Printr-o mai bună organizare a procesului de producţie, printr-o judicioasă gospodărire a locurilor de muncă, aplicind iniţiativă muncitorească „contul de economii al grupei sindicale“, vom obţine următoarele economii faţă de consumurile normate : — 500 OOOKWh energie electrică, reprezentînd consumul Combinatului poligrafic „Casa Scînteii“ pe 12 zile lucrătoare ; — 300 000 lei la materiale pentru finisare ; — 120 tone la hirtie şi cartoane ; — 250 000 lei prin recondiţionarea şi refolosirea unor piese de schimb ; — 200 mp film fototehnic-economic. 5. Recuperarea, peste prevederile de plan a 7 tone deşeuri de hirtie şi carton. Ridicarea nivelului calitativ al produselor prin perfecţionarea profesională a oamenilor muncii în forme organizate in acest scop pe fiecare loc de muncă ; aplicarea iniţiativei muncitoreşti, controlul şi autocontrolul pe fiecare fază de producţie ; pregătirea şi organizarea la un nivel superior a fazei de masă a concursului profesional Puternic mobilizat de obiectivele stabilite de Conferinţa Naţională a partidului, pe deplin conştient de însemnătatea sarcinilor ce revin cercetării metalurgice în cel de-al treilea an al cincinalului, colectivul de muncă al Institutului de cercetări metalurgice cheamă la întrecere toate unităţile de cercetare ştiinţifică din ţară pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan pe anul 1983, asumîndu-şi următoarele angajamente : 1. Valorificarea superioară a bazei de materii prime din ţară asigurîndu-se utilizarea in proporţii tot mai mari a cărbunilor româneşti la fabricarea cocsului şi folosirea minereurilor sărace de fier şi mangan în procesele siderurgice, ceea ce vă duce la introducerea în circuitul economic a unor resurse materiale în valoare de 230 milioane lei. 2. Finalizarea, omologarea şi aplicarea în industrie a 25 tehnologii noi, menite să asigure realizarea cocsului metalurgic, a oţelurilor şi aliajelor de puritate înaltă utilizate în industriile da vîrf a materialelor refractare speciale, in concordanţă cu programele de tipizare. 3. Reducerea mai accentuată a consumurilor specifice de materii prime, materiale, combustibil şi energie, prin valorificarea unor tehnologii. privind recuperarea căldurii fizice a semifabricatelor şi a gazelor arse, extinderea turnării continue a oţelurilor, optimizarea unor formate de lingotieră, îmbunătăţirea calităţii materialelor refractare de turnare, ceea ce va asigura în 1983, o economie de 100 000 tc.c. şi de peste 100 000 tone de oţel. 4. Intensificarea activităţii de microproducţie în staţiile-pilot şi secţiile de producţie in vederea diversificării şi realizării unei producţii cu 3 la sută mai mare faţă de planul pe anul 1993. 5. Creşterea productivităţii „Cartea de aur“ la care vor participa peste 800 tineri. Pentru continua îmbunătăţire a condiţiilor de muncă şi viaţă precum şi a activităţii culturaleducative, vom realiza : — mecanizarea unor operaţii, la balotarea deşeurilor de hirtie şi cartoane ; — realizarea unor amenajări şi reparaţii la vestiare, grupuri sociale, cantină, bufet, baza sportivă ; — asigurarea funcţionării în bune condiţiuni a căminelor de nefamilişti ; — în cadrul concursului „Făclia tipografilor“ ca parte integrantă a Festivalului Naţional „Ciitarea României“ vom organiza : expoziţii de creaţie tehnică, de artă plastică, de fotografii . Cenaclul literar şi Cineclubul vor realiza lucrări care să reflecte activitatea oamenilor muncii, din Combinat ; formaţiile artistice vor pregăti şi prezenta spectacole în faţa oamenilor muncii. — vom asigura cel puţin un spectacol cultural-artistic pe lună pentru oamenii muncii din combinat ; — organizarea a şase excursii în diferite zone din ţară ; — pregătirea şi organizarea fazei de masă a concursului de protecţia muncii ; — organizarea fazei de masă a „Crosului tipografilor“. Oamenii muncii din Combinatul poligrafic „Casa Scînteii“ lansind această chemare la întrecere se vor mobiliza şi acţiona pentru realizarea angajamentelor asumate, conştienţi că în felul acesta vor contribui la înfăptuirea Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. muncii prin încheierea în avans față de termenele prevăzute în planul naţional unic a unor lucrări sau faze de cercetare, creîndu-se posibilitatea finalizării a 30 de cercetări suplimentare. . 6. Acordarea peste plan a 12 000 ore de asistență, tehnică, la implementarea unor tehnologii moderne în întreprinderile şi combinatele metalurgice. 7. Efectuarea unor cercetări, împreună cu specialişti din învăţămînt şi producţie, pentru realizarea de produse noi, cu caracteristici superioare, destinate satisfacerii necesităţilor e- ■ conomiei naţionale, ale industriilor aeronautice, nucleare, electronică şi ale construcţiilor de maşini, produse care vor contribui la reducerea cu 800 milioane lei pe an a impacturilor. 8. Realizarea unor cercetări originale, asigurîndu-se in acelaşi timp condiţiile necesare valorificării acestora în economie. 9. Desfăşurarea unor intense acţiuni politico-educative şi de ridicarea calificării tuturor lucrătorilor institutului nostru, urmărindu-se formarea unor cercetători cu înalte calităţi politice şi profesionale, consecvenţi promotori ai noului, ai progresului tehnic, ai celor mai înalte enehrici ale ştiinţei. Păşind în cel de-al treilea an al Cincinalului cu hotărîrea de nestrămutat de a realiza o calitate nouă, superioară in întreaga sa activitate, colectivul institutului nostru va acţiona cu mult spirit de răspundere pentru înfăptuirea angajamentelor asumate în întrecere, avînd convingerea fermă că astfel îşi va aduce contribuţia la înfăptuirea măreţelor programe de dezvoltare economico-socială a ţării, la creşterea prestigiului ştiinţei şi tehnicii româneşti în lume. CONSILIUL ŞTIINŢIFIC COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. plan prevăzuţi pentru anul 1983, colectivul de muncă din Staţiunea pentru mecanizarea agriculturii . Sinnicolau Mare, judeţul Timiş, adresează tuturor oamenilor muncii din staţiunile pentru mecanizarea agriculturii o înflăcărată chemare la întrecere, luîndu-şi următoarele angajamente : ■ 2. Creşterea est 5 la sută faţă de plan a producţiei nete şi a volumului de lucrări prin folosirea cu randament sporit a mijloacelor mecanice din dotare, a timpului de lucru, diversificarea lucrărilor etc . 3. Sporirea productivităţii muncii planificate cu 5 la sută ca urmare a extinderii procedeelor de executare, simultană , a mai multor lucrări prin utilizarea maşinilor complexe şi agregatelor, creşterea nivelului profesional al mecanizatorilor, organizarea muncii în schimburi în toată perioada campaniilor agricole. Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă, atît în timpul campaniilor agricole cît şi în perioada executării reparaţiilor, vom acţiona pentru asigurarea la taberele din cîmp ale formaţiilor de tractoare cazare şi masă corespunzătoare, iar în secţiile de mecanizare, prin resurse locale, amenajări care să permită în cele mai bune condiţiuni, conservarea utilajelor din dotare, stocarea carburanţilor şi lubrifianţilor cît şi executarea reviziilor tehnice în perioadele planificate. 4. Reducerea cheltuielilor, totale de producție planificate cu 3 la sută. 5. Diminuarea consumurilor normate de materii, materiale, carburanți, lubrifiant și energie electrică cu 6 la suta, ca urmare a organizării temeinice a proceselor tehnologice de lucru. 6. în vederea reducerii cheltuielilor la reparaţii cu 10 la sută, vom extinde gama de repere şi subansamble recondiţionate, prin folosirea mai bună a utilajelor şi spaţiilor proprii, introducerea de noi procedee tehnice ca urmare a stimulării în cadrul mişcării şi invenţii-inovaţii a capacităţii creatoare a personalului, muncitor. 7. Prin efectiftarea la Un Înalt 1. Depăşirea producţiilor planificate prin executarea tuturor lucrărilor agricole la un înalt nivel calitativ şi in perioadele optime. Vom contribui în cadrul consiliului unic agroindustrial la depăşirea producţiilor planificate la principalele culturi in, teren neirigat, după cum urmează : • nivel calitativ a lucrărilor de întreţineri şi reparaţii la tractoare şi maşini agricole, vom asigura depăşirea indicelui planificat de folosire a acestora cu 10 la sută. 8. Colectivul de oameni ai muncii din Staţiunea pentru mecanizarea agriculturii Sinnicolau Mare va acţiona cu o deosebită atenţie în vederea reducerii consumului normat de motorină, prin folosirea la lucrări a agregatelor de maşini complexe şi combinate care să execute mai multe lucrări la o singură trecere, efectuarea transportului de produse agricole cu două remorci la un tractor şi cu echipamente pentru mărirea capacităţii, eliminarea deplasărilor în gol atît prin organizarea taberelor în cîmp cît şi a înlăturării oricărui fel de risipă. Sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid vom desfăşura o susţinută activitate politico-ideologică, care va urmări formarea omului nou cu o înaltă conştiinţă socialistă, întărirea ordinii şi disciplinei în secţiile şi formaţiile de lucm, astfel incit toţi mecanizatorii, integraţi în activitatea unităţilor agricole, să participe în mod conştient şi responsabil la înfăptuirea exemplară a tuturor sarcinilor, în condiţii de înaltă eficienţă economică. Colectivul de muncă din unitatea noastră este hotărît sa-și onoreze exemplar angajamentele asumate sporindu-și astfel contribuția la îmbunătăţirea activităţii de mecanizare, dezvoltarea și modernizarea agriculturii, la ridicarea continuă a nivelului de trai al întregului popor. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII BIROUL ORGANIZAŢIEI DE BAZA P.C.R. COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. realizînd minimum 70 noi reţete proprii care să îmbine armonios specificul bucătăriei tradiţionale româneşti cu: cerinţele actuale ae turismului internaţional , organizarea unui număr sporit de expoziţii de artă culinară cu vînzare ; dezvoltarea comerţului stradal. 4. Depăşirea planului la producţia marfă industrială cu 2,1 milioane lei, prin diversificarea gamei produselor de cofetăriepatiserie, de îngheţată şi băuturi răcoritoare, realizînd minimum 30 noi reţete proprii. 5. Ridicarea pe o treaptă superioară a calităţii produselor şi serviciilor şi imprimarea unei atitudini corecte şi demne a lucrătorilor, în spiritul normelor eticii şi echităţii socialiste, prin : — asigurarea la timp a necesarului de cadre calificate pentru toate activităţile întreprinderii şi perfecţionarea profesională a unui număr de peste 1 500 de lucrători ; — întărirea ordinii şi disciplinei, eliminarea absenţelor nemotivate şi folosirea deplină a fondului de timp de muncă al personalului ; — organizarea concursului profesional intern ,,Arta în gastronomia I.T.H.R. Bucureşti“, care va cuprinde bucătarii, cofetarii şi ospătarii, precum şi a unui concurs profesional pentru personalul hotelier ; — extinderea metodelor şi iniţiativelor înaintate in muncă, a brigăzilor de bună servire şi dezvoltarea autocontrolului individual şi colectiv in toate unităţile operative. 6. Depăşirea beneficiului planificat cu 1 la sută, prin : — reducerea cu 1,5 la sută a cheltuielilor de circulatie planificate la 1 000 lei desfacere ; — utilizarea raţională a forţei de muncă şi creşterea, peste plan, a productivităţii muncii cu minimum 1,5 la sută ; — diminuarea cucel puțin 0,3 la sută a dazltuielilor administrativ-gospodaresti, a consumului de energie și combustibil ; — accelerarea vitezei de rotaţie a mijloacelor circulante proprii cu cel puțin 2 zile. 7. Depăşirea planului de recuperare a materialelor refolosibile din hirtie şi cartoane, plută, textile, uleiuri uzate, cioburi de sticlă, cu 2,5 la sptă. 8. îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale:lucrătorilor, prin : extinderea elementelor de mică mecanizare ; asigurarea echipamentului de protecţie şi de lucru şi a echipamentului vestimentar tipizat ; îmbunătăţirea sistemelor de ventilaţie la unităţile de alimentaţie publică şi hoteliere, precum şi la locurile de producţie, în vederea realizării angajamentelor asumate în întrecere, sub conducerea organizaţiilor de partid, vom mobiliza întregul obiectiv de muncă la aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, la întărirea autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, vom desfăşura o intensă activitate politico-ideologică şi cultural-educativă de masă pentru ridicarea continuă a conştiinţei oamenilor muncii şi sporirea răspunderii fiecărui lucrător faţă de îndeplinirea sarcinilor de plan. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. Cultura U.M. Plan Faţă Angajament de plan % — Grîu + orz — producţia medie kg/ha 4 239 4 639 109 — producţia totală , tone 36 600 40 058 109 — Porumb — producţia medie kg/ha 5 427 5 927 109 — producţia totală tone 32 860 35 888 109 — Sfeclă de zahăr — producţie medie kg/ha 35 500 40 500 114 — producţie totală tone 31 955 36 450 114 — Floarea soarelui — producţia medie kg/ha 2 370 2 520 106 — producţia totală tone 1 660 1 765 106 — Soia — producţia medie kg/ha 2 425 2 600 107 — producţia totală — Cinepă tone 2 290 2 455 107 — producţia medie kg/ha 6 000 6 300 105 — producţia totală tone 3 900 4 095 105 COMBINATUL POLIGRAFIC „CASA SCÎNTEII" BUCUREȘTI către toate Intreprinderile poligrafice Integrîndu-se în efortul întregii noastre națiuni, Carafctivul da muncă de la Combinatul poligrafic „Casa Scînteii“ a acționat în anul 1932 pentru realizarea hotăririlor , stabilite de Congresul a! XH-lea al partidului, a. sarcinilor reieşite din ţii*vîntăriîe tovarăşului Nicolae Ceauşescu secretarul general al partidului, asigurind imprimarea presei de partid şi fexccutind un important volum de lucrări ideologice, de informare, propagandă, carte şcolară şi hite tipărituri în cel de al doilea an al actualului cihelifiat, oathenii Silinicil din . Combinatul poligrafic „Casa Scînteii“ au obţinut succese importante în realizarea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în Întrecerea socialistă. Astfel, s-au realizat peste plan, 9,2 milioane lei la producția ritarfă, peste 4 milioane lei la producția netă şi 1,3 milioane lei, la producția marfă vândută şi încasată ; productivitatea muncii planificată a fost depășită cu 2,5 la sută iar cheltuielile planificate la 1000 lei producție iharfa au fost reduse cu 3 lei, obţinîndu-se totodată un frehediciu suplimentar de 3 milioane lei. Colectivul de muncitori, maiştri, ingineri şi tehnicieni din Combinatul poligrafic „Casa Scînteii“ ■ acţionînd cu hotărire şi spirit revoluţionar pentru hănspitherea sieaBătută în viaţă a obiectivelor şi sarcinilor cuprinse în documentele adoptate de Conferinţa Naţională a partidului, a orientărilor şi indicaţiilor cuprinse în magistralul raport prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, adresează o entuziastă chemare la întrecerea socialistă tutiror întreprinderilor poligrafice din ţară, luîndu-şi următoarele angajamente de depăşire a principalilor, indicator de plan pe anul 1963 : — producţia marfă vîndută şi Încasată cu 5 milioane lei ; — prodUcţia netă cu 2 milioane lei ; — depăşirea prevederilor de plan la export cu 3 la sută: — depăşirea , productivităţii muncii cu 700 lei pe fiecare om al muncii ; — indicele de utilizare al timpului de lucru va creşte la anul 1983 cu 1 la sută faţă de anul precedent; — reducerea cel puţin c. 2 lei a cheltuielilor totale la 1000 lei producţie marfă ; — realizarea, peste prevederile de plan, a unui beneficiu de 1 milion lei. Pentru realizarea acestor depășiri a sarcinilor de plan , ha propunem să aplicăm următoa STAŢIUNEA PENTRU MECANIZAREA AGRICULTURII SÎNNICOLAU MARE, JUDEŢUL TIMIŞ către toate staţiunile pentru mecanizarea agriculturii în lumina sarcinilor izvorîte din documentele Conferinţei Naţionale a Partidului, puternic mobilizaţi de măreţele îndemnuri şi orientări date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, În Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, pentru îmbunătăţirea activităţii în agricultură şi în mod deosebit în sectorul de mecanizare, oamenii muncii din Staţiunea pentru mecanizarea agriculturii Sînnicolau Mare, judeţul Timiş sînt hotărîţi să-şi înzecească eforturile pentru traducerea in viaţă a sarcinilor ce le revin, sporindu-şi astfel contribuţia la înfăptuirea noii revoluţii agrare. Animaţi de dorinţa de a realiza şi depăşi toţi indicatorii din 1 (Vriftáfé din pag. 7) sesizabilă doar la față locului, întregii activitățide pe platformă. Principalul mijloc de a satisface exigenţele celui de-al treilea an al actualului cincinal — creșterea gradului de valorificare a metalului (așă-numitului procentaj „de scoatere“, economisirea fermă a oricărei forme de energie şi urcărea de produse competitive pe Plan internaţional concomitent cu reducerea importurilor —il constituie tocmai funcţionarea ireproşabilă a fiecărui sector şi o desăvîrşită armonizare a activităţii de ansamblu. Cele aproape şapte milioane şi jumătate tone de oţel pe care combinatul le va produce in cursul anului 1983 trebuie să aibă cursivitatea unuii adevărat fluviu de metal care să se reverse maiestuos, fără nici o zi de secetă, in economia noastră naţională. Iată de ce, vizitînd furnalul numărul şase, cel mai mare din combinat, i-am recurs la obişnuitele trucuri ale reporterului şi n-am notat febril în carnnet eur, arată jerbele de seîntei Ivite din contactul metalului lichid cu aer şi, ci am intrat in camera de comandă, situată undeva la zeci de metri înălţime, şi am stat de vorbă cu şeful de secţie pe schimb, inginerul metalurg Paraschiv Nedelcu, pentru a afla cum se integrează unitatea sa in marele flux metalurgic de la Galaţi. După ce mi-a explicat că furnalul numărul şase este cel mai mare nu numai din combinat, ci din întreaga ţară, apropiindu-se de furnalele mari din lume, interlocutorul meu a vorbit pe larg despre colaborarea dintre om şi calculatorul electronic de proces, care urmăreşte continuu toate operaţiile de încărcare, face corecţii prin intermediul unor precise cîntare electronice şi „anunţă“ operaţiile respective, ajutindu-i astfel pe specialişti să stabilească cele mai bune reterte de fabricare a fontei. Funcţionarea furnalului se bazează pe o încărcare continuă, iar evacuarea sa se realizează periodic, la fiecare treizeci-patruzeci şi cinci de minute, cu ajutorul unor jgheaburi care conduc lichidul adus la 1 800—2001) de grade spre marile vase de transport, cu o capacitate de două sute cincizeci de tone fiecare. La o activitate de o asemenea anvergură, consecinţele fiecărei măsuri de valorificare maximă a metalului şi de reducere a consumului de energie, cresc vertiginos, ca puse sub lupă. Una este să dai dovadă de spirit gospodăresc într-un atelier de cositorie, unde fierbe intr-un recipient un kilogram de metal (deşi nici acolo nu strică un plus de responsabilitate), şi cu totul alta să lupţi pentru creşterea eficienţei într-un loc în care ai sub supraveghere sute de tone de metal clocotit. Prezenţa fizică a oamenilor îmbrăcaţi în costume ighifugabile se asociază aici cu permanenta lor prezenţă intelectuală, munca jurnaliştilr pretinzînd complexe cunoştinţe de specialitate şi familiarizare deplină cu cele mai moderne instalaţii şi procedee. Veghea permanentă (douăzeci şi patru de ore din douăzeci şi patru) din camera de comandă a furnalului numărul şase, ca şi numeroasele măsuri care se iau pentru creşterea eficienţei şi calităţii producţiei (măsuri a căror simplă enumerare ar necesita spaţiul unui întreg articol de ziar) constituie o atitudine reprezentativă pentru direcţia în care se îndreaptă în momentul de faţă strădaniile oamenilor de la Combinatul siderurgic din Galaţi. Rezolvînd mii de probleme dificile, in continuarea celor care au trebuit rezolvate pentru construirea propriu-zisă a combinatului, conştienţi că au în grijă mijloace de producţie de o valoare extraordinară, in care se condenseazâ ceva din contribuţia întregului popor, ei muncesc cu devotament şi adeseori cu o dîrzenie de-a dreptul dramatică pentru a asigura curgerea neîntreruptă a fluviului de metal. Fluviu de metal care nu constituie un spectacol în sine, prea grandios pentru un popor nu prea mare — aşa cum s-a insinuat cu reavoinţă de unele voci cuprinse de o falsă îngrijorare şi aşa cum mai cred poate unii naivii, ci o materie vitală care, difuzată prin reţeaua diviziunii sociale a muncii, se transformă in poduri şi căi ferate, in vapoare şi autoturisme, în fibre, trainice pentru susţinerea betonului din blocurile de locuinţe, In conducte, in utilaje şi instalaţii extrem de complexe. Şi într-o monedă sigură pentru participarea avantajoasă la schimburile comerciale internaţionale. FLUVIUL DE METAL ÎNTREPRINDEREA DE TURISM, HOTELURI ŞI RESTAURANTE BUCUREŞTI către toate întreprinderile de turism însufleţiţi de înlăcărata chemare a secretarului general al partidului, adresată întregii naţiuni la Conferinţa Naţională a partidului de a lupta cu fermitate pentru realizarea unei calităţi noi, superioare în toate domeniile de activitate, oamenii muncii de la întreprinderea de turism hoteluri şi restaurante Bucureşti, hotărîţi să contribuie activ la înfăptuirea programului partidului privind creşterea nivelului de trai, material şi spiritual, al întregului popor, cheamă la întrecere socialistă toate întreprinderile de turism în vederea depăşirii sarcinilor de plan pe anul 1983, cu următoarele obiective : 1. Depăşirea volumului planificat de încasări din turismul intern cu 7 milioane lei, prin : — îmbunătăţirea programelor turistice în vederea valorificării depline a potenţialului turistic al Capitalei, şi împrejurimilor acesteia, a tuturor zonelor turistice ale ţării ; — extinderea activităţii de excursii interne prin atragerea în acţiunile şi programele turistice de sfirşit de săptămîna şi de scurtă durată a unui număr de turişti cu 4 la sută mai mare decit în anul 1982 ; — utilizarea integrală a locurilor de cazare contractate în staţiuni, prin desfăşurarea de acţiuni pentru promovarea în mai mare măsură a turismului in întreprinderi, instituţii şi alte colectivităţi ; — întărirea relaţiilor cu unităţile cu care colaborăm, pentru creşterea calităţii serviciilor prestate turiştilor bucureşteni şi valorificarea operativă a eventualelor disponibilităţi de locuri care apar în staţiuni pe parcursul anului. 2. Depăşirea planului de prestări ser vicii turistice pentru populaţie cu 2,5 milioane lei prin : diversificarea gamei serviciilor de agrement şi a altor servicii în toate unităţile de cazare ; creşterea cu 1 la sută a coeficientului planificat de utilizare a capacităţii de cazareprin folosirea deplină a acesteia pe toată durata anului ; sporirea nivelului calitativ al tuturor serviciilor prestate turiştilor ; vom executa un volum de lucrări de reparaţii şi întreţinere a bazei materiale cu 10 la sută mai mare faţă de anul trecut. 3. Depăşirea planului de desfacere a mărfurilor cu amănuntul prin unităţile de alimentaţie publică, 18,7 milioane lei, prin : asigurarea la timp a fondului de marfa şi materii prime şi valorificarea superioară a acestuia, diversificarea gamei de preparate culinare, în concordanţă cu cerinţele alimentaţiei raționale. România libera“ ÎNTREPRINDEREA DE TRANSPORTURI AUTO GORJ către toate întreprinderile de transporturi auto Colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea de transporturi auto Gorj, angajat cu întreaga sa capacitate creatoare şi putere de muncă in întrecerea socialistă, acţionînd in spiritul hotărîrilor Congresului al XXI-lea, a îndeplinit planul pe anul 1982 cu 52 de zile mai devreme. Pe această bază, prevederile de plan la producţia netă au fost depăşite cu 35 milioane lei, veniturile cu 45 milioane, planul de transport cu 820 mii tone transportate, iar sarcina de creştere a productivităţii muncii cu 22,6 la sută. De asemenea, au fost reduse, cheltuielile materiale de producţie, obţinîndu-se beneficii peste plan în valoare de 27 milioane lei. Rezultatele obţinute în activitatea productivă în cel de-al doilea , an al cincinalului au permis dezvoltarea bazei tehnico-materiale a întreprinderii, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor. Puternic stimulaţi de tezele şi orientările cuprinse în magistralul raport prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, la Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea de transporturi auto Gorj cheamă la întrecerea socialistă pentru îndeplinirea şi depăşirea planului pe anul 1983 toate colectivele de oameni ai muncii din întreprinderile de transporturi autodin ţară cu următoarele, obiective : 1. Depăşirea producţiei nete planificate din activitatea de transport cu 2,5 la sută respectiv cu 4 milioane lei. , 2- Depăşirea volumului planificat de mărfuri transportate cu 200 mii tone. 3. Depăşirea productivităţii muncii planificate în transporturi, calculată pe baza producţiei nete, cu 2,5 la sută. 4. Depăşirea parcursului mărfurilor transportate cu 30 milioane tone km şi a parcursului călătorilor transportaţi cu 17 milioane călători km. 5. Depăşirea planului de recuperare a materialelor refolosibile cu 120 tone fier vechi, 50 tone fontă, 3 tone aluminiu ; de asemenea, vor fi reeşapate peste plan 600 Bucăţi anvelope. 6. Recondiţionarea pieselor şi subansamblelor peste plan în valoare de 1 milion lei. 7. Depăşirea indicelui planificat de utilizare a unei tone capacitate din parcul inventar de autovehicule marfă cu 1 la sută. 8. Depăşirea indicelui de utilizare al unui loc capacitate din parcul inventar de autobuze cu 2 la sută, reprezentînd 300 mii Călători km. 9. Realizarea unei economii față de cotele planificate de 320 tone combustibil convenţional, prin : ■ ■ — folosirea intensivă a parcului de remorci, astfel incit toate camioanele apte pentru tractare să ruleze cu 1 sau 2 remorci ; — aplicarea iniţiativelor muncitoreşti „Contul de economii al grupei sindicale“,, „Să lucrăm o zi din lună cu combustibil şi materiale economisite“; — dotarea tuturor autovehiculelor cu instalaţii de recuperare a motorinei ; — dotarea autobuzelor cu recuperatoare a căldurii gazelor arse pentru încălzirea acestora. 10. Depăşirea volumului de venituri din activitatea de transport marfă şi călători cu 3 la sută, prin executarea unui volum de prestaţii suplimentare în valoare de 10 milioane lei. 11. Depăşirea planului de beneficii cu 3 milioane lei, pe sea-ma depăşirii veniturilor şi a reducerii cheltuielilor, planificate la 1 000 lei venituri brute cu peste 2 lei. Sub conducerea organizaţiei de partid vom aplica un complex de măsuri politico-organizatorice şi tehrico-economice care vor asigura sporirea contribuţiei fiecărui om al muncii la realizarea şi depăşirea sarcinilor ce ne revin prin folosirea la capacitate a tuturor mijloacelor de transport, in condiţii de deplină siguranţă a Circulaţiei şi a securităţii muncii. Deasemeni, vom desfăşura o intensă muncă politică şi cultural-educativă în vederea întăririi ordinei şi disciplinei în rindul personalului muncitor pentru îmbunătăţirea calităţii transporturilor, acordîndu-se prioritate Satisfacerii cerinţelor din baziliere, carbonifere Motru, Rovinari, Seciuri şi Albenhi ; vom acţiona mai hotărît, pentru terminarea lucrărilor la calea ferată Tg. Cărbuneşti Albeni, iar împreună cu celelalte unităţi similare din ţară ne vom aduce o contribuţie sporită la înfăptuirea programului stabilit de conducerea de partid şi de stat privind dezvoltarea bazei energetice a ţării noastre. în vederea realizării acestor angajamente vom mobiliza toate colectivele de muncă din autobuze la aplicarea fermă a cerinţelor mecanismului economico-financiar, la întărirea autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti. Colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea de transporturi auto Gorj este ferm hotărît să-şi onoreze in mod exemplar , angajamentele asumate în întrecere, aducindu-şi în felul acesta contribuţia la traducerea în fapte a importantelor programe adoptate de Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C. . Adunările generale ale oamenilor muncii (Urmare din pag. I) fixe şi circulante, reducerea costurilor, a cheltuielilor materiale şi obţinerea de beneficii. Analiza temeinică a modului in care a fost realizat bugetul de venituri şi cheltuieli pe 1982 va fi, aşadar, in măsură să faciliteze stabilirea de noi măsuri pentru 1933 în vederea realizării dezideratului mai sus-amintit, pentru ca, in esenţă, în acest an să fie rentabilizate toate produsele, să nu mai „existe nici un sector de activitate care să nu aducă beneficii şi care să nu obţină eficienţa scontată în activitatea de comerț exterior. în acest sens, reamintim că sarcinile privind exportul trebuie considerate ca fiind minime, iar cele privind importurile, maxime. Oricîte probleme ar fi înscrise pe ordinea de zi a adunării generale a oamenilor munciivom avea dealtfel ocazia să ne ocupăm pe larg de ele in relatările de la faţa locului), cele economice constituie „coloana vertebrală“ a dezbaterilor. Nici una dintre activităţile şi aspectele de muncă şi de viaţă ale unui colectiv de întreprindere — nici măcar activităţile culturale sau sportive — ■ nu pot fi separate de ceea ce constituie însăşi raţiunea existenţei sale : producţia. De aceea, adunările generale trebuie să asigure — cum a indicat secretarul general al partidului — un climat de exigenţă, afirmmarea tot mai puternică a democraţiei şi autoconducerii muncitoreşti pentru întărirea răspunderii, ordinii şi disciplinei la toate nivelurile. Ca adevărate foruri de conducere avînd şi funcţii de control asupra activităţii consiliilor oamenilor muncii, adunările generale au misiunea de a analizaîn modul cel mai serios activitatea desfăşurată de acestea în anul trecut, mai cu seamă în direcţia aplicării hotăririlor de partid şi de stat, a propriilor hotărîri, a tuturor obligaţiilor prevăzute de lege, precum şi pentru dezvoltarea şi întărirea caracterului democratic al instituţiei conducerii. Prin prerogativele cu care sunt investite de lege, adunările generale ale oamenilor muncii îşi pot spori, în actuala rundă de lucru, contribuţia la mai profunda integrare a personaluluimuncitor în actul autoconducerii, la înţelegerea mai deplină a rolului fiecărui om al muncii, la apărarea, întărirea şi dezvoltarea continuă a proprietăţii socialiste, la realizarea producţiei — chezăşia mersului înainte al întregii societăţi. 1