România Pitorească, 1987 (nr. 1-12)

1987-01-01 / nr. 1

V AN NOU, CINE-AI VENIT! Am păşit pragul dintre ani şi iată-ne în ogorul fertil al lui '87, întrezărind orizontul cu chip de împliniri şi rodnicie, rezultat al efortului de gîndire şi faptă creatoare din anii şi deceniile care au trecut. Viitorul începe azi, dar ziua care-o purtăm în suflet îşi are temeliile în cercurile adăugate fiecăruia de meşterul timp, asemeni copacilor cu rădăcinile adînc înfipte în pamînt, ramurile tinzînd tot mai sus, spre corola de lumini a lumii. lată de ce acum, la început de an, se cuvine să aducem un omagiu fiecărui cetăţean al scumpei noastre patrii, pentru zidirile cu care se îmbogăţeşte chipul ţării, sub cerul păcii şi al muncii Sîntem un popor mîndru şi curajos, mereu doritor de bine şi hotarît sa împlinească un spirit revoluţionar înaltele dimensiuni ale Congresului al Xlll-lea al partidului, forum ce a proiectat România pe noi trepte de progres şi civilizaţie socialistă Sîntem stăpîni în vatra străbună şi cinstim faptele înaintaşilor, participînd totodată la cea mai vastă operă constructivă din istoria naţiunii, operă de matură responsabilitate pentru viitorul societăţii întregi, operă indestructibil legată de numele secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ale cărui mobilizatoare îndemnuri şi orientări au germinat o Epocă şi un crez comunist. Noua imagine a tarii, în acest al doilea an al cincinalului, se încheagă din temeinicie și responsabilitate, avînd ca temelie ritmurile dezvoltării anului precedent, cînd industria a consemnat o creștere de 7 la sută,iar agricultura a adus în hambare 28 de milioane de tone de cereale, recoltă fără egal în lunga istorie a poporului nostru. Sînt cote înalte, crescute de la an la an şi tocmai faptul acesta ne îndreptăţeşte în credinţa atingerii valorilor de cultură materială şi spirituală care să urce România anului 1990 la rangul de stat socialist mediu dezvoltat, precum prevede Programul partidului. Adevăr şi frumuseţe, climat stimulator de idealuri comuniste, iată încărcătura cu care păşeşte ţara pe drumul ei cutezător. Florile dalbe ale lui ianuarie, ieşite din laboratoarele de foc continuu încă din prima zi a anului 1987, anticipează creşteri şi roade bogate în toate domeniile. Cărţi şi oţel, pluguri din arme şi fierbinţi mesaje de bună înţelegere între popoare sunt vlăstarele acestui pămînt românesc, virtuţi de hărnicie şi responsabilitate, cu care ne înzestrăm fiinţa, spre mai binele ţării şi al omenirii întregi. Mesajul de An Nou al preşedintelui României, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, este un îndemn pentru fiecare din noi în a desăvîrşi ceea ce am început cu atîta elan şi dăruire, trecînd peste greutăţi şi înfruntînd bărbăteşte necazurile, dar şi o dovadă a grijii pentru soarta lumii. Conducătorul partidului şi statului şi-a exprimat deplina încredere că poporul nostru ştie să răspundă în mod demn marilor comandamente ce se ridica în faţa sa, prin noua revoluţie de dezvoltare generală a societăţii româneşti, lansînd totuş I „ data apelul pentru însănătoşirea climatului internaţional, 1987 trebuind să devină decisiv în întrecerea paşnică şi înţelegerea între popoare, să se facă paşi reali în direcţia dezarmării şi păcii. Sîntem contemporani cu o epocă de mari înfăptuiri şi în acelaşi timp făuritorii acestei epoci în care se pune accentul pe creşterea calităţii vieţii, ţel suprem şi raţiunea însăşi de a fi a societăţii în care trăim. Chipul ţării îl modelăm noi pentru noi şi viitorime, propunîndu-ne idealuri măreţe şi îngrijindu-ne de vatra străbună, cu ape limpezi şi păduri seculare, cu munţii şi marea de-a pururi benefice sănătăţii, odihnei, liniştii. Ţara prin noi înaintează, frumuseţile ei prin noi se împlinesc, dar ne îngrijim ca ele să rămînă din veac în veac, precum cinstim gloriile străbune, învăţînd pruncii la şcoala omeniei şi ospitalităţii, la şcoala multimilenarei noastre istorii. Şi ce-i mai semnificativ decît că de pe acum ne pregătim să aniversăm 1900 de ani de la urcarea pe tron a lui Decebal, regele erou al Daciei. Vom revedea cetăţile-cuiburi de vulturi şi vom rememora faptele de vitejie ale străbunilor, ne vom reîntîlni cu cetăţile de foc din spaţiul carpato-danubiano-pontic și ne vom mîndri cu înnoirile acestui ev aprins! An Nou, bine ai venit pe plaiul românesc! VALENTIN HOSSU-LONGIN