Rondul, septembrie 2003 (Anul 11, nr. 3106-3131)

2003-09-01 / nr. 3106

www. ronduldesibiu. ro Dan Mărginean Cameleonii Inevitabilul s-a produs. Dan Voiculescu i-a strâns mâna lui Adrian Năstase, și ambii au hotărât că e timpul ca umaniștii și social-democrații să meargă, fiecare, pe drumul lor. La prima vedere, motivele invocate de șefi PUR, înainte de despărțire, sunt întemeiate. Dan Voiculescu și colaboratorii săi nu sunt primii politicieni care se lovesc de aroganța “proaspeților”„foști parteneri de guvernare. In plus, cei mai mulți dintre liderii PSD nici măcar nu mai ascund faptul că visează la un partid atotputernic în fața căruia nu mai zboară nici musca Dacă e să luăm în calcul doar aceste asptrte, “pa”-ul spus în grabă de umaniști pare cât se poate de «agio. Pe de altă parte, aceștia nu au descoperit, ieri, păcatele oamenilor lui Năstase. Dacă aroganța PSD ar fi fost o mare problemă, Voiculescu și ai lui ar fi putut s-o rezolve de multă vreme, rupând protocolul. Faptul că acest lucru se întâmplă abia cu un an înaintea alegerilor, după ce umaniștii au guvernat, bine mersi, timp de trei ani, ne îndeamnă să căutăm o explicație în altă direcție. Nu foarte departe, însă. Guvernanții primesc, mai ales în România, toate înjurăturile, dacă lucrurile nu merg bine, iar Dan Voiculescu știe asta. E mult mai simplu să te spezi pe mâini de toate nereușitele - în preajma alegerilor, în loc să ți se bată obrazul, poți să arăți tu cu degetul spre Putere, pe care poți să o acuzi de toate relele din lume. Din păcate, și sabia pe care o folosesc umaniștii are două tăișuri. E greu de spus câtă încredere poate inspira o formațiune care apare pe scena politică de atâția ani, dar se punei identități abia acum. Os *e social, ba liberal, ba socialdemocrat, ba social-liberal, ba liberaliberal, PUR riscă să nu mai fie luat în serios nici măcar da cel care, în acest moment, îi găsesc vreo utilitate în politica românească, dan marginean & mail.com f Biblioteca» ASTRA* — SIBIU - MUZICĂ, DANS ȘI SUPRADOZĂ ÎNTR-UN CLUB SIBIAN, îndopate cu droguri Marian CRĂCIUN _ ______ Două tinere, de 18, respectiv, 19 ani, au ajuns în stare gravă la Urgență după ce, sâmbătă noaptea, au luat o supradoză de droguri, într-unul din cluburile sibiene. Ele au fost aduse la Spitalul Clinic Județean în stare de panică, de către doi tineri. După ce i-au revenit, fetele au declarat polițiștilor de la Crimă Organizată, care cercetează cazul, că au fost însoțite la discotecă de mai mulți prieteni cu care au consumat și ceva tărie. Sibiencele susțin că, la un moment dat, au început să amețească, după care au pierdut contactul cu realitatea. De atunci, și până ce au fost repuse pe picioare de medici, tinerele nu mai știu ce s-a întâmplat. In loc să ajungă acasă, Cristina M, de 18 ani, din Sibiu și Alina N., de 19 ani, din Mediaș s-au trezit, în jurul orei cinci dimineața, la Urgență. După primele investigații medicale, doctorii au stabilit că starea gravă se datora consumului excesiv de droguri. Cu toate acestea, cadrele medicale de la Spitalul Clinic Județean nu știu, încă, ce fel de substanțe halucinogene au consumat fetele. Părinții victimelor spun că nu au observat nimic ciudat în comportamentul fetelor, din ultima perioadă, și cred că acestea s-au drogat pentru prima oară, din curiozitate. Mai mult, ei sunt convinși că drogurile le-au fost amestecate în băutură chiar de unii dintre “amicii” cu care s-au distrat. “Cazul celor două tinere a ajuns în atenția Inspectoratului Județean de Poliție Sibiu și a Centrului Zonal de Prevenire Antidrog. In prezent, lucrătorii serviciului Crimă Organizată efectuază cercetări pentru aflarea provenienței drogurilor”, precizează Cristina Sassu, purtător de cuvânt al IJP Sibiu. • De la discotecă, au ajuns la Urgență • Doctorii nu știu ce droguri au consumat fetele • Părinții cred că fetele au fost “corupte” • Poliția a pornit pe urmele “vânzătorilor de iluzii” Șapte miliarde de lei au ars în județ Marian CRĂCIUN Trei incendii izbucnite, la sfârșitul săptămânii trecute, în județ, au făcut pagube de șapte miliarde de lei, conform estimărilor Direcției Silvice Sibiu. Flăcările au mistuit peste 40 de hectare de pădure, 14 hectare de vegetație uscată și mai multe hectare de fânețe. Incendiile au sărăcit Săliștea, Valea Lotrioarei și Valea Sadului. Focul s-a extins cu repeziciune până la cota 1700, a masivului Negoveanu, unde a fost stins, de-abia ieri dimineață, cu ajutorul militarilor sibieni. Conducerea grupului de pompieri “Căpitan Dumitru Croitoru” din Sibiu spune că incendiile s-au produs din pricina temperaturii ridicate. Autoritățile nu au exclus ca și cauză a incendiilor, focurile lăsate nesupravegheate de turiști. Tentația Femeile sunt frumoase, iar frumosul este creat pentru a fi privit Profitând de vremea numai bună pentru o partidă de “odihnă", pe o terasă înconjurată de butoaie pline cu bere, “Rondul de Sibiu” va alege, în fiecare zi, câte o reprezentantă a sexului frumos și îi va publica poza. La sfârșitul fiecărei luni, chipul care a stârnit cel mai mult admirația juriului, format din „specialiștii" redacției, va fi premiat cu 500.000 de lei. luni, 1 septembrie 2003 IM 20K Mai medieval decât Sighișoara Festivalul medieval, ajuns la a treia ediție, a adus, în centrul istoric, timpul așa cum cânta și dansa pe străzi, la mijloc de mileniu doi. Coreea de Nord “cultivă” bombe nucleare Phenianul a anunțat că nu are altă șansă decât să Își sporească forța nucleară. Coreea de Nord consideră negocierile nu doar inutile, ci și dezavantajoase sub toate aspectele. “Suntem tot mai convinși că singura noastră șansă este aceea de a continua să ne consolidăm capacitățile nucleare ca măsură de autoapărare pentru a ne proteja suveranitatea”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului nord-coreean de Externe. Un alt responsabil nord-coreean a declarat că negocierile nu mai sunt necesare. “Nu are sens să participăm la discuții. Atâta timp cât Statele Unite și-au exprimat clar intenția de a ne dezarma, nu avem alternativă”, a precizat, pe aeroportul din Beijing, membrul delegației nord-coreene, care nu a dorit să își dezvăluie identitatea. Anul XI, nr 3106,16 pagini, 4.500 lei Jumătate din candidați au pierdut Capacitatea Din cei 1.772 de candidați înscriși la Capacitate, doar 790 au reușit să obțină note de trecere. Nou-născut putrezit în pădure La aproape 30 de metri de intrarea în Grădina Zoologică, jandarmii au găsit cadavrul unui nou-născut, mort de patru zile. PUR pleacă de lângă PSD Președintele PUR, Dan Voiculescu, a anunțat că Biroul Permanent al partidului a decis ruperea protocolului de colaborare cu PSD și ieșirea umaniștilor de la guvernare. Cu grenada la plimbare Un soldat a scăpat din plasă o grenadă, într-un autobuz plin de oameni, care se întrepta spre Cluj-Napoca.