Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2015 (Anul 12, nr. 2730-2787)

2015-10-14 / nr. 2739

2 ors Străinii fac angajări Sălăjenii care nu își găsesc de lucru în țară pot opta pentru unul dintre locurile de muncă puse la bătaie de angajatorii din străinătate. Printre posturile disponibile la acest moment se numără cele de constructor structuri metalice și dulgher. Sălăjenii aflați în căutarea unui loc de muncă își pot depune CV-urile pentru ocuparea unuia dintre posturile oferite la această dată de angajatorii din străinătate prin intermediul portalului Euros. Printre posturile declarate libere de angajatori la această dată se numără 10 posturi de constructor structuri metalice și șase posturi de dulgher. Astfel, sălăjenii care vor să ocupe unul din cele 10 posturi de constructor structuri metalice în Marea Britanie trebuie să aibă experiență în fabricarea oțelului moale, capacitatea de a comunica și de a înțelege instrucțiunile de securitate și tehnice în limba engleză. Salariul promis de angajator pentru un astfel de post este de 8,5 lire/oră. De asemenea, cazarea este asigurată de către angajator. Șanse de angajare au în această perioadă și cei care aleg să își aplice CV-ul pentru posturile de dulgher în Norvegia. Pentru a corespunde cerințelor angajatorului, candidații trebuie să aibă calificare, experiența de 2-3 ani în această meserie poate compensa lipsa calificării, experiență de lucru în tâmplărie și pardoseli, iar deținerea permisului de conducere categoria B constituie avantaj. De asemenea, candidații trebuie să cunoască limba engleză sau o limbă scandinavă. Salariul pe care îl oferă angajatorul străin poate ajunge până la 20 de euro brut/oră. Persoanele care doresc să afle mai multe informații cu privire la locurile de muncă din străinătate se pot obține accesând site-ul www.eures.anpfm.ro. Diana BAIDOC palajeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56, tel.: fax: 0260660133, mobil: 0757074153 e-mail: office@salajeanul.ro, redacția@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulzalau ACTUALITATE/EVENIMENT Miercuri, 14 octombrie 2015 Sălăjeanul www.salajeanul.ro Bilanț . Rata șomajului, in scădere față de anul trecut . La sfârșitul lunii septembrie 2015, rata șomajului înregistrată la nivelul județului Sălaj a fost de 4,80 la sută, înregistrând o ușoară creștere (0,06 la sută) față de luna august. Comparativ cu luna septembrie a anului trecut, rata șomajului a scăzut cu 0,32 la sută. promoției acestui an. Dintre aceștia, 535 sunt absolvenți de studii medii, 87 sunt absolvenți de studii superioare și 45 au absolvit ciclul inferior al liceului, în funcție de mediul de proveniență, 4.008 șomeri au domiciliul în mediul rural și 1.180 sunt cu domiciliul în mediul urban. în cursul lunii septembrie 2015, au intrat în evidența agenției un număr de 592 de persoane, din care 310 persoane ca șomeri indemnizați și 282 de persoane ca șomeri neindemnizați. în perioada supusă analizei au ieșit din evidențele agenției județene pentru ocuparea forței de muncă un număr total de 527 de șomeri, astfel: prin încadrare în muncă 186 de persoane; ca urmare a expirării perioadei de indemnizație - 69 de persoane; ca urmare a suspendării, încetării indemnizației de șomaj din diferite motive și șomeri neindemnizați care nu au solicitat menținerea cererii de loc de muncă - 272 de persoane. în baza Planului de ocupare al forței de muncă, în luna septembrie au fost angajate ca urmare a acordării serviciilor de mediere 186 de persoane, a absolvirii cursurilor de calificare 14 persoane, au beneficiat de completarea veniturilor șomerilor care se încadrează înainte de expirarea indemnizației pentru șomaj 23 de persoane, iar 14 șomeri au beneficiat de prime de încadrare/mobilitate. De asemenea, în cazul au fost încheiate convenții pentru subvenționarea locurilor de muncă pentru 12 absolvenți, 31 de șomeri cu vârste peste 45 de ani și în cazul unui angajator de inserție pe baza contractului de solidaritate conform Legii Diana BAIDOC La nivel național, în luna august 2015, rata șomajului a înregistrat valoarea de 4,91 la sută. Numărul total al șomerilor aflați în evidența AJOFM Sălaj este de 5.188. Din totalul șomerilor înregistrați, 1.226 sunt șomeri indemnizați și 3.962 sunt neindemnizați; în comparație cu luna anterioară, numărul șomerilor indemnizați a scăzut cu 65 de persoane, iar a șomerilor neindemnizați a crescut cu 127 de persoane; în funcție de vârstă, cel mai mare număr de șomeri a continuat să fie înregistrat de grupa 40-49 de ani, respectiv 1.348 de persoane, urmată de grupa peste 50 de ani -1.297 de persoane, de cei cuprinși între 30-39 de ani (1.096 de persoane) și a celor sub 25 de ani (1.008 persoane), cei mai puțini șomeri regăsindu-se în grupa de vârstă 25-29 de ani (439 de persoane). Șomerii fără studii și cei cu nivel de instruire primar, gimnazial și profesional au ponderea cea mai mare în totalul șomerilor înregistrați în evidențele agenției. Șomerii cu nivel de instruire liceal și postliceal reprezintă 18,6 la sută din totalul șomerilor înregistrați, iar cei cu studii universitare - 4,4 la sută. La data de 30 septembrie 2015 erau înregistrați în baza de date a AJOFM Sălaj un număr de 667 de absolvenți ai > PUBLICITATE INFORMARE Comuna Crasna, cu sediul în loc. Crasna, com. Crasna, P-ta Eroilor nr. 13, intel/fax: 0260 636 066 intenționează sa solicite de la AN Apele Romane Direcția Apelor Somes-Tisa Sistemul de Gospodărire a Apelor Salaj aviz de gospodărire a apelor/aviz de amplasament pentru desfasurarea activitatii de PLAN URBANISTIC GENERAL COMUNA CRASNA, JUDETUL SALAJ localizat in com. Crasna, loc. Crasna, Ratin, Huseni, Marin, jud. Sălaj. Aceasta investiție este (existenta/noua). Ca rezultat al procesului de producție NU vor rezulta ape uzate. Aceasta solicitare de aviz este conforma cu prevederile Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările si completările ulterioare. Persoanele care doresc sa obțină informații suplimentare cu privire la solicitarea avizului de gospodărire a apelor pot contacta solicitantul de aviz la adresa menționata. Persoanele care doresc sa transmită observații, sugestii si recomandări se pot adresa solicitantului sau la adresa POP EMERIC, 0260 636 066 după data de 13.10.2015.