Sălăjeanul, ianuarie-martie 2018 (Anul 15, nr. 3259-3317)

2018-01-15 / nr. 3265

feste bună APIA a reluat plata către fermieri Plata regulară aferentă Campaniei 2017 a fost reluată, fiind autorizați la plată 16.148 de fermieri, cu suma totală de 43,6 milioane euro, informează Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. Potrivit directorului APIA Sălaj, Călin Perneș, a fost reluată procedura de autorizare la plată a fermierilor, majoritatea intrând deja în posesia banilor. „Am reluat procesul de autorizare în campania 2017. Până la ora aceasta, din 22.913 cereri pentru campania 2017 avem autorizați 15.945 de fermieri cu plată finală autorizată. Diferența de 6.968 de fermieri sunt cu diferite spețe. Punctual, clar, până la ora aceasta avem în eșantionul de teledetecție cuprinse 5.669 de dosare, efectiv în eșantionul de control au fost 2.868, iar restul sunt fermieri care au parcele în blocurile fizice impactate de fermierii care sunt în eșantionul de teledetecție”, precizează Călin Perneș, directorul APIA Sălaj. în rest, nu există dosare care să fie blocate din alte motive. Sunt 157 de dosare care au fost cuprinse în schema Micii Fermieri. Cristina POP salajeanul Editat de SC MEDIADIFF PRODUCT SRL, Punct de lucru Zalău, str. Cloșca, nr. 56, tel. fax: 0260660133, mobil: 0757074153, e-mail: redacția@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulTV Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Luni, 15 ianuarie 2018 " WwW.St affionul.ro Prima întrunire a Comisiei locale . Combaterea pirateriei și a cerșetoriei sunt principalele preocupări prima întrunire a Comisiei locale de ordine publică, la care au participat președintele comisiei, primarul Ionel Ciunt, și membrii acesteia, respectiv comisar șef Gabriel Terhes de la Poliția Municipiului Zalău, Călin Horvat, directorul Poliției Locale Zalău, Stelian Potroviță, secretarul Municipiului Zalău, precum și consilierii locali Gheorghe Taloș, Mariana Gurzău și Dana Crișan. La întrunire au fost invitați și subcomisarul Gabriel Coman de la Biroul de Poliție Rutieră Zalău, viceprimarul Teodor Bălăjel și Csóba Tiberiu, în dublă calitate de consilier al primarului și președinte ATOP Zalău. Subiectele discutate în cadrul întâlnirii s-au axat pe acțiuni care vizează combaterea pirateriei în activitatea de exercitare a serviciului public de taximetrie, combaterea cerșetoriei și a faptelor antisociale comise de cetățenii de etnie romă care locuiesc în municipiul Zalău fără forme legale și definitivarea, până în luna martie a acestui an, a Planului Local de Ordine Publică, în vederea aprobării acestuia de către Consiliul Local Zalău. Ana TUDORAN Vineri, la sediul Primăriei Municipiului Zalău a avut loc Concurență mare la Spital 876 de candidați pe 43 de posturi scoase la concurs Spitalul Județean de Urgență Zalău a scos la concurs toate posturile pe care le avea vacanțe. Este vorba despre 43 de posturi care acoperă nevoi diverse, de la bucătar și registrator, la asistenți medicali și psihologi. Perioada de înscriere s-a încheiat la sfârșitul săptămânii trecute, iar pentru cele 43 de posturi scoase la concurs s-au depus 876 de dosare de candidatură. Cea mai mare bătaie este pe postul de registrator la serviciul de medicină legală, unde pe un singur post sunt 82 de candidați. Concurență mare este și pe cele două posturi de asistent medical secție și cabinet dermatovenerologic, unde s-au depus 117 dosare. „Trebuie să precizez că numărul dosarelor nu este echivalent cu numărul persoanelor, pentru că sunt asistenți care și-au manifestat dorința de a concura pentru mai multe posturi”, a precizat managerul Spitalului, dr. Liliana Neaga. Concursuri supravegheate video de la cap la coadă Pentru a m isca discuții asupra felului în care se organizează și se derulează concursurile pentru cele 43 de posturi vacante, managerul Spitalului Județean de Urgență Zalău, dr. Liliana Neaga, a decis ca totul să fie înregistrat audiovideo. „Toate concursurile vor fi din start cu supraveghere audiovideo, din momentul în care se va întruni comisia și va elabora subiectele. Subiectele vor fi elaborate în dimineața zilei de concurs, sub supraveghere audio-video, partea de examen scris, partea de corectare, partea de probă practică, partea de interviu, toate vor fi cu supraveghere audio-video. Ce am mai încercat să schimbăm în organizarea concursurilor este la partea de interviu, prin includerea unor psihologi în comisia de concurs, care au instrumentele necesare pentru a aprecia aptitudinile candidaților”, a declarat managerul Spitalului Județean de Urgență Zalău, dr. Liliana Neaga. Ana TUDORAN