Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2022 (Anul 19, nr. 3738-3765)

2022-02-21 / nr. 3743

Premierul Nicolae Ciucă spune că România este pregătită să primească un „număr destul de mare” de refugiați în cazul unui conflict în Ucraina, precizând însă că până acum nu a fost nicio solicitare în acest sens și nici de repatriere. România este pregătită să primească refugiați din Ucraina dar încă nu a primit „solicitări” în acest sens. Această precizare a fost făcută de premierul Nicolae Ciucă; întrebat ce număr de refugiați ar putea primi România, el a răspuns: “Un număr destul de mare", întrebat despre situația din Ucraina, după ce au apărut informații că ar fi început atacurile în zona separatistă, premierul Ciucă a transmis: „Toate aceste informații le primim din surse deschise și, în acest moment, nu am reușit să avem încă o analiză cu instituțiile de specialitate”. El a susținut că nu există solicitări de repatriere din partea românilor aflați în Ucraina. “Nu avem această solicitare. Există doar comunicatul MAE și în funcție de solicitări suntem pregătiți să acționăm ca atare, există pregătite măsuri astfel încât să putem să asigurăm sprijinul necesar unui flux de refugiați, inclusiv partea de repatriere. Până în acest moment nu avem nicio solicitare”, a afirmat premierul. Ministerul Afacerilor Externe a actualizat textul alertei curente de călătorie pentru Ucraina și a transmis că “recomandă puternic cetățenilor români evitarea oricărei deplasări în Ucraina, manifestarea unei atenții deosebite și, de asemenea, să ia în considerare părăsirea teritoriului acestui stat cât mai curând”. De asemenea, MAE sfătuiește cetățenii români din Ucraina, inclusiv reprezentanții mass-media, să fie vigilenți, să evite aglomerările mari de oameni, să se informeze permanent din surse sigure, să își ajusteze prompt planurile de călătorie, în funcție de situația de securitate din zonă și să respecte reglementările stabilite de autoritățile ucrainene. Occidentul consideră că războiul Rusia - Ucraina poate fi evitat dacă Ucraina va accepta negocieri politice cu Rusia. Unul dintre scopurile negocierii ar putea fi materializarea acordului Minsk 2, din anul 2015. Acordul include creșterea autonomiei regiunilor din Ucraina și organizarea de alegeri în aceste regiuni. Guvernul de la Kiev se teme că asemenea alegeri ar putea facilita federalizarea sau chiar dezmembrarea Ucrainei. "îooooo " 000005 TPlf" Vremea prielnică din ultima perioadă dă posibilitatea reluării lucrărilor pe drumurile județene. Consiliul Județean are în plan inițierea de noi șantiere, pentru a continua investițiile în reabilitarea și modernizarea infrastructurii rutiere a județului, care să permită sălăjenilor să circule în condiții de siguranță și confort pe cât mai mulți kilometri de drum județean. ► [UNK] Mai multe informații în pagina 3 Luna februarie din fiecare an, începând cu 2008, este dedicată Bolilor Rare. Așa numitele “boli rare” sunt boli care afectează un mic număr de persoane și apar probleme foarte specifice legate de raritatea lor. Domeniul bolilor rare suferă de un deficit al cunoștințelor medicale și științifice. ;i.M*