Scânteia Tineretului, ianuarie 1950 (Anul 5, nr. 228-251)

1950-01-01 / nr. 228

A apărut în limbile: rusă, română, franceză, engleză şi germană „Pentru pace trainică pentru democraţie populară“ Bucureşti. Organ al Biroului Informativ al Partidelor Comuniste şi muncitoreşti No. 33/60 Vineri 30 Decembrie 1949 ARTICOL DE FOND: In 1950 — spre noi victorii ale păcii şi socialismului! DISCURSUL LUI LIU-SAO-TS1 la Conferinţa Sindicatelor din ţările Asiei şi Oceaniei.. ZAWADSKI: Cu privire la unitatea clasei muncitoare din Polonia. ..■ ERIKSEN: Falsificarea alegerilor pentru Parlamentşi Partidul Comunist Norvegian. TETRO ROSSI: Lupta împotriva clicii lui Tito — datoria internaţională a comuniştilor.. BILINA: De ce sunt trişti?, Note politice Informaţii De vânzare la toate magazinele Librăria Noastră” şi la toate chioşcurile. Lei 8 Proletari din toate ţările uniţi-va! Seria ii Anul I Nr. 228 4 PAGINI 4 LEI Puwlinica I ianuarie 195® închiderea sesiunii ordinare a Marii Adunări Naţionale Sărbătorirea celei de a doua aniversări a proclamării Republicii Populare Române Şedinţa de Vineri dimineaţă a Marii Adunări Naţionale s-a deschis la ora 9.30, sub preşedinţia deputatului Gal Martin, vice-preşedinte al Biroului Marii Adunări Naţionale. Pe banca Prezidiului Marii Adunări Naţionale, se aflau prof. dr. C. I. Parhon, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, prof. P. Constantinescu-Iaşi, Mihail Sadoveanu şi I. Niculi, vicepreşedinţi ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale, Marin Fiorea Ionescu, secretar al Prezidiului Marii Adunări Naţionale şi alţi membri ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale. Pe banca ministerială erau prezenţi: dr. Petru Groza, preşedintele Consiliului de Miniştri, Gh. Gheorghiu-Dej secretar general al C.C. al PMR, prim vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Ana Pauker, secretar al C.G. al PMR, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, ministrul Afacerilor Externe, Techari Georgescu, secretar al C.C. al PMR, ministrul Afacerilor Interne, Lotar Rădăceanu, secretar al C.C. al PMR, ministrul Muncii şi Prevederilor Sociale, Gh. Vasilichi, membru în Biroul Politic al C.C. al PMR, ministrul Minelor şi Petrolului, Vasile Vaida, membru- supleant în Biroul Politic al C.C. al PMR, ministrul Agriculturii, şi alţi membri ai Guvernului. Intrându-se în ordinea de zi, deputatul C. Paraschivescu-Bălăceanu, raportor, a citit raportul şi proectul de lege pentru ratificarea unor decrete emise de Prezidiul Marii Adunări Naţionale în intervalul de la 12 Iulie—a 28 Decembrie 1949. Deschizându-se discuţia generală asupra acestui proect de lege, primul a luat cuvântul tov. deputat Petre Niculescu. «Printre decretele legi care sunt supuse astăzi spre ratificare — a spus vorbitorul — este şi decretul pentru ridicarea în Bucureşti a unei statui, a liberatorului, sprijinitorului şi celui mai bun prieten al poporului nostru, Gens.răUsskr.ului lorii Vissarionovici Stalih. (Aplauze furtunoase, membrii Adunării In picioare ovaţionează). ‘ Poporul muncitor din ţara noastra, care se bucură astăzi de o viaţă demnă şi liberă, îşi manifestă şi prin aceasta dragostea şi recunoştinţa pentru tovarăşul Stalin. Ratificând acest Decret, Marea Adunare Naţională îşi îndeplineşte o datorie de cinste, de onoare, faţă de genialul conducător şi îndrumător al popoarelor, tovarăşul Stalin. De aceea, să votăm cu tot entuziasmul ratificarea acestui Decret, strigând: Trăiască Marele Conducător de popoare, cel mai scump prieten al poporului nostru, Generalissimul Iosif Vissarionovici Stalin» (aplauze puternice şi îndelung repetate. Adunarea In picioare ovaţionează îndelung). Tov. deputat Constantin Roiban luând cuvântul, a arătat că poporul muncitor din Republica noastră Populară în lupta pentru construirea bazelor societăţii socialiste, a primit cu entuziasm Înfiinţarea societăţilor sovieto-române — a Sovromurilor, — pentru că în ele vede un ajutor în plus, pe lângă preţiosul ajutor economic dat din partea scumpei noastre prietene Uniunea Sovietică, în frunte cu genialul ei conducător şi prieten iubit al poporului nostru, Iosif Vissarionovici Stalin. «înfiinţarea Sovromurilor — a spus vorbitorul în continuare — a dovedit de pe acum rolul pe care ele 11 au în îndeplinirea Planului de Stat al Republicii Populare Române. Rezultatele lor (Continuare în pag. 4-a) Acad. prof. C. I. Parhon, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, rostindu-şi cuvântarea *■ Cuvântarea acad. prof. C. I. Parhon preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale TOVARĂŞE ŞI TOVARĂŞI DEPUTAŢI AI MARII ADUNĂRILof NAŢIONALE Incheiam acum a doua sesiune ordinară a Marii Adunări Naţionale, care a examinat şi votat — cu o deosebită însufleţire — Planul de Stat pe anul 1950, care privit în întregul lui constitue o etapă de pregătire a unui Plan de mai lungă durată a primului Plan Cincinal în Republica Populară Română. Lucrările noastre iau sfârşit în ziua sărbătoririi aniversării a doi anii de la proclamarea Republicii Populare Române, măreaţa zi de 30 Decembrie, pe care poporul nostru muncitor s‘a pregătit să o sărbătorească cu toată dragostea. Această aniversare — scumpă popoporului nostru — este sărbătorită în condiţiunile întăririi continue economice şi politice a ţării noastre, factor activ în lagărul păcii și socialismului condus de marea noastră prietenă și eliberatoare, Uniunea Sovietică. Proclamarea Republicii Populare Române a fost posibilă datorită eliberării Patriei noastre de către glorioasa Armată Sovietică, datorită luptei poporului nostru muncitor, în frunte cu clasa muncitoare condusă de Partidul său, şi ajutorului primit în permanenţă din partea Marei Ţări a Socialismului victorios şi a genialului ei conducător, prietenul iubit al poporului nostru, tovarăşul Iosif Vissarionovici Stalin. După cum s’a arătat în desbaterile acestei sesiuni, datorită efortului oamenilor muncii şi graţie ajutorului hotărîtor al Uniunii Sovietice, primul nostru Plan de Stat a fost îndeplinit şi depăşit, aducând o importantă mărire a producţiei industriale de care depinde desvoltarea întregei noastre economii şi ridicarea nivelului de trai al masselor muncitoare. . . , îndeplinirea şi depăşirea primului Plan de Stat oglindeşte succesele regimului nostru democratic popular în opera de construcţie a bazelor socialismului în ţara noastră. Dar succesele realizate în cursul anului care se închee nu constitue decât un început în măreaţa operă pe care o avem de îndeplinit pentru înflorirea Patriei noastre dragi şi fericirea poporului nostru muncitor. Discuţia generală la legea pentru Planul de Stat Pe 1950, la care au luat parte numeroşi reprezentanţi ai muncitorimii noastre, ai ţărănimii muncitoare şi a intelectualităţii progresiste, a arătat hotărîrea dârză a poporului nostru muncitor de a-şî încorda eforturile pentru realizarea celui de al doilea Plan de Stat al ţării noastre, pentru întărirea Patriei noastre pe drumul construirii socialismului. Pe bună dreptate spuneau deputatul miner Hagiu Dumitru şi ţăranul muncitor Ioan Gh. Ioniţă, că Planul nostru de Stat este un Plan al păcii şi votârschil, ei votează pentru pace, pentru fericirea şi bunăstarea poporului muncitor, pentru desvoltarea şi propăşirea Republicii Populare Române. Tovarăşe şi tovarăşi, „ Păşim cu încredere în cel de al treilea an al Republicii noastre Populare deplini încrezători în avântul creator al poporului nostru muncitor. Cu hotărirea fermă de a realiza Planul nostru de Stat pe 1950, care să constitue o nouă etapă a desvoltării noastre spre socialism, un aport al ţării noastre la întărirea marelui şi puternicului lagăr al păcii. Cu prilejul celei de a doua aniversări a Republicii noastre Populare cât şi cu prilejul anului nou, în numele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, vă adresez, tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, cele mai bune urări pentru realizarea Planului pe care l-am desbătut şi votat, pentru ca anul 1950, să fie anul unor noui şi importante victorii ale ţării noastre. Membrii Marii Adunări Naţionale au subliniat în repetate rânduri, cu puternice aplauze, cuvântarea prof. dr. C. I. Parhon. Cuvântarea tov. Alexandru Draghici iov. Alexandru Drăghici, preşedintele Biroului Marii Adunări Naţionale, încheind lucrările celei de a doua sesiuni a Marii Adunări Naţionale, a spus: Incheem astăzi cea de a doua sesiune a Marii Adunări Naţionale, pe anul 1949. Putem constata că rezultatele muncii noastre, în această sesiune, sunt îmbucurătoare, legile votate având o mare importanţă pentru mersul înainte al ţării noastre spre socialism. Marea Adunare Naţională a votat în această sesiune legea pentru Planul de Stat pe anul 1950 şi legea pentru ratificarea unor decrete, emise de Prezidiul Marii Adunări Naţionale în perioada dintre sesiuni. Din cuprinsul legii asupra Planului cât şi din discuţiile care au avut loc a reeşit că Planul de Stat pe anul 1950 al Republicii Populare Române, întocmit pe temeiul concret al realizărilor din anul 1949, arată în mod precis îndatoririle pe care le avem cu toţii şi fiecare în parte pentru a realiza, cât mai repede şi cât mai bine, măreţele sarcini prevăzute în Planul pe anul 1950. Succesele obţinute în realizarea şi depăşirea in multe sectoare ale Planului pe 1949 au fost posibile datorită în primul rând ajutorului frăţesc şi sprijinului permanent pe care La acordat şi ni-l acordă Uniunea Sovietică şi genialul conducător al oame-Continuarea în pag. IV-a ERI AU AVUT LOC ENTUZIASTE FESTIVITATE PENTRU INMÂNAREA ORDINUUI „STEAUA REPUBLICII POPULARE ROMANE“, A „ORDINULUI MUNCII“, SI A MEDALIEI „ELIBERAREA DE SUB JUGUL FASCIST“ Vineri la amiază a avut loc la Palatul Prezidiului Marii Adunări Naționale, solemnitatea decorării unui număr de muncitori, ţărani muncitori şi intelectuali, distinşi cu Ordinul „Steaua Republicii Populare Române" şi ,,Ordinul Muncii". Au luat parte la această solemnitate: prof. dr. C. I. Parhon, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, Mihail Sadoveanu şi I. Niculi, vicepreşedinţi ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale şi Marin Florea Ionescu, secretar al Prezidiului Marii Adunări Naţionale. Luând cuvântul, prof. dr. C. I. Parhon, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, a felicitat călduros pe cei decoraţi, şi le-a urat spor în muncă şi luptă pentru înflorirea Patriei noastre, pentru construirea socialismului în Republica Populară Română. Prof. dr. C. I. Parhon a înmânat apoi decoraţiile. Solemnitatea s'a încheiat printr'o puternică manifestaţie de dragoste şi devotament pentru Partidul Muncitoresc Român, pentru Marea Ţară a Socialismului victorios şi pentru eliberatorul şi prietenul poporului român, marele Iosif Vissarionovici Stalin. II. ★ Cu prilejul celei de a doua aniversări a proclamării Republicii Populare Române, Vineri dimineaţa a avut loc în cadrul unor însufleţite festivităţi înmânarea medaliei «Eliberarea de sub jugul fascist» celor care au luptat împotriva fascismului, atât sub tirania guvernelor burghezo-moşiereşti, cât şi după eliberarea ţării noastre de sub jugul fascist de către glorioasa Armată Sovietică. In sala «Filimon Sârbu» a avut loc înmânarea medaliei «Eliberarea de sub jugul fascist» activiştilor de Partid, ai organizaţiilor de masă şi din aparatul de Stat, care au luptat în ilegalitate şi după 23 August 1944 împotrivafascismului, pentru eliberarea ţării noastre de sub jugul hitleristoantonescian. Festivitatea a fost prezidată de Iov C. Pârvulescu, membru al CC al PMR membru al Prezidiului Marii Adunări Naţionale. înmânarea medaliilor s’a făcut într'o atmosferă înălţătoare, fiecare activist fiecare luptător pentru libertate şi pace, care primea medalia, fiind călduros aplaudat de cei prezenţi. In aula Institutului de Ştiinţe Economice şi Planificare, festivitatea a fost prezidată de tov. Constanţa Crăciun, membru al CC al PMR membru al Prezidiului Marii Adunări Naţionale, care în aplauzele puternice ale celor prezenţi a înmânat brevetele şi medaliile luptătorilor antifascişti din diferite întreprinderi aparţinând sectorului I Galben, învăţământ, Sovromuri, ITC, Filiala ARLUS-Bucureşti, Quadrat, Auto-Independenţa, Texacom Adesgo, Sănătatea, Acumulatorul, etc. In sala «Paris» a avut loc decorarea luptătorilor antifascişti din sectorul III Albastru A şi B şi de la Administraţia Poştelor şi Telecomunicaţiilor. Sala, frumos împodobită cu drapele roşii şi tricolore, cu tablouri ale conducătorilor clasei muncitoare, avea un aspect de mare sărbătoare. Festivitatea a fost prezidată de tov. Liuba Chişinevschi, membru al CC al PMR, membru al Prezidiului Marii Adunări Naţionale. lumânarea medaliilor s’a desfăşurat într’o atmosferă de cald entuziasm, cei decoraţi arătându-şi recunoştinţa faţă de Partid şi Guvern, întreaga asistenţă a manifestat, puternic pentru Republica Populară Română, pentru Partidul Muncitoresc Român, pentru Uniunea Sovietică şi pentru genialul conducător al oamenilor muncii din lumea întreagă, tovarăşul Stalin In sala de festivităţi a liceului teoretic de băeţi nr. 3 a avut loc decorarea a pe dtn 300 de luptători împotriva fascismului, de la «Timpuri Noui», «Ilie Pintilie», «Globus», «Solex», etc. Festivitatea a fost prezidată de prof P. Constantinescu-Iaşi, vicepreşedinte al Prezidiului Marii Adunări Naţionale, care a felicitat pe cei decoraţi IAŞI. Vineri după amiază a avut loc în sala Teatrului Naţional o şedinţă festivă în cadrul căreia a fost înmânată medalia «Eliberarea de sub jugul fatecist», unui număr de 800 luptători antifascişti din oraşul şi judeţul Iaşi. Adunarea a fost deschisă de Iov Cabaş Constantin, secretar adjunct al Comitetului Judeţean PMR Iaşi, după care a vorbittov. S. Bercovici, membru în Comitetul Provizoriu al oraşului Iaşi. *  Ostaşii de toate gradele ai Armatei Republicii Populare Române au depus ori jurământul In ziua de 30 Decembrie, odată cu sărbătorirea a doi ani dela proclamarea Republicii Populare Române, ostaşii de toate gradele ai Armatei R. P. R. au depus jurământul militar. Intr’un cadru de măreaţă sărbătoare, ostaşii, subofiţerii, ofiţerii şi generalii au făcut legământ să fie devotaţi poporului muncitor, Patriei şi Guvernului Republicii Populare Române. In fiecare unitate, după citirea Ordcnului de Zi nr. 8 al Ministeruui Apărării Naţionale dat cu prilejul celei de a doua aniversări a Republicii Populare Române şi al noului an, comandanţii au rostit formula jurământului militar. Ostaşii, subofiţerii, ofiţerii şi generalii Armatei noastre au jurat să muncească neobosiţi pentru a corespunde încrederii poporului muncitor, devenind luptători dârzi, cinstiţi, curajoşi, disciplinaţi şi vigilenţi. Ei au jurat să păzească cu grije avutul militar şi obştesc, să execute fără şovăire regulamentele militare şi ordinele comandanţilor şi şefilor. Jurând, ostaşii de toate gradele s’au legat să lupte cu toată dârzenia şi priceperea, neprecupeţind sângele şi viaţa lor pentru dobândirea victoriei depline asupra duşmanului. Jurând, ei s’au legat să demaşte pe duşmanul de clasă, să urască din adâncul fiinţei lor pe toţi, duşmanii Patriei şi ai poporului nuncitor, pe ■ imperialiştii anglo-ameri- cani, aţâţători la un nou război, pe toţi acei care încearcă să oprească sau să întoarcă roata istoriei înapoi. Fiii poporului muncitor, care au luptat până mai eri pentru doborârea normelor, pentru înflorirea tinerei noastre Republici Populare Române, s’au legat prin jurământ să-şi îndeplinească toate îndatoririle ce le revin ca ostaşi ai Armatei R. P. R., armata poporului, scut ai muncii paşnice a poporului nostru muncitor, al independenţei şi suveranităţii patriei noastre. Sărbătorirea depunerii jurământului s’a încheiat cu defilarea unităţilor, după care, în sunetele fanfarelor, ostaşii au încins în curtea unităţilor, însufleţite hore şi sârbe înălţătorul act al depunerii jurământului militar a constituit puternica afirmare a voinţei ostaşilor de toate gradele din Armata R. P. R. de a apăra, cu orice sacrificiu, cuceririle revoluționare ale poporului nostru muncitor, care, în frunte cu Partidul clasei muncitoare, ,apornit hotărît pe drumul construirii socialismului în țara noastră. _ Acclarus Hfiei şedinţe solemn Au fost înmânate Diplomele de Onoare acordate de C.C. al U.T.H. tinerilor fruntaşi distinşi în marea întrecere socialistă pentru îndeplinirea Planului de Stat pe 1949 Joi după amiază a avut loc în sala „Filimon Sârbu" din Capitală-şedinţa festivă organizată de C.C. al UTM pentru premierea tinerilor fruntaşi în producţie care s’au distins în munca pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului Din prezidiu au făcut parte următorii tovarăşi Elena Tudorache din partea CC al PMR, Gheorghe Fiorescu membru în C.C. al PMR secretar al C.C. al UTM, Nichifor Stere din partea C. G. M., Petre Lupu secretar al C. C. al U. T. M., Paul Cornea secretar al C. C. al U. T. M, Ciocan Petre, membru în biroul C. C. al UTM., Fazecas Ion, membru în biroul C.C. al U.T.M Manea Anton, membru în biroul C.C. al UTM Roșea Aurora, membru în biroul C.C. al UTM., Pascu Ştefănescu, membru în biroul C.C. al UTM., Marin Vasile secretarul Organizaţiei de Bucureşti UTM. In cadrul acestei şedinţe a luat cuvântul tovarăşul Gheiorescu secretar al C.C. al Uniunii Tineretului Muncitor a cărui cuvântare o publicăm separat. , Tovarăşul Gheorghe Fiorescu a înmânat apoi Diplome de Onoare unui număr de 100 de tineri fruntaşi în producţie din toate colţurile ţării, care s-au distins în munca de îndeplinire a Planului de Stat pe 1949. A fost premiat tovarăşul Crainic Pamfil, responsabilul Unei brigăzi utemiste din mina Petrila, iniţiatorul apelului către toţi muncitorii din ţară pentru realizarea unui schimb de onoare în cinstea aniversării tovarăşului Stalin. Inmânându-i Diploma de Onoare zidariţei ■ Maria Simonova de la Canalul Dunărea --Marea Neagră, tovarăşul Gh. Fiorescu i-a urat mult spor la muncă. Tovarăşa Simonova, cu obrajii roşii de emoţie se gândea la munca ei dinainte când împletea coşuri, din stuful bălţilor pline de ţânţari, se gândea la reseria ei de acum, de zidar de case noi, în locul undebântuia malaria. Pe rând, tinerii fruntaşi în producţie, inovatori, raţionalizatori primeau Diplomele■ de ■ Onoare, conştienţi că aceste Diplome constitue pentru ei un îndemn la muncă şi la o luptă pentru îndeplinirea noului Plan de Stat pe anul 1950. , Tovarăşul Bivolan Aurel de la uzinele „Republica" din Bucureşti care a aplicat la strungul lui metoda comsomolistului Bortkevici cu ajutorul căruia obţine zilnic o depăşire a normei de 500-600 la sută, luând cuvântul în numele tinerilor premiaţi a exprimat limpede tot ce a simţit , când a primit Diploma de Onoare, tot ce simţeau odată cu el, cei 100 de tineri fruntași; hotărîrea tuturor de a munci cu mai multă râvnă cu mai mult elan pentru îndeplinirea noului Plan de Stat pe anul 1950. CUVÂNTAREA TOV. GH. FLORESCU, MEMBRU IN C.C. AL P.M.R., SECRETAR AL C.C AL U.T.M. I Dragi tovarăşi şi tovarăşe, Ne-am adunat azi pentru a lua parte la solemnitatea înmânării diplomelor de onoare acordate de Comitetul Central al Uniunii Tineretului Muncitor unor tineri fruntaşi în producţie, care s’au distins în marea întrecere socialistă pentru îndeplinirea primului nostru Plan de Stat. Uniunea Tineretului Muncitor, orgizaţiia noastră unică revoluţionară a tineretului muncitor, condusă de Partid, cinsteşte cu deosebire pe cei care-şi pun înflăcărarea şi energia lor creatoare, spiritul lor inovator şi setea ■or de cunoştinţe în slujba întăririi şi înfloririi Republicii Populare Române, în slujba construirii socialismului în ţara noastră. Uniunea Tineretului Aluniclor şi-a luat ca sarcină de frunte în faţa Partidului de a mobiliza toate forţele creatoare ale tinerei generaţii în lupta pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat. Ea şi-a luat ca sarcină să se preocupe neîncetat de stimularea spiritului, inventiv al tinerilor muncitori, să sprijine cu toată atenţia aplicarea curajoasă pe scară largă a inovaţiilor realizate de tineri, să supravegheze cu grijă ridicarea calificării profesionale a tineretului. Urmând îndrumările Partidului inspirându-se neîncetat din experienţa eroicului Comsomol, care a avut şi are un rol însemnat in toate marile construcţii ale Ţării Socialismului victorios, Uniunea Tineretului Muncitor se strădueşte să-şi îndeplinească cu cinste angajamentele pe care şi le-a luat faţă de Partid. Sute şi sute de mii de oameni ai muncii s’au avântat în întrecerea socialistă, hotărîţi să aducă noui victorii în lupta condusă de Partid pentru construirea socialismului în Republica Populară Română. Mobilizaţi de UTM, tinerii muncitorii s’au încadrat in această mare întrecere socialistă cu mai multă putere ca oricând. Uniunea Tineretului Muncitor a antrenat tineretul la lupta dârză pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat, a mobilizat tineretul în campaniile iniţiate de Partid şi Confederaţia Generală a Muncii, pentru ridicarea productivităţii muncii, pentru o mai bună folosire a capacităţii de producţie, pentru reducerea preţului de cost După ce arată că în Republica Populară Română, niciun drum nu mai este închis tineretului muncitor, şi că munca sa este o contribuţie de Preţ în lupta oamenilor muncii pentru construirea socialismului pentru apărairea păcii — tov. Gh. Florescu con- Itinuă: Pentru a ne apăra cu îndârjire drepturile cucerite de poporul nostru sub conducerea Partidului, pentru a apăra pacea, tineretul muncitor din R.M.R. mobilizat de U.T.M. participă cu toate puterile sale la marea întrecere socialistă, versării genialului conducător al omenirii înaintate, cel mai bun prieten al tineretului — tovarăşul Stalin — tinerii au participat la întrecere cu o înflăcărare deosebită, dobândind noui şi noui succese. 1 # Iniţiativa creatoare a tineretului sprijinită de Partid şi Sindicate, şi-a găsit expresia şi în lupta pentru iniţierea unor noui forme, superioare, de participare a tineretului la întrecerea socialistă. Au fost organizate, după exemplul comsomolist şi folosind experienţa muncitorilor vârstnici, brigăzile utemiste. Ele sunt echipe înaintate de producţie, mobilizate neîntrerupt în întrecere, antrenând și ridicând înspiritul întrecerii socialiste restul tinerilor muncitori din întreprinderi. Numărul brigăzilor a crescut de la 959 la 7 Noembrie, la 1153, în campania aniversării tovarășului Stalin. "Au fost organizate deasemeni locuri de muncă ale tineretului, locuri de muncă de care răspund în întregime echipele de tineri care lucrează întri însele, abatajele tineretului din Valea Jitr■Wf' I j.ii (Cotinuare in fag. Una) . Membrii prezidiului strâng mâna tovarășului Aurel Bivolan Avântul nestăvilit al tineretului a dat roade însemnate în întrecerea socialistă a muncitorimii noastre pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat. In întrecerea pornită în cinstea Congresului Mondial al Tineretului, în cinstea lui 23 August şi a lui 7 Noembrie, zeci şi zeci de mii de tineri muncitori au fost cuprinşi în întreceri, obţinând o serie de succese importante. Mai puternic ca oricând a fost elanul tineretului în măreaţa întrecere a oamenilor muncii din ţara noastră în cinstea celei de a 70-a aniversări a tovarăşului StalinIn întâmpinarea ani Pomul de iarnă al copiilor fruntaşilor în producţie din Capitală ori în aula Institutului de Ştiinţe Juridico-Administrative, s-au adunat în jurul pomului de iarnă, fiii şi fiicele fruntaşilor în muncă din uzinele şi întreprinderile Capitalei, precum şi părinţii lor. Aici, după un bogat program artistic, copiilor le-au fost împărţite daruri trimise de Confederaţia Generală a Muncii. In clişeul nostru: „Moş Gerilă" ascultă poezia unei fetiţe, ...sC/*-;,