Scînteia Tineretului, august 1984 (Anul 40, nr. 10940-10965)

1984-08-13 / nr. 10950

Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului olimpic MARICICA PUICA IVAN PATZAICHIN—TOMA SIMIONOV M. STEFAN, T. MARINESCU, A. CONSTANTIN, N. IONESCU Tricolorii se întorc în patrie cu un bilanţ olimpic record! LOS ANGELES, 12, (prin telefon, de la trimisul nostru special). La întrecerile celei de-a 23-a ediţii a Jocurilor Olimpice de vară, sportul românesc a înregistrat cel mai maresucces din întreaga sa istorie olimpică, ocupind locul II in clasamentul final (neoficial) al celor 140 de naţiuni prezente la marea competiţie, ■ cu un număr de 20 de titluri olimpice, la care se adaugă 16 medalii de argint şi 17 de bronz. Un total de 53 medalii, aşadar, ceea ce înseamnă aproape dublu faţă de ediţia precedentă a Olimpiadei, semnificînd o creştere remarcabilă a potenţialului sportului nostru, un strălucitor bilanţrecord, pe care campionii olimpici şi ceilalţi medaliaţi, întreaga delegaţie sportivă a României il dedică din inimă, cu mindrie şi malt patriotism, celor două mari evenimente din viaţa ţării noastre : anul 40 al libertăţii noastre şi Congresul al XlII-lea al Partidului Comunist Român. Totodată, valoroşii campioni şi medaliaţii olimpici ai sportului românesc văd în marile izbinzi pe care le-au obţinut aici, la Los Angeles, ilustrarea perfectă a capacităţii tineretului din România socialistă, a potenţialului sportiv în permanentă creştere valorică, urmări directe ale condiţiilor minunate asigurate de conducerea partidului şi statului nostru, personal de către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, dezvoltării multilaterale a tineretului patriei noastre. Este, deci, firesc ca, dedicind marile lor victorii celor două evenimente de excepţională însemnătate din viaţa poporului nostru şi a ţării, campionii şi medaliaţii olimpici să facă din el, în acelaşi timp, dovada recunoştinţei vii şi a dragostei fierbinţi pe care le poartă conducerii de partid şi de stat, tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu.. Felicitîndu-i pe toţi medaliaţii noştri cu aur, pe vicecampionii olimpici, pe medaliaţii cu bronz, mulţumindu-le pentru dăruirea, abnegaţia şi înaltul lor patriotism, cu care au apărat culorile ţării şi tradiţiile sportului românesc, să le urăm şi pe viitor aceleaşi succese de mare prestigiu şi răsunet,in întrecerea tineretului cu performerii din toate colţurile lumii. Ultimele două zile de întreceri au adus alte izbinzi sclipitoare pentru delegaţia noastră, obţinute de atleta Maricica Puică — intr-o dramatică finală la 3 000 m — de canoiştii Ivan Patzaichin şi Toma Simionov la canoe dublu, pe distanţa de 1 000 m şi de caiacistele Maria Ştefan, Tecla Marinescu, Agafia Constantin şi Nastasia Ionescu. Toţi aceşti admirabili sportivi şi-au încununat frunţile cu laurii olimpici. Pe pista de atletism de la „Memorial Colliseum“ sportiva românca Maricica Puică, această atletă de o rară tenacitate şi ambiţie, o specialistă în cursele decisive, a obţinut o victorie de mare prestigiu, aplaudată de peste 90 000 de spectatori, in proba de 3 000 m. Ea a fost hotărîtâ din capul locului să ciştige medalia de aur a acestei dificile probe şi primul titlu olimpic din cariera ei sportivă. Concurînd alături de mari favorite, precum americana Mary Decker, sportiva româncă s-a distins prin inteligenţă tactică — a stat mult timp inexpectativă, fără a pierde nici o clipă plutonul fruntaş — prin rezistenţă şi un sprint irezistibil. Trebuie să spunem că Maricica Puică reprezintă un adevărat model de tenacitate, dăruire şi perseverentă, ea obtinînd această victorie la virsta de 34 de ani. Alături de ea merite deosebite revin şi celeilalte alergătoare a noastră Doina Melinte, campioană olimpică la 800 m, care s-a aliniat la startul probei de 1 500 m unde a cucerit medalia de argint, locul trei şi medalia de bronz revenind compatrioatei sale, Maricica Puică. Adăugind la acest strălucit palmares .,bronzul" discobolei Florenţa Crăciunescu, constatăm cu mare bucurie că atletismul nostru, cu cele 10 medalii din care trei de aur s-a situat la... înălţime, fiind cel mai bun rezultat al acestei discipline din istoria participării noastre la Olimpiadele moderne Zece medalii cucerite de nouă sportive ! Dar veşti foarte bune ne-au sosit, in ultimele ore ale Jocurilor de la lacul Casilas, unde simbătă s-a Încheiat regata olimpică, cu două noi succese româneşti, de mare prestigiu, întrecerile caiacelor feminine de patru, pe distanţa de 500 m, au fost câştigate de reprezentantele noastre, după o dispută pasionantă, decisă pe ultimii metri, când sportivele românce, cu un efort extraordinar au reuşit să încheie cursa înaintea echipatului suedez, principalul favorit al întrecerii. Să subliniem şi faptul că este vorba de o nouă premieră românească — prima medalie a caiacului feminin. Ultima medalie de aur pentru delegaţia sportivă a României — a douăzecea in salba de nestemate — a fost dobîndită de celebrul nostru cuplu, Patzaichin — Simionov, în proba de canoe — dublu pe distanta de 1 000 m, o victorie strălucită care, dacă mai era nevoie, confirmă înalta clasă a „flotilei românești“. Cei doi sportivi reeditează, astfel, propria lor performantă realizată la Olimpiada precedentă, demonstrind aceeaşi putere de luptă, abnegaţie şi dăruire exemplară in pregătire şi concurs, iar Ivan Patzaichin şi-a consolidat, o dată în plus, faima de cel mai mare canoist al tuturor timpurilor, multiplu medaliat olimpic, mondial şi european. Strălucitorului nostru bilanţ olimpic i-au adăugat noi medalii Doina Stăiculescu — argint la gimnastică ritmică modernă, şi alte patru medalii de bronz : Mihai Cioc — la judo, Vasile Puşcaşu — la lupte libere, Mircea Fulger — la box şi echipa noastră de handbal masculin. Tuturor calde felicitări ! Tricolorii şi-au făcut datoria. Ei revin acasă marți după amiază. HORIA ALEXANDRESCU • Pentru prima oară in istoria Jocurilor Olimpice un sportiv african a cucerit o medalie în concursul de judo. Este vorba de judokanul Mohamed Rashwan (Egipt), medaliat cu argint la categoria „open“ după ce a pierdut finala disputată in compania redutabilului campion japonez Yasuhiro Yamashita. Pină a se califica in finală, Mohamed Rashwan a obţinut victorii spectaculoase, printre care cea din primul tur în două minute şi 20 secunde, in faţa tunisianului Bechir Kiari şi cea din finala tabloului în care l-a întrecut după numai 36 de secunde pe Guoquing Xu (R.P. Chineză) • Prezent la Los Angeles, cu prilejul turneului olimpic de fotbal, cunoscutul antrenor Michel Hidalgo, directorul tehnic naţional al fotbalului francez, a declarat,: „După succesul de la Campionatul european, victoria echipei noastre olimpice este un alt mare moment pentru fotbalul francez. Acum ne putem gîndi şi la campionatul mondial din 1986, dar pentru a obţine şi acolo victoria, va trebui să rămânem cu picioarele pe pământ , să ne pregătim cu şi mai multă seriozitate“ • Prima campioană olimpică la gimnastică ritmică (competiţia s-a desfăşurat pentru întîia oară la Los Angeles), sportiva canadiană Lori Fung este în virstă de 21 de ani, are o înălţime de 1,63 m şi o greutate de numai 43 kg. Medalia de aur obţinută la Los Angeles este prima victorie internaţională obţinută de Lori Fung, care pină acum, se clasase pe locuri modeste la ultimele două ediţii ale campionatelor mondiale • După încheierea epuizantei curse de 1 500 m atleta italiancă Gabriella Dorio, ciştigatoarea titlului olimpic, a declarat printre altele: „încă după Olimpiada de la Montreal , 1976, cind am ocupat locul şase in această probă, m-am tot gindit la cursa de la Los Angeles. Cu gindul la victorie m-am antrenat în aceşti ani şi iată că acum visul de a deveni campioană olimpică mi s-a împlinit“ • Veteranul echipei de atletism a S.U.A., săritorul în înălţime Dwight Stones, a participat la virsta de 31 de ani pentru a treia oară la Jocurile Olimpice. După două medalii de bronz, de data aceasta el nu a reuşit să se claseze in primii trei, ocupind locul patru, cu 2,31 m. în familia sa tradiţia olimpică este şi de domeniul muzical, bunicul său, Hal Roberts, fiind autorul partiturilor muzicale prezentate la Jocurile Olimpice de la Los Angeles... din anul 1932 • La J.O. de la Los Angeles a apărut la un moment dat o criză de medalii, în sensul că gimnastica, marea consumatoare, a epuizat locul medaliilor de bronz, astfel că americanul Bart Bell, al treilea la săritura cu prăjina, la egalitate cu francezul Thierry Vigneron, va trebui să aştepte ca medalia cucerită să-i fie trimisă ulterior prin poştă . Atletul american Carl Lewis a declarat după obţinerea celei de-a patra medalii de aur cu ştafeta de 4X100 : „Mă simt foarteonorat de a fi egalat recordul lui Jesse Owens — patru medalii de aur la Olimpiadă. Exemplul lui m-a stimulat tot timpul. A fost o săptămînă terifailă dar am reuşit şi sunt cu atît mai fericit că totul s-a terminat cu un record mondial“ • Un caz de longevitate sportivă stimulat şi de ambianţa fierbinte a Olimpiadelor îl reprezintă atleta vest-germană Ulrike Meyfarth, care, după 12 ani, ciştigă a doua sa medalie de aur la Olimpiadă, in proba de săritură în înălţime, cu un rezultat valoros : 2,02 m. La J.O. de la München în 1972, Ulrike avea doar 16 ani cind a cucerit primul titlu de campioană olimpică, între timp ea a mai crescut dar a rămas aceeaşi suplă și talentată atletă. • După 28 de ani, Islanda a cucerit cea de-a doua sa medalie olimpică, prin judokanul Bjárni Fridriksson, clasat pe locul 3 la categoria semigrea. Prima medalie — de argint — obținută de sportivii islandezi a revenit în 1956 la Melbourne, atletului Gil Hjalmur, situat pe locul secund la triplusalt. • Creatorul dificilului parcurs de cross-country din cadrul concursului complet de călărie, Neil Ayer, a vrut să dea o imagine cit mai fidelă a unei localităţi din vestul indepărtat, mergînd pină la detaliu. Astfel, pe locul fostei locuinţe a celebrilor actori Douglas Fairbanks şi Mary Bickford, la Fairbanks Ranch, au fost construite un „saloon“, un hotel, grajduri şi un birou de şerif, chiar şi un cimitir, în care se află o piatră funerară cu următorul epitaf : „1892, Neil Ayer, un bărbat cu o statură olimpică“. Un ziarist maliţios a observat că nici unul dintre concurenţi n-a prins pe „mormîntul“ lui Neil Ayer, explicaţia fiind dificultatea deosebită a traseului, care a făcut ca numai 4 călăreţi din cei 44 prezenţi la start să termine parcursul fără penalizări. 9 Apa din piscina olimpică a fost purificată, la actuala ediţie a J. O., cu ozon, care s-a dovedit mult mai eficient decit clorul, substanţa obişnuită pentru această operaţie. In plus, ozonul nu irită ochii concurenţilor. 9 Ratarea cu numai două puncte a recordului mondial la decatlon a fost astfel explicată de britanicul Daley Thompson, campionul olimpic al „probei probelor“ : „După săritura cu prăjina, credeam că voi depăşi bariera celor 9 000 de puncte (recordul actual este de $ 798 puncte). Dar cind am văzut că principalul meu adversar, vestgermanul Juergen Hingsen, a pierdut contactul, nu m-am putut mobiliza ca în primele probe, în fond, victoria conta“. • Americanii! Alonzo Babers, campion olimpic la 400 m plat, își datorează, se poate spune, titlul unei... accidentări. Jucător de fotbal american intr-o echipă amatoare, Alonzo Babers a suferit anul trecut o fractură la braţ, dedicindu-se curselor de alergări. „ Unul dintre principalii adversari ai concurenţilor din cursa de maraton, care va încheia, duminică după-amiaza, competiţia de atletism, * va fi, se apreciază, căldura care domneşte la Los Angeles la ora la care a fost programată proba: 17,15, ora locală. Printre motivele care au determinat un start la o oră atît de nepotrivită organizatorii au invocat pe acela potrivit căruia sosirea trebuie să se facă chiar înaintea începerii ceremoniei de închidere a Jocurilor. Atletul american de culoare Carl Lewis și-a îndeplinit obiectivul de a egala recordul compatriotului său Jesse Owens, de patru ori medaliat cu aur in concursul de atletism al Jocurilor Olimpice din 1936. După ce a obţinut victorii in probele de 100 m plat, săritura in lungime si 200 m plat, Carl Lewis a reuşit, simbătă seara, să cucerească al patrulea titlu de campion olimpic, odată cu succesul ştafetei masculine de 4X100 m a S.U.A., în cadrul căreia Carl Lewis a alergat ultimul schimb. Ştafeta americană a realizat un nou record mondial, cu timpul de 37 ”83/109, depăşind cu 3 sutimi precedentul record ce aparţinea tot unei echipe din S.U.A., învingătoare la campionatele mondiale din 1983, de la Helsinki. Născut la 1 iulie 1961 la Birmingham (statul Alabama), Carl Lewis, un atlet de 1,88 m înălţime şi cu o greutate de 73 kg, este triplu campion mondial în prima ediţie a competiţiei şi deţine cele mai bune performanţe mondiale ale anului în probele de 109 m, 200 m şi săritura în lungime. OLIMPICE JOCURILE OLIMPICE DE VARA — LOS ANGELES '84 CEL MAI MARE SUCCES OLIMPIC AL SPORTULUI ROMÂNESC! Un bilanţ record: 53 de medalii (20 de aur, 16 de argint şi 17 de bronz) Locul doi în clasamentul (neoficial) pe naţiuni Performerii noştri dedică excepţionalele lor rezultate marilor evenimente politice ale acestui an: a 40-a aniversare a zilei de 23 August şi Congresul al XlII-lea al partidului Ultimele „performanţe de aur“ — Maricica Puică (atletism), Ivan Patzaichin şi Toma Simionov (canoedublu), Maria Ştefan, Tecla Marinescu, Agafia Constantin, Nastasia Ionescu (caiac 4) AUR OLIMPIC ROMÂNESC • ATLETISM Anişoara Stanciu-Cuşmir (lungime), Doina Melinte (800 m), Maricica Puică (3 000 m) • GIMNASTICA Echipa feminină de gimnastică a României (Ecaterina Szabó, Laura Cutina, Simona Păuca, Cristina Grigoraş, Lavinia Agache, Mihaela Stănuleţ) , Ecaterina Szabó (sărituri, sol și bîrnă), Simona Păuca (bîrnă) • LUPTE GRECO-ROMANE Ion Draica (82 kg), Vasile Andrei (100 kg) • CANOTAJ ACADEMIC Valeria Racilă (schit simplu), Elena Horvart - Rodica Alba (schit dublu cu rame), Marioara Popescu - Elisabeta Oleniuc (schit dublu cu visle), Olga Bularda, Florica Lavric, Chira Apostol, Maria Fridioiu plus Viorica Joja (4-11) ; echipajul de 8+1 ; echipajul de schit dublu masculin : Vaier Toma - Petru Iosub • HALTERE Petre Becheru (82,5 kg), Nicu Vlad (90 kg) • CAIAC-CANOE Ivan Patzaichin și Toma Simionov (conoe dublu, 1 000 m), Maria Ştefan, Tecla Marinescu, Agafia Constantin şi Nastasia Ionescu (caiac 4) ALTE REZULTATE • Proba de spadă pe echipe, cea cu care s-a încheiat competiţia olimpică de scrimă, a fost cîştigată de selecţionata R.F. Germania, învingătoare cu 8—5 în finala disputată in compania formaţiei Franţei. în a,saltul pentru medalia de bronz, echipa Italiei a întrecut cu 8—2 formaţia Canadei. Clasamentul final al probei de spadă pe echipe : 1. R. F. Germania; 2. Franţa; 3. Italia; 4. Canada; 5. Suedia; 6. R. P. Chineză; 7. Coreea de Sud ; 8. Anglia. • In gala finală a turneului olimpic de box s-au înregistrat următoarele rezultate : categoria semimuscă : Paul Gonzales (S.U.A.) ciștigă prin neprezentarea lui Salvatore Todisco (Italia); categoria muscă: Steven McCrory (S.U.A.) dispune la puncte de Redzep Redzepowski (Iugoslavia) ; categoria cocoș : Maurizio Stecca (Italia) întrece la puncte pe Hector Lopez (Mexic); categoria pană: Meldrick Taylor (S.U.A.) învinge la puncte pe Peter Konyegwachie (Nigeria) categoria semiușoară : Pernetl Whitaker (S.U.A.) învinge prin abandon în repriza a II-a pe Luiz Ortiz (Porto Rico); categoria ușoară: Perry Page (S.U.A.) dispune la puncte de Dhawee Umponmaha (Thailanda); categoria semimijlocie: Mark Breland (S.U.A.) întrece la puncte pe Young Su An (Coreea de Sud); categoria mijlocie mică: Frank Tate (S.U.A.) învinge la puncte pe Shawn O’Sullivan (Canada); categoria mijlocie: Joon Sup Shin (Coreea de Sud) câștigă la puncte la Virgil HUI (S.U.A.); categoria semigrea : Anton Iosipovici (Iugoslavia) ciștigă prin neprezentarea lui Kevin Bary (Noua Zeelandă); categoria grea: Henry Tillman (S.U.A.) dispune la puncte de Wilie Dewit (Canada); categoria supergrea : Tyrell Biggs (S.U.A.) învinge la puncte pe Francesco Damiani (Italia). La categoria uşoară, boxerul român Mircea Fulger a obţinut medalia de bronz, clasindu-se pe locurile 3—4. • Au luat sfîrşit intrecerile turneelor demonstrative de tenis, disciplină propusă să figureze în programul Jocurilor Olimpice din anul 1988. Proba masculină a fost cîştigată de unul dintre favoriţi, jucătorul suedez Stefan Edberg, care l-a învins în finală cu 6—1, 7—6 pe mexicanul Francisco Maclei. In finala probei feminine, Steffi Graf (R.F. Germania) a dispus cu 1—6, 6—3, 6—4 de Sabrina Goles (Iugoslavia). CLASAMENTUL (NEOFICIAL) PE NAȚIUNI Aur Argint Bronz Total 1. S.U.A! 80 59 30 16» 2. România 20 16 17 53 3. R. F. Germania 17 19 23 59 4. R. P. Chineză 15 8 8 31 5. Italia 14 6 12 32 6. Canada 10 17 16 43 7. Japonia 10 8 13 31 8. Noua Zeelandă 8 12 11 9. Iugoslavia 7 4 7 18 10. Coreea de Sud 6 6 7 19 11. Marea Britanie 5 10 21 36 12. Franța 5 3 7 15 27 13. Olanda 5 2 6 13 14. Australia 4 8 12 24 15. Finlanda 4 3 6 13 Cuvînt pentru tricolori LAUDĂ CELOR MAI BUNI! Cind citiţi aceste rînduri s-a încheiat o magnifică sărbătoare a sportului mondial — ediţia a 23-a a J. O. de vară — Los Angeles '84. Aici s-au reunit, pătrunşi de un nobil ideal — prin sport, la înţelegere, prietenie, pace — peste 7 000 de tineri sportivi din 140 de ţări. La această grandioasă manifestare au fost prezenţi şi sportivii tricolori. 127 de tineri sportivi, fete şi băieţi, au participat la întrecerile a 12 discipline. Bilanţul realizat este mai mult decit strălucitor, ei dobindind 53 de medalii (20 de aur, 16 de argint şi 17 de bronz), cel mai mare succes olimpic românesc din toate timpurile. Ele încununează eforturile, munca asiduă, perseverentă a celor care au devenit, astăzi, adevăraţi eroi în arenele olimpice. Pentru că, pină la cunună cu tauri, la victoria olimpică este un drum lung, anevoios, de muncă şi sudoare, de dăruire exemplară, de credinţă fierbinte şi dragoste nestăvilită pentru Culorile patriei. Acest drum l-au străbătut, cu succes, reprezentanţii României socialiste, iar la Olimpiada de la Los Angeles, ei au făcut dovada înaltului lor patriotism, a măestriei sportive duse pină la perfecţiune, a calităţilor fizice şi morale deosebite, intrecindu-se pe sine, in momente, nu puţine, de mare dramatism. Aşadar, ambasadorii sportului românesc se întorc acasă acoperiţi de gloria olimpică. Ei merită, cu prisosinţă, lauda noastră fierbinte. Sint mîndria ţării, sint mîndria noastră. Acum, la bilanţul final, să desprindem ideea majoră, încărcată de puternice semnificaţii, şi anume că acest succes de proporţii, cu mari rezonanţe internaţionale s-a obţinut in condiţiile în care această ediţie a J.O. a înregistrat un număr record de sportivi, un număr record de ţări participante. Valoarea performanţelor româneşti creşte prin faptul că aici s-au „bătut“ numeroase recorduri olimpice şi mondiale, printre performerii Jocurilor cumprindu-se şi reprezentanţi ai României. Este, apoi, pentru prima oară cind se ciştigă medalii olimpice la un număr mare de discipline, marcînd, în acelaşi timp, cîteva premiere : halterele, înotul, judo sau gimnastica ritmică — au adus primele medalii olimpice sportului românesc. După cum este de remarcat — ca să continuăm superlativele evoluţiei sportivilor noştri la J.O. de la Los Angeles — mulţi dintre medaliaţii noştri şi-au depăşit propriile performanţe, realizînd noi recorduri naţionale. Este cazul atletelor Maricica Puică, Cristina Cojocaru, al halterofililor Nicu Vlad şi Gelu Radu, al înotătoarei Anca Pătrăşcoiu... Este mai mult decit concludent că sportivii români — ocupind in final jocul doi în clasamentul (neoficial) pe naţiuni — s-au afirmat şi cu acest prilej ca una din marile forţe ale sportului mondial. Toate aceste rezultate de excepţie, înaltele culmi ale performanţei n-ar fi putut fi dobindite fără o pregătire excepţională a sportivilor tricolori. Sportivilor noştri li s-au creat astfel de condiţii materiale şi tehnice de cel mai inuit nivel pentru pregătire, pentru perfecţionarea măiestriei sportive , baze şi materiale sportive, antrenori, medici, alţi specialişti şi tehnicieni, precum şi un cadru organizatoric perfect. Faptul că delegaţia sportivă a României închină strălucitele ei succese dobindite la J.O. de la Los Angeles celei de-a 40-a aniversări a marii noastre sărbători naţionale, Congresului al XlII-lea al partidului — evenimente de însemnătate istorică în viaţa partidului, al întregii naţiuni — este gestul profundei recunoştinţe a sportivilor tricolori pentru condiţiile minunate de muncă, de viaţă, de învăţătură, de împlinire în sport, create prin grija partidului şi statului nostru, a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Lauda noastră marilor eroi ai Olimpiadei ’84 işi capătă, astfel, reflexul firesc, corespondentul generos în recunoştinţa lor pentru grija şi încrederea statornică pe care partidul şi statul nostru le manifestă pentru formarea şi afirmarea bravilor sportivi ai ţării, a întregului nostru tineret. VASILE CABULEA Agenţiile străine de presă transmit • Corespondenţii agenţiilor internaţionale de presă relatează despre finala problei feminine de 3 000 m plai, o cursă dramatică încheiată cu victoria atletei românce Maricica Puică. „Proba de 3 000 m femei acea ca favorită pe Mary Decker (S.U.A.), dublă campioană mondială in 1983 in proba respectivă si la 500 m, dar In timpul întrecerii o manevră riscată a atletei americane, care a vrut să ocupe un loc favorabil pe primul culoar, a făcut ca aceasta să se dezechilibreze neputind evita căderea și abandonul. In acest timp atleta româncă Maricica Puică, bine plasată, alergind cu un ruleu puternic a controlat cu autoritate restul cursei. Principalele sate adversare, Wendy Williams, Cindy Bremsen și Cornelia Buerkittu au putut rezista ritmului imprimat astfel că Puică a terminat cu un avans de peste 10 m“ — scrie corespondentul agenţiei France Presse. La rindul său comentatorul agenţiei Reuter notează : „Maricica Puică din România, o splendidă atletă Cu părul blond, a cucerit gloriaolimpici in proba feminină de 3 popm, după ce dubla campioană mondială americana Mary Decker a abandonat in urma unei busculade“. Agenţia Associated Press menţionează, de asemenea, succesul atletei românce Maricica Puică din România, campioană mondială de s cros şi acum învingătoare în prima cursă feminină de 3 000 m plat din istoria Jocurilor Olimpice. In finalul întrecerii, Puică a sprintat decisiv ciştigind cu un mare avans faţă de celelalte concurente, se arată în comentariu. „ Cometind finalele ultimei zile a regatei olimpice de caiac-canoe, disputate simbătă pe Lacul Casitas, corespondenţa agenţiilor internaţionale de presă subliniază performanta fără precedent a canoistului român Ivan Patzaichin, un veteran al întrecerilor olimpice, aflat la a cincea participare, care a reuşit, la 35 de ani, să urce pentru a patra oară pe prima treaptă a podiumului de premiere. Ivan Patzaichin, se arată in comentarii, posedă cel mai impresionant palmăres dintre sportivii prezenţi la Los Angeles, pe lingă cele 4 medali de aur cucerite la Jocurile Olimpice, el ciştigind alte 25 de medalii, dintre care 9 de aur, la marile competiţii. Astfel, corespondentul agenţiei France Presse scrie : „In proba de canoe dublu pe distanta de 1 000 m, victoria a revenit in mod logic cuplului roman Ivan Patzaichin— Toma Simionov. Ivan Patzaichin, la 35 de ani, a cucerit cel de-al patrulea titlu olimpic, 16 ani după debutul său, încununat de acelaşi succes, de la J.O. de la Ciudad de Mexico, in 1968“. In comentariul agenţiei Associated Press se arată, intre altele : „România a avut o evoluţie bună în ultima zi a competiţiei de caiac-canoe, obţinînd două titluri, prin echipajul feminin de caiac—4, care a reuşit să întreacă formaţia Suediei, condusă de Agneta Andersson, dublă medaliată cu aur pină la această cursă, şi prin canoea de dublu, Ivan Patzaichin—Toma Simionov, care şi-a luat revanşa în faţa iugoslavilor Matia Liubek—Mirko Nisovici, care ti depăşiseră cu o zi înainte la 500 m“. 9 Comentînd concursul olimpic de gimnastică ritmică agenţiile internaţionale de presă arată că numai o mică neatenţie şi o mare neşansă au făcut ca sportiva româncă Doina Stăiculescu să nu ciştige medalia de aur. In tot timpul concursului, relatează agenţia France Presse, Doina Stăiculescu a stăpinit perfect obiectele cu care a evoluat, obţinînd chiar un 9,90 la exerciţiul cu mingea, reuşită pe care cei 10000 de spectatori prezenţi în sală au răsplătit-o cu aptărie puternice. Dar din nefericire, la ultimul exerciţiu Doina Stăiculescu a scăpat panglica din mină, pierzînd pentru numai 5 sutimi locul 1 in favoarea canadiencei Lori Fung. • în comentariul consacrat competiţiei de haltere din Cadrul Jocurilor Olimpice de la Los Angeles, corespondentul agenţiei France Presse subliniază, intre altele : „Din cele 10 titluri puse in joc, patru au revenit sportivilor din R.P. Chineză, cite două României şi R.F. Germania, şi cite Italiei şi Australiei. Dar cele mai bune performanţe trebuie puse la activul românilor Petre Becheru (categoria 82,5 kg) şi, mai ales, Nicu Vlad, care, in limitele categoriei 90 kg, a stabilit trei noi recorduri olimpice, ciştigind cu un total de 392,5 kg". • Referindu-se la turneul olimpic de handbal, respectiv la meciul pentru medalia de bronz (România — Danemarca 23—19), corespondentul agenţiei France Presse notează : ,,Echipa României a dovedit că ar fi meritat să dispute finala în locul Iugoslăviei care a cîștigat meciul din grupă cu 19—18. Aceasta pentru că finala Iugoslavia—R.F. Germania a fost mai mult un meci de angajare fizică decit tehnică, in timp ce partida România—Danemarca a oferit un spectacol de virtuozitate și tot timpul alert. Românii au făcut ca americanii să aprecieze ceea ce poate fi handbalul ca sport de spectacol, iar danezii le-au dat o replică pe măsură.