Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-07-04 / nr. 335

sc BOLNERADO srl SERVICII CATERING LA CEL MAI MIC PREȚ Meniu Nunti - de la 35 Lei Botezuri - de la 20 Lei înmormântări - de la 15 Lei Platouri - de la 50 Leii Marciccazl Winwik! Sportul Sălăjean Volei, Interviu - Publicitate Miercuri, 4 iulie 2012 Reporter: De trei ani te afli in familia Remat Zalău și tot de trei ori ai devenit campion național. Ce înseamnă lucru acesta pentru tine? Adrian Feher, în momentul în care am decis să revin în România, am ales și cu sufletul, deoarece Zalaul este un oraș foarte drag mic și din discuțiile avute cu Liviu Ciupe și cu conducerea clubului am înțeles că la Remat se vor face niște lucruri extrem de bune. Se pare că nu am greșit în luarea deciziei, dovadă că după trei ani am obținut trei titluri și două participări consecutive în Liga Campionilor! O așteptăm pe a treia cu mare interes și se pare că performanțele Rematului nu se vor opri aici. La prima participare în Liga Campionilor cu Remat, chiar dacă ne-am dorit cu toții mai mult, nu am putut pentru că nu nea permis valoarea, iar adversarii au fost foarte puternici . Am jucat cu finalistele Ligii Campionilor și cu câștigătoarea competiției de acum doi-trei ani, însă, în momentul în care sorții ne-au avantajat puțin, am dovedit că știm să speculăm acest lucru, având în vedere că am depășit echipa din Belgia, acesta fiind și obiectivul nostru. Deci, pot să spun că în ultimii doi ani am obținut maxim cu Remat. Rep : Având în vedere că ești triplu campion național, mă gândesc că și ofertele au apărut. Cum de ai rămas tot la Remat și nu ai ales o altă grupare? AF: Sigur, oferte sunt, dar sunt mai multe lucruri care le pun în balanță și nu contează numai partea financiară. Noi jucăm și pentru rezultate, nu numai pentru bani, iar totuși în alegerea mea contează foarte mult faptul că Zalăul joacă mereu cu o sală plină și, de ce să nu spun, că CS Remat are cea mai bună organizare dintre toate echipele și cel mai bun management. Se ocupă foarte bine de noi atât patronatul, Primăria Zalău, cât și Liviu Ciupe. Este foarte greu să părăsești o echipă precum Remat Zalău. Rep., în ultimii 15 ani, în România, au fost echipe care au câștigat titlul de trei ori la rând, adică: El când Zalău, Tulcea, Constanța, iar acum Remat Zalău. Crezi că Rematul va sparge gheața și va deveni pentru a patra oară campioana României? RAT Este un lucru destul de greu. Toată lumea joacă cu noi pe viață și pe moarte, dar acest lucru cred că ne-a întărit anul trecut, pentru că am dovedit nu numai valoare, ci și că suntem o echipă care se duce pe un drum bun, pe drumul profesionismului. Toți băieții au înțeles că fiecare meci trebuie tratat destul de serios, dovadă că anul trecut am suferit o singură înfrângere, cu Tomis Constanța. înfrângerea a fost pe un fond de oboseală, nu o spun ca și scuză, dar noi cei din interiorul echipei știm foarte bine în ce condiții s-a jucat meciul de la Constanța, însă, nu a fost nici o problemă, am pierdut un singur meci și cred că noi mergem pe un drum și dacă vom trata la fel de serios ca și anul trecut fiecare meci este posibil să luăm nu doar patru titluri, ci mult mai multe titluri! "Mi-a plăcut mult ridicătorul Rafaelo Margarido Vinhedo" Rep.: Care crezi că a fost lotul cel mai bun, având în vedere că în fiecare an s-au făcut schimbări majore la echipă? A/T.Sigur, în fiecare an au fost jucători decisivi pentru echipa Remat, unii prin constanța lor, prin ceea ce fac, alții prin sclipire, 1 a fost Nagy Peter, iar el sclipea cam des, întradevăr, în fiecare an, pot să îmi aleg câte un jucător, de exemplu pot să spun că mi-a plăcut mult ! ridicătorul Rafaelo Margarido Vinhedo, care a fost sezonul trecut la noi. Chiar și jucătorii români, care au obținut performanțe cu Remat, cum ar fi I Borota, care pe urmă ne-a părăsit și și-a găsit o altă echipă. Toți băieții au fost valoroși, dar cred că anul acesta a fost un lot foarte bun, prin prisma felului că nu doar prin jocul de volei au demonstrat că au valoare, ci și prin faptul că toți băieții s-au suplinit când a fost nevoie. Pentru că anul acesta am avut o echipă bună, dar am avut și destule probleme de sănătate, iar băieții care au suplinit accidentații s-au dovedit a fi impecabili și practic nu s-a simțit lipsa lor, ceea ce cu adevărat înseamnă că am fost o echipă. Rep. : Se spunea că Nagy I. Peter era 80% din echipă. Crezi că performanțele Regatului vor scădea odată cu plecarea lui? A.F.: într-adevăr el este un jucător foarte bun, dar să nu uităm că noi și în primul sezon l-am avut pe Mads Ditlevsen care la fel a fost un jucător foarte bun. Postul pe care joacă acești jucători face să iasă în față tot timpul și să placă publicului, ceea ce este normal. Niciodată, o vedetă nu o să fie un portar la fotbal, ci tot timpul va fi un atacant. Ei bine, cu siguranță cei care se ocupă de destinele echipei vor găsi alți jucători pe postul acesta, care să îl suplinească pe Nagy Peter, însă, nu vreau să spun că Nagy nu a fost cel mai bun jucător al nostru, pentru că a fost un jucător determinant în obținerea performanțelor de anul acesta. Lucru pentru care suntem bucuroși și îi mulțumim. Rep.: Deja s-au făcut câteva transferuri, ce poți să ne spui despre jucători, având în vedere că sunteți colegi la națională? A.F. Remat a făcut deocamdată doar trei transferuri, pe postul de centru și este un post foarte important. Ce pot să vă spun așa pe scurt este că sunt cei mai buni trei jucători de centru din România la ora actuală la noi la echipă și este clar că este foarte greu să ai asemenea jucători valoroși într-o echipă, iar Remat a reușit prin aducerea celor doi centri și prin păstrarea lui Răzvan Mihalcea. Rep.: Crezi că noua decizie luată de Federație în legătură cu maxim 5 jucători străini este bună? Va afecta cumva mersul echipei, având în vedere că Remat se baza pe străini și în sextet erau mai mulți decât spune noua regulă? A.F. Această decizie a Federației nu este bună deoarece pentru a crește valoarea campionatului trebuie să aduci jucători mai buni decât asta aici, și totuși, nu toate echipele din România au bani să aducă străini. Lucrul acesta nu este benefic pentru volei, pentru că noi avem centre puternice în România unde se cresc jucători tineri, gen Baia Mare, unde sunt antrenori foarte pricepuți și care tot timpul au făcut surprize. Au jucat finala campionatului cu Remat, doar cu jucători din România și această echipă crește mereu voleibaliști buni. Chiar și Piatra Neamț crește și dă jucători talentați tot timpul, de exemplu Gheorghiță și Mihalcea, dar mai sunt jucători interesanți acolo. Deci, dacă ei se lipsesc de jucători străini pot să crească mult mai mult în valoare și mult mai repede, în concluzie, jucătorii români ar avea unde să joace, iar cu această regulă eu nu sunt de acord. Rep. Pot spune că ești veteran la lotul național. Ce obiective are echipa României. AF:La națională, obiectivele din acest an ar fi să ne clasăm pe locul doi în grupa de calificare la Campionatul European, în grupă suntem cu echipe puternice cum ar fi Finlanda, Grecia și Muntenegru, însă, eu cred că, cu ideile pe care le are managementul echipei naționale noi putem să terminăm în grupa de calificare pe locul 2. Ar fi un lucru foarte bun, deoarece ne-ar da dreptul să jucăm un baraj pentru Campionatul European, ceea ce nu s-a mai întâmplat de mult timp. Ultima prezență la un Campionat European datează din anul 1995, iar eu cred că suntem o generație care putem să ne calificăm la un Campionat European. Rep.: Crezi că este bine ca Máriusz Sordyl să antreneze atât echipa României cât și CS Remat, pe stilul handbalistic, unde metoda aceasta este practicată de mult timp? AF:Ar fi bine să "pățim" și noi ca handbalul, adică Máriusz Sárdyl să fie corespondentul antrenorului de la handbal și să ieșim vicecampioni mondiali, însă, nu cred că va fi posibil, sau este destul de departe să visăm acest lucru. Dar cred că cu acest antrenor putem să facem niște lucruri frumoase pe care le-am demonstrat și la Remat. Máriusz Sordyl este un antrenor foarte capabil, dornic de rezultate bune și este un om care muncește foarte mult. Cred că, dacă va veni la națională va aduce un plus și cu o bună pregătire sper să facem un pas înainte. Noi am avut practic în ultimii trei ani de zile, cei mai buni antrenori din lume, sigur este foarte greu să îl compari pe Moculescu cu cineva pentru că este cel mai bun antrenor din lume, însă, cred că și Mariusz Sordyl este peste nivelul echipei României, ceea ce va aduce un plus și lucrul acesta este important. Rep.: Remat este în a treia urnă valorică în Liga Campionilor, deci șansele sunt mai mari. Crezi că performanțele vor fi mai bune sezonul acesta? A.F. Până la un anumit nivel, șansele în Liga Campionilor nu prea depind de o echipă cuzemat. Dacă ai ghinion la tragerea la sorți, nu contează urna în care ești, deoarece vin echipe cu wildcard. Anul acesta, de exemplu, cu wild-card vine Vfb Friedrichshafen, adică o echipă foarte puternică. într-adevăr, urna a treia valoric cu siguranță este mai bună, însă contează să avem și șansă. Totul depinde de echipă și de ce jucători se vor transfera pentru că, în cea mai puternică competiție ai nevoie de jucători extrem de buni și după aceea poți să vorbești de șanse, după ce ți-ai făcut echipa și ai văzut tragerea la sorți, însă, linia pe care Remat o duce în ultimii trei ani îmi dă voie să sper că înainte, deși va fi foarte greu locul 3 la locul 2 este enorm, pentru că experiența ani ne dă dreptul să sperăm. Rep.: Felicitări pentru că ești proaspăt tătic. Cum crezi că te va schimba lucru acesta? A Ai. Sigur mă va influența doar în bine și pot spune că sunt extrem de fericit. Familia tot timpul îți dă liniște și încredere și este un motiv în plus pentru că tu lupți și cu siguranță ești mai axat pe niște chestii de viață și nu cred că familia poate să facă rău sportului. într-adevăr, este un dezavantaj faptul că suntem mai tot timpul plecați, dar noi sportivii, învățăm să controlăm acest lucru. Eu o să mă bucur mai tare când ajung acasă și o să încerc să stau cât mai mult acasă cu familia. Bineînțeles, plecările vor fi mai grele, dar până la urmă este viața mea de sportiv. Rep.: Un mesaj pentru fanii Rematului. RAT Fanii Rematului sunt unul dintre marile motive, pentru care eu rămân să joc la Zalău. Mă simt extraordinar aici și țin să le mulțumesc pentru că mereu sunt alături de noi și sunt cei mai frumoși spectatori. Din toamnă sunt așteptați în sală cu o echipă nouă și cu performanțe foarte bune, pe care sperăm să le obținem alături de ei. Alături de Nagy Peter, ei au fost cei mai buni jucători ai campioanei. * Adrian Feher "Este greu si piinse o echipă precum lemet" Adrian Feher crede că Remat poate că câștigă și titlul următor ■ Interviu realizat de Monica MARE vom face un mic pas pentru că saltul de la însă noi vom încerca acumulată, în acești a“■