Sportul Popular, martie 1956 (Anul 11, nr. 2775-2790)

1956-03-01 / nr. 2775

CUPA VOINŢA LA TIR Duminică, la poligoanele I.C.F., ,,Gh. Vasilichi“, Progresul şi Dinamo, a avut loc prima etapă din cadrul „Cupei Voinţa" la tir. S-au desfăşurat întrecerile de armă sport poziţia culcat nerezemat, cu participarea a 15 echipe de colectiv (fiecare echipă compusă din 3 trăgători şi două trăgătoare). Pentru obţinerea unei categorii superioare de clasificare s-au acordat bonificaţii de 15 şi 30 puncte. La întreceri au participat trăgători începători şi de categoriile II şi III, înregistrîndu-se următoarele rezultate pe echipe: 1. Tînărul Dînamnvist II 1839 p., 2. Tînarul Dinamnvist I 1802 p., 3. Flamura roşie Comerţ 1722 p. Cele mai bune rezultate individuale au fost realizate de: Felix Gheorghiu (Voinţa), Mircea Străneanu (T.D.), Eugenia Oargă şi Florica Portocală (T.D). CAMPIONATUL REPUBLICAN DE TENIS DE MASA PE ECHIPE Duminica aceasta este programată cea de a treia etapă a campionatului masculin şi feminin al categoriei A. Iată meciurile care vor avea loc : echipe bărbaţi : Tg. Mureş : Dinamo — Voinţa Lemn Mobilă Bucureşti, Arad : Voinţa — Dinamo Constanţa, Cluj: Progresul — Flamura roşie Bucureşti, Oradea: Flamura roşie — Progresul Bucureşti, Satu Mare: Progresul — Constructorul Bucureşti. Echipe femei: Timişoara : Progresul — Dinamo Constanţa, Cluj: Progresul - Flamura roşie Bucureşti, Oradea : Flamura roşie — Progresul Bucureşti. CITEVA ÎNTREBĂRI CU REFERIRE LA BASCHET După două etape in campionatul republican feminin şi una in campionatul masculin s-au observat cîteva aspecte pozitve şi negative in desfăşurarea celor mai importante competiţii de baschet, lată-le, sub forma unor întrebări: Ce părere au colectivele sportive din Oradea despre starea în care se află sala de sport? Deşi ne aşteptam ca odată cu actualele ediţii ale campionatului, să se înregistreze mult aşteptatele iniţiative, nimic nu s-a făcut pentru amenajarea vestiarelor şi încălzirea sălii. Nu cred conducerile secţiilor de baschet orădene că ar trebui să urmeze exemplul colectivelor din Tg Mureş care au adus — prin iniţiativă locală şi prin mijloace proprii — importante îmbunătăţiri sălii din localitate? Noi credem că da. Aşteptăm fapte din partea colectivelor Dinamo, Progresul şi Flamura roşie, care sunt direct interesate în această problemă! Nu crede conducerea secţiei de baschet a Locomotivei C.F.R. Bucureşti că lotul echipei feminine din categoria A este insuficient ca număr? In orice caz, situaţia din meciul de duminică (echipa Locomotiva a leminat meciul cu Voinţa Oraşul Stalin în PATRU jucătoare) dă un răspuns afirmativ întrebării. Suntem de părere că introducerea a 2-3 junioare a liuri de cele OPT jucătoare pe care contează efectiv acum echipa nu poate decit să ajute atît acţiunii generale de ridicare a elementelor tinere cît şi bunei reprezentări a culorilor colectului în cea mai importantă competiţie de baschet feminin a ţării. Fiindcă a venit vorba despre elemente tinere ridicăm întrebarea dacă asemenea jucătoare ca Magdalena Gal, Maria Zitna (FI. roşie Oradea), care au dovedit frumoase perspective în jocurile din acest campionat, nu pot fi pregătite şi în alte colective din provincie? Calităţi fizice excelente au arătat de asemenea multe dintre jucătoarele de la Metalul Cluj, echipă recent promovată în categoria A. Aşteptăm ca la acest colectiv antrenorul Artur Gamentzi, să realizeze lucruri frumoase ţinînd seama de elementele pe care le are la dispoziţie. Este de asemenea necesar ca loturile să fie mereu completate cu jucătoare înzestrate cu calităţi fizice deosebite. Acestea sînt jucătoarele de care are nevoie baschetul nostru IMPORTANTE INTILNIRI IN CAMPIONATELE DE BOX (SENIORI ŞI JUNIORI) Campionatul republican de calificare la box se apropie de etapa decisivă. Intr-adevăr, la sfîrşitul acestei săptămîni, cîştigătorii fazei regionale vor încrucişa mănuşile în întrecerile interregionale. Conform regulamentului, faza interregională se va discuta după următorul program : Oraşul Stalin : Regiunea Stalin — Regiunea Autonomă Maghiară ; Suceava : Regiunea Suceava — Regiunea Bacău ; Giurgiu: Regiunea Bucureşti — Regiunea Iaşi; Galaţi: Regiunea Galaţi — Regiunea Constanţa : Piteşti: Regiunea Ploeşti — Regiunea Piteşti ; Craiova: Regiunea Craiova — Regiunea Hunedoara: Cluj: Regiunea Cluj — Regiunea Timişoara ; Baia Mare : Regiunea Baia Mare — Regiunea Oradea. Tot la sfîrşitul acestei săptămîni, campionii regionali de juniori îşi vor disputa şi ei întâietatea în cadrul fazei interregionale a campionatului republican. Iată programul întrecerilor : Tg. Mureş : Regiunea Autonomă Maghiară — Regiunea Stalin; Bacău: Regiunea Bacău — Regiunea Suceava ; Constanţa: Regiunea Constanţa — Regiunea Galaţi ; Piteşti: Regiunea Piteşti — Regiunea Ploeşti; Hunedoara : Regiunea Hunedoara — Regiunea Craiova ; Timişoara : Regiunea Timişoara — Regiunea Cluj ; Iaşi: Regiunea Iaşi — Regiunea Bucureşti. Campionii regiunii Oradea se califică direct în finală, deoarece regiunea Baia Mare a anunţat că nu dispune de juniori corespunzători pentru a participa la întîlnire HANDBAL REDUS Astăzi după-amiază se va desfăşura în sala Floreasca o nouă etapă a competiţiei de handbal redus organizată de colectivul sportiv Voina Piele-Incălţăminte. Această întrecere contează drept categoria B a Cupei de Iarnă. Primul joc este programat la ora 16.30. CICLISM Duminică 4 martie se va desfăşura în Capitală faza raională a campionatului de ciclocros. Întrecerea este organizată de comitetul C F.S. al raionului N. Bălcescu, şi se va desfăşura prin Parcul Libertăţii şi împrejurimi. Toţi participanţii la concursul de duminică, se vor prezenta astăzi la ora 16 în calea Şerban Vodă (Baia Zerlendi), de unde se va porni la recunoaşterea traseului. Telegramele telefonice sosite din Italia anunţă timp frumos în întreaga ţară. intîlnirile restante ale etapei din 19 februarie, amînate din cauza timpului nefavorabil s-au disputat ieri in condiţii optime. * Participanti la Pronosport! Nu uitati că fondul de premii la concursul Pronosport nr. 9 de duminică 4 martie va cuprinde pe lingă suma ce va reveni în urma depunerii buletinelor şi cei 471.115 lei reportaţi ele la concursul Pronosport nr. 7 care a fost anulat. •41 Datorită anulării concursului Pronosport nr. 7 din 19 februarie a.c. premiile speciale în obiecte atribuite buletinelor de 0 rezultate de la acest concurs au fost reportate concursului Pronosport nr. 9 de duminică 4 martie a.c. Prin reportarea acestor premii și prin faptul că și la concursul Pronosport de duminică 4 martie sunt acordate în continuare premii speciale în obiecte, participanţii la rezultate vor beneficia de data aceasta de un număr mult mai mare de premii speciale şi care constau din următoarele obiecte: 4 motociclete „Moscva”, 6 aparate de radio şi 6 biciclete. Din aceste premii, două motociclete vor fi atribuite participanţilor care vor obţina cele mai multe variante cu rezultate, iar restul de premii vor fi acordate prin tragere din urnă Sîmbătă 3 martie expiră în întreaga ţară termenul de depunere al comunicărilor la concursul anexă pe luna februarie. Comunicările pot fi depuse la toate agenţiile Pronosport din Capitală şi provincie. Tragerea din urnă a premiilor speciale atribuite acestui concurs va avea loc în Capitală pe data de 7 martie a.c., orele 18 In localul agenţiei centrale Pronosport din calea Victoriei 9... De pe terenurile de fotbal ■ Pregătirile continuă în toată ţara. Campionatul se apropie cu paşi repezi şi echipele îşi intensifică antrenamentele, fiind dornice să atingă o formă cît mai bună. In acest scop, echipele perfectează noi întilniri amicale, spre bucuria amatorilor de fotbal care abia aşteaptă desfăşurarea unei activităţi regulate. Duminica aceasta vor avea loc noi asemenea partide. La Bucureşti, pe terenul Progresul F.B. se vor întîlni Progresul Bucureşti şi Dinamo Oraşul Stalin. Jocul va începe la ora 11, şi va fi urmat de un alt „amical": Ştiinţa Bucureşti— Progresul (juniori), fixat pentru ora 13. Locomotiva Bucureşti va susţine un meci cu Dinamo 6 pe stadionul Giuleşti, de la ora 11 dimineaţa, iar Flacăra Ploeşti a perfectat o deplasare la Mediaş, pentru întîlnirea cu Flacăra din localitate. La 7 martie, Flacăra Ploeşti va juca la Tirnăreţu. Astăzi, Locomotiva Timişoara joacă cu Progresul Timişoara, iar la Reşiţa se întîlnesc Metalul Reşiţa şi Metalul Oţelul Roşu. Flamura roşie „János Herbak“ Cluj are meci duminică la Sibiu cu Progresul (revanşa la 18 martie la Cluj) In felul acesta, echipele îşi verifică şi, în acelaşi timp, îşi desăvîrşesc pregătirile. ■ Pregătiri fac şi arbitrii. Zilele acestea şi le-au început şi arbitrii bucureşteni. In sprijinul lor vine şi Direcţia Fotbalului, prin măsura pe care a luat-o de a convoca la Bucureşti, între 13 şi 23 martie, 100 de arbitri de categoria A şi B, în vederea unei pregătiri comune. In acelaşi timp, aceşti 100 de arbitri se vor pregăti şi în vederea reexaminării lor. ■ In general, fotbaliştii dovedesc multă conştiinciozitate şi interes faţă de pregătirea lor în vederea campionatului. Ultimele întîlniri însă, mai ales cele de la Bucureşti, au subliniat unele lipsuri, de altfel, arătate antrenorilor respectivi în şedinţele de analiză ale jocurilor respective. Ceea ce este de reţinut, în primul rînd, este încetinirea ritmului de joc în partea finală a acţiunilor de atac. Dacă pregătirea,, acţiunilor ofensive se face, în general, bine, în schimb, în faţa porţii înaintaşii, in loc să menţină sau să accelereze ritmul de joc, îl micşorează. De asemenea, în partea finală a acţiunilor de atac nu participă toţi jucătorii, chiar şi cei care nu au mingea, şi nu se dă finalitate. In această direcţie trebuie îndreptată in mod special atenţia antrenorilor şi jucătorilor la viitoarele antrenamente şi jocuri de verificare. ■ Duminica trecută s-au mai disputat următoarele jocuri de antrenament : Dinamo Baia Mare— Avîntul Sighet 0-1 (0-0), Minerul Baia Mare—Progresul Satu Mare 4-1 (1-0), Locomotiva Constanţa— Constructorul Constanţa 3-2 (2-2), Progresul Timişoara—Flamura roşie U.T. Timişoara 3-2 (1-2), Flamura roşie Proletarul Bacău — Flamura roşie Buhuşi 4-2 (2-0). ■ Pregătirile echipelor sunt însă stinjenite de terenurile acoperite cu zăpadă. Unele echipe au luat măsuri pentru curăţirea, terenurilor de antrenament sau de joc. Locomotiva Timişoara şi-a făcut practicabil terenul de antrenament; la Oraşul Stalin, terenul Tractorul a fost curăţit şi în prezent sunt în curs lucrările pentru scoaterea zăpezii de pe Stadionul Tineretului. De ieri dimineaţă se desfăşoară asemenea lucrări şi pe Stadionul Giuleşti, unde lucrează numeroşi simpatizanţi ai echipei Locomotiva Bucureşti. Iată, deci, că acolo unde există iniţiativă şi spirit gospodăresc, se poate face treabă bună, dîndu-se fotbaliştilor posibilitatea să se pregătească în condiţiuni mai, bune. In schimb, la Arad — de pildă — nici un teren nu a fost curăţit de zăpadă, ceea ce, fireşte, este o gravă neglijenţă a colectivelor. Flamura roşie şi Locomotiva au cite două terenuri (unul de antrenament), iar Metalul un teren, dar conducerea nu s-a decis încă să treacă la măsurile practice necesare. De asemenea, terenul Progresul este şi el acoperit cu zăpadă. Probabil că aceste colective sportive aşteaptă... soarele! In acest timp, fotbaliștii joacă pe terenuri cu zăpadă de 30—35 cm. grosime... Iată o atitudine de condamnabilă nepăsare. .... Fază din jocul Locomotiva București—Dinamo Bacău: Copil III in*cearcă să tragă la poartă, în timp ce portarul Viunteanu (Dinamo) ..zboară" spre minge... Foto I. MIHAICA Din imitările de antrenor de stat De curînd, antrenorul de stat Coloman Braun a făcut — împreună cu antrenorul maghiar Ferenc Magyar — o vizită in Valea Jului, mai precis la Petroşani şi Lupeni. In decurs de cîteva zile cei doi antrenori au asistat la cîteva antrenamente ale celor două echipe Minerul şi au participat la şedinţele comisiei raionale de fotbal şi ale colegiilor raionale de antrenori şi arbitri. Din însemnările şi observaţiile antrenorului de stat, desprindem cîteva aspecte interesante care subliniază ritmul nou în care se munceşte pe Valea Jiului in domeniul fotbalului. • - Ar Petroşani. '—■— ...Secfia de fotbal a colectivului M'nerul a fost reorganizată, în conducere fiind aleşi pe lingă vechi conducători experimentaţi şi foşti fotbalişti, ca Ansie, Nemeş şi Lazăr. Preocuparea noii conduceri se îndreaptă atît spre ridicarea nivelului profesional al sportivilor — care duc o muncă conştiincioasă în producţie —, cît şi spre îmbunătăţirea condiţiilor de pregătire a echipei din categoria A. Participarea la antrenamente este regulată şi conştientă. Jucătorii, disciplinaţi şi ascultători faţă de antrenorul lor A. Şepci, îşi dau toată silinţa să atingă un nivel de pregătire cît mai avansat. In această privinţă Paraschiva este un exemplu. Lotul, întinerit, a căpătat omogenitate sufletească şi tehnică, noii jucători incadrîndu-se repede in atmosfera şi ritmul de lucru în noul colectiv. Lecţiile de antrenament sunt bine alcătuite şi se desfăşoară în raport cu etapa de pregătire şi starea timpului. Prin grija colectivului şi a secţiei, vestiarele şi instalaţiile de apă sunt corespunzătoare cerinţelor. Terenul însă, acoperit cu zăpadă, a constituit, la un moment dat, o greutate destul de mare în pregătirea jucătorilor Aceştia au participat la lucrările de curăţire a terenului. ...Suflu nou şi în comisia raională de fotbal, în care au fost coopaţt noi membri din rîndul foştilor şi actualilor jucători : Ad. Pop, Henze, Cricovan, Nemeş şi Parasclava. Odată reorganizată, comisia raională şi-a început activitatea în mod planificat. Pentru moment, una din preocupările principale este amenajarea unor noi terenuri, atît la Petroşani cît şi la Luneni, unde în prezent se păşeşte rite o singură bază sporivă în Petroşani, de p 1nă sunt 6-7 echipe şi un singur teren, care însă, trebuie ferit de degradări pentru a se prezenta în bune condiii la începerea campionatului. Se simte nevoia unui al doilea teren şi amenajarea lui constituie un obiectiv al comisiei raionale de fotbal. .Cu forțe sporite au pornit la muncă și colegiile raionale de antrenori și arbitri între care există o strînsă colaborare. Primul este constituit din A. Şepci, Radu, Cricovan şi Dvorzsak. Sarcina principală a noului colegiu este de a activiza pe antrenori, deoarece în trecutul apropiat s-a constatat o nepăsare faţă de buna funcţionare a colegiului, precum şi faţă de pregătirea lor în vederea reexaminării. În ce priveşte colegii de arbitri, care îndrumează şi controlează activitatea a 21 de arbitri, acesta se ■Străduieşte să stabilească o legătură cît mai sfriji cu colegiul regional; acesta din urmă esTf.^r'.* cat pentru lipsa de legătură cu rS'?nuJ Petroşani și pentru delegări făcute la mtîmplare tr LupenL. ...Și aici domneştes u. atmosferă nouă. La Minerul Luptefif^Cf''' ’ rea are în sinule: foşti juc„ . Nemeş, Carpinet, Gundelfinger, Kiss (fostul portar alternaţional) sau jucători activi (Filimon). Lotul primei echipe este mult întinerit şi participă în întregime şi de regularitate la antrenamentele conduse de noul antrenor Dvorzsak. O grijă mai mare se acordă activiştii echipelor de junori şi copii, pentru care noua conducere va crea competiţii speciale. In activitatea Minerului Lupeni există însă şi greutăţi. Astfel, critici multe sunt aduse directorului şcolii profesionale Olaru, care nu permite elevilor să joace fotbal. Critici sunt aduse şi asociaţiei, care nu ajută colectivul din Ln etv. Acesta nu dispune, de pildă de echipament suficient şi corespunzător (jucătorii nu au treninguri, iar tricourile sunt subţiri, cu mîneci scurte etc.). ★ In concluzie, la Petroşani şi Lupeni se acordă o mare atenţie activităţii sportive. Pe iunie de fotbal se vădeşte o mai susţinută preocupare atît din partea colectivelor cît şi din partea conducerilor întreprinderilor şi a organizaţiilor de masă. Colectivele sportive desfăşoară o intensă muncă educativă, antrenorii caută mereu metode noi de lucru, iar jucătorii dovedesc față de pregătirea lor profesională și sportivă o atitudine mult schimbată în bine. Totul anunță o bună comportare în viitorul campionat. PROGRAMUL CAMPIONATULUI REPUBLICAN DE JUNIORI LA FOTBAL SERIA X Etapa I — 8 aprilie : Progresul Sibiu — Metalul Hunedoara; Metalul 108 - FI. roşie H. Vîlcea; Orăștie — Metalul Str. Orașul Stalin; Metalul Uz. Tract. Or. Stalin — Metalul 131; Locomotiva Simeria str. Etapa II — 15 aprilie : Locomotiva Simeria — FI. roşie R. Vîlcea; Metalul 131 — Metalul St. r. Or. Stalin; MetalulUz. Tract. Or. Stalin — Orăştie; Metalul Hunedoara — Dictatul 102: Progresul Sibiu stă. Etapa III — 22 aprilie: Flamura roşie R. Vîlcea — Orăştie; Metalul 103 — Progresul Sibiu; Metalul St. r. Oraşul Stalin — Metalul Hunedoara; Locomotiva Simeria — Metalul 131: Metalul Uz. Tract. Oraşul Stalin stă. Etapa IV — 29 aprilie: Orăştie — Locomotiva Simeria: Metalul St. r. Oraşul Stalin — Metalul Uz. Tract. Oraşul Stalin; Metalul 121 — Progresul Sibiu; Flamura roşie R. Vîlcea — Metalul Hunedoara; Metalul IM stă. Etapa V — 6 mai: Metalul 131 — Flamura roşie R. Vîlcea; Metalul 106 — Metalul Uz. Tract. Oraşul Stalin; Metalul Hunedoara — Orăştie; Progresul Sibiu — Locomotiva Simeria; Metalul str. Oraşul Stalin stă Etapa VI — 13 mai: Locomotiva Simeria — Metalul IM; Orăştie — Dictatul 131; Metalul Str. Oraşul Stalin — Progresul Sibiu; Metalul Uz. Tract. Or. Stalin — Fl. roşie R. Vîlcea; Metalul Hunedoara sta. Etapa VII — 20 mai: Metalul Uz. Tract. Or. Stalin — Metalul Hunedoara; Orăştie — Metalul 108; Flamura roşie R. Vîlcea — Progresul Sibiu; Locomotiva Simeria — Metalul St. r. Orașul Stalin; Metalul 131 stă. Etapa VIII — 27 mai: Progresul Sibiu — Metalul Uz. Tract. Or. Stalin; Flamura roșie R. Vîlcea — Metalul St. r. Or. Stalin; Metalul IM— Metalul 131 ; Metalul Hunedoara — Locomotiva Simeria ; Orăștie stă. Etapa IX — 3 Iunie: Metalul Uz. Tract. Oraşul Stalin — Locomotiva Simeria; Progresul Sibiu — Orăştie; Metalul 131 — Metalul Hunedoara;Metalul Str. Oraşul Stalin — Metalul IM; Flamura roşie R. Vîlcea str.