Sportul Popular, ianuarie 1959 (Anul 14, nr. 3333-3349)

1959-01-31 / nr. 3349

Turneul internaţional de handbal în 7 Rezultate surprinzătoare, victorii obţinute în ultimele secunde... ...acestea sunt principalele caracteristici ale ultimelor două etape REZULTATELE TEHNICE * ALE ETAPEI DE JOI • Olimpia Bucureşti — Bucureşti- tineret (feminin) 9—3 (1—2) — au marcat: Grigeanu (4), Coştig (2), Ugren, Rath, Szökő (Olimpia) , Reipp (2), Stei (Bucureşti) Ştiinţa Timişoara — Dinamo Bucureşti 13—1 (6—7) — au marcat: Aleser (10), Lache, Oprea, Vlad (Ştiinţa), Costache (4), Martini (2), Rădulescu (2), Budgaru (2), Vlase (Dinamo), H. G. Copenhaga — Selecţionata Zagreb (feminin) 13—6 (9—3) — au marcat: Nielsson (6), Corneliussen (3), Birkenasse (2), Rasmunssen, Ludwigssem (H. G. Copenhaga) , Tick (3), Sabiljak, Jevric, Erdeijic (Zagreb). H. G. Copenhaga — Dukla Praga 23-—19 (15—8) -— an mar- i cat : Nio'ssen (5), O. Anderssen j (5), Peterssen (5). Lundberg (3), ţ Halshkow (3), Cristansson, U. An- ) deresen (H. G. Copenhaga) : Rada ] (7), König (6) Trojan (2), Hav- j I lik (2), Spacil, Herman (Dukla). . Turneiul internaţional de handbal în 7 care se desfăşoară în Capitală a ţinut să nu dezmintă „specialitatea“ aceştui sport în rezutte-surpriza, oferindu-mi cîteva rezultate de acest gen. On-adevăr, putea bănui cineva că dinamoviştii bucureşteni, proaspeţii învingători ai echipei Dukla Praga, vor părăsi învinşi terenul în meciul cu Ştiinţa Timişoara ? Sau că echipa feminină H.G. Copenhaga va învinge uşor selecţionata oraşului Zagreb, ni de fapt reprezentativa Iugoslave ? Greu de presupus... Şi totuşi, joi după-amiază, în cadrul etapei a doua, asemenea rezultate au fost consemnate în foile de arbitraj ! Fireşte că cel mai surprinzător dintre aceste rezultate este acela cu care s-a încheiat partida Dinamo Bucureşti—Ştiinţa Timişoara, în care victoria a reveni studenţlor timişoreni. Dinamo Bucureşti nu a mai fost în această paridă aceeaşi echipă combativă, plină de nerv, ca în jocul cu Dubli. Efortul le depuse din 1 2 3 4 5 dînmiovişti în întîlnirea mesivă cu formaţia pranteză s-au spus cuvîntul joi după-amiază. Ntt-i mai puţin adevărat că absenţa de formaţie a unor j'.rători ca Ivănescu, Lucian Popescu şi excelentul portar Real a fost hotăritoare, mai are că înlocuirea lor cu alţi handbalişti — valoroşi şi ei, fără îndoială — nu a dat roadele scontate. Cu tote că a beneficiat de aportul lui Bulgaru şi a lui Hnat echipa Dinamo nu a fost mai bună. Dimpotrivă, i-a lipsit omogenitatea, mai ales în apărare care a fost de aceasta dată penetrabilă, fără mobilitate. Despre învingătorii dinamoviştilor, de această dată lucrămi mai puţin bune este adevărat, şi ne menţinem apreciările făcute la jocul anterior, că timişorenii şi-au îmbunătăţit jocul de apărare. In partida c.tt Dinamo însă , ei au trecut peste limitele jocului bărbătesc şi au devenit brutali. Nil este bine. Nici pentru echipa lor şi nici pentru handbalul nostru în 7. Ei nu trebuie să uite că dacă în a■cest meci arbitrajul prea îngăduitor al lui Mihai Petrescu le-a permis să joace brutal, pe viitor lucrurile nu se vor mai petrece aşa de... simplu şi brutalitatea sau jocul retehnic şi apărare i-ar putea costă cam „scump“ ! Că dinamoviştii s-au resimţit de pe urma eforturilor depuse înjocul cu Dukla Praga rte-a dovedit-o şi felul în care au evoluat handbaliştii prskiezi în întinre de joi după amiază cu H. G. Copenhaga. Ei au pierdut acest joc fără drept de apel. Incepînd prt.da le«*, fără 'oporaneitatea caracteristică handbalului în 7 cehoslovac. Dukla Pr°ga s-a trezit la un moment dat condusă cu 8—1 ! De aci înainte, chiar dacă Herman și apoi în repriza secundă Spacil au marcat „om la om“ pe Halshkow, cel mai periculos atacant dinez şi chiar dacă H.G. Copenhaga nu a mai 1 .-„realizat „serii“ de goluri, Doki nu a mai putut evita îr.frrigerea. Este adevărat că repriza secundă a fost echilibrată, deoarece H.G. Copenhaga îşi epuizase rezervele de rezistenţă încă din prima parte a jocului, iar Dukla forja victoria. Dar, tehnica individuală excelentă a micuţului Peterssen şi a stingaciului Nielssert, precum şi uneori slaba comportare a portarului praghez Vicha au determinat ca victoria sa fie de partea echipei H.G. Copenhaga. Tot H.G. Copenhaga, deaceastă dată fiind vorba despre echipa feminină, a învins şi în jocul cu selecţionata Zagrebului. Echipa daneză a arătat aceeaşi valoare, folosind foarte bine jocul cu pivoţii în atac. Handbalistele iugoslave au pierdut la scor acest joc, în primul rînd, pentru că nu au ştiut să anihileze cei doi pivoţi ai echipei din Copenhaga: Nielsson şi Corneliussen. Dacă ar fi să acordăm un titlu etapei disputată ieri în cadrul turneului internaţional de handbal în 7, atunci ea ar putea fi numită: „etapa victoriilor obţinute în ultimele secunde“. Intr-adevăr în două din cele patru partide disputate cu acest prilej victoriile au fost decise atunci cînd cronometrul arata că mai sînt de jucat doar cîteva secunde. Şi spre dezamăgirea noastră, două formaţii româneşti au fost cele care au părăsit terenul învinse cu cîteva clipe înainte de fluierul final al arbitrului Jocul inaugural al etapei părea să fie doar o simplă formalitate pentru redutabila selecţionată a Budapestei, care întîlnind echipa de tineret a Capitalei, se anunţa mare favorită. Tinerele noastre handbaliste au jucat însă în această partida excepţional. Ele au intrat pe teren calific şi au început jocul fără să se lase impresionate de valoarea adversarelor. Cu nuntaagresivitate şi atenţie în apărare (foarte bună Drăgnici, care a anihilat-o pe principala realizatoare maghiară Magda Jona), cu multă răbdare şi fantezie în atac, selecţionata de tineret a Capitalei a jucat de la egal cu selecţionata Budapestei. Handbalistele maghiare, au apelat la toată rutina lor şi cu toate acestea nu au reuşit să depăşeasca tînăra formaţie bucureşteana decît cu ajutorul unei neatenţii comise de jucătoarele noastre în ultimele 5 secunde de joc. Atunci scoru era egal (5—5) şi echipa Bucureştiu'i'i avea mingea. O pasă greşită o intercepţie a jucătoarelor maghiare, un contraatac şi un gol care a adus Buda * 1 2 3 4 5 CLASAMENTE pestei o nesperată şi, mai ales, o netribiată victorie. Scor fina 1: 6—5 (3—4) pentru Budapesta prin golurile înscrise de Vegh (2), Tolh (2), Joni, Tako, respectiv de Drăghici, Roipp, Stei, A. Niculescu, Cătineanu. La fel s-au petrecut lucrurile și în celălalt meci feminin de ieri: Zagreb—Olimpia București. Numai că de această dată rezultatul este, ca să zicem aşa, şi mai nedrept. După ce tot timpul s-a menţinut o egalitate perfectă, în ultimul minut de joc la scora de 6 a 1i, Olimpia beneficiază de o lovitură de la 7 m, pe care Hilde Roth o ratează! Mai rămăseseră — iarăşi... — dorit 5 secunde de joc şi din cauza unei neatenţii handbalistele de la Olimpia primesc un gol, astfel la partida a luat sfîrşit cu scorul de 6—5 (3—3), în favoarea echipei iugoslave. Punctele au fost înscrise de Jdeljic (2), Tomljenovic (2), Horak, Jeviric (Zagreb), Pădureanu (2), Szökő (2), Ugran, Roth (Olimpia). In jocurile masculine victoriile au revenit, aşa cum era şi normal, formaţiilor mai puternice, mai rutinate. Astfel, H. G. Copenhaga a învins cu 20—13 (11—5) selecţionata de tineret a Capitalei (au marcat : Lundberg (5), Halshkow (5), Peterssen (3), Anderssen (2), Cristenssen (2), Borg (2), Prieme — H. C. Copenhaga, Costache (4), Oţelea (3), Zikeli, Stoica, Haussner, Cîţu, Barabaş, Dănescu — Bucureşti) şi Dukla Praga pe Ştiinţa Timişoara cu 20—13 (13—6) (au marcat: Trojan (7), Havlik (5), Rada (4), König (2), Herman, Karno'.d — Dukla, Moser (11), Vlad (2) — Ştiinţa). CALIN ANTONESCU * Din nou apărarea echipei Dukla. Praga a cedat... Excelentul pivot Peterssen a plonjat printre Havlik şi Troian care urmăresc acum poarta lor. Va fi sau nu va fi gol ? Peterssen a ratat foarte puţin in acest meci şi va înscrie şi de aceasta dată! (Foto Boris Ciobanu) Masculin 1. H. G. Copenhaga 2 2 0 0 43:30 4 2. Stiinta Tim. 3 2 0 1 51:46 4 3. Dukla Praga 3 1 0 2 53:51 2 4. Dinamo Buc. 2 1 0 16:17 2 5. Bucureşti Tim. 2 0 0 2 26:45 0 Feminin 1. H. G. Copenhaga 2 2 0 0 26:15 4 2. Budapesta 2 2 0 0 15:12 4 3. Olindia Buc. 3 1 0 2 22:19 2 4. Zagreb 2 10) 1309 9 5. Bucurest-Tin. 3 0 0 3 17:28 0 PROGRAMUL DE AZI ŞI DE MIINE:  AZI : ora 16,30: Dinamo Bucu- M'iŞ'ti — Bucureşti-tineret (m) ; ora 17,30 : Zagreb — Bicureşti-tineret (r) ; ora 18,50: Ştiinţa Timişoara — 11. G. Copenhaga (m) ; !;ora 19,50: Budapesta — H. ti.Copenhaga (0 ) ; Mil’ta: ora 15,30: Bucureşti- tineret — Dukla Praga (m) ; ora16,50: Olimpia — H. G. Cpenhaga (r) ; ora 17,50 : Budapesta —Zagreb (f) ; ora 18,50: Dinamo Bucureşti — 11. G. Copenhaga (m). In primul meci desfăşurat aseară în sala Dinamo din Capitală, Dinamo Tg. Mureş a învins pe Dinamo Bucureşti cu scorul de 58—55 (30—34). întîlnirea a oferit un spectacol interesant, în special prin evoluţia scorului. In prima repriză, baschetbaliştii bucureşteni au jucat mai organizat şi datorită în ît care măsură conducerii în teren bine efectuată de Dan Niculescu, au avut iniţiativa. In partea a doua a partidei oaspeţii au jucat mai agresiv, au egalat şi apoi au luat conducerea, pe care nu au mai cedat-o pînă la încheierea meciului. Este foarte adevărat că randamentul echipei Dinamo Bucureşti a fost diminuat din minutul 33 cînd a fost eliminat Caragheorghe, pentru comiterea a cinci greşeli personale. Cei mai buni au fost Berekmenj, Borbeli, Kadar, Buzaţi de la Dinamo Tg. Mureş şi Radu Popovici, Dan Niculescu şi Caragheorghe de la Dinamo Bucureşti. ★ Al doilea meci a oferit o partidă specifică de campionat, un joc de luptă, disputat în limitele sportivităţii şi a luat sfîrşit cu un rezultat surprinzător. Ştiinţa Cluj a întrecut pe Olimpia Bucureşti cu 57-55(25-22). Clujenii au prezentat o echipă bine pregătită, omogenă, care a reuşit să domine — atît ca joc şi clarviziune în cîmp, cît şi ca scor — pe Olimpia, formaţie valoroasă, dar care ieri nu a fost în cea mai bună formă. Au marcat: V. Rădulescu (21), L. Nagy’ (Iff), Nosievici (8), L. Niculescu (5), Bile (3), Pruncu (2) pentru Olimpia, Albu (22), Vizi (13), Sarossy (12), Radu Adrian (4), M. Iulius (4), Viciu (2), pentru Ştiinţa. ★ Etapa de mîine a campionatelor de baschet programează în Capitală şi în ţară cîteva partide interesante. Se remarcă în primul rînd întîlnirea de la Iaşi dintre Voinţa (performera etapei trecute cînd a învins pe Rapid chiar la Bucureşti) şi CCA. Este interesant de urmărit dacă frumosul rezultat obţinut din di*** trecută de ieşeni a fost un „accident“ sau urmarea firească a bunilor pregătiri. Dintre partidele masculine care au loc în Bucureşti, se detaşează întîlnirea Olimpia—Dinamo Tg. Mureş. In timp ce campionatul masculin continuă cu prima etapă a returlui, cel feminin a şi ajuns la etapa a treia. Dintre meciuri, foarte interesant pare derbiul echipelor mureşene Alimentara şi Voinţa. La Bucureşti, Olimpia va îltîlni pe C.S. Oradea, recenta învingătoare a Voinţei Criş Stalin. Aceasta din urmă are un meci greu pe teren propriu cu Rapid Bucureşti. M. T. Surpriză la baschet Ştiinţa Cluj a întrecut pe Olimpia Bucureşti CU 57-55 ! Au început întrecerile de tenis ale „Cupei de iarnă“ Ca și în concursul de verificare a lotului republican de acum cîteva zile, partida Gh. Viziru—Georgescu — de această dată în cadrul „Cupei de iarnă“ a dat foc la o întrecere interesantă, pasionantă. Ștefan Georgescu a început foarte tare și prin incursiuni rapide la fileu şi-a pus în derută adversarul. De ati Georgescu şi-a creat aceste căi favorabile de atac prin lovturi puternice de serviciu după care venei imediat la plasă, unde încheie mingia cu un sunec, un voce plasat sau un stop. In faţa unui astfel de adversar care ataca cu vehemență, camnonul nostru republican s-a regăsit cu greu, după ce a pierdut setul prim cu 2—6. Setul următor a avut o desfășurare difertă de cel dertîi, Georgescu părînd oarecum obosit, în timp ce Gh. Viziru jucînd deosebit de atent a speedat fiecare greșeală a adversarului său. Gemescu a slăbit apoi din ce în carera şi îi cete din urmă a „căzut“ complet. lltimile două seturi au revenit lui Gh. Viziru cu 6—2, 11—0. Tînărul Burcescu a trecut pe lingă o victorie în faţa lu Marin Viziru, resimţindu-se de pe urma eforturior depuse în meciurile anterioare din concursul de verificare. Totuși e’i prestat același joc de atac, corcind în setul I cu 4—2, iar îi cel de al doilea cu 4—0. De fiecare dată însă Burcescu nu a găsit resursele necesare pentru a putea termina învingător împotriva unui adversar cu o pregătire încă insuficientă. Omenii nu inergă Juhasz, care acţionînd sobru şi cu siguranţă a reuşit să-l învingă din nou pe Bosch. Iată cîteva rezultate tehnice mai importante: simplu bărbaţi: tu rul H: M. Viziru—Burcescu 7—5, 6—4 ; Juhasz—Kiselef 6—3, 0—4; Georgescu —Bardan fi’—4, 4—0, 6—0 : turul H : Cristea—M.Vîz'ru fi—3, 6—3 : Tuhasz—Bosch 7—5, 2—6, .6—3: Kostase—Oancea 6—2, fi—1 : simplu femei : turul I: Lia Doboșiu—Livia Avram fi—1, fi—3 : Hermina Brenner —Mina Avram fi—4, 6—2 : Eleor.cra Rosif nu—Aneta Verone 6—3, 6—4: Julieta Namian—Manana Ciogo’.ca WBO. Mecurile continuă astăzi și mîine de la ora 9 și ora 17 tot în sala C.C.A. din calea Plevnei 114. SPORTUL POPULAR Nr. 3349 Pag. 5a Concursul Pronosport nr. 5 care se închide astă-seară la ora 24, cuprinde îvtîlniri din cadrul campionatului italian şi Cupa Franţei. In ceea ce priveşte campionatul italian, acesta a intrat în faza returului, duminică urmînd să se desfăşoare prima etapă. Napoli, lipsit în tur de aportul a 5 jucători a reuşit un valoros rezultat de egalitate, iar acum cu formaţia completă şi beneficiind de avantajul terenului, are prima şansă. Florentina care a dispus cu 3—1 de Laneressi în tur, joacă pe terenul acesteia. Avînd în vedere că este angrenată în lupta pentru primul loc va căuta — desigur — să-şi menţină poziţia fruntaşă. Liderul clasamentului Milan, a dispus de Treatina 2—0. De data aceasta era o sarcină destul de dificilă. Ţinînd seama că joacă în deplasare şi un eventual eşec sau meci nul poate aduce pe primul loc pe Fiorenti,nu în cazul cînd aceasta din urmă reuşeşte să-şi adjudece victoria. Roma şi Padova, despărţite doar de 2 puncte pot furniza din nou un meni egal aşa cum a fost şi în tir. După înfrîngerea la limită, suferită duminica trecută, Bologna are prima şansă pe care va căuta s-o fructifice mai ales că joacă pe teren propriu. La fel şi Sampdoria, care a reuşit o serie de surprize în tur, va căută duminică să-şi adjudece victoria. De altfel să nu uităm că joacă acasă. In tur, după cum se ştie, a fost învinsă la limită de Lazio cu 1—0. Aşa cum am mai scris, cele 6 meciuri din Gupa Franţei se desfăşoară pe terenuri neutre şi nu este exclus să asistăm la surprize. Ca în orice competiţie eliminatorie intervin factori speciali care răstoarnă de multe ori toate calculele logice. Şi de ce n-am recunoaşte, asemenea competiţii sunt interesante tocmai prin aceste elemente noi care lipsesc de multe ori la o competiţie de regularitate şi durată. Noi vă sfătuim să nu neglijaţi „X“-urile la aceste meciuri de cupă. 9 Pentru documentare, consultaţi programul Loto-Pronosport nr. 250 care cuprinde numeros material legat de acest concurs. . . Reţineţi! Şi la concursul Pronosport nr. 5 toate variantele cu „0“ rezultate primesc premii în bani din fondul suplimentar alocat în acest scop. In plus, toate variantele participă şi la tragerea din urnă a motocicletei care se atribuie variantelor cu „0“ rezultate. „ Nu uitaţi! Astăzi este ultima zi când mai puteţi depune buletinele la concursul Pronosport nr. 5. Toate agenţiile din Capitală se închid la ora 20, cu excepţia agenţiei Centrale din Calea Victoriei nr. 9 care va fi deschisă toată noaptea pusă duminică la ora 8 dimineaţa. Şi dumneavoastră puteţi obţine premii de valoare depunînd cît mai multe variante la acest concurs. Nu neglijaţi buletinele colective care vă măresc şansele de premiere. PRONOEXPRES In urma lucrărilor de omologare a concursului Pronoexpres nr. 4 din 28 ianuarie s-a stabilit: 250.000 lei report la categoria I-a: 77.377 lei report la categoria Il-a. Categoria Il-a: 2 variante a 100.000 lei fiecare. Categoria a 111-a: 5 variante a 19.687 lei fiecare. Categoria IV-a: 69 variante a-126 lei fiecare. Categoria V-a: 484 variante a 305 lei fiecare. Categoria Vl-a: 1.304 variante a II3 lei fiecare. Fond de premii: 1.019.553 lei. . Plata premiilor la concursul Pronoexpres nr. 4 din 28 ianuarie se va face luni 2 februarie cu începere de la ora 17 la agenţiile Loto-Pro - sport în raza cărora participanţii şi-au depus buletinele. . Programul concursului Pronosport nr. 6, din 8 februarie 1959: I. Milan — Napoli (campionatul italian) II. Padova — Internazionale (campionatul italian) III. Udinese — Juventus (campionatul italian) IV. Genoa — Bologna (campionatul italian) V. Bari — Roma (campionatul italian) VI. Torino — Sampdoria (campionatul italian) VII. Monaco — Nice (campionatul francez) VIII. Reims — Angers (campionatul francez) IX. Nancy — Lille (campionatul francez) X. Marseille — Saint Etienne (campionatul francez) XI. Lyon — Şochaux (campionatul francez) *’ XII. Valenciennes — Racing Paris (campionatul francez) Rubrică redactată de 1. S. Loto- Pronosport.