Sportul Popular, noiembrie 1959 (Anul 14, nr. 3505-3521)

1959-11-19 / nr. 3515

e fc. IO echipe de categoria B eliminate din Cupa R. P. R. I (Urmare din pag. 1) Dinamo Tecuci-C.S . S. lași 1—0 (1—0)! TECUCI 18, (prin telefon). — Intîlnirea s-a disputat pe un teren greu. Totuși, jocul a fost destul de iute. Iv cupa gazdă a cîștigat cu 1—0 (1—0) prin punctul înscris de Blazian în învn. 5. (A. Stoenescu, coresp.) Olimpia Reşiţa-C.F.R. Timişoara 4— 0 (1—0) ! REŞIŢA 18, (prin telefon). — Peste 2000 de spectatori au aplaudat azi victoria pe deplin meritată a echipei regionale Olimpia asupra formaţiei C.F.R. Timişoara, cu scorul de 4—0 (1—0). Au marcat: Marchis (min. 27 şi 76), Iovan (min. 65) şi Bartha (min. 89). (Gh. Dobrescu. coresp.). Rulmentul Birlad-Unirea laşi 2—0 (2—0) BIRLAD 18, (prin telefon). — „Rulmentul" a dominat mai mult şi a cîştigat pe merit cu 2—0 (2—0) prin punctele marcate de Frîncu în minutele 4 şi 25. Scorul putea fi mai mare, dar înaintarea gazdelor a combinat prea mult, şi a fost imprecisă în şuturi, rotind cîteva situaţii favorabile prin Chirilă, Frîncu şi Manta. Din min. 43 ieşenii au rămas în 10 oameni, Cernea accidentîndu-se şi părăsind definitiv terenul. (E. Solomon, coresp.). C.F.R. Paşcani-Victoria Suceava 5— 0 (2—0) PAŞCANI 18, (pin telefon). — Superioară tot timpul, echipa ceferistă a cîştigat la scor partida cu Victoria: 5—0 (2—0), prin punctele marcate de Atanasiu (min. 9, 48, 82 şi 85) şi Popa (min. 44). (C. Ene, coresp.). Poiana Cîmpina Dinamo Piteşti î 1 (5—0) POIANA 18, (prin telefon). — Gazdele au cîştigat cu 3—1 (3—0) prin punctele marcate de Bălăceanu (min. 11) , Ene 111 (min. 20) şi Dumitru (min. 40). Dinamo Piteşti a înscris prin Varga (min. 55) din 11 m. IC. Virjoghi şi Gh. Bridlă, coresp.). Metalul Tîrgovişte Flacăra Moroni 2—1 (1—1) T1RGOVIŞTE 18, (prin telefon). — Meci de bună factură tehnică. Primul gol a fost înscris în proprie poartă de Şerbanescu (min. 14). Flacăra a egalat prin Badea (min. 15). Golul victoriei a fost obținut de Chirilă (min. 66). (Al. Avanu, coresp.). Textila Mediaş-C.F.R. Cluj 2-5 (2-1) MEDIAŞ 18, (prin telefon). Joc de valoare tehnică satisfăcătoare. Autorii golurilor, Papiu (min. 85 şi 88) şi Treabă (min. 43) pentru ceferişti şi Matei (min. 1 şi 44) pentru Textila. Spre sfirşitul jocului, arbitrul P. Suluţiu (Cugir) a eliminat pentru durităţi pe Cherneanu şi pe Györffi de la Textila şi pe Dobay de la C.F.R. (Dan Vinilă, coresp.). Metalul Oţelul roşu Ştiinţa Timişoara 2—5 (0—2) OŢELUL ROŞU 18, (prin telefon).— Intîlnirea a prilejuit un joc de nivel mediocru, presărat cu unele durităţi. Autorii golurilor : Ionescu (min. 7, 46 şi 56), Lereter (min. 6), Gîrleanu (min. 86) pentru oaspeţi, Mihai (min. 46) şi Radu Rudolf (min. 79) pentru Metalul. (Romulus şi Radu Zeno, coresp.). S.N.M. Constanţa A. S. Pompierul 1-2 (8-0)• CONSTANŢA 18, (prin telefon). Bucureştenii au dominat mai mult şi au meritat victoria. Au marcat Coman 12) pentru Pompierul şi Stănescu pentru S.N.M. (E. Pavel, coresp.). Voinţa Odorhei-A.S.A. Sibiu 1—1 (0—1, 1-1) ODORHEI 18, (prin telefon). — Joc dinamic, presărat cu faze spectaculoase. Echipa locală a dominat mai mult, dar înaintarea ei a fost ineficace, în plus portarul sibienilor a apărat goluri gata făcute. Au marcat Babdie (min. 20) pentru oaspeţi şi Papp (min. 80) pentru localnici. (balazs şi Ion Barta, coresp.). Rapid Ctuj-Amefa Arad 5—1 (4—0) CLUJ 18, (prin telefon). — Formaţia gazdă a obţinut o victorie uşoară în faţa echipei arădane, care a întrebuinţat în formaţie mulţi juniori. Punctele învingătorilor au fost înscrise de Csegezi (min. 3 şi 38), Crăciun (min. 13), Puşcariu (min. 27) şi Soher (min. 77), pentru oaspeţi: Popescu. (R. Fisch-coresp. regional) Carpaţi Sinaia Prahova Ploeşti 1_1 (0—0, 1—1) SINAIA 18, (prin telefon). — Meciul a fost viu disputat. Echipa gazdă a fost superioară majoritatea timpului, dar înaintarea ei n-a fructificat ocaziile avute. Punctele au fost înscrise de Cristache (min. 53) pentru oaspeţi şi Vîlceanu (min. 72) din lovitură de la 11 m. pentru gazde. (AL Bota şi V. Zbarcea-coresp.). C F.R. Buzău-Dinamo Galaţi 1-5 (1-1) BUZĂU 18, (prin telefon). După un joc de o slabă factură tehnică, oaspeţii au ieşit invingatori prin punctele marcate de Petre Voicu (min. 21 şi 57) şi Dudaş (min. 87). Pentru gazde a înscris Brainer în min. 27 din 11 m. (Marin Dumitru, coresp.). C.S.M. Rădăuţi Forests Fălticeni 5—2 (5—0) RĂDĂUŢI 18, (prin telefon). —Autorii golurilor: Lavric (min. 2, 32 şi 77), Urbanovschi (min. 10) şi Chirilă (min. 88) pentru C.S.M. Rădăuţi, şi Ilie (min. 86) şi Chiţu (min. 89) pentru Foresta. In min. 63 Vaida (Foresta) a ratat un 11 metri. (A. Simplacorespondent). Voinţa Tg. Mureş-und Sirmei C. Turzii 4—2 (5—2) TG. MUREŞ 18, (prin telefon). — Echipa regională Voinţa a depăşit net formaţia din C. Turzii, mai ales în prima repriză cînd a ratat cel puţin 5 ocazii. Ind. Sîrmei a prezentat o formaţie improvizată (joi joacă meciul cu Sei. Armatei R.A.U.-regiunea Siria). Scor-final: 4—2 (3—2). Au marcat: Józsi (min. 2), Köves (min. 5, 33, 86) pentru Voinţa, Apahideanu (min. 13) şi Adam (min. 32). (V. Kadar, coresp.). C. S. Craiova-Ştiinţa Craiova 1-1 (1-1, 1—1) CRAIOVA 18, (prin telefon). — Partida dintre C. S. Craiova şi Ştiinţa Craiova s a terminat la egalitate după prelungiri: 1—1 (1—1, 1—1). Au marcat: Şandru (C. S. Craiova) şi Buldur (St.). • Federaţia a hotărît ca acest meci să se rejoace marţi 24 noiembrie la Craiova. In urma şutului lui Mateescu, mingea a poposit in poarta echipei studenţeşti. A fost golul care a pecetluit victoria echipei militare. Fază din meciul A. S. Academia Militară — Ştiinţa Bucureşti 2—1. Foto: B. Ciobanu sáris foly . C.F.R. Ared-Recolta Care 2-1 (1-0) ARAD 18, (prin telefon). — Feroviarii au învins la limită prin punctele marcate de lanovici (min. 7) şi Boroş (min. 63). Pentru oaspeţi a înscris Kuki (min. 57) din 11 m. (St. Weinberger, coresp). A. S. Acadamia Militară Ştiinţa Bucureşti 2-1 (2—1) 210 minute de joc a necesitat disputa pentru calificare dintre A.S. Academia Militară şi Ştiinţa Bucureşti. După ce săptămîna trecută cele două echipe au terminat la egalitate (3—3) după prelungiri, ieri victoria a revenit cu 2—1 echipei din campionatul orăşenesc Bucureşti. Aceasta a meritat victoria, deşi, în unele momente, cu toate că a rămas pe teren cu 8 jucători de cîmp. Ştiinţa a contraatacat foarte periculos, chiar a dominat şi golul egalizator, „plutea in aer“. La începutul reprizei a 11-a Alaksai (Ştiinţa) a fost elimi-- rat pentru faulturi repetate. De remar- cat că ceva mai tîrziu, antrenorul stu- denților l-a scos din formaţie şi pel Gibea, pentru un atac nereglementari asupra unui adversar. Autorii goluri-/ lor : Aii şi Mateescu, respectiv Ba-1 lint. I Vineri se dispută o restanţă ! Restanţa A. S. Academia Militală-Coletalul Titanic Bucureşti se dispută mîine, vineri, cu începere de la ora 14,1 pe stadionul Progresul (str. Dr. Staircovici). 1 A fost stabilit programul etapei din 29 noiembie a cupei R. P. R. — Intră în joc şi echipele de categorie A — 5 Aseară, comisia de competiţii din cadrul federaţiei de fotbal a alcătuit — pe baza rezultatelor, neomologate, de ieri — programul etapei din 29 noiembrie : 1. Dinamo Galaţi — Rapid Bucureşti; 2. Rulmentul Birlad — Dinamo Bacău; 3. Stăruinţa Sighet — C.S.M. Rădăuţi; 4. C.F.R. Paşcani — Petrolul Ploeşti; 5. Dinamo Tecuci — înving. A. S. Academia Militară — Metalul Titanic Bucureşti ; 6. Poiana Cîmpina — C.C.A.; 7. Prahova Ploeşti — Farul Constanţa; 8. Înving. C. S. Craiova — Ştiinţa Craiova — Progresul Bucureşti; 9. Metalul Tîrgovişte — Dinamo Bucureşti; 10. .4.S.A. Sibiu — U.T.A.; 11. Ştiinţa Timişoara — Hui Petroşani; 12. C.F.R. Cluj — Minerul Lupeni; 13. C.F.R. Arad — Ştiinţa Cluj; 14. Voinţa Tg. Mureş — A. S. Pompierul Bucureşti; 15. Parlagul Lonea — Olimpia Reşiţa; 16. Rapid Cluj — Sf. Roşu Oraşul Stalin. Toate jocurile se vor disputa pe terenuri neutre. Echipele sunt obligate, conform regulamentului, să comunice federaţiei pînă la data de 23 noiembrie a.c. localităţile asupra cărora au s căzut de acord pentru disputarea jocului. In caz contrar, localităţile vor fi fixate de către federaţie. Dacă unul sau mai multe jocuri se vor termina la egalitate, ele se vor redispută a doua zi, în acelaşi oraş. Iată care sunt pronosticurile pe care Programul Loto-Pronosport le indică pentru meciurile cuprinse în programul concursului Pronosport nr. 47 de duminică 22 noiembrie. I. Rapid—Steagul roşu 1, 2 II. Dinamo Buc.—Farul 1, X III. Ştiinţa—C.C.A. X IV. Dinamo Bacău—Progresul 1 V. Jiul—UIT.A. 1 VI. Petrolul—Minerul 1 VII. S.N.M. C-ţa—C.S.M.S. Iaşi 2, X VIII. Vict. Suceava—St. Buc. 1, 2 IX. Dinamo Piteşti—St. Tim. X X. C.F.R. Arad—A.S.A. Sibiu 2, X XL Tract. Or. Stalin—Gaz Metan Med. 1 XII. Drobeta Tr. Severin—C.S. Cr. 1,X PREMIILE CONCURSULUI PRONOSPORT NR. 46 În urma trierii și omologării variantelor depuse la concursul Pronosport nr. 46 de duminică 15 noiembrie au fost stabilite următoarele premii: Premiul I: 63 variante cu 12 rezultate exacte revenind fiecăreia cîte 1.398 lei. Premiul II: 911 variante cu 11 rezultate exacte revenind fiecăreia cite 116 lei. Premiul III: 6399 variante cu 10 rezultate exacte revenind fiecăreia cîte 24 lei. Fond de premii: 352450 lei. PRONOEXPRES La tragerea concursului special Pronoexpres de astăzi, 18 noiembrie, au fost extrase din urnă următoarele numere :2 4 26 3 25 43 Numere de rezervă: 40 32 Fond de premii: 947.233 lei. Pentru premiile suplimentare au fost extrase * Numere de bază: 42 49 15 2 35 12 Numere de rezervă : 37 32 Rubrică redactată de I. S. Loto-Prnospart Ştiri din fotbal JOCURI INTERNAŢIONALE ŞTIINŢA CLUJ — SEL. ARMATEI R.A.U. (FEGIUNEA SIRIA) 7-0 (5—6). Au asistat 6.000 de spectatori. Studenţii au marcat prin Munteanu (min. 6), H. Moldovan (min. 17, 20), Ivansuc (min. 23), Atateianu (min. 42), Suciu (min. 71, 73). Ştiinta a folosit echipai Müller (Moguţ) — Marcu (Kremély), Georgescu, Costin — Petru Emil, Nedelcu — Ivansuc, Munteanu, Suciu, Maloianu, H. Moldovan. Joi, fotbaliştii oaspeţi vor juca la Ampia Turzii cu echipa Ind. Sîrmei. (R. Fisch, coresp.). UNIQ METEORUL ROŞU SATU MARE — SPARTAK STANISLAV TU.R.S.S.) 1—3 (0—1). Oaspeţii au desfăşurat un joc superior şi au cîştigat prin punctele marcate de Fleişer şi Turanski (2). Pentru gazde a înscris Kovaci. • In cadrul ultimei etape, adică duminică 22 noiembrie a. c., a turului categoriei A se dispută în Capitală, în program cuplat pe stadionul „23 August“, următoarele jocuri: ora 12.45: Dinamo Bucureşti .• Farul Constanţa şi ora 14.30: Rapid Steagul roşu. Oraşul Stalin. • Jocul Jiul •— UTA se dispută la Petroşani, suspendarea pe două etape a terenului din Petroşani fiind expirată. • Intîlnirea de categoria B, Victoria Suceava — Ştiinţa Bucureşti se dispută la Botoşani, terenul din Suceava fiind încă suspendat (ultima etapă). • Biletele pentru cuplajul de duminică de pe stadionul „23 August" se pun în vinzare de astăzi (ora 16) la casele obişnuite. Sunt valabile biletele cu seria nr. 43. Arbitri în... ofsaid A arbitra în compensaţie înseamnă neîncredere în justeţea deciziilor date. Aşa a procedat arbitrul S. Lupu (Focşani) în meciul de la Ploeşti. După dictarea unui penalti, care a adus după sine protestele nejustificate ale jucătorilor din Ploeşti, S. Lupu a început să dea decizii anapoda. Chiar şi cei mai înfocaţi susţinători ai ploeştenilor au rămas stupefiaţi văzind cum la un moment dat, la un fault clar comis de apărătorii Petrolului asupra lui Etic sau a altui jucător ceferist, arbitrul dicta lovitură liberă împotriva... Rapidului. Şi în repriza a doua s-au ţinut lanţ aceste decizii eronate. L-am văzut pe Koszka faultat de Dridea în apropierea careului echipei oaspe. Cel sancţionat însă nu a fost Dridea... Dacă S. Lupu nu a fost perfect convins de valabilitatea penaltiului acordat în favoarea Rapidului (care, după cifr, am arătat şi in cronica de luni, a fost o decizie justă) putea să se consulte cu arbitrul de tuşă (unii susţineau că faultul lui Marinescu a fost precedat de ofsaid) şi să procedeze în consecinţă. Arbitrni însă în compensaţie, a dat de înţeles că a greşit la acordarea penaltiului şi că încerca intr-un mod cu totul nejustificat şi inadmisibil să „repare“ presupusa greşeală.. Am ridicat această problemă pentru a sublinia importanţa intransigenţei în arbitraj, a cărei lipsă, în această situaţie, putea foarte uşor să influenţeze chiar şi rezultatul meciului, după cum în bună măsură a influenţat desfăşurarea jocului. (Al. I.) Lipsa de curaj a unor arbitri se manifestă şi în alte împrejurări, mai cu seamă atunci cînd sunt puşi în situaţia de a sancţiona infracţiuni comise în suprafaţa de pedeapsă. Este ştiut faptul că infracţiunile în care, rămînînd de multe ori nesancţionate, pe de o parte încurajează pe apărători în atacuri neregulamentare, chiar foarte dure, şi pun în net dezavantaj pe înaintaşi, care — de teama de a nu fi loviţi — renunţă foarte uşor la luptă, iar pe de altă parte, influenţează desfăşurarea jocului. Duminică, arbitrul I. Dobrin din Petroşani ne-a oferit un nou caz şi ocazia de a reveni asupra acestei importante probleme a sancţionării abaterilor comise în careu. Este adevăr?t că sunt situaţii cînd arbitrii greşesc în acea privinţă datorită faptului că nu sunt în apropierea fazei şi, deci, în măsură să aprecieze just infracţiunea. Bineînţeles că nu suntem de acord cu un asemenea fel de arbitraj. Principala datorie a arbitrului este sa fie pe faza. Dar de cele mai multe ori este evidentă lipsa lor de curaj, ca singura cauză pentru care piedicile, lovirile sau îmbrîncelile în care rămîn nepedepsite. Jocul de fotbal se desfăşoară după un regulament clar şi precis. Regulile de joc trebuie respectate! In caz contrar, sunt prevăzute sancţiuni. De ce atunci arbitrii, cei care au sarcina de a veghea respectarea regulamentului, procedează altfel ? Și ce măsuri ia colegiul central al arbitrilor ? (p.g.) FOTO-CRITICA Fotografia noastră înfăţişează o fază din cursul partidei de categorie R. A.S. Pompierul — Poiana Cîmpina, disputată duminică dimineaţă pe terenul Dinamo Obor din Capitală. Poate că spectatorii nu au remarcat-o sau nu i-au acordat importanţa cuvenită. Cert este că această fotografie reprezintă un caz tipic de atac neregulamentar. Jucătorul din stînga este Buzeşan, fundaşul echipei Pompierul, cel din dreapta Dima, înaintaş în formaţia Poiana. Din atitudinea jucătorului Dima se vede clar intenţia sa de a-l împiedica pe Buzeşan să ajungă la minge. El nici nu mai urmăreşte balonul, ci este preocupat să-l ţină pe Buzeşan. Cum ? In acelaşi timp cu cotul şi cu piciorul. Această manieră de joc devine la un moment dat şi periculoasă pentru adversar, frizînd brutalitatea. De aceea, arbitrul a sancţionat pe bună dreptate infracţiunea, chiar dacă — din necunoaşterea regulamentului — unii spectatori au fost pentru un moment nedumeriţi.