Sportul Popular, martie 1961 (Anul 16, nr. 3785-3797)

1961-03-09 / nr. 3785

Sa întărim votul nostru prin noi succese în muncă şi sport (Urmare din pag. 1) tânăra noastră generaţie de schiori. Suntem bucuroşi de aceste succese, dar nu înseamnă că am făcut totul. Să întărim votul nostru prin noi succese sportive, pentru gloria patriei noastre dragi. Să punem în centrul activităţii sportivilor, activiştilor U.C.F.S., problema luptei pentru redresarea disciplinelor sportive rămase în urmă, să luptăm neîncetat pentru ridicarea performanţelor noastre sportive la nivelul celor mai bune performanţe europene şi mondiale. Avem toate condiţiile create: baze sportive numeroase, o puternică bază de mase la cele mai multe dintre disciplinele sportive, antrenori, în general, cu o bună calificare , într-un cuvînt tot ce ne trebuie pentru ridicarea măiestriei, pentru obţinerea de noi succese sportive. Grijii partidului şi guvernului acordată tuturor oamenilor muncii, condiţiilor minunate de muncă şi sport create de regimul nostru de democraţie populară să le răspundem cu tot mai multe succese în muncă şi pe terenurile de sport. Tineretul nostru sportiv să dovedească în toate ocaziile o înaltă disciplină şi ţinută morală, să muncească şi să lupte şi mai avîntat în spiritul dragostei şi devotamentul nemărginit faţă de patria noastră socialistă, faţă de partid. Opinia brigăzii: calitatea — obiectiv principal în întrecere! (Urmare din pag. 1) — Și încă cum! Azi cînd am tăiat bucăţile de asbest le-am măsurat de cîte două ori. Pe lingă că la pompe ,garniturile au venit ca turnate, am ■făcut şi economii de materiale. — Cu oţelul de pene la fel — continuă un alt tinăr. — Intr-adevăr — răspunde meșterul. Barele au fost bine tăiate, iar penele executate cu precizie. Asta a fost și părerea tov. Bîndea. — A spus el asta ? — Și de ce n-ar spune ? Lucrul însă trebuie să meargă din ce în ce mai bine... Și va merge! Angajamentul brigăzii conduse de Gheorghe Bindea, precum şi al celorlalţi muncitori de la uzinele „Vasile Roaita“ din Capitală este ca in cinstea aniversării a 4 decenii de la înfiinţarea partidului, să obţină produse de calitate superioară, care să dea satisfacţie atit celor care le-au produs cit şi celor ce le vor folosi. Azi şi miine, „CUPA START“ Conform calendarului F.R.S.R.A., joi şi vineri se desfăşoară pe pîrtia de la Poiana Braşov „Cupa Start”, concurs organizat de asociaţia sportivă Start Bucureşti. Vremea favorabilă din ultima vreme a permis menţinerea pîrtiei în stare foarte bună, astfel că boberii de la Casa Ofiţerilor Braşov, Start Bucureşti, Carpaţi Sinaia, Voinţa Sinaia, Progresul Sinaia şi Steagul roşu Braşov, care vor participa la această competiţie, au avut condiţii excelente de pregătire. „Cupa Start“ se dispută în patru manşe, la bob de două persoane. Concursul republican de calificare Hunedoara Sala clubului „Siderurgistul“ din Hunedoara a găzduit întâlnirile din cadrul etapei de zonă a concursului republican de calificare. REZULTATE TEHNICE: P. Gal (Banat) b.ab V. Bărbulescu (Oltenia); D. Roman (Banat) b.ab. N. Cozian (Brașov); C. Dumitraşcu (Oltenia) b.p. V. Turcu (Braşov); I. Simiguleţ (Hunedoara) b.p. I. Ficiu (Oltenia); C. Szabó (Banat) b.p. Gr. Vlad (Braşov); V. Surugiu (Banat) b.p. S. Starcu (Braşov); P. Olaru (Banat) b.p. D. Grădinaru (Hunedoara); M. Lazăr (Hunedoara) b.ab. N. Iuga (Braşov); P. Cîrlogea (Banat) b.p. D. Ţanea (Braşov); P. Mentzel (Banat) b.ab. A. Gali (Braşov); I. Brucher (Banat) b.ab. I Burloiu (Braşov); I. Roşea (Braşov) b.k.p. Al. Căpâţînă (Banat). ...Oradea ORADEA, 5 (prin telefon). — Iată rezultatele tehnice din finala competiţiei: I. Kerekeş (Mureş A.M.) b. p. Gh. Boicu (Maramureş) ; H. Moldovan (Mureş A.M.) b.ab. 2 Z. Vass (Crişana); C. Gui (Crişana) b.p. M. Bucşi (Mureş A.M.); V. Căreian (Crişana) b. dese. E. Vaida (Mureş A.M.) ; V. Dărăban (Crişana) b p. P. Banga (Mureş A. M.) ; Vasile Pop (Crişana) b.p. E. Gali (Cluj); Şt. Vitus (Cluj) b.p. I. Szigeti (Mureş A.M.); Fr. Szilagy (Maramureş) b.p. D. Bud (Cluj); N. Mocsár (Crişana), b.ţ. B. Barabaş (Cluj); L. Kacucsi (Crişana) b.p. A. Ghirsik (Cluj); M. Mariuţan (Cluj) b.p. M. Ursuleac (Crişana); I. Harş (Crişana) b.k.p. V. Teglas J. Ghişa — coresp. reg. La sfîrşitul săptămânii Tradiţionalul concurs „Cupa U. A. S. R.” După încheierea Concursului Internaţional, Jubileul de 50 de ani al schiului românesc va continua prin concursurile ce vor fi organizate săptămmal de cluburile şi asociaţiile sportive, de consiliile regionale şi raionale U.C.F.S. şi de către F.R.S.R.A. La sfîrşitul acestei săptămîni, de pildă, vor avea loc întrecerile pentru tradiţionala „Cupă U.A.S.R.”, organizată de Comitetul Executiv U.A.S.R. prin Uniunea asociaţiilor studenţilor din Institutul Politehnic Braşov. Competiţia, deschisă tuturor categoriilor de schiori, programează pentru sîmbătă proba de slalom uriaş (pe Sulinar) şi pentru duminică cea de slalom special (pe pîrtia din Poiana Braşov sau în Kantzer). „Cupa U.A.S.R.” se dispută pe echipe de şase schiori şi patru schioare. INTILNIRE INTERNATIONALA IA REŞIŢA Mîine seară, amatorii sportului luptelor din Reşiţa vor avea prilejul să asiste la o interesantă confruntare internaţională. Echipa locală G.S.M. va întîlni formaţia iugoslavă Lokomotiv Vîrşeţ. In echipa reşiţeană vor evolua, printre alţii, Petre Popescu, maestru al sportului, Marin Bolocan, clasat pe locul 2 la campionatele de seniori din 1960 şi Ion Ionescu. Reşiţerţii se vor bucura, de asemenea, de aportul a doi membri ai lotului republican de lupte clasice: N. Baciu şi N. Martinescu, ultimul susţinînd acum prima sa întîlnire internațională. Meciul va constitui totodată și o utilă verificare a echipei reşiţene în vederea participării în campionatul pe echipe. Cei mai buni ciclişti din R. D. Germană vor concura in ţara noastră Marţi după-amiază a sosit în capitală lotul de ciclism al R.D. Germane care, la invitaţia forului de specialitate din ţara noastră, va participa la cîteva concursuri de verificare în compania rutierilor români întrecerile se vor desfăşura la Cluj şi Bucureşti în cursul acestei luni şi au un caracter de selecţie în vederea alcătuirii echipelor pentru „Gursa Păcii“. Din lotul de ciclism al R.D. Germane care a sosit în ţara noastră fac parte: B. Eckstein (campion mondial), G. Schur (clasat pe locul II la campionatele mondiale), Hagen, Adler, Grunzig, Höhne, Brüning, Weissleder, Ampler și Lörke. B. Eckstein (R.D.G.) — campion mondial la ciclism fond Duminică, primul concurs din acest sezon Prin concursul de duminică dimineaţa, organizat de clubul Ştiinţa în colaborare cu Echipa Hipică a Armatei, va fi inaugurată oficial activitatea competiţională din acest an la călărie. La întrecerile care se vor desfăşura în manejul din calea Plevnei vor lua parte o serie de călăreţi fruntaşi, la frunte cu maeştrii sportului Vasile Pinciu, Gheorghe Langa, Virgil Bărbuceanu, Nicolae Mihalcea, Ion Oprea şi tinerii Iolanda Lazăr, Elena Ionescu, Anghel Donescu etc. In program figurează probe de dresaj şi de obstacole. Concursul este aşteptat cu foarte mult interes, cu atît mai mult cu cît el constituie un bun prilej de verificare a stadiului de antrenament al sportivilor noştri fruntaşi care se pregătesc cu asiduitate în vederea apropiatelor concursuri internaţionale şi la special pentru campionatele europene de călărie care vor avea loc în luna iunie la Aachen. Miercuri a început în Bucegi etapa de iarnă a Alpiniadei republicane Miercuri, în Bucegi a început prima etapă, de iarnă, a Alpidiadei republicane. Zece echipe alcătuite din maeştri ai sportului şi sportivi de categoria I au luat startul într-o întrecere deosebit de dificilă. Este vorba de echipele: Casa IV. Ofiţerilor Braşov (cu două formaţii), Metalosport Bucureşti, Metalul Bucureşti, (cu două formaţii), Torpedo, Dinamo Braşov, Ştiinţa Bucureşti, Voinţa Braşov şi Mătasea roşie Cisnădie. In zilele de 11 şi 12 martie, alte echipe (printre care Corvinul Hunedoara, Celuloza Zărneşti, Caraimanul Buşteni, Viscoza Lupeni, C.F.R. Petroşani, Prahova Ploieşti, Tractorul Braşov, Petrochim Ploieşti, Mureşul Tg. Mureş şi Metalul Cluj), alcătuite din sportivi de categoriile a II-a şi a IlI-a, vor lua startul pe un traseu mai uşor. Pregătiri in vederea meciului intre echipele R. P. R.—R. S. S. Ucraineană După cum se ştie, la începutul lunii aprilie reprezentativa R. P. Române va susţine, la Kigv prima întîlnire internaţională a anului, în compania selecţionatei R.S.S. Ucrainiene. Cele două echipe s-au întîlnit pentru prima oară anul trecut. .. la Bucureşti şi la Brăila.’ Prima partidă s-a terminat cu. un... rezultat nedecis (5—5), iar cea de a doua a fost cîştigată de boxerii noştri cu scorul de 5—4. Antrenorii şi tehnicienii care au asistat la cele două partide privesc cu toată seriozitatea întîlnirile Revanşă care se vor desfăşura la Kiev. De aceea în cadrul programului de pregătire a pugiliştilor susceptibili de selecţionare în echipa reprezentativă, antrenorii au prevăzut şi întîlniri de verificare a formei sportive. O primă gală se va desfăşura săptămîna viitoare în Capitală. Iată programul: A. Olteanu — N. Mindreanu, D. Răgălie — N. Puiu, G. Gheorghiu — T. Pintilie, FI. Pătraşcu — E. Gismaş, V. Antonio — I. Turcu, V. Neagu — Gr. Enache, N. Stoenescu — M. Balaş (H. Löw), N. Şerbu — O. Ziberman, V. Bogoi — I. Astaloş. CONCURSURI... REZULTATE • Comisia orășenească de atletism din Timişoara a organizat — recent — o competiţie în aer liber, pe stadionul Progresul. La întreceri au luat parte 140 de tineri atleţi. Iată cîteva din rezultatele înregistrate: BĂIEŢI: 50 m: juniori I — C. Stroe (S.M. 4) 6,3; M. Bauer (S.M. 4) 6,4; juniori II — Tr. Nicoluţă (S.S.E.) 7,0; Gh. Bunoi (S.M. 4) 7,1; I. Megan (Energie) 7,1 ; seniori — I. Mesaroş (C.F.R.) 6,5; Ad. , Lupaş (Ştiinţa)6,5; 150 m: juniori I — C. Stroe 18,1 ; M. Bauer 18,1 ; juniori II — Gh. Bunoi (S.M. 4) 20,5; I. Megan 20,7; seniori — I. Mesaros 18,3; Gh. Cemahr(C.F.R.) 18,5; CROS : juniori (2.000 m) — C. Perju (S.M. 4), M. Botea (S.M. 4); seniori (4.000 m) — I. David (C.F.R.), V. Vîrvoreanu(Prog.); FETE: 50 m: junioare I — A. Sfatuţă (S.M. 4) 7,2; A. Cimpoieriu (S.M. 4) 7,2; junioare II — L. Veselinovîci (S.M. 4) 7,2; El. Vasi (S.M. 4) 7,3; N. Hos (S.M. 4) 7,4; 150 m: junioare I — A. Sfătuțu 21,6; L. Anca (S.M. 4) 21,6; junioare II — L. Veselinovîci 21,7; El. Vasi 22,1 ; CROS : junioare I (400 m) — A. Cimpoieriu 68,6; L. Anca 68,8 (prof. EMIL GROZESCU). • Clubul sportiv Metalul organizează duminică, de la ora 10, o competiţie de cros pentru elevii şcolilor profesionale şi tehnice din M.I.G. Concursul va avea loc pe baza sportivă a clubului din incinta parcului „23 August“. Amatorii de volei din Capitală vor putea asista duminică la nu mai puţin de...7 partide! Este vorba de meciurile din cadrul celor două campionate (duminică reîncepe şi întrecerea echipelor feminine) şi de întîlnirea feminină Dinamo — Partizan Belgrad din cadrul „Cupei Campionilor Europeni”. Din întrecerile masculine iese în evidenţă partida Dinamo — Rapid, unul dintre cele mai aşteptate jocuri ale campionatului. Iată programul complet : SALA GIULEŞTI, ora 12: Rapid — C.S.M. Sibiu (f) ; SALA METALUL, de la ora 9: Combinatul Poligrafic — Progresul (f) şi Metalul — Ţesătura Iaşi (f) ; SALA DINAMO, ora 9: Victoria — Ştiinţa Galaţi (m), ora 11 : Dinamo— Partizan Belgrad (f), SALA FLOREASCA, ora 16,30: Progresul — Petrolul Ploieşti (m) ora 17,30: Dinamo — Rapid (m). Duminică, in Capitală DINAMO-RAPID (CAMPIONATUL MASCULIN) §1 DINAMO—PARTIZAN BELGRAD („C. C. E.“) Duminică, pe şoseaua Giurgiului „Cupa Primăverii“ Duminică dimineaţă se inaugurează sezonul de ciclism 1961, prin desfăşurarea concursului dotat cu trofeu „Cupa Primăverii“. Organizatorii acestei competiţii (consiliul raiona U.C.F.S. Nic. Bălcescu) au invita şapte categorii de participanţi, careşi vor disputa întîietatea la următoarele probe: avansaţi — 40 km tineret, 30 km, juniori cat. I — 2 km, juniori cat. a H-a — 15 km fete — 10 km, biciclete oraş — 1 km, biciclete semictrse — 5 km. Concursul se va desfăşura pe şos Giurgiului cu plecările de la km. Primul start se va da la ora 10 Adunarea concurenţilor va avea loc la ora 8,30 în faţa comitetului raionalic. Bălcescu al P.M.R. (str. Poenari Bordea nr. 2) de unde se va da startul festiv. " START LA MOTOCROS Duminică dimineaţă, se va desfăşura, în organizarea asociaţiei sportive Metalosport, primul concurs de motocros al anului. întrecerile vor avea loc pe traseul din spatele terenului I.T.B. (fost Constructorul) din şos. Olteniţei. Anntrenamentele oficiale sunt programate vineri şi sîmbătă de la ora 15, iar concursul se va disputa duminică dimineaţă, începînd de la ora 10. Iata probele programate în concurs : pînă la 175 cmc şi 350 cmcs (începători), 125 cmc, 175 cmc, 250 cmc şi 350 cmc — avansaţi. Concursul inaugural prilejuieşte şi o importantă verificare pentru sportivii noştri fruntaşi care se vor prezenta la 2 aprilie la startul campionatului republican de motocros. Duminica vor evolua cei mai buni alergători de la Dinamo, G.C.A. Metalul, Rapid etc.