Sportul, iulie 1970 (Anul 26, nr. 949-979)

1970-07-10 / nr. 958

CU TOATA CANICULA... Carduri, ştranduri pline, aglomeraţii pe litoral, excursii spre cabanele cu linişte şi răcoare. . . Ca întotdeauna, sezonul estival produce importante „mutaţii“ nu numai în domeniul preferinţelor ci şi in... tribune, trinde numărul spectatorilor Înregistrează — in ciuda unor competiţii de mare interes, cu miză — cote scăzute. Este, însă, la fel de adevărat cănu numai canicula este vinovată îşi calendarul competiţional şi-a reconsiderat dimensiunile, unele sporturi continuîndu-şi vacanţa totală. Rămin, totuşi, destule locuri , cu şi fără tribune — care îşi aşteaptă obişnuiţii spectatori. Prima invitaţie o transmite Snagovul, gazda — pentru două zite — unei regate internaţionale care concurează apropiatele dispute mondiale. Cum se va comporta „flotila“ noastră ? Din multe motive (valoarea şi numărul concurenţilor, miza selecţiei pentru C.M...) e bine să nu facem du pă acum calculul medaliilor. Dar, ni se pare util să amintim — foarte puţin înaintea startului — că „Regata Snagov" trebuie să constituie, în primul rînd pentru reprezentanţii ţării noastre, prilejul unei noi afirmări şi al unor concluzii optimiste privind •voluţi» ior viitoare la „mondialele* de pe apele lacului Bags- Tfaerd. Aşadar, sîmbătă şi duminică — la Snagov . Acolo , putem reîntîlni pe campionii români în întrecere directă cu mulţi foşti şi... viitori campioni ai lumii. 41 Zile pline la ştrandul Tineretului din Bucureşti ! Nimic mai firesc acum, cind asfaltul încins păstrează urmele paşilor. Nu este, insă, vorba doar de o „acoperire“ a capacităţii acestei baze sportive. Sîmbătă şi duminică, bazinele cunoscutului ştrand bucureştean vor găzdui trei competiţii, fiecare importanţă prin caracterul ei, prin categoriile de virstă şi performanţă cărora le este rezervată. In prim plan — disputa săritorilor de la trambulină, în care reprezentanţii României şi Spaniei vor căuta, desigur, nu numai obţinerea unor rezultate care să le asigure victoria, ci — în acelaşi timp — vor efectua o extrem de utilă verificare pentru marile competiţii ale sezonului, marcat —■ după cum este cunoscut — de campionatele europene programate la Barcelona. Se pare că frumuseţea spectacolului se va întîlni cu valoarea sportivă. Deci... Mîine, amatorii de nataţie vor putea să urmărească şi o atractivă întrecere de copii şi juniori la care vor participa înotătorii clubului Poseidon ( R. F. a Germaniei) şi ai Şcolilor sportive nr. 1 şi 2 din Capitală. Sîmbătă şi duminică mai este programată o competiţie, aparent modestă prin titulatură , ultima reuniune a campionatului bucureştean la pole - juniori. Să reamintim, însă, că, de fapt, aceste întreceri depăşesc, de regulă, nivelul valoric al turneului final al campionatului naţional ! Cine vrea să se convingă.. • Ne apropiem de finisul campionatului de fotbal. Se vede după încleștarea, car și după. •. surprizele etapelor trecute. Duminică .• o nouă confruntare, poate decisivă în pasionanta cursă a candidatelor la titlu. Să spunem doar că niciodată nu ne-a fost, parcă așa de greu să ne hotarim asupra ,,derbyului etapei“... In rest, fără pronosticuri . Peste 100 de tineri muschetari și-au dat rendez-vous (de sîmbată,pînă luni) în sala Floreasca II, pentru a-și disputa finalele campionatului republican al juniorilor mici. Să fie, oare, rostit prea devreme gîndul că in aceste trei zile s-ar putea să căpătăm speranţe pentru campionatele mondiale ale anului viitor ? La Sinaia (ce loc mai nimerit s-ar fi putut găsi ?) se află in plină desfăşurare Turneul internaţional feminin de şah, competiţie de prestigiu. Interes enorm, pe deplin justificat, întotdeauna se reuşeşte, la noi, organizarea unor turnee de prestigiu în şahul feminin. Pe cînd şi la băieţi ? După Braşov şi Ploieşti este rindul oraşului Tg. Mureş să fie gazda importantei competiţii cicliste de şosea, rezervată juniorilor şi tineretului, în afara rutierilor din cele trei oraşe, vor mai fi convocaţi sportivi din Bucureşti, Constanţa, Cluj şi Brăila. De fapt, toate „speranţele“ ciclismului nostru. Să fi sosit şi ora aşteptatelor — şi posibilelor — împliniri ? Silviu FLORESCU hm mmm mmm i mum mb mm I I I I I I I 0 SURSĂ VOUIBAUSTICĂ PARŢIAL IGNORATĂ N-am putea spune că şcolile profesionale nu reprezintă un mediu prolific pentru voleiul nostru. De-a lungul anilor, numeroşi jucători au apărut şi s-au afirmat de pe băncile lor. Recentele finale, programate la Suceava, au scos în evidenţă şi de astă-dată cîteva elemente cu perspective certe, îndeosebi campionii la băieţi, voleibaliştii de la Grupul şcolar 23 August, între care s-a aflat un jucător de mare viitor — Mircea Codoi. Totuşi, finalele profesionalelor ne-au făcut să credem că, faţă de ceea ce au oferit şi oferă, în general, şcolile profesionale,I posibilităţile sunt totuşi mult mai mari. Dacă formaţia campioană, pregăti-I tă cu competenţă de profesorii J. Săvulescu şi G. Poncea, cuprinde tineri dotaţi pentru volei (antrenorii căutînd nu numai obţinerea unor succese la nivelul şcolilor, ci şi formarea unor jucători care să poată pătrunde în elita naţională), nu acelaşi lucru a fost sesizabil şi la celelalte formaţii prezente la finale. Explicaţia ar sta în faptul că Grupul şcolar 23 August prin efor-turile profesorului Jean Săvulescu, a beneficiat şi de sprijinul — substan-I tial — al clubului Dinamo care — la rândul său — a cules roade destul de bogate — şi, probabil, va mai culege — de pe urma Investiţiilor făcute. Condu-I cerea clubului a sesizat faptul că în şcolile profesionale există destule talente care pot fi călăuzite pe drumul marilor performanţe. Şi a proce-I dat în consecinţă. Antrenorii celorlalte echipe masculine şcolare —I mult sub nivelul campioanei — au prezentat jucători mai puţin dotaţi, mai puţin pregătiţi (cu excepţia formaţiilor masculine C.C.T. Bucureşti şi Gru-I pul şcolar chimie Copşa Mică), evidenţiind preocuparea doar pentru un loc onorabil în competiţia şcolară. Poate că acest lucru se datorează şi fap-I tului, că asociaţiile şi cluburile cu echipe în diviziile A şi B nu se intere■ sează — aşa cum a făcut * Dinamo — de căutarea elementelor în cadrul şcolilor profesionale şi de sprijinirea pregătirii voleiba-tliştilor şcolari. Fireşte, aceasta nu poate justifica indiferenţa profesorilor de educaţie fizică din aceste şcoli în ceea ce priveşte selecţia şi pregătirea, indiferenţă mai pregnant manifestată la echipele feminine care s-au prezentat (cu o singură excepţie — formaţia C.C.T. Bucureşti) la un nivel total necorespunzător, deşi păstrăm credinţa că nu lipsesc tinerele talentate. „ De aceea credem că o preocupare mai intensă pentru sprijinirea voleiului în şcolile profesionale, sporirea pretenţiilor faţă de profesorii de speciali-t tate din aceste şcoli, un interes crezut al asociaţiilor şi cluburilor pentru elementele ce se găsesc în acest mediu — insuficient explorat — ar avea con -secinţe favorabile dezvoltării voleiului românesc. . Aurelian BREBEANU I 'S'S 3 os* «.'.at semicerc MECI INTERNATIONAL LA TIMIŞOARA Timişoara (prin telefon). — In localitate a avut loc o partida amicală de handbal feminin Intre formaţia Sc. sportive Timişoara şi echipa S. K. Stalica (R. S. Cehoslovacă). Victoria a revenit handbalistelor timişorence cu scorul de 20—13 (10—9). V. ARCAN — coresp. principalANTRENORI ROMANI LA CURSUL INTERNAŢIONAL DIN IUGOSLAVIA După cum se ştie, în fiecare an federaţia de specialitate din Iugoslavia organizează un curs internaţional al antrenorilor, prilej cu care se realizează un excelent schimb de experienţă. Anul acesta, cursul va avea loc în localitatea Umag din apropierea Triestului şi la el au fost invitaţi să participe antrenori cunoscuţi pe plan mondial : Hans Seiler (R.D.G.), Vlado Stenzel (Iugoslavia), Hans Jensen (Danemarca), Bedrich König (Cehoslovacia), Werner Wick (R.F.G.), Roland Mattsson (Suedia). Din ţara noastră vor fi prezenţi antrenorul federal prof. Nicolae Nedef, prof. Constantin Popescu, preşedintele colegiului central de antrenori, şi prof. Ion Donca, antrenor la Dinamo Braşov. Tema acestui colocviu : „Cum ne-am pregătit pentru campionatul mondial ?“ — stirneste, in mod firesc un deosebit Interes. PERIOADA DE TRANSFERĂRI I Reamintim că, în conformitate cu Statutul F.R.H., perioada de transferări din timpul verii este Intre 15 și 30 Iulie. ORĂŞTIE—1970 O FILĂ DINTRUN JURNAL DE TABĂRĂ... A zecea zi în tabăra de muncă patriotică de la Orăştie.... Transformîndu-mă în trompet, sun deşteptarea şi, în scurt timp, toată lumea-i în curte pentru înviorare. Apoi micul dejun, ultimele pregătiri şi iată-ne în camion spre locul de muncă. Astăzi nu vom mai lucra la „cuptoare“. Şeful şantierului ne-a repartizat la „fierărie“. Vom face bandaje pentru plăci de mină, spaliere, bandaje pentru viţă de vie. Ne descurcăm destul de bine. Cei doi pedagogi, munDENUMIREA: Şcoala generală nr. 11 Baia Mare, PALMARES, locul I la etapa judeţeană a campionatului republican pentru şcolile generale; campioni judeţeni la mini-fotbal; locul III la etapa de zonă a campionatului republican şcolar de tetratlon; locul I la proba sportivă (handbal) a etapei a II-a a „Radioexpediţiei pioniereşti“ ; alte numeroase locuri fruntaşe în diferite concursuri. PERFORMERI (cîţiva): Ioan Prundaş, Volodia Mirescu, Doina Posta, Margareta Horvath, Zoltan Crişan, Pavel Mare, Ioan Ilea. ÎNDRUMĂTORI: prof. I. Boloveschi, prof. Antoaneta Dragoş, prof. Ileana Chioreanu. BAZĂ MATERIALĂ: terenuri de handbal, baschet, volei, portic de gimnastică, două mese fixe, din ciment, pentru tenis, in perspectivă, o pistă de atletism cu şase culoare. OBSERVAŢII: rezultatele sunt în deplină concordanţă cu eforturile, dăruirea şi pasiunea de care dau dovadă cadrele didactice pentru prefuitori calificaţi, şi cu mine sîntem cindi ici, cînd colo, trecem pe la fiecare grupă, notăm realizările, facem observaţii, îndrumăm. Pînă la 11 cînd a sosit gustarea s-au şi făcut cam 30—40 bucăţi de elev. Avem şi noi leneşii noştri, dar norma zilnică e îndeplinită în cele din urmă de toată brigada. Şeful ei, Aurel Napău, un băiat solid de prin judeţul Alba, elev la Grupul şcolar siderurgic Hunedoara, îmi spune la ieşirea s pe poarta faţrîniiŞi gătirea multilaterală a generaţiei tinere, prof. Vasile LANCZ metodist CJEFS Maramureş „Destul de grea munca asta. Dar cînd mă gîndesc că atîtea locuri minunate din ţară şi-au pierdut din strălucirea lor datorită inundaţiilor, cînd mă gîndesc că, de fapt, muncim pentru refacere, pentru ajutorarea celor loviţi în lupta cu natura, toată greutatea se topeşte“. Da, dragă Relule, misiunea voastră e mare. Cărămizile acestea la a căror fabricare contribuiţi şi voi, spalierele sînt pentru unii oameni tot atît de necesare ca şi plinea. Sint mindru să aud gîndindu-se astfel. Sînt mîndru să am în brigadă tineri ca firavul la înfăţişare Eugen Catană, „recordmanul“ nostru ce ajunge şi la 60 de piese pe zi, sau ca elevul de la Grupul şcolar profesional din Simeria, Gh. Indrei... Se vede că au muncit băieţii, pofta cu care mănîncă e nemaipomenită. După servirea primului anu ar vrea să iasă în oraş, dar programul e program. Să nu uităm, băieţi, că după-amiază e meciul. Meciul de fotbal care se apropie... Se dispută ... s-a desfăşurat. Selecţionata taberei a învins Liceul „Aurel Vlaicu“ din Orăştie! După emoţiile fotbalui, seara„ alte emoţii “ ale dansului. Casa de cultură a pregătit un frumos program distractiv (dansuri populare, taraf, concert de muzică uşoară) urmat de invitaţiile la dans. Buni la locul de muncă, pe terenul de sport, băieţii mei nu fac nici aici de rîs tabăra! Ziua a zecea se apropie de sfîrşit şi la ora 22 acelaşi „trompet“ îi invită pe elevi în pat. Mîine ne aşteaptă o nouă zi, poate la fel de bogată în programul de activităţi... Joi, 25 iunie. O zi ce poate fi din iunie, din iulie, din august — dar oricum din vara lui 1970, o zi în tabăra de muncă patriotică... Comandantul taberei, Octavian BOGDAN pentru conformitate Geo BAETKI FIŞĂ Echipa de fotbal a Şcolii generale nr. 11 din Baia Mare, după ocuparea locului 1 in campionatul judeţean de mini-fotbal V ■ «*3 n activitatea sa tot mai diversă, Secţia Sport a C.C. al U.T.C. şi-a înscris recent o nouă reuşită — cea de a II-a ediţie a Pentatlonului atletic şcolar. Iniţiat în scopul apropierii de stadion (în principal de atletism) a elevilor din licee şi şcoli profesionale, concursul a cunoscut chiar de la primele etape (pe clase şi şcoală) un interes deosebit, fapt încurajator care a prefigurat intr-un fel succesul din finale. Meritul organizatorilor — în principal comitetele U.T.C., sprijinite însă de conducerile şcolilor, de profesorii de educaţie fizică — este cu atît mai demn de evidenţiat cu cit în unele judeţe au existat serioase dificultăţi datorită calamităţilor naturale din luna mai. Şi totuşi, s-a reuşit să se angreneze in întreceri peste 1 200 de echipe. Cu alte cuvinte începutul de tradiţie statornicit în jurul Pentatlonului atletic şcolar reprezintă o realitate. Ne amintim cu satisfacţie, de pildă, cită grijă s-a acordat concursurilor într-o serie de localităţi (Ploieşti, Cluj, Constanţa, Bucureşti, Buzău, Giurgiu etc), ce emulaţie a existat printre participanţi, dornici— fără excepţie — să atingă pragul etapei finale şi chiar mai mult— sâ stabilească recorduri. Şi nu puţini dintre ei au avut posibilitatea să trăiască clipele unei asemenea satisfacţii. La Câmpulung Muscel, pe ultima... turnantă a concursului, într-o ambianţă realmente sărbătorească, cei mai buni 120 de şcolari atleţi (componenţii celor 15 echipe finaliste, 8 de băieţi şi 7 de fete, precum şi invitaţi din judeţe care s-au evidenţiat în etapa precedentă) au avut prilejul să susţină o convingătoare pledoarie pentru frumuseţea atletismului. Şi aceasta, prin disciplină, prin spirit de dăruire, prin rezultate. Băieţii, de pildă, au lăsat o excelentă impresie prin cîteva performanţe care merită atenţie. Elevul Vladimir Toma din Bucureşti a confirmat rezultatele sale anterioare, reuşind să-şi înscrie în palmares un 7,15 m la săritura în lungime, care ar putea spune mult chiar în acest an. La înălţime, L. Nedelcu din Buzău s-a dovedit un autentic talent în această probă, trecînd peste ştacheta aşezată la 1,92 m. Promiţătoare a fost şi performanţa lui Gh. Dumbravă (Bucureşti) la aruncarea greutăţii 18,11 m — cu toate că „bila“ n-a cîntărit decît 5 kg. Campion naţional de juniori, Dumbravă poate evident mai mult, iar rezultatul de la Cîmpulung nu înseamnă decît o promisiune. In fine, la sprint, Tr. Abagiu din Braşov a terminat cursa de 100 m în 11,2 secunde, timp inferior posibilităţilor sale dar, influenţat şi de starea pistei, înmuiată după ploaie. Stilul de alergare al lui Abagiu este însă acela al unui sprinter care dovedeşte stofă ■— start bun, eleganţă şi dezinvoltură în mişcări — argument pentru antrenori să-i anticipeze rezultate mult mai aproape de nevoile atletismului românesc de performanţă. Fetile s-au detaşat mai ales prin Eugenia Mărgineanu din Bucureşti, autoarea unui 1,60 m la înălţime şi Veronica Angliei (Ploieşti) cu 12,8 secunde pe 100 m. Şi în cazul lor rezultatele puteau fi mai valoroase, dacă timpul nefavorabil nu le-ar fi influenţat într-o bună măsură. Păcat că din acelaşi motiv n-a putut evolua una dincomponentele lotului de junioare, Lucia Zinga, pentru care concursul ar fi putut săînsemne o binevenită repetiţie în vederea proximelor concursuri. Trebuie să subliniem aici meritele echipelor câştigătoare , în ambele cazuri băieţii şi fetele de la Liceul ,,Gh. Lazăr“ din Bucureşti. Stăruinţa prof. Ecaterina Ghimbra-Georgescu, care încă de anul trecut ne-a dat să înţelegem posibilitatea unui succes net acum la ediţia a II-a a Pentatlonului atletic şcolar, a fost de bun augur pentru tinerii ei sportivi, care au arătat o conştiincioasă pregătire. „Lazănil“, liceu cu tradiţie în jocuri sportive — pe vremuri rugby, mai apoi fotbal şi baschet — se anunţă, iată, drept o pepinieră de atleţi. Este foarte bine ! Cuvinte de Laudă şi pentru formaţiile care au încercat să tatoneze cît mai strîns campioanele. Băieţii, prin reprezentanţii Liceului „Gh. Bariţiu“ din Cluj. Elevii prof. Marian Păşcălău au făcut toate eforturile pentru a remonta diferenţa faţă de prima clasată — peste 200 de puncte numai în proba de 800 m — dar acest finiş furtunos n-a fost îndeajuns. Fetele, elevele Liceului nr. 2 din Ploieşti, au avut o zi proastă în proba de lungime, cînd nu le-au ieşit paşii, astfel că multe din încercările lor au fost depăşite Poate, anul viitor... încheiem aceste rînduri relevînd meritele organelor sportive din Cîmpulung Muscel la reuşita îtrecerilor. Nu este prima dată cînd ţinem să facem o asemenea remarcă. Asta dovedeşte că pitorescul oraş argeşean constituie un veritabil fief al atletismului, că oamenii de acolo ştiu să organizeze bine asemenea concursuri şi că deci merită să li se acorde şi în continuare creditul cuvenit. Marginalii la Pentatlonul atletic şcolar OPTIMISM DUPĂ TOIL - Mr. 958 (6392) sportul. I ce cotea cum se poate ridica BASCHETUL ROMANESC ? Aşa văd echipa naţională" Echipa feminină a ţării noastre susţine, anul acesta, un examen de mare însemnătate pentru prestigiul ei: campionatul european din Olanda. Toţi cei care iubesc acest sport şi muncesc cu dăruire pentru ridicarea lui pe o treaptă superioară urmăresc cu atenţie pregătirile reprezentativei României, rezultatele obţinute, în întrecerile internaţionale atît de componentele ei, cit şi de cele ale selecţionatelor pe care le vor întâlni la Rotterdam. M-am gîndit, deseori, la ce ar trebui făcut pentru ca sportivele noastre să obţină o performanţă cit mai bună. Iată concluziile la care am ajuns. 1. Selecţia trebuie făcută de antrenorul care răspunde direct de conducerea tehnică a echipei, după cîteva criterii de bază: necesitatea pe posturi, talie corespunzătoare (4 pivoţi de peste 1,80 m, 4 extreme pătrunzătoare peste 1,75 m, 4 fundaşe— conducătoare de joc în jur a 1,70 m), vîrsta (capacitatea de efort să fie mare şi cu randament de calitate), calităţi fizice deosebite, cunoştinţe tehnicotactice individuale moderne. Încadrarea într-un sistem de joc colectiv preconizat, calităţi morale şi de voinţă. Pregătirile lotului nostru reprezentativ sunt uşurate de faptul că jucătoarele sunt selecţionate doar din trei formaţii: Politehnica, Rapid şi IEFS, toate din Bucureşti. 2. Pregătirea echipei trebuie efectuată după un plan bine stabilit, continuu, sistematic, consecvent, respectîndu-se perioadele de antrenament cu obiectivele şi mijloacele respective. Simbioza pregătirii club-naţională trebuie realizată, permanent, prin folosirea judicioasă a mijloacelor şi metodelor care să nu producă perturbaţii şi să nu influenţeze negativ forma sportivă a jucătoarelor în meciurile din campionatul naţional. 3. Sistemele de joc, în atac şi apărare, trebuie în aşa fel preconizate, incit să corespundă particularităţilor şi posibilităţilor jucătoarelor care alcătuiesc selecţionata ţării. Echipa trebuie să cunoască mai multe variante şi trebuie să poată da replică la orice tentativă tactică a adversarului, însuşirea şi perfecţionarea sistemelor, a variantelor circulaţiei, combinaţiilor şi acţiunilor, cer multă răbdare, perseverenţă şi exersare permanentă, în condiţii diferite, cu şi fără adversar, cu sarcini şi indicaţii precise, bine înţelese şi concret aplicate. Trecînd la actuala echipă naţională, apreciez că formaţia de bază este aproape aceeaşi cu cea de acum doi ani. Are talie corespunzătoare (medie 1,75 m), vârstă medie de asemenea bună (25 de ani), şi cunoştinţe tactice destul de avansate, datorită bogatei experienţe internaţionale. Personal, cred că la acest campionat european se pot realiza rezultate bune şi un loc fruntaş. Totul depinde, însă, de pregătirea ce se va efectua în vara aceasta, de dăruirea, perseverenţa şi ambiţia jucătoarelor, de priceperea, consecvenţa şi severitatea antrenorilor. Eu urmăresc cu interes deosebit activitatea reprezentativei ţării noastre şi doresc să obţină un succes de prestigiu, care să influenţeze pozitiv asupra întregii activităţi a baschetului feminin românesc. Sigismund FERENCZ — antrenor RELOGIOASE APRECIERI IA ADRESA RUTIERILOR ROMÂNI PARTICIPANŢI IA „TURUL TURCIEI“ Revenit miercuri de la Istanbul, arbitrul internaţional OCTAVIAN AMZA a acceptat — cu amabilitatea-i cunoscută — să ne dea amănunte despre „Turul Turciei“, competiţie pe care a urmărit-o în calitate de conducător al echipei României. — Din punct de vedere organizatoric ce ne puteţi spune ? — întrecerea m-a surprins plăcut. La start s-au prezentat formaţiile Turciei (A şi B), Argentinei, Albaniei, Bulgariei, Poloniei, Siriei şi României. Au fost parcurşi în 10 etape (între care a fost intercalată o zi de odihnă) 1105 km pe un traseu care a cuprins 30 la sută munte şi 70 la sută plat. Prima etapă a constat într-un circuit în Ankara (50 km), pe parcursul competiţiei concurenţii fiind supuşi la încă două probe speciale : un contratimp pe echipe (50 km) şi un contratimp individual (44 km). Vremea a fost bună, organizarea excelentă, iar valoarea participanţilor corespunzătoare (o seamă dintre ciclişti participaseră în primăvară şi la „Cursa Păcii“). Agenţiile de presă ne-au oferit numai sumare informaţii. Vă rugăm, deci, să ne înfăţişaţi clasamentele finale. — Iată-le la echipe — 1. Bulgaria 81h39:31 ; 2. Turcia la 32:41 ; 3. România la 39:03 ; 4. Polonia la 45:40 ; 5. Argentina la 58:33 ; 6. Turcia B la 3h26:05 ; 7. Albania la 4hl5:ll ; 8. Siria la llh 13:35 ; Ia individual : 1. Slavko Nikolov (Bulgaria) 28h06:06 ; 2. Constantin Ciocan (România) la 1:10; 3. Juan Teschieders (Argentina) la 2:58. In continuare, ceilalţi rutieri români: 12. Teodor Patertty la 19:10 ; 20. Ion Cosma II la 46:13; 21. Sorin Suditu la 47:07 ; 26. Andrei Suciu la 1h31:44. — Care este aprecierea pe care o daţi evoluţiei cicliştilor români ? — Constantin Ciocan a fost foarte bun. El a luptat cu ardoare pentru cîştigarea locului I, s-a dovedit tenace, bine pregătit, conştiincios. Dacă va continua aşa îşi va recîştiga cu siguranţă locul în prima echipă a ţării, loc pe care-l ţinteşte. El a ocupat de trei ori locul II şi de două ori locul III în etape. Teodor Paterity a avut o comportare bună, clasîndu-se pe locul II la contratimpul individual şi fiind un om de bază al echipei. Ion Cosma şi Sorin Suditu au evoluat mulţumitor, mai slab dovedindu-se Andrei Suciu. AŞ VREA SA NOTAŢI SI FAPTUL CA ECHIPA ROMÂNIEI A ClŞTIGAT ETAPA DE CONTRATIMP. — In sfîrşit, ce alte lucruri ne mai puteţi spune ? — în primul rînd că evoluţia, prima evoluţie a echipei noastre în Turcia a avut ecouri pozitive. Organizatorii au elogiat comportarea cicliştilor români, corectitudinea lor, străduinţele de a-şi aduce contribuţia la dinamizarea cursei. La sfîrşit, ei au solicitat conducerii delegaţiei participarea cicliştilor români şi la viitoarea ediţie a „Turului Turciei“, precum şi la alte competiţii. Personal am fost invitat să conduc, în acest an, un curs de arbitri în Turcia. N. HRISTACHE ] CAMPIONATUL POSESORILOR DE MOTORETE ROMÂNEŞTI Primul campionat republican de regularitate şi rezistenţă rezervat posesorilor de motorete Carpaţi şi Mobra (16—19 iulie) a stimnit un viu interes în rîndurile tinerilor piloţi din Bucureşti, Braşov, Câmpina, Moreni, Ploieşti, Tg. Jiu, Buzău etc. Din aceste oraşe au şi sosit înscrieri la comisia de organizare a campionatului. In schimb, pe liste nu figurează încă participanţi din Arad, Reşiţa, Oradea, Tg. Mureş, Timişoara, Lugoj şi din alte centre cu secţii de moto. Reamintim tehnicienilor din cluburile şi asociaţiile sportive ale oraşelor menţionate că întrecerile campionatului constituie un bun prilej de verificare a aptitudinilor elementelor susceptibile de a fi selecţionate în secţiile de performanţă, traseul punindu-le la încercare îndeminarea, iniţiativa şi cunoştinţele mecanice. De asemenea, concursul are menirea de a stimula activitatea mototuristică, întrucât la el pot lua parte tineri şi vîrstnici cu condiţia să fie membri ai unei asociaţii sportive. In sfîrşit, campionatul va populariza calităţile tehnice ale motoretelor româneşti, verificîndu-le pe drumuri de toate categoriile. Cu atît mai de neînţeles ni se pare absenţa de pe foile de concurs a reprezentanţilor asociaţiei Metrom Braşov, uzina care construieşte motorul motoretelor româneşti. Participanţii vor avea de parcurs, in trei etape, aproape 700 de km pe drum variat. Startul se va da din minut în minut, alcătuindu-se clasamente (individual şi general). Arbitrii au făcut recunoaşterea , stabilind punctele de control şi media orară a : takm°rînCafte 5 între 20-38 şi r.£UnCte dS dilitatea cursei vor fi răsplătiţi cu numeroase premii acordate de I.D.M.S. Câştigătorului campionatului i se va oferi un televizor iar celor clasaţi pe locurile 2 şi 3 ], se vor atribui ury frigider iram şi, respectiv, un aparat de radio Albatros. Se vor mai acorda şi alte premii. Asociaţia 01" cu cei mai mulţi participanţi li se va face înlesnirea de a cumpăra prin vira■jţţeţ t noul tip de motorete Mobra. înscrierile continuă la sediul F.R.M., din str. Vasile Conta nr. 16, etajul VII. Termenul limită este 15 iulie. Tr. IOANIŢESCU Se reiau cursele motocicliste de viteză la Ploieşti După o lungă Intrenupere, in oraşul Ploieşti se reiau cursele motocicliste de viteză. Astfel, duminică va avea loc, in organizarea asociaţiei sportive Locomotive, un interesant concurs republican, care va reuni la start pe cei mai valoroşi alergători din ţară. întrecerile se vor desfăşura pe un circuit ales în centrul oraşulu. In program figurează probe pentru toate clasele.