Viaţa Capitalei, decembrie 1949 (Anul 1, nr. 179-201)

1949-12-02 / nr. 179

Un document de o înaltă valoare istorică n întreaga lume. Rezoluţiile adoptate de către Biroul Informativ al Partidelor Comuniste şi Muncitoreşti au produs un ecou considerabil. In massele populare largi, de pretutindeni, acest ecou s’a tradus printr’o şi mai precisă luare de cunoştinţă despre forţa lor crescândă, — printr’o şi mai mare îmbărbătare in lupta dârză şi măreaţă pe care o duc pentru salvarea păcii. In cercurile instigatorilor la un nou război, în schimb, acest ecou s’a soldat printr’un acces de mânie convulsivă, prin vociferări spumegănde, prin s uflete istorice ; — şi asta dă, anticipat, toată măsura eficacităţţii enorme a hotărîrilor Biroului Informativ. Căci Rezoluţia asupra „apărării păcii şi lupta împotriva aţâţătorilor la război”, întregită de celelalte două rezoluţii, constituie un document de o înaltă valoare istorică. Ea nu se limitează, într-adevăr, numai la a înfăţişa ui tablou exact şi sesizant al situaţiei internaţionale, ci formulează, în plus, ansamblul complet al sarcinilor precise ce se pun în prezent, Frontului Mondial al Păcii şi, în special, avant-posturilor acestui front, Partidelor Comuniste şi Muncitoreşti. In alţi termeni, ea nu se mulţumeşte numai cu examinarea raportului de forţe din arena internaţională, relevând superioritatea lagărului socialismului asupra lagărului imperialist, dar mai oferă un vast program de acţiune practică, o platformă concretă de luptă pentru a accentua tot mai mult această superioritate, — pentru a birui, adică, total şi definitiv, în timp de pace, forţele ce pregătesc războiul. Ce arată, efectiv, menţionata Rezoluţie ? Ea arată că,— aşa după cum a prevăzut Biroul Informativ la prima sa consfătuire, din Septembrie 1947, — lagărul democratic şi anti-imperialist n’a încetat, în ultimii doi ani, de a creşte în tărie şi întindere, în timp ce lagărul anti-democratic şi imperialist a slăbit necontenit. Astfel că, astăzi, balanţa de forţe dintre aceste două lagăre s’a aplecat net şi tinde să se aplece din ce în ce mai net în favoarea progresului, democraţiei, socialismului şi păcii. Cu toate acestea, însă, — remarcă Rezoluţia, — cu toată superioritate evidentă a lagărului anti-imperialist, cu toată inferioritatea nu mai puţin evidentă a lagărului imperialist, agresivitatea acestuia din urmă în loc să diminueze, continuă să crească. De ce ? De ce, fără să ţină seamă de raportul real de forţe dintre cele două lagăre, imperialiştiiamericani perseverează în politica lor de agresiune şi de pregătire a unui război ? Pentru că, — răspunde Rezoluţia, — simţind că timpul lucrează împotriva lor, imperialiştii mai au nădejdea că ,printr’un nou măcel mondial ar mai putea cumva să oprească mersul desvoltării istorice, să-şi soluţioneze contradicţiile lor interne şi externe, să întărească poziţiile capitalului monopolist şi să dobândească, chiar, hegemonia pe tot pământul. Nădejde, însă, năucă şi disperată! Deoarece „planurile lor de dominaţie mondială poartă un caracter şi mai iluzoriu, şi mai aventurier decât planurile hitleriştilor şi imperialiştilor japonezi”. Intr’adevăr, — relevă Rezoluţia, ■— „împrejurările istorice de astăzi se deosebesc RADTCAL de împrejurările in care s’a pregătit cel de-al doilea război mondial , iar în condiţiunile internaţionale actuale aţâţătorilor la război le este INCOMPARABIL mai greu să-şi realizeze planurile lor sângeroase”. Şi asta, întrucât spre diferenţă de ceea ce s-a întâmplat în perioada anterioară celui de-al doilea conflict mondial, pentru prima oară in istoria omenirii există, în prezent, „un front organizat al păcii, condus de Uniunea Sovietică” ; — un front ce cuprinde sute şi sute de milioane de oameni din toate ţările lumii şi care demonstrează că popoarele au luat în propriile lor mâini cauza apărării păcii, afirmând voinţa lor nestrămutată de a nu lupta niciodată împotriva primei ţări socialiste din lume, împotriva Uniunii Sovietice. Totuşi, — arată oportun Şijudicios Rezoluţia, — deşi forţele democraţiei, forţele partizanilor păcii sunt cu mult superioare forţelor reacţiunii, „ar fi greşit şi periculos pentru cauza păcii să se subaprecieze primejdia unui nou război, pregătit de puterile imperialiste”. Creşterea impetuoasă a lagărului democraţiei şi socialismului „nu trebuie să dea naştere nici unei AUTOLINIŞTIRI în rândurile adevăraţilor luptători pentru pace”, căci, — adaugă Rezoluţia, — „experienţa istorică ne învaţă că, cu cât e mai disperată cauza reacţiunii imperialiste, cu atât aceasta din urmă este mai furioasă şi cu atât mai mult creşte primejdia unor aventuri războinice”. Concluzia se desprinde de la sine : numai vigilenţa sporită a popoarelor, numai hotărîrea lor de a lupta şi mai activ, cu toate forţele şi prin toate mijloacele, pentru pace, vor anihila proectele criminale ale instigatorilor la un nou masacru mondial. De aceea, — constată Rezoluţia, — în condiţiunile creşterii primejdiei unui nou război, Partidelor Comuniste şi , Muncitoreşti „le revine o mare răspundere istorică”. Iar lupta pentru o pace trainică, lupta pentru organizarea şi unirea tot mai strânsă a forţelor păcii împotriva forţelor războiului „trebue să ocupe în momentul de faţă locul CENTRAL” în toată activitatea de zi de zi a acestor Partide. Odată precizat acest nobil ţel, — salvarea omenirii de tragedia unui nou război, — Rezoluţia trasează opt sarcini practice şi imediate pentru Partidele Comuniste şi Muncitoreşti, avant-garda mişcării muncitoreşti internaţionale. Sarcini dictate de o experienţă verificată şi care pot fi rezumate după cum urmează : pentru a se transforma mişcarea partizanilor păcii „într’o mişcare a întregului popor”, o importanţă decisivă are participarea tot mai activă a clasei muncitoare la această mişcare; în acest sens, o însemnătate hotărîtoare o are lupta pentru făurirea unităţii clasei muncitoare; dar pentru ca această unitate să poată fi, la rândul ei, cucerită, trebuie dusă oluptă necruţătoare contra socialiştilor de dreapta şi contra leaderilor sindicalişti reacţionari, scizionişti şi dezorganizatori ai mişcării muncitoreşti, principali duşmani ai unităţii clasei muncitoare şi valeţi servili ai imperialismului agresiv. De asemenea, în afară de acestea, Partidele Comuniste din ţările capitaliste şi, în deosebi, din Franţa, Italia, Anglia, Germania Occidentală şi altele, ale căror popoare înrobite de monopolişti americani sunt ameninţate a fi folosite de aceştia drept infanterie de masacru, trebuie să, contopească lupta pentru pace cu lupta pentru independenţa naţională, atrăgând în acţiuni comune toate forţele patriotice şi democratice. Cât priveşte Partidele Comuniste şi Muncitoreşti din ţările cu democraţie populară şi Uniunea Sovietică, sarcina lor este de a continua consolidarea lagărului păcii şi socialismului în numele apărării păcii şi securităţii popoarelor. In plus, toate Partidele Comuniste şi Muncitoreşti trebuie să demaşte mereu activitatea trădătoare a uzurpatorilor fascişti de la Belgrad, spioni şi provocatori aflaţi în slujba lagărului imperialist. In sfârşit, Partidele Comuniste şi Muncitoreşti au sarcina de a opune propagandei pro-războinice a beliciştilor occidentali, o propagandă cât mai eficientă pentru pace, denunţând pe toţi inamicii păcii, astfel ca nici o manifestare a propovăduitorilor unui nou conflict armat, „să nu rămână fără ripostă din partea partizanilor cinstiţi ai păcii”. Acestea sunt, în esenţă, sarcinile măreţe ce stau în faţa ansamblului mişcării comuniste mondiale. Ele sunt măreţe şi realizabile. Ele sunt măreţe tocmai pentru că sunt realizabile. Şi pentru că sunt realizabile, comuniştii de pretutindeni, putem fi siguri, le vor realiza. O chezăşie că aşa se va întâmpla, ne-o dă faptul că imensul lagăr al socialismului şi păcii are în fruntea sa Uniunea Sovietică şi pe marele Stalin, are poporul sovietic şi Partidul Bolşevic. Cauza păcii popoarelor este în mâini sigure şi invincibile. C. Constantin INCA O DENAZIFICATA... Un tribunal de denazificare din zona engleză a achitat-o pe soţia lui Reinhard Heydrich, fostul „protector” al „protectoratului Boemiei”. De numele acestei bestii naziste este legat monstruosul masacru de la Lidice, care a indignat întreaga lume civilizată. Se ştie că ocupanţii nazişti au ordonat distrugerea completă a satului lângă care a fost împuşcat Heydrich. Astăzi Lidice a fost reconstruit şi un monument a fost ridicat spre a rămâne mărturie a barbariilor naziste. Un număr de victime ale nazismului, care au supravieţuit internării în, lagăre, au trimis un protest autorităţilor din Hamburg, arătând că soţia lui Heydrich a fost aceea care a cerut (şi a obţinut) ordinul pentru masacrul de la Lidice. Ilse Koch, Mannsteinn, Frau Heydrich... Lista naziştilor luaţi în braţe de anglo-americani se lungeşte şi arată, odată mai mult, afinitatea dintre nazişti şi imperialiştii anglo-americani. INCIDENTELE DIN NIGERIA Nu de mult au avut loc incidente sângeroase la minele de cărbuni din Nigeria. Poliţia colonială engleză a tras în mulţimea care manifesta pentru îmbunătăţirea condiţiilor, de trai. Au fost 18 morţi şi 31 de răniţi, toţi dintre muncitori.Rezultatul: o comisie de anchetă numită de guvernatorul Nigeriei, comisie din care fac parte, pe lângă reprezentanţi patronilor şi unii funcţionari coloniali, unele locale întrebuinţate de exploatatori ca agenţi provocatori. Deputtul comunist Gallacher a cerut ca din comisie să faca parte şi câte un miner african şi unul englez, dar subsecretul de stat al Coloniilor, Rees-Williams, a răspuns că a lăsat întreaga chestiune la latitudinea guvernatorului Ngeriei. Incidentele din Nigeria fac parte dintr-un lanţ întreg de asemenea evenimente, în urma creşterii curentului de organizare sindicală în mijlocul muncitorimii africane- Ingenia, Coasta de Azur, etc. autorităţile coloniale au răspuns cu gloanţe revendicărilor muncitoreşti şi, de fiecare dată, Ministerul Coloniilor „anumit o comisie de anchetă", care a declarat că , poliţia a tras ca să se apere". Ştiuţind că era eliberării popoarelor afrifeme se apropie, imperialiştii recurg la mijloace din ce în ce mai disperate. DEMAGOGIA LABURISTA Când deputatul comunist Piratin a depus un proect de lege din iniţiativă parlamentara pentru extinderea măsurilor de protecţie a muncii, cabinelul laburist a cerut amânarea votării, pentru a pregăti între timp un proiect ministerial. De atunci a trecut un an de zile şi proectul laburist se lasă aşteptat, iar accidentele de muncă aruncă victimele în stradă, fără niciun ajutor. Nici apropierea alegerilor nu i a hotărît pe miniştrii lui Attlee să prezinte proectul care i-ar nemulţumi pe fabricanţii, furnizori de fonduri electorale. Declaraţii în favoarea lucrătorilor oricâte, dar măsuri efective niciuna. „Socialisting“ laburiştilor se opreşte la vorbe şi la simple etichete. Forţele populare chineze au eliberat noui localităţi PEKING (Agerpres). — CHINA NOUA transmite : Pătrunzând adânc în provincia Kuangsi, arpiaţa populară a eliberat în ultimile zile următoarele cinci reşedinţe districtuale : Upu, nod feroviar situat la 110 km. sud de Kueiling; Mangshan, situat mai spre sud; Liuceng, la 30 km. sud de Liuceu; Sinceng şi Hocih, situate la respectiv 60 km. sud-vest şi 150 km. vest de Liuceu. In sudul provinciei Shensi, unităţi ale armatei populare au eliberat reşedinţa districtuală Sunyang, situată la 180 km. sud de Sian, pe malul de nord al fluviului Han. Garnizoana locală a Kuomintangului s-a predat forțelor populare. VIATA CAPITALEI Sub oblăduire americană In landul Hessa parodia denazificării s’a terminat BERLIN, 1 (Agerpres). — Corespondentul Agenţiei TELEPRESS anunţă din Frankfurt pe Main că în landul Hessa (zona americană de ocupaţie din Germania) aşa numita „denazificare” a fost terminată. Peste 2.000 de procese nu au fost judecate, împotriva fasciştilor notorii au fost pronunţate sentinţe extrem de uşoare. Fasciştii ale căror procese nu au fost judecate vor fi acum achitaţi din oficiu, deoarece tribunalul nu va mai ţine şedinţe. Foştii fascişti sunt ■ datori tezaurului landului Hessa peste 8.000.000 mărci care reprezintă valoarea amenzilor neplătite. Numai unul dintre cei mai mari industriaşi din timpul regimului lui Hitler, Thyssen, datorează 2.000.000 mărci. Numeroşi conţi, baroni, precum şi industriaşi şi bancheri nu au plătit amenzile în valoare de sute de mii de mărci, datorate de fiecare din ei. Aşa numitul „partid democrat liber”, partidul industriaşilor şi bancherilor, cere anularea tuturor amenzilor şi a sentinţelor de condamnare. „ Socialiştii cinstiţi din Germania Occidentală cer înlăturarea de la conducerea partidului a lui Schumacher şi a acoliţilor săi BERLIN, (Agerpres). M ADN să fie înlăturaţi de la conducerea anunţă că la recenta şedinţă a Organizaţiei din Hamburg a „grupului de acţiune social-democrată“, format din social-democraţii care nu sunt de acord cu politica reacţionară a conducerii de dreapta a partidului social-democrat din Germania Occidentală s-a adoptat o rezoluţie care arată că atitudinea pasivă a anumitor conducători ai partidului social-democrat ameninţă să ducă partidul la faliment. „Este de datoria noastră — spune în continuare rezoluţia — să ne îngrijim ca aceşti oameni Faptul că „denazificarea” din Germania Occidentală nu a fost decât o simplă farsă se poate vedea limpede şi din aceia că Papen, Schacht, Thyssen, Hugenberg, generalul Haider, Oppel, ofiţerii superiori SS Jedeke şi Simon, precum şi numeroşi alţii care sunt direct răspunzători de desvoltarea şi acţiunile criminale ale nazismului şi de pregătirea războiului, au fost clasificaţi ca „nazişti minori” sau chiar ca simpli „simpatizanţi”. Operaţiile de denazificare, care au costat milioane de mărci, au fost folosite pentru a scoate basma curată pe vechii fascişti. Fasciştii notorii sunt acum liberi şi, în cele mai multe cazuri, deţin posturile pe care le-au avut anterior. Spre deosebire de această situaţie, în zona sovietică de ocupaţie din Germania, toţi criminalii de război şi fasciştii notorii şi-au primit pedeapsa dreaptă; foştii fascişti au fost îndepărtaţi din posturile de răspundere şi înlocuiţi cu elepartidului. Aceasta se referă în special la Schumacher şi la acoliţii săi din conducerea diverselor organizaţii ale partidului”. ..Grupul de acţiune social-democrată" declară cu hotărîre că nu este de acord cu propaganda antisovietică. Rezoluţia cuprinde deasemenea cererea de a se scoate Germania Occidentală de sub dominaţia capitalului monopolist străin, de a se vota o Constituţie care să garanteze drepturile fundamentale ale oamenilor muncii şi de a se naţionaliza industria extractivă, mente antifasciste. Magnaţii industriei din Germania Occidentală trimit „experţi“ în Japonia BERLIN, 7 (Agerpres). — TELEPRES transmite : Reprezentanţii marilor întreprinderi din Germania Occidentală au cerut autorităţilor americane permisiunea de a trimite un număr de „experţi” în Japonia. Magnaţii din Germania Occidentală s-au exprimat recunoştinţa faţă de Statele Unite pentru „măsura constructivă” a lui Mac Arthur de a retroceda foştilor lor proprietari, întreprinderile germane din Japonia, care au jucat un rol important în realizarea alianţei dintre Hitler şi Tojo. Magnaţii germani se aşteaptă deasemenea să deschidă în curând „agenţii” în Africa, India şi Africa de Sud, dar în momentul de faţă aceste agenţii se vor limita la ramuri ale industriei care vor fi „onorate” cu încrederea capitaliştilor americani dispuşi să facă investiţii de capital. Sub ochii binevoitori ai autorităţilor occidentale de ocupaţie Fasciştii austriaci se dedau la provocări făţişe împotriva elementelor democratica VIENA, (Agerpres). După cum anunţă serviciul de presă al Partidului Comunist Austriac, Eisenhoffer, conducătorul unei organizaţii clandestine neonaziste, descoperită recent în Austria, a mărturisit că a fost unul dintre susţinătorii activi ai aşa numitei „uniuni a independenţilor“. Membrii organizaţiei fasciste clandestine au ajutat „uniunea independenţilor” în recenta campanie electorală din Austria la lipirea afişelor, distribuirea manifestelor, etc. Numeroase fapte dovedesc că bandiţii hitlerişti din Austria, care activează sub ochii binevoitori ai autorităţilor occi- dentale de ocupaţie, devin din ce în ce mai activi. La Braunau, hitleriştii s’au adunat recent în piaţa principală şi au discutat făţiş care dintre locuitorii oraşului ar urma să fie trimişi în lagăre de concentrare, atunci când în Austria s’ar restabili regimul fascist. „Numai un front unit al oamenilor muncii, declară Serviciul de presă al Partidului Comunist Austriac, poate zădărnici planurile criminale ale neonaziştilor”. începând de Luni Grevă generală in Grecia ATENA 1 (Agerpres). — După cum transmite FRANCE PRESSE, Confederaţia Generală a Muncii din Grecia a hotărât dedarea grevei generale, începând de Luni, cerând mărirea salariilor în raport cu costul vieţii. Pe de altă parte, în urma grevei funcţionarilor de la antrepozitele petrolifere începând de Marți, Atena este lipsită de benzină. În discursurile lor de la Adunarea Generală a O.N.U., reprezentanţii blocului anglo-american îşi dau silinţa să dovedească că Pactul Atlanticului de Nord ar sluji... cauza păcii. (Ziarele) (Desen de V. Feodorovski din „Pravda”) Comportarea şovină a autorităţilor franceze faţă de cetăţenii polonezi provoacă indignarea oamenilor cinstiţi din Franţa — Comunicatul Asociaţiei pentru strângerea legăturilor de prietenie polono-franceze PARIS, 1 (Agerpres). — PAP transmite: • In legătură cu comportarea fără precedent a autorităţilor franceze faţă de cetăţenii polonezi, profesorul Jolliot Curie, preşedintele Asociaţiei pentru strângerea legăturilor de prietenie polono-franceză a dat publicităţii următorul comunicat: In numele Asociaţiei pentru strângerea legăturilor de prietenie polono-franceză, având convingerea că exprim sentimentele tuturor prietenilor din Franţa ai Poloniei şi ale tuturor celor care sunt conştienţi de sacrificiile uriaşe făcute de nenumăraţi cetăţeni polonezi pentru eliberarea Franţei, protestez împotriva metodelor care au dus la o fază critică în tradiţionalele relaţii de prietenie dintre Polonia şi Franţa. Metodele autorităţilor franceze au adus o gravă lovitură prestigiului Franţei în Republica Polonă. Măsurile luate de autorităţile franceze sunt conforme politicii şovine al cărui caracter dăunător este condamnat cu toată energia de Asociaţia noastră. Conştientă de pericolul ce ameninţă Franţa prin refacerea industriei grele din Germania Occidentală şi de importanţa solidarităţii polono-franceză în faţa renaşterii militarismului german, Asociaţia pentru strângerea legăturilor de prietenie polono-franceză înfierează campania iresponsabilă de înrăutăţire a relaţiilor polonofranceze, campanie dusă împotriva poporului polonez, condamnă această campanie care contravine voinţei de pace ce animă popoarele francez şi polonez şi cere anularea imediată a măsurilor aplicate împotriva cetăţenilor polonezi arestaţi şi deportaţi recent. Mesagiul Partidului Comunist din Israel adresat poporului israelian TEL AVIV, 1 (Agerpres). — După cum, transmite S TASS, cu prilejul impliniriii a doi ani dela adoptarea de către Adunarea Generală O. N. U. a hotărîrii privitoare la împărţirea, Palestinei, Comitetul Central al Partidului Comunist din Israel a dat publicităţii un mesagiu adresat poporului din Israel. Mesagiul subliniază printre altele deosebita însemnătate a sprijinului acordat de Uniunea Sovietică şi de ţările de democraţie populară în lupta pentru crearea statului evreesc şi pentru independenţa sa naţională. Mesagiul demască manevrele cercurilor conducătoare americane în chestiunea înfiinţării statului evreesc. Mesagiul subliniază adâncirea crizei interne din Israel şi critică cu asprime politica internă şi externă a actualului guvern de coaliţie. Clasa muncitoare şi massele largi ale populaţiei Statului Israel, spune mesagiul, au sarcina istorică de a asigura completa independenţă a statului Israel şi de a intensifica lupta împotriva aservirii de către Statele Unite a economiei Statului Israel, precum şi lupta împotriva intenţiei de a se transforma Ierusalimul într’un sediu al statului major american în Orientul Apropiat. In încheere, Comitetul Central al Partidului Comunist cheamă la luptă pentru creiarea în Israel a unui guvern popular, pentru un front de stânga al Partidului Comunist şi al partidului Mapam, pentru lichidarea şomajului şi ridicarea nivelului de trai al populaţiei. BT8B8LE ULEI întoarcerea delegaţiei R. P. R., care a participat la lucrările Consiliului F. D. I. F. de la Moscova Aseară la orele 10, a sosit în Capitală delegaţia Republicii Populare Române care a participat la lucrările Consiliului F. D. I. F. de la Moscova. Delegaţia era compusă din tovarăşele Constanţa Crăciun, membru al C. C. al P. M. R., preşedinta U F. D. R., Liuba Chişinevschi, membru al C. C. al P. M. R., vicepreşedinte al C. G. M., Florica Mezincescu, ministru adjunct al învăţământului Public şi Elisabeta Luca, scriitoare. A luat fiinţă cooperativa „Cauciucul" a meseriaşilor cauciucari şi vulcanizatori Noua cooperativă are sedii în diferite cartiere A luat fiinţă în Capitală cooperativa „Cauciucul“ a meseriaşilor cauciucari şi vulcanizatori. Noua unitate colectivă de producţie meşteşugărească are următoarele secţii : prelucrarea materiilor plastice (articole şi piese de cauciuc) amestecarea materiilor chimice necesare producţiei respective ; vulcanizarea şi repararea cauciucurilor şi a camerelor; regenerarea şi prelucrarea materiilor prime. In afara sediului central din Șoseaua Pantelimon Nr. 49, cooperativa mai are 7 sedii în diferite cartiere ale Capitalei. CUM VA FI VREMEA Buletinul Institutului Meteorologic Central In ultimele 24 de ore timpul a fost schimbător cu cerul parţial acoperit. Temperatura maximă înregistrată in cursul zilei de eri in Capitală a fost de 10 grade ; în cursul nopţii a coborit la minus 2 grade ,iar azi dimineaţă la ora opt s’a înregistrat zero grade. In următoarele 24 de ore, timpul va rămâne frumos şi rece cu cerul mai mult senin. Acoperiri locale vor fi semnalate în Apusul ţării, unde va ploua uşor. Vântul va sufla uşor din sectorul Vestic. Temperatura puţin variabilă , dimineaţa ceaţă. Un nou restaurant de Stat în Capitală Societatea Restaurantelor de Stat a inaugurat azi dimineaţă restaurantul popular „Odobeşti” pe calea Moşilor. Amenajat într’un local spaţios, dotat cu tot utilajul necesar, noul restaurant va fi de un real folos populaţiei muncitoare a cartierului. Informaţii Comitetul Provizoriu al Capitalei. Secţiunea Culturală, face cunoscut, celor care doresc să ia parte la Cenaclul Literar de azi 1 Decembrie a. c., orele 17, că acesta are loc in sala de şedinţe a Secţiunii Culturale, B.dul 6 Martie nr. 9, etajul II. ★ Corpul Contabililor Autorizaţi şi Experţi Contabili ţine şedinţă obişnuită a Cercului de Studii mâine orele 18, la sediul Corpului din Str. Ion Ghica No. 3. In cadrul secţiei de Calculaţie se va face o expunere asupra „Regiilor Constante în Calculaţia Costurilor”. Contabilii ce se interesează de aceste probleme pot participa la şedinţă. ★ Institutul de Studii Româno- Sovietic ,anunţă pentru Joi, 1 Decembrie a. c. ora 19, Conferinţa Acad. Prof. D. Danielopolu, despre „Centenarul naşterii lui I. P. Pavlov şi organizarea cercetării ştiinţifice in . U.R.S.S.“ (relatări din vizita în U.R.S.S.,.. .Conferința va avea loc în amfíteatru man al Institutului Medico Farmaceutic din Bd. Ardealului. Imprimeriile „SCF.ISUU «teritoineo»« Gherea Nr. 5 (fost Potrivita Anastasia) Bucureşti Cum se desfăşoară greva generală de 24 de ore în Italia ROMA, 1 (Agerpres). — FRANCE PRESSE transmite că, în comunicatul prin care proclamă greva generală de 24 ore începând de joi dimineaţa, în semn de protest împotriva atacului sângeros al poliţiei lui Scelba la Torre Maggiore, Comitetul Executiv al Confederaţiei Generale a Muncii din Italia cere suprimarea armelor de război în serviciile de „ordine publică". Comitetul Executiv denunţă în faţa întregului popor folosirea repetată a metodei ilegale şi inumane de agresiune brutală şi ucidere a muncitorilor paşnici şi neînarmaţi care revendică prin acţiuni sindicale dreptul elementar la viaţă şi la muncă. Comitetul Executiv cere deasemenea guvernului să ia măsuri severe pentru a impune forţelor poliţieneşti respectarea legilor şi pentru a garanta libera exercitare a libertăţilor sindicale, democratice şi constituţionale. ABONAMENTE: Ta« poştală plătită în numerar REDACŢIA c . yEEEF°ANE ABONAMENT LUNAR: LEI 100 Nr.5.366/948 cont. aprobării SI ADMINISTRAŢIA AdmAS ^ 4029« Pentru Instituţii anual: LSI 5000 Dir. Gtd. p. T. T, Strada Dobrogeanu Gherea Nr.1 Tipografia 6.35.38 • Comitetul cere deasemenea deschiderea unei anchete parlamentare în vederea stabilirii obiective a răspunderilor şi a pedepsirii tuturor vinovaţilor. ★ MILANO, 1 (Agerpres). — FRANCE PRESSE transmite că imediat după ce s’a aflat de actele sângeroase de represiune săvârşite de poliţia lui Scelba împotriva întrunirii paşnice convocată de Partidul Comunist la Torre Maggiore, toţi muncitorii şi personalul întreprinderilor industriale din Milano, Sesto San Giovanni și celelalte centre industriale din regiunea milaneză au întrerupt lucrul în semn de protest. La Milano a avut loc o mare manifestație de protest a oamenilor muncii.