Steagul Roşu, mai 1959 (Anul 10-11, nr. 3073-3097)

1959-05-03 / nr. 3073

Pag. 2-a SĂRBĂTORIND CU ÎNSUFLEŢIRE ZIUA PE 1 MAI Oamenii muncii din regiunea Bucureşti şi-au exprimat hotărîrea de a obţine noi succese în construirea socialismului Pentru pace, pentru unitatea frăţeasca a ţârilor lagărului socialist (Urmare din pag. 1) etatismului, subliniind că ea se afirmă astăzi pe plan mondial ca o ţară cu industrie în plină dezvoltare, cu o agricultură pe făgaşul socialismului. „Pentru poporul nostru constituie un nesecat izvor de încredere faptul că forţele păcii, în frunte cu U.R.S.S. şi celelalte ţări ale lagărului socialist din care face parte şi ţara noastră, sunt mai puternice decit forţele războiului" , a subliniat vorbitorul în expunerea sa. O coloană de stegari deschide demonstraţia închinată zilei de 1 Mai... Apoi în ritmul marşului partizanilor, trec într-o aliniere perfectă, cu fruntea sus gărzile muncitoreşti. Mulţimea le aclamă frenetic şi strigă cuvinte pornite din suflet: „Trăiască unitatea dintre partid, guvern şi popor ! “ Primăvara se revarsă în piaţa din faţa tribunei. Pionierii din oraşul şi raionul Giurgiu, raportează cu mîndrie că au obţinut rezultate bune la învăţătură şi practică, răspunzînd astfel cu cinstea grijii părinteşti pe care le-o poartă partidul. In fruntea coloanei de demonstranţi păşesc oamenii muncii de la „A.N.G.“. In mîini poartă cu mîndrie portretele muncitorilor fruntaşi din întreprindere şi un mare grafic prin care raportează că au îndeplinit planul pe luna aprilie în proporţie de 103 la sută, că au dat înainte de termen corpul unui remorcher de 150 c.p. şi 2 staţii de malaxat bitum. Lucrătorii din sectorul căi navigabile au îndeplinit planul de producţie în proporţie de 122 la sută, iar cei de la O.C.L. „.Comerţ mixt poartă grafice care vorbesc despre buna aprovizionare şi deservire a celor 120 de magazine existente astăzi în oraş. Manifestanţii trec ca un şuvoi neîntrerupt prin faţa tribunei... Ei poartă portretele conducătorilor partidului şi guvernului nostru, portretele conducătorilor partidelor comuniste şi muncitoreşti frăţeşti. Alături de coloanele colectivelor de muncă ale întreprinderilor şi instituţiilor din oraş, demonstrează colectivişti şi ţărani muncitori întovărăşiţi, ţărani muncitori cu gospodării individuale. Ei îşi manifestă hotărîrea de a traduce în viaţă hotărîrile partidului nostru privind sporirea producţiei agricole la haş dezvoltarea creşterii sectorului zootehnic. Citim placardele care indică numele colectivelor ce defilează: Complexul C.F.R. Giurgiu, G.A.C. „Ştefan Gheorghiu“, N.S. „Popa Şapcă", G.A.C. „7 Noiembrie", şcolile medii şi profesionale, G.A.S. Giurghi, S.M.T. Băneasa, G.A.C. „Drumul belşugului“, etc.... înfrăţiţi muncitorii, ţăranii muncitori şi intelectualii, işi manifestă bucuria că sunt fiii acestei patrii libere în plin progres, hotărîrea lor de a merge neabătut pe drumul indicat de partid. Trec apoi sportivii satelor, ai aceloraşi sate care cu 15 ani în urmă cunoşteau doar mizeria şi ignoranţa. Păşesc într-o aliniere perfectă, cu fruntea sus colectivele şi asociaţiile sportive din oraş. Demonstraţia celor peste 16.000 de oameni ai muncii din oraşul şi raionul Giurgiu a fost încheiată de o coloană de motociclete care a acoperit pentru o clipă lozincile scandate de mulţime. Apoi peste oraş s-a aşternut liniştea. Din mii de piepturi răsună imnul măreţ „Internaţionala". Pe jos, în piaţa în care avusese loc demonstraţia, a rămas un covor gros de flori. Deasupra, peste steagurile în fluturare purpurie zburau porumbei albi care porniseră din braţele copiilor, tinerilor şi vârstnicilor... „Să răsune-n zări albastre Că ogoarele sale noastre“ Brăneşti încă din primele ore ale dimineţii, convoaie întregi de maşini şi căruţe împodobite sărbătoreşte cu steaguri, lozinci şi ghirlande din ramuri de verdeaţă se îndreptau spre sala căminului cultural din Brăneşti unde urmasă aibă loc adunarea festivă în cinstea zilei de 1 Mai. Erau prezenţi colectivişti şi întovărăşiţi din comunele Gălbinaşi, Tămădău, Afumaţi, şi din alte sate învecinate, mecanizatori din S.M.T. şi G.A.S., precum şi numeroşi lucrători din întreprinderile şi instituţiile raionului. In faţa căminului cultural, ne-au întîmpinat cînteceîe şi jocurile.. Frunzuliţă de stejar S-a dus traiul nostru amar Scoate bade fluerul Şi răsune cîntecul. Să răsune-n zări albastre Că ogoarele-s ale noastre. Crîmbiul acesta de cîntec executat de un grup de colectivişti exprimă însăşi bucuria vremurilor noi pe care le trăiesc astăzi ţăranii muncitori din patria noastră, colectiviştii şi întovărăşiţii de pe ogoarele fără haturi ale raionului Brăneşti. Tov. Petre Velea, prim secretar al raionului de partid, a vorbit despre importanţa zilei de 1 Mai scoţînd în evidenţă succesele obţinute de către oamenii muncii în consolidarea şi dezvoltarea sectorului socialist al agriculturii, în industria locală. De asemenea, a arătat realizările culturale şi social sanitare de care se bucură din plin cetăţenii raionului. In continuare şi-au dat concursul în cadrul unui reuşit program artistic corul căminului cultural Brăneşti şi echipa de dansuri a colectiviştilor de la G.A.C. „Nikos Beloiannis“. Pînă seara tîrziu cîntecul şi veselia n-au contenit. Aspect de la demonstraţia oamenilor muncii din oraşul şi raionul Giurgiu . Foto N. SCARLET Domneşti în dimineaţa zilei de 1 Mai priveam grupurile de colectivişti, întovărăşiţi, mecanizatori, muncitori din întreprinderi şi G.A.S., ce soseau necontenit la Mihăileşti, unde urma să aibă loc adunarea festivă închinată acestei zile. Cu panouri şi grafice, care cuprindeau realizările lor, sute de oameni ai muncii din comunele raionului se prezentau la această mare sărbătoare cu un bogat bilanţ. Priveam minunatul colorit al costumelor naţionale şi trăiam împreună cu toţi aceşti harnici gospodari clipe entuziaste, sărbătoreşti. Scandînd lozincile: „Vom munci şi vom lupta, pacea o vom apăra". ..Trăiască Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc", oamenii muncii din comunele raionului îşi exprimau ataşamentul lor faţă de cauza păcii, hotărîrea lor de a lupta pentru întărirea legăturilor frăţeşti cu oamenii muncii din toate ţările. In cadrul adunării festive, a vorbit tov. Ştefan Bondar, prim secretar al comitetului raional de partid Domneşti, despre însemnătatea zilei de 1 Mai. Trecind în revistă realizările obţinute, vorbitorul a arătat că muncitorii gospodăriilor de stat, S.M.T.-urilor, secţiilor întreprinderii de industrie locală, cooperativelor meşteşugăreşti au realizat pînă în ziua de 1 Mai peste 900.000 lei economii. In cinstea zilei de 1 Mai, lucrările pe şantierul muncii voluntare din comuna Mihăileşti au luat sfîrşit, fiind ameliorate 450 de ha Alte 2.000 de ha. vor fi ameliorate în comuna Slobozia, unde lucrările pe şantier se găsesc intr-un stadiu avansat. Referindu-se la creşterea şi dezvoltarea sectorului socialist al agriculturii, tov. Ştefan Bondar, a arătat că tot mai mulţi ţărani muncitori se conving de superioritatea muncii unite şi păşesc cu încredere pe baza liberului consimţământ în gospodării colective şi întovărăşiri agricole. Gospodăriile colective din Grădinari, Bolintin Deal, întovărăşirile din Buturugeni, Floreşti, Slobozia şi din alte comune au fost fruntaşe la însămînţările de primăvară. După adunarea festivă, echipele artistice ale căminelor culturale din Bolintin Vale, Vîrteju şi Bolintin Deal, au prezentat un frumos program artistic închinat sărbătorii internaţionale a oamenilor muncii, întăririi păcii şi prieteniei între popoare. Cîntecele corului din Bolintin Vale,, dansurile sprinţare ale artiştilor din Vîrteju şi melodiile tarafului din Bolintin Deal au exprimat dragostea de viaţă, bucuria de a trăi într-o ţară liberă şi fericită. V. TOIEA V. HUŢUFAŞ Peste 900.000 lei economii Redarea de noi terenuri agriculturii Lehliu Oamenii muncii din raionul Lehliu au sărbătorit ziua de 1 Mai, Ziua internaţională a celor ce muncesc cu noi şi însemnate succese. In cuvîntul său, la mitingul ce a avut loc în pădurea Iehliu-Gară, miting la care au participat peste 1 000 de muncitori, colectivişti şi întovărăşiţi, tov. PavelMarin, prim secretar al comitetului raional de partid Lehliu, a subliniat realizările obţinute în cuprinsul raionului, de oamenii muncii sub conducerea organizaţiilor de partid. Alături de colectiviştii din Crăsani, Nicolae Bălcescu, Pelinu, Lehliu şi Dîlga, comune în întregime colectivizate, la miting se aflau colectiviştii din satul Bărbătescu, comuna Axintele, care au fost în fruitea acţiunilor pornite cu cîtva timp în urmă pentru executarea unor lucrări hidroameliorative. Ei au construit un canal de scurgere a apelor pe o distanţă de circa 7 km, apărînd astfel aproape 2.000 ha. teren inundabil. Pe lingă această acţiune care continuă cu însufleţire, se execută lucrări de hidroamelioraţii în gospodăriile colective pentru crearea de noi bazine piscicole aducătoare de venituri. Colectiviştii din Radu Vodă şi-au amenajat încă un bazin piscicol, iar cei din satul Zimbru sînt pe cale să organizeze o brigadă piscicolă. Bogat este şi bilanţul realizărilor cu care mecanizatorii de la S.M.T. Lehliu au întîmpinat această măreaţă sărbătoare. Alături de tractoriştii fruntaşi Tudor Margu, Stancu Şerban, Dumitru V. Ion şi alţii care şi-au îndeplinit planul pe campanie în proporţie de 150—180 la sută, se aflau brigadierul Gheorghe Cristea şi alţii care printr-o bună organizare a muncii au făcut ca staţiunea să realizeze 538 hantri peste plan şi economii în valoare de peste 10.000 lei. Făcînd bilanţul realizărilor obţinute, cei prezenţi la miting au manifestat pentru pace, pentru prietenie între popoare, pentru întărirea lagărului socialist în frunte cu Uniunea Sovietică bastion al păcii şi libertăţii popoarelor. După miting a avut loc o frumoasă serbare cîmpenească la care şi-au dat concursul colectivul brigăzii artistice din comuna Nicolae Bălcescu, echipa de darisuri din satul Fîntîneie, formaţia corală din satul Săpunari, corul şi orchestra căminului cultural din Lehliu, corul şi taraful de lăutari din L C. Frimu, orchestra din Răzvani, dansatorii din Sighireanu, Arţari şi Dor Mărunt, etc. In acelaşi timp pe stadionul sportiv „Unirea“ din satul Lehliu-Gară a avut loc jocul de fotbal între echipele „Unirea“-Răzvani şi „Avîntul“-Dor Mărunt GH. POPESCU 3TEAGUA ROŞU Constructorii navali în sărbătoare Olteniţa In anii aceştia malul Dunării şi-a ______________ schimbat mereu înfăţişarea în dreptul oraşului Olteniţa. Şantierul Naval Olteniţa a cunoscut o dezvoltare impetuoasă fiind înzestrat cu utilaj de înaltă tehnicitate. In dimineaţa zilei de 1 Mai, se putea vedea aci clădirea destinată proiectărilor de vase, recent amenajată, apoi puternica macara de 12 tone cu uriaşele-i braţe metalice străjuind vecinătatea noii cale betonate de lansare a vaselor, iar mai încolo, lingă ţărm, profilindu-şi în unduirea Dunării silueta, însăşi construcţia masivă a motonavei de 2.000 tone, încinsă cu brîul uriaş al lozincii din care afli că a fost lansată în cinstea zilei de 1 Mai. De undeva, începe să răzbată, pe aripi de zefir, zvonul marii sărbători, făcînd să se reverse pe străzile Olteniţei rubiniul aprins al steagurilor odată cu voioşia coloanelor de manifestanţi. Pe străzile din centrul oraşului pătrund din toate părţile mii de oameni ai muncii din întregul raion care ţin să-şi exprime entuziasmul cu prilejul măreţei sărbători: muncitorii de la Şantierele Navale Olteniţa, G.A.S. Mînăstirea, fabrica de conserve „Valea roşie“, moara şi mizeria „Dunărea“, colectivişti din comunele Valea Roşie, Chiselet, Radovanu, etc. Coloanele se îndreaptă demonstrînd pe strada principală a oraşului, către locul u unde urmează să se ţină mitingul închinat zilei de 1 Mai. Pe parcurs ele îşi manifestă în nenumărate rinduri ataşamentul puternic faţă de partid şi guvern. întregul oraş a îmbrăcat strae sărbătoreşti. In tălăzuirea neîncetată a masei, îţi atrage în mod deosebit atenţia carul alegoric care poartă machetele cu navele a căror construcţie se realizează astăzi la S.N.D. Sunt noile vase de pasageri destinate să servească litoralul Mării Negre, remorchere de 1000 C.P. şi motonave cu o deplasare de 2.000 tone, necesare transporturilor de mărfuri. Despre toate acestea ne aminteşte entuziasmul celor care au venit să raporteze la marea sărbătoare, victoriile obţinute. Recunoşti printre ei fruntaşi în îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea lui 1 Mai : sudorul Leonard Poşa, Gheorghe Enache, Ion Brezoaie, Gheorghe Dumitru, Menelaus Măcău. Intilneşti aci şi echipa fruntaşă de montatori condusă de Nicolae Radu, evidenţiată in construcţia noilor nave. La ora 10, mitingul este deschis. La tribună iau loc tovarăşii: Vasile Chivu, membru supleant al Biroului Comitetului regional Bucureşti al P.M.R., Gheorghe Iamandi, prim secretar al Comitetului raional de partid, Petre Nuţu, Pîrvu Dobrin, Ilie Mirescu, secretari ai comitetului raional de partid, Ioan Cristea, directorul Şantierelor Navale Olteniţa, Marin Topală, preşedintele gospodăriei agricole colective din comuna Radovanu, precum şi alţi conducători ai organelor de partid şi de stat, fruntaşi in producţie, colectivişti, etc. După ce tovarăşul Gheorghe Iamandi deschide mitingul, dă cuvîntul tovarăşului Vasile Chivu care a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai. In cuvîntul său, vorbitorul s-a oprit asupra succeselor repurtate în ultima vreme pe plan raional, arătînd dezvoltarea industrială a Olteniţei, oprindu-se în continuare asupra realizărilor obţinute în agricultura raionului, arătînd că de la începutul anului în gospodăriile colective de aci au mai intrat pe baza liberului consimţămînt încă 2298 familii cu o suprafaţă de 3.859 ha. După terminarea mitingului, festivitatea a continuat cu reprezentaţiile date de artiştii amatori. Prin cîntec şi dans, prin spectacole susţinute de brigăzile artistice de agitaţie, mii şi mii de cetăţeni ai oraşului Olteniţa au sărbătorit ziua de 1 Mai, revărsînifu-şi bucuria, aci pe malurile bătrînului fluviu dunărean. MIHAIL GOSPODIN Cetăţenii oraşului Olteniţa se îndreaptă spre locul unde are loc mitingul După demonstraţie, pe scenă au apărut artiştii amatori Lunca Teleormanului a răsunat de cîntec, joc şi voie bună Olteni In lunca Teleormanului în apropiere de Olteni şi-au dat întîlnire în ziua de 1 Mai peste 1.500 de oameni ai muncii din cuprinsul raionului. Ei au participat într-o atmosferă de mare entuziasm la mitingul ţinut cu ocazia sărbătoririi zilei internaţionale a oamenilor muncii. Erau prezenţi la această mare sărbătoare, mecanizatorii de la S.M.T.-urile Tătărăştii de Jos şi Frăsinet, muncitori, tehnicieni, şi ingineri de la G.A.S. Depăraţi şi Orbească de Jos, colectivişti din cele 15 G.A.C., ţărani întovărăşiţi şi ţărani muncitori cu gospodării individuale, funcţionari din întreprinderile şi instituţiile raionului, sute de pionieri şi şcolari. Din panourile şi graficele purtate de manifestanţi am notat cîteva cifre: 13.395 familii muncesc pe o suprafaţă de 27.008 ha. în G.A.C. şi întovărăşiri agricole. S.M.T. Tătărăştii de Jos, a îndeplinit în proporţie de 120 la sută planul în actuala campanie, în frunte situîndu-se brigada condusă de Moise Ion care a însămînţat în plus 65 ha. cu porumb, realizînd economii în sumă de 6.350 lei, la carburanţi şi piese de schimb. In întîmpinarea lui 1 Mai, utemiştii din comuna Orbească de Jos şi cei din Gălăţeni au efectuat 7.000 de ore muncă pentru repararea drumurilor. 212.000 lei economii peste plan au fost obţinute de colectivele de muncă din întreprinderile industriale şi instituţiile economice din raion. Şi şirul succeselor obţinute în cinstea acestei sărbători continua. Despre însemnătatea zilei de 1 Mai a vorbit tov. Dumitru Popa, prim secretar al comitetului raional de partid. Pe estrada special amenajată spre marginea pădurii de pe malul rîului Teleorman şi-au dat concursul corul din comuna Olteni, echipa de dansuri din Orbească de Jos, brigada de agitaţie din comuna Vîrtoape. Cu aplauze furtunoase a fost răsplătită deseori brigada de agitaţie din comuna Talpa, formată din ţărani muncitori şi învăţători. Pe terenurile de sport au avut loc întreceri sportive între echipele locale de fotbal, volei, handbal, oină, pentru cucerirea Cupei „1 Mai“, instituită de U.C.F.S. raional. Pînă seara tîrziu, întreaga luncă a Teleormanului a fost cuprinsă de cîntec, joc și voie bună. M. LEOVEANU Realizări în cinstea marii sărbători Snagov Pe întinsul platou din faţa ____________ sfatului popular al raionului Snagov, sute şi sute de muncitori din întreprinderi şi G.A.S.-uri, colectivişti, ţărani întovărăşiţi, ţărani individuali, cadre didactice, şi-au dat întîlnire la mitingul închinat sărbătorii zilei de 1 Mai. Ei purtau drapele roşii şi pancarte pe care stăteau înscrise succesele obţinute în întîmpinarea acestei măreţe sărbători. Citesc pe una din pancarte: „întreprinderea „Producţia” — Balojesh a realizat economii in valoare de 415.000 lei, iar planul de producţie pe luna aprilie a fost îndeplinit cu 7 zile înainte de termen", iar pe altul: „S.M.T. Grădiştea este fruntaşă pe regiune". La tribună, tovarăşul Gheorghe Ştefănescu, prim secretar al comitetului raional de partid Snagov vorbeşte despre însemnătatea zilei de 1 Mai, despre succesele obţinute in cuprinsul raionului Peste puţină vreme încep să se perinde pe estradă formaţii artistice de amatori frumos investintale. Participă căminele culturale din Ciolpani, Moara Săracă, Brătuleşti, Tîncăbeşti, L. FRIMU Prietenia frăţească cu poporul sovietic Turnu Măgurele In dimineaţa de Armindeni, locuitorii urbei de la înttilnirea Oltului cu Dunărea erau puşi în încurcătură: cerul tulbure va împiedeca oare sărbătorirea zilei de 1 Mai, sau, în pofida vremii incerte, demonstraţia oamenilor muncii de pe aceste meleaguri va avea totuşi loc ? Oraşul îşi pusese strae noi, proaspete. Pe strada Independenţei, în parcul „11 Februarie“, pe stadionul „Oltul“, drapelele roşii şi tricolore, precum şi ghirlande de flori de liliac, făceau casă bună cu voioşia manifestanţilor. De dimineaţă oamenii muncii din întreprinderile industriei locale, ţărani muncitori, elevi ai şcolilor medii, pionieri şi copii, se îndreptau spre parcul „11 Februarie“ de unde încolonaţi, intonînd cîntece muncitoreşti, au pornit spre stadion. Demonstranţii au manifestat pentru prietenia frăţească dintre poporul român şi sovietic, pentru pace în întreaga lume. Colectiviştii din Slobozia-Mîndra au sosit in reşedinţa raionului cu fanfară. Gospodăria lor e milionară. Cei de la Segarcea-Vale îmi spun că anul acesta vor intra şi ei în rîndurile... milionarilor. Colectiviştii de la Uda- Ciocociov au trimis de 1 Mai la Turnu- Măgurele — mindria lor — echipa de fluieraşi din tineri amatori. Pe stadionul „Oltul“ la orele 10, in prezenţa a 6000 de cetăţeni a început mitingul închinat zilei de 1 Mai. Tovarăşul Radu Grigore, prim secretar al comitetului raional de partid Turnu-Măgurete, după ce a felicitat pe oamenii muncii din raion cu prilejul zilei de 1 Mai, a dat cuvîntul tovarăşului Tudor Jan, membru în Biroul Comitetului regional de partid Bucureşti al P.M.R. Vorbitorul a subliniat însemnătatea măreţei sărbători a oamenilor muncii de pretutindeni şi a relevat o serie de succese obţinute in raionul Turnu-Măgurele. Apoi, pe stadion, cele 17 brigăzi şi echipe artistice au prezentat un bogat program reuşit. V.URUM înfăptuind cu succes politica partidului Răcari Anul acesta numărul participanţilor la mitingul organizat cu prilejul Zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc a fost mult mai mare decât anul trecut, încă de dimineaţă coloane de manifestanţi se îndreptau spre parcul din comuna Răcari. Rind pe rînd îşi făceau apariţia colectivele întreprinderilor industriale, oamenii muncii din G.A.S., colectivişti şi întovărăşiţi, ţărani muncitori cu gospodării individuale, lucrători ai sfaturilor populare, medici, jurişti, etc. Cu toţii veneau să raporteze partidului drag realizările dobîndite în producţie în cinstea măreţei sărbători, să-şi manifeste hotărîrea fermă de a hlpta neobosiţi sub conducerea comuniştilor pentru construirea cu succes a socialismului. Despre însemnătatea zilei de 1 Alai a vorbit tov. Burdenca Constantin, prim secretar al comitetului raional P.M.R. Răcari. Referindu-se la succesele cu care oamenii muncii din raionul Răcari au întîmpinat 1 Mai, vorbitorul a arătat că totalul economiilor realizate de fabrica de vară Buftea, întreprinderea economică raională de industrie locală şi de cele 4 gospodării agricole de stat, se cifrează la 529.752 lei. Muncind cu entuziasm în cadrul „Săptămînii record“, cei ce muncesc pe ogoarele raionului Răcari au terminat campania însămînţărilor de primăvară încă de la 20 aprilie. Satele Lucianca, Terianu, Bărbuceanu şi Bîcu sînt complet cooperativizate iar în comunele Butimanu, Sătpăreni, Buftea, Joiţa, Crevedia şi Băiteni un mare număr de familii de ţărani.muncitori au intrat în unităţile agricole socialiste existente pe baza liberului consimţămînt. Cu succese deosebite în producţie şi în activitatea obştească au întîmpinat 1 A mai mulţi oameni ai mmii” din raionul Răcari. Dintre ei am reţinut citeva nume ale căror portrete sunt afişate la panoul de onoare al raionului : Alarin D. Ilie preşedintele G.A.C. Colacu, Alan,dea St. Dinu colectivist G.A.C. Sabăreni, Manolache Gheorghiţa, întovărăşită din satul Flămînzeni, comuna Buftea, Popovici Mihai mecanizator la G.A.S. Buftea, Nistor Maria, ţesătoare la fabrica de vară Buftea şi alţii. La manifestările cultural-sportive organizate cu acest prilej şi-au dat concursul peste 300 de tineri. Cîntecele, jocurile şi voia bună s-au făcut simţite pînă seara tîrziu. Al. TICHIE Cu sarcinile de plan îndeplinite înainte de termen Alexandria In întîmpinarea zilei de 1 Mai, în oraşul Alexandria şi în comunele din raion au avut loc numeroase adunări festive consacrate zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Joi, 30 aprilie, în faţa a peste 800 de oameni ai muncii, la cinematograful „Vasile Roaită“ din Alexandria, a luat cuvîntul tov. Gheorghe Necula, membru supleant al C.C. al P.M.R., prim secretar al comitetului regional de partid București. Vorbind despre însemnătatea zilei de 1 Mai, despre izbînzile dobîndite de clasa muncitoare, de oamenii muncii din ţările socialiste, tov. Gheorghe Necula a subliniat că marea familie a ţărilor socialismului în frunte cu puternica Uniune Sovietică, obţine realizări grandioase în construcţia economică, în cultură şi ştiinţă, în creşterea continuă a nivelului de trai al oamenilor muncii. Adunarea festivă s-a încheiat cu un frumos program artistic. ★ Un glas cald,hotărît a scandat: „Trăiască 1 Mai" .„Trăiască Partidul Muncitoresc Român". Era glasul izvorît din piepturile celor aproape 6.000 de manifestanţi veniţi la mitingul consacrat Zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, zilei de sărbătoare a frăţiei muncitorilor din toate ţările, zilei de 1 Mai. După ce tov. Gheorghe Radu, preşedintele comitetului executiv al sfatului popular raional deschide mitingul, a luat cuvîntul tov. Iiie Duţă, prim secretar al comitetului raional de partid Alexandria, care a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai, scoţînd în evidenţă realizările cu care oamenii muncii din cuprinsul raionului au întîmpinat această măreaţă sărbătoare. Muncitorii întreprinderilor şi instituţiilor din oraş — a arătat vorbitorul — şi-au îndeplinit angajamentele luate in cinstea zilei de 1 Mai, depăşind sarcinile de plan. Lucrătorii de la fabrica „Islaz" şi moara „Descătuşarea", au realizat , înainte de termen sarcinile de plan pe luna aprilie, secţiile mecanică şi panificaţie ale industriei locale realizîndu-şi sarcinile de producţie au obţinut economii în valoare de 12.000 lei; lucrătorii cooperativei „Răsăritul", au depăşit cu 25.000 lei, valoarea producţiei-marfă planificată. Urmînd exemplul acestora cei de pe ogoare au dobîndit şi ei rezultate vrednice în întrecerea socialistă. Brigada de mecanizare completă, de la G.A.S. Alexandria, in frunte cu tractoriştii Cornel Chiar, Ştefan Nicolae, au realizat economii de 8.000 lei , muncitorii, tehnicienii şi inginerii de la GM.S. Storobăneasa, de asemenea, şi-au depăşit sarcinile de plan obţinînd economii de aproape 20.000 lei. Colectiviştii din comunele: Plosca, Ulmeni, Lăceni, Furculeşti, Bulzescu, întovărăşiţii din comunele Vităneşti, Pirliţa, Alexandria, Pielea, Furculeşti, folosind întreaga capacitate de lucru a maşinilor puse la dispoziţie de către stat, şi a atelajelor de care dispun, au executat la timp lucrările agricole din această campanie. Minări de realizările lor, cei aproape 6.000 de participanţi veniţi la miting din toate colţurile raionului, de la gospodăriile de stat Mavrodin, Alexandria, Storobăneasa, Vităneşti, de la S.M.T.-urile Brinceni şi Nanov, din comuna Poroschia, Ţigăneşti, Nanov, Vităneşti, Brinceni au mannifestat pentru pace, pentru întărirea unităţii lagărului socialist în frunte cu U.R.S.S. Participanţii au ovaţionat îndelung pentru continua întărire a alianţei dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, sub conducerea Partidului Muncitoresc Român. TR. POPESCU Aspect de la mitingul oamenilor muncii din Alexandria