Steaua Roşie, aprilie 1967 (Anul 18, nr. 77-102)

1967-04-01 / nr. 77

V Vfegule,şi cu cicet, ...de 1 aprilie Alo, 03! Informăm informaţia că azi, 1 aprilie 1967, abonaţii telefonici din oraşul Tg.-Mureş au avut o surpriză plăcută. Li s-a pus la dispoziţie noua carte de telefoane aşteptată de . . . doi ani. De azi înainte telefonistele de la 03... nu mai sunt solicitate. împotriva vîntului In sfîrşit, nemaiputînd suporta tăria vîntului, locatarii loan Vlad şi Vasile Văcăraşu din blocul nr. 2 din Păltiniş, raionul Ciuc, s-au hotărît să pună sticle, în locul celor pe care le-au spart, la ferestrele blocului în care locuiesc. E o măsură împotriva vîntului în locul celei care pînă în prezent nu s-a luat împotriva lor. Autocare tară adăpost La gospodăria agricolă de stat din Gorneşti, azi s-a dat în folosinţă o sală de spectacole. O dată cu aceasta, cele 4 miblicare adăpostite aici, venite pentru ferma de selecţie care ofuteaza să se înfiinţeze peste cîteva luni şi care au împiedicat darea la timp în folosinţă a acestei săli, au rămas fără adăpost. Halate noi Incepînd de azi, frizerii şi coafezele de la cooperativa Itiena, precum şi ospătarii din restaurante, braserii şi cofetării au primit uniforme noi. Este vorba de halate fără buzunare, pentru a nu mai putea primi ... bacşiş. Apă la discreţie ! Cetăţenii din strada Dezrobirii din Tîrnăveni au fost anunţaţi de către conducerea I.G.R. că de azi înainte în fiecare zi, , în oricare anotimp din an vor avea apă potabilă la discreţie. Toţi la datorie Astăzi înainte de amiază cofetăriile din Tg.-Mureş, Reghin, Tîrnăveni, Odorhei, Gheorghieni şi Topliţa au fost goale. Nici Un salariat nu a vizitat cofetăriile în timpul serviciului. Bine ar fi ca întotdeauna să se întimple tot aşa. „Fotbal" şi „Sportul popular" - Maria Ţifrea, gestionară la o tutungerie din Topliţa şi-a dat guvăeluna că de azi înainte va vinde ziarul „Sportul popular“ şi reviste „Fotbal“ la cine solicită. Nu de alta, dar să nu fie prinşi. I n.g. ofsaid. Casierie centrală Azi, Comitetul executiv al Sfatului popular al oraşului Tg.Mureş a emis o decizie privind înfiinţarea unei casierii centrale, unde cetăţenii din oraş să achite taxele de iluminat, încălzit etc. S-a pus la dispoziţie şi localul corespunzător. .. „Operativitate" Aşteptăm ca azi să sosească la redacţie răspunsurile la aerisirile care au fost înaintate în lunile noiembrie şi decembrie 1966, Direcţiei regionale P.T.T.R., Sfatului popular raional Topliţa, U.R.C.A.P. Topliţa, Fabricii de piine din Topliţa, I.G.L. Tg.-Mureş etc. P. POPSOR spatjiA 2 STEAUA ROȘIE Autocamioane noi In primul trimestru din acest tractoare de 8 tone. Cu acestea, an autobaza marfă din Tg.-Mu- numărul autocamioanelor din dores a primit 30 de autocamioane, tarea autobazei marfă a ajuns la Bucegi de 5 tone, 6 autobascu- 220, al autobasculantelor la 87, lante Bucegi de 5 tone și 3 auto- iar al remorcilor la 45. In vederea executării unor reparaţii operative şi de bună calitate, la I.M.T.F. Miercurea Ciuc a fost dată în folosinţă o nouă hală de montaj. Această hală (vezi fotografia) are o suprafaţă de 700 mp şi este înzestrată cu utilaj modern. FOTBAL. Duminică de la ora 11, pe stadionul „23 August" din Tg.-Mureş, în cadrul etapei a II-a a returului campionatului categoriei B, seria a II-a, publicul spectator tîrgumureşean va putea urmări evoluţia pe teren propriu a fruntaşei clasamentului A.S.A. Mureşul care va primi replica echipei A.S. Cugir. In deschidere, de la ora 9, în cadrul campionatului republican al juniorilor, seria a IX-a, se vor întîlni echipele A.S.A. Mureșul — Industria Sîrmei Cîmpia Turzii. In cadrul etapei a 111-a a campionatului regional de fotbal sînt programate următoarele întîlniri: Seria I: Duminică la Tg.-Mureş pe terenul Fabricii de zahăr, ora 9: Lemnarul Tg.Mureş — Tractorul Sărmaş. In regiune: Energia Fîntînele — Avîntul Reghin; Unirea Tîrnăveni — Nirajul Miercurea Niraj; Voinţa Tîrnăveni — Viitorul Tg.-Mureş; Străduinţa Cristur — Gloria Tg.-Mureş; Mureşul Luduş — Voinţa Tg.-Mureş. Seria a II-a: Azi la Tg.-Mureş, pe terenul mic din parcul sportiv „23 August", ora 16: Oţelul Tg.-Mureş — Viitorul Gheorghieni; duminică pe acelaşi teren, de la ora 14:30. PROGRAMUL MANIFESTĂRILOR SPORTIVE Stăruinţa Tg.-Mureş — Minerul Bălan; de la ora 16:15: Ciocanul Tg.-Mureş — Minerul Miercurea Ciuc. In regiune: Apemin Borsec — Ştiinţa Tg.-Mureş; Lemnarul Odorhei — Mureşul Topliţa; Metalul Vlăhiţa — Complexul Gălăuţaş. HANDBAL. — In cadrul primei etape a returului campionatului categoriei A la handbal, duminică pe terenul din parcul sportiv „23 August" din Tg.-Mureş, de la ora 10, se vor întîlni echipele feminine Mureşul Tg.-Mureş — Voinţa Sighişoara. BASCHET. — Duminică sala de sport a I.M.F. din Tg.-Mureş va găzdui trei întîlniri oficiale de baschet după următorul program: ora 8,30 — Voinţa Tg.-Mureş — Voinţa Oradea (feminin, categoria B, seria I); ora 9,45: Comerţul Tg.-Mureş — Progresul Bucureşti (masculin, categoria B, seria I); ora 11: Medicina Tg.-Mureş — Dinamo Oradea (masculin, categoria A). BOX. — Azi şi mîine, cu începere de la ora 17, în sala de sport a I.M.F. din Tg.Mureş va avea loc faza regională a concursului republican individual de calificare (seniori) la care vor participa sportivi de la asociaţiile şi cluburile sportive Mureşul, A.S.A., Lemnarul din Tg.-Mureş, Voinţa Reghin şi Unirea Odorhei. Cheltuielile neeconomicoase — un balast în activitatea întreprinderilor (Urmare din pag. 7) înregistrat la Uzinele de fier Vlăhiţa (4.471 mii lei), I. R. „Republica“ Reghin (3.475 mii lei), şi I.I.S. Metalotehnica din Tîrgu-Mureş (1.088 mii lei). Acestea deţin 63,5 la sută din valoarea totală a pierderilor înregistrate la rebuturi pe regiune. Pe baza indicaţiilor Plenarei C.C. al P.C.R. din decembrie 1966, întreprinderile vizate au luat o serie de măsuri pentru perfecţionarea procesului de producţie şi a tehnologiei, pentru întărirea controlului tehnic de calitate etc. Ca urmare au scăzut în ultimul timp pierderile înregistrate din rebuturi. Astfel, la Combinatul de îngrăşăminte azotoase din Tîrgu-Mureş, Fabrica de conductoare, Fabrica de geamuri, Fabrica de confecţii „Mureşul” Tîrgu-Mureş şi altele, nu s-a mai înregistrat în ultimul timp nici un fel de pierdere provenită din rebuturi. Nivelul pierderilor din rebuturi se menţine încă ridicat în primele două luni ale anului. Astfel, la Uzinele de fier Vlăhiţa şi I. R. „Republica“ Reghin, se înregistrează pe această cale o pierdere de 812.000 lei, şi respectiv peste 600.000 lei. Cu toate că pierderile sunt în scădere şi la aceste două unităţi (valoarea pierderilor în luna februarie a fost mai mică decât în luna precedentă), rezultatele obţinute nu pot să mulţumească conducerile acestor unităţi. Este necesar să se intensifice eforturile pentru reducerea substanţială a pierderilor din rebuturi şi eliminarea treptată a acestora din activitatea întreprinderilor. O altă categorie de cheltuieli care influenţează negativ nivelul preţului de cost al producţiei industriale o constituie cheltuielile neproductive. In acestea se cuprind: locaţiile, amenzile, penalizările, lipsurile de materii prime şi materiale, produse finite, semifabricate etc. care nu se impută persoanelor vinovate. In măsurile preconizate pentru reducerea cheltuielilor de producţie şi rentabilizarea producţiei, aceste cheltuieli nu se pot ignora. In anul 1966 pe regiune ele s-au ridicat la 16.500.000 de lei. In cele două luni expirate din acest an cheltuielile neproductive efective sunt în scădere faţă de perioada corespunzătoare a anului precedent, valoarea lor ridicîndu-se pe regiune la 749.000 lei. Cheltuieli neproductive mai ridicate s-au înregistrat la I.I.S. Electro-Mureş, Combinatul chimic Tîrnăveni, I.I.S. Vinalcool, I.R.E.M.C. Miercurea- Ciuc, I.O.I.L. Tîrgu-Mureş şi altele. Provenienţa acestei situaţii se rezumă în primul rînd la plata unor locaţii, amenzi şi penalizări care apar la întreprinderi, din cauza unor lipsuri în organizarea producţiei şi a muncii, precum şi din cauza defecţiunilor în folosirea mijloacelor materiale şi băneşti care le stau la dispoziţie. Faptul că la unele întreprinderi nu există deloc asemenea cheltuieli (de exemplu la I.U.I.U., Fabrica de cărămizi Tîrnăveni, I.P.J. Tg.-Mureş) denotă că sunt posibilităţi practice pentru eliminarea completă a lor. Măsurile ce se iau pentru îmbunătăţirea organizării producţiei şi muncii, trebuie să vizeze şi înlăturarea tuturor cheltuielilor neproductive şi a oricărei risipe în ce priveşte gospodărirea mijloacelor materiale şi băneşti. Artişti amatori pe scena căminului cultural De curînd, artiştii amatori din Zau de Cîmpie, raionul Luduş, au prezentat pe scena căminului cultural piesa „Deşteptarea“ de Tudor Muşatescu. In prezenţa a peste 400 de spectatori, tinerii Ioan Moldovan, Eleonora Boitoş, Ana Mesaroş, Augustin Stupariu şi alţii, au redat deosebirile esenţiale între zgîrcenie şi chibzuinţă, urmate de demonstrarea convingătoare a avandetajelor economisirii la Casa Economii şi Consemnaţiuni. Ca urmare a succesului repurtat, colectivul de artişti amatori, sprijinit de învăţătoarele Lucreţia Grama şi Maria Mureşanu şi-au propus să prezinte această piesă şi în faţa populaţiei din comunele şi satele învecinate. I. OROSAN corespondent voluntar La „Tehnoutilaj" din Odorhei se produc maşini pentru alte întreprinderi. Maşina din fotografie se execută la comanda I.R.I.C. Tg.-Mureş. Ea a fost proiectată de tehnicianul Üveges Zoltán. La montaj lucrează lăcătuşii Kiss Csaba şi Sepsi Arcadie. SIMBRTA, 1 APRILIE TG.-MUREŞ — Arta: filmul Nu sunt demn de tine (la orele 9, 11, 14,15, 16,30, 18,45 şi 21). Progresul: filmul Fantoma din Morrisville. Steagul roşu: filmul Un martor în oraş. Tineretului: filmul Rîdem cu Stan şi Bran. Muncitoresc: filmul Verificat, nu există mine! Flacăra: filmul Banda. Gheorghieni — Mioriţa: filmul Suzana şi băieţii. Luduş — Flacăra: filmul Dragostea învinge. Miercurea Ciuc — Harghita: filmul Criminalul in vacanţă. Odorhei — Muncitoresc: filmul Golgota. Reghin — Patria: filmul Fidelitate. Victoria: filmul Fantomas. Tîrnăveni — Melodia: filmul Dacii. Topliţa — Muncitoresc: filmul Făclii. Teatrul de stat din Tg.-Mureş, secţia română, prezintă azi, la ora 20, „Scaunul fără picioare“ de Simion Macovei. Studenţii Institutului de teatru din Tg.-Mureş prezintă în sala Studio, azi, la ora 20, ,,Casa de dărimat“ de Tennessee Williams şi „Cintăreaţa cheală“ de Eugen Ionescu. Teatrul de stat de păpuşi din Tg.-Mureş, secţia maghiară, prezintă azi, la orele 11 şi 16, „Toldi“. Alte manifestări In sala de dans a Casei de cultură a sindicatelor, azi, la ora 20, va avea loc o seară distractivă pentru tineret. Casa de educaţie sanitară Serviciul de educaţie sanitară regional şi Clinica de obstetricăginecologie din Tg.-Mureş organizează între 4 şi 25 aprilie 1967 un ciclu de conferinţe „Şcoala mamei“, cu concursul tov. conf. dr. Octav Rusu. Invităm să participe femeile gravide, mamele cu copii mici şi tinerele căsătorite. Expunerile vor fi urmate de filme. Intrarea liberă. SIMBATA, 1 APRILIE 18,00 — Pentru cei mici; 18,25 — Pentru tineretul şcolar; 19,00 — Telejurnalul de seară; 19,23 — Faţă-n faţă: Cetăţeni şi edili; 20,00 — Tele-enciclopedia; 21,00 — Să rîdem cu Stan şi Bran; 21,20 — Film serial: „Sfîntul“; 22,10 — „Invitaţie la bal“; 23,00 — Telesport, telejurnalul de noapte. DUMINICA, 2 APRILIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 8,45 — E primăvară (muzică uşoară); 9,30 — Transmitem pentru sate; 11,15 — Concert folcloric; 12,00 — De toate pentru toţi; 13,13 — Estrada duminicală; 14,15 — Programul orchestrei de muzică populară a Radioteleviziunii; 15,30 — Sport şi muzică; 18,30 — Teatru scurt. Premiera „Şi dacă-i o minciună?“ de Ionel Hristea; 18,58 — Varietăţi muzicale; 19,30 — Programul orchestrei de estradă a Radioteleviziunii; 20,15 — Melodii populare; 21,00 — Muzică de dans. Programul II: 8,00 — Valsuri; 8,30 — Teatru radiofonic pentru copii; 10,45 — Noutăţi pentru iubitorii de folclor; 11,00 — Concertul orchestrei simfonice a Filarmonicii de stat din Tg.-Mureş. Dirijor: Remus Georgescu. Solist: violonistul Semion Snitkovski (U.R.S.S.); 13,18 — Concert de prînz; 14,30 — Concurs distractiv cu public; 15,00 — Muzică populară; 15,30 — Muzică uşoară; 16,05 — Cîntece şi jocuri populare; 16,30— Muzică uşoară de Nicolae Kirculescu şi Viorel Doboş; 17,40 — Vitrină folclorică; 18,05 — Melodii-magazin; 19,05 — Opereta „Farmecul unui vals“ de Oscar Strauss; 20,15 — Muzică de dans: 21,15 — Romanţe; 21,35 — Muzică uşoară. TG.-MUREŞ (in limba maghiară): 8,30—9,00 — Emisiune pentru copii. 9,00—9,30 — Emisiune pentru pionieri şi şcolari. LOTO La tragerea Loto din seara zilei de 31 martie a. c. au fost extrase numerele: 13, 87, 37, 33, 66, 68, 64, 51, 26 10, 6, 85. Fond de premii: 1.147.880 lei. din Mediaş, ŞOSEAUA SIBIULUI NR. 38, TELEFON 26-27 PRODUCE ŞI LIVREAZĂ, fără repartiţie, pe bază de comandă fermă autobuzelor şi unităţilor de transporturi în comun, geamuri securizate pentru autocamioane şi autobuze. De asemenea, livrăm unităţilor socialiste pe bază de comandă: — geamuri mate — geamuri muslin și givrate — oglinzi asferice pentru cinematografie. ÎNTREPRINDEREA MINIERA HARGHITA MIERCUREA-CîliC produce , și l/vrepios pe baza de Comendo pentru industrile de ceramică fină, cauciuc, hirtie, metalurgică etc. Trustul regional de construcţii Banat, Grupul de şantiere la construcţii Timişoara, STR. BAADER NR. 11 ANGAJEAZĂ: - ZIDARI - DULGHERI Pentru muncitori de categoriile a V-a şi cea superioară se asigură locuinţă familială. Informaţii la sediul Grupului: /» Cooperativa „Unitatea" din Tg.-Mures, str. Tîrgului ANGAJEAZA: nr. 1 PANTOFARI (ȘI PENSIONARI) Informații suplimentare la adresa de mai sus, între orele 7— 15. Telefon: 2077, 3607. I ŞCOLARIZEAZĂ PENTRU MESERIA DE OPERATORI CHIMIŞTI, ABSOLVENŢI A VII CLASE ELEMENTARE, SAU AI LICEULUI. Candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: __ să aibă stagiul militar satisfăcut; — să aibă domiciliul stabil în oraşul Tg.-Mureş sau în comunele apropiate. Durata cursului: 3 luni pregătire teoretică şi practică. In timpul şcolarizării elevii vor fi salarizaţi. înscrierile se fac pînă la data de 10 aprilie 1967 la serviciul personal al combinatului, unde se pot obţine relaţii suplimentare, zilnic între orele 7 şi 15. Telefon: 41-41, 41-42, 56-14, 56-15, 56-17, 56-18, 56-19 și 56-20 (interior 131).