Steaua Roşie, martie 1970 (Anul 21, nr. 49-74)

1970-03-31 / nr. 74

.1 PAGINA 2 STEAUA ROȘIE In activitatea multilaterală de educare şi mobilizare a maselor de femei de la oraşe şi sate la înfăptuirea cu succes a politicii partidului, un rol deosebit revine mişcării de femei, comitetelor şi comisiilor de femei. Acestea sunt chemate să desfăşoare o muncă susţinută în rindul femeilor, în scopul dezvoltării continue a conştiinţei lor socialiste, îmbogăţirii nivelului de cultură, creşterii responsabilităţii faţă de îndatoririle ce le revin. Pentru a cunoaşte preocupările Comitetului judeţean al femeilor in lumina sarcinilor care stau în faţa mişcării de femei in etapa actuala, ne-am adresat tovarăşelor Rozalia Borş şi Cornelia Mogoşiu — vicepreşedinte ale Comitetului judeţean Mureş al femeilor. — Vă rugăm să ne vorbiţi despre felul cum aţi conceput şi organizat munca educativă în rindul femeilor, avind in vedere sporirea rolului femeii în societatea noastră. — In activitatea educativă pe care o desfăşurăm în rindul femeilor — ne-a spus tovarăşa Rozalia Borş — a intervenit un element nou. Faţă de anii trecuţi, cînd cuprindeam toate laturile problemei, acum preocupările noastre sunt îndreptate înspre aspectele generale, specifice femeilor, indiferent dacă ele sunt salariate, cooperatoare sau casnice. In primul rînd avem sarcina de a ajuta femeile pentru a putea face faţă cerinţelor actuale, în orice domeniu şi-ar desfăşura activitatea. Mă refer aici la calificarea şi, mai ales, la perfecţionarea calificării, astfel încît femeile să fie la curent cu tot ce este nou în meseria lor şi să poată răspunde cu competenţă sarcinilor la locul de muncă. In acest sens, comitetele de femei colaborează intens cu sindicatele, organizaţiile U.T.C., cărora le sugerează organizarea unor acţiuni corespunzătoare. Interesul comun este să sprijinim femeile în coordonarea sarcinilor de la locul de muncă cu cele de acasă. Acestui scop i-au servit şi simpozioanele organizate de comitetele de femei din municipiul Sighişoara şi oraşul Reghin, cu sprijinul caselor de cultură din localităţile respective, pe temele: ,,Femeia la locul de muncă", „Femeia în rezolvarea treburilor obşteşti", „Femeia în familie". Asemenea simpozioane se bucură de interes şi urmează să fie organizate şi în alte localităţi. In general toate manifestările pe care le organizăm cu femeile — conferinţe, şezători, activitatea de înfrumuseţare a oraşelor şi satelor, ajutorarea instituţiilor de ocrotire a copilului, vizite în întreprinderi, excursii pentru cunoaşterea frumuseţilor patriei — au un caracter educativ. — Pe lîngă faptul că este om al muncii — subliniază tovarăşa Cornelia Mogoşiu — femeia poartă pe umeri o responsabilitate uriaşă şi prin rolul pe care-l îndeplineşte în cadrul celulei de bază a societăţii, care este familia. De aceea educarea femeii ca mamă şi soţie se află în centrul atenţiei noastre. M-aş referi la două aspecte importante şi anume: educaţia morală a femeii, care trebuie să fie un exemplu de comportament în faţa copiilor, asigurînd totodată acel echilibru necesar desfăşurării unei vieţi familiale normale pe de o parte, iar pe de altă parte la educarea tinerelor fete, care la rindul lor vor deveni mame şi soţii. Cu sprijinul sindicatelor, al organizaţiilor U.T.C., comitetelor de cultură şi artă, Asociaţiei juriştilor şi organelor de miliţie au avut loc şi preconizăm şi pentru viitor simpozioane, întîlniri cu pedagogi, dezbateri consacrate întăririi familiei, educării tinerelor fete (îndeosebi în cadrul unor mari colectivităţi de fete: şcoli, cămine, internate). Al doilea aspect este educaţia sanitară. Se ştie că în urma creşterii natalităţii se pun probleme deosebite, mai ales la sate. Acest lucru ne-a determinat să iniţiem, în colaborare cu Casa de educaţie sanitară, o vastă activitate de educaţie sanitară, cu deosebire în localităţile mai îndepărtate. In sprijinul mamelor din aceste aşezări (şi în general de la sate) a fost conceput un dicţionar sanitar cuprinzînd sfaturi practice asupra creşterii şi îngrijirii copiilor pe grupe de vîrstă. Dicţionarul, redactat într-un limbaj adecvat, conţine şi cunoştinţe de igienă şi îndrumări legate de acordarea îngrijirilor necesare în cazuri mai simple de îmbolnăviri. Interlocutoarele noastre ne-au mai relatat despre alte acţiuni eficiente şi de mare popularitate în rindul femeilor. Intre acestea se numără: întîlniri cu juriste în scopul cunoaşterii legislaţiei muncii cît şi în domeniul ocrotirii familiei, a mamei şi a copilului; şezătorile săptămînale cu femeile de la sate, cu care prilej se face un adevărat schimb de experienţă asupra educării copiilor, se discută despre păstrarea tradiţiilor şi originalităţii în arta populară — cusături, ţesături, plantări de pomi, flori, amenajarea de zone verzi şi terenuri de joacă; confecţionarea şi repararea îmbrăcămintei copiilor din unităţile de ocrotire; vizionări de spectacole în colectiv; expoziţii de artă culinară. Din convorbirea avută cu tovarăşele Rozalia Borş şi Cornelia Mogoşiu am reţinut hotărîrea Comitetului judeţean al femeilor, de a intensifica activitatea educativă în rindul femeilor, în vederea dezvoltării conştiinţei lor cetăţeneşti, a valorificării tuturor capacităţilor şi posibilităţilor lor în îndeplinirea îndatoririlor profesionale şi sociale ce le revin. Convorbire consemnată de ILDIKO GIDOFALVI MUNCĂ EDUCATIVI SUSȚINUTĂ, EFICIENTĂ II RINDUL FEMEILOR mniriniiimirn iiîrj i a rii uniruni ti iu nzirzmTiin » xi x ■ ami iiwnnnnirin Concurs de afişe de circulaţie Artiştii plastici, membri ai Uniunii artiştilor plastici şi ai Fondului plastic, precum şi salariaţii din întreprinderi, instituţii, organizaţii economice, membrii organizaţiilor de masă şi obşteşti, artiştii plastici amatori, au posibilitatea să-şi aflr““{tiferaSsSRa/ ş* măiestria . In perioada 1 martie — 31 mai 1970, Direcţia circulaţie din Inspectoratul general al miliţiei organizează un concurs de afişe cu tematică de circulaţie. Aşa că, doritorii pot trece la muncă. Tematica afişelor va fi axată pe cele mai semnificative aspecte ale circulaţiei rutiere, accentul punindu-se în special pe pericolul conducerii cu viteză excesivă sau sub influenţa alcoolului, pe consecinţele neacordării priorităţii la trecere; urmările grave ale depăşirilor neregulamentare, nerespectării indicatoarelor şi marcajelor rutiere, conducerii autovehiculelor cu defecţiuni tehnice la sistemele de direcţie, frînare şi iluminaresemnalizare; pe periculozitatea folosirii incorecte a luminilor autovehiculului pe timp de noapte; pe consecinţele opririlor şi staţionărilor în locuri interzise, ale nerespectării regulilor referitoare la traversarea pasajelor la nivel de cale ferată. De asemenea, se va scoate în evidenţă pericolul nerespectării regulilor de circulaţie de către pietonii şi pasagerii din oraşe şi sate, urmările încălcării normelor rutiere de către biciclişti şi căruţaşi, precum şi ale nesupravegherii atente a copiilor de către părinţi; necesitatea ocrotirii pietonilor vîrstnici de către toţi participanţii la traficul rutier. Desigur, machetele afişelor pentru concurs trebuie să îndeplinească anumite condiţii. In primul rînd, formatul machetei se cere a fi de 50/70 cm, din carton caşetat montat în cadru de lemn, in maximum 5 culori. Machetele se prezintă în formă definitivă, în aşa fel încît desenul lor să poată fi tipărit la oricare unitate poligrafică. Lucrările pentru concurs nu se semnează. In schimb vor purta obligatoriu un moto, la alegerea concurentului, şi vor fi însoţite de un plic sigilat, în interiorul căruia vor fi scrise clar numele şi prenumele concurentului, adresa exactă, profesia. Cei care participă cu mai multe lucrări vor avea un singur moto şi un singur plic sigilat. Termenul de predare a machetelor este 31 mai 1970, ora 10. Ele se prezintă personal sau prin delegat, neadmiţîndu-se expedierea prin poştă, la sediul Inspectoratului general al miliţiei din Bucureşti, Şoseaua Ştefan cel Mare nr. 13. Cele mai bune lucrări se premiază cu 5.000 lei premiul întîi, 3.000 lei premiul doi şi 2.000 lei premiul trei. Se acordă, de asemenea, menţiuni în bani şi obiecte, pe teme „Relaţii“ pe bază de abuz (Urmare din pag. 1) fluenţat pe preşedinte să treacă la această vinzare ilegală, dar considerată de ambele părţi „cu acte in regulă". Deci, aceste persoane au „exploatat" posturile pe care le ocupă pentru dobîndirea unor avantaje materiale personale, iar cei din conducerea C.A.P. au căutat să-şi facă „relaţii" cu aceste persoane, pe căi necinstite, în dauna avutului obştesc. Pentru a informa opinia publică asupra acestor acte de vînzarecumpărare considerate „în regulă", ne permitem să venim cu citeva exemple concrete. V. Micioschi, inginer-şef la I.M.A. Sărmaşu, a „cumpărat" doi porci, in greutate totală de 150 kg, cu preţul de 1.350 lei. Menţionăm că greutatea reală a acestor porci a fost cu 8 kg mai mare decît cea înregistrată în acte. Nicolae Boncuţi, contabil-şef la aceeaşi unitate, nu s-a lăsat mai prejos şi a cumpărat, tot doi porci, de aceeaşi greutate şi cu acelaşi preţ. Vaier Cadar, şeful secţiei I.M.A. la C.A.P. Pogăceaua, considerat omul cu „relaţii influente", mai apropiat de preşedinte, care a facilitat în general aceste „tranzacţii", şi-a cumpărat şi el un porc cu acelaşi preţ, adică cu 9 lei kilogramul. Eupen Nistor, inspector la filiala Băncii agricole Luduş, in loc să vegheze la respectarea legalităţii, a beneficiat şi el de acest tîrg avantajos. Lista ar putea să continue. Nu putem insă încheia şirul exemplelor fără a scoate în evidenţă cazul contabilului Ioan Şandor, secretarul comitetului de partid pe C.A.P. Prin funcţia pe care o ocupă, în loc să combată, să ia atitudine fermă împotriva unor asemenea acte ilegale, el însuşi s-a complăcut în această situaţie, căutînd să-şi asigure avantaje materiale pe căi necinstite. Pe lîngă faptul că a cumpărat doi porci la preţul redus arătat mai sus, a achitat cu 30 kg mai puţin decît greutatea totală înregistrată în caietul de evidenţă al brigadierului zootehnist. Asemenea fapte nu sunt compatibile cu calitatea de membru de partid. Mai mult, disciplina de partid este unică pentru toţi membrii săi; nimeni — indiferent de funcţia pe care o ocupă — nu se poate sustrage obligaţiilor statutare de a da socoteală pentru activitatea sa, pentru faptele sale în faţa organizaţiei de partid din care face parte. După cum am fost informaţi, la intervenţia instructorului Comitetului judeţean de partid, comitetul comunal de partid Pogăceaua a luat în discuţie acest caz şi a făcut propuneri pentru recuperarea de la cei vinovaţi a pagubelor pricinuite avutului obştesc prin acest tîrg avantajos. Urmează ca forurile tutelare să tragă la răspundere pe cei care se fac vinovaţi de asigurarea unor asemenea avantaje materiale pe căi necinstite, iar pentru membrii de partid considerăm că organizaţiile de bază din care fac parte îşi vor spune cuvîntul. Vernisajul expoziţiei Aurel Ciupe şi Maria Ciupe Duminică, într-o atmosferă sărbătorească, in prezenţa unui public format din reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, oameni de cultură, artă şi ştiinţă din municipiul Tîrgu- Mureş, a avut loc vernisajul expoziţiei retrospective Aurel Ciupe, maestru emerit al artei, şi a Măriei Ciupe. La vernisaj au luat cuvîntul, salutînd prezenţa artiştilor şi evenimentul cultural ca pe un elevat act de cultură, tovarăşul Fodor Géza, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, tovarăşul Gheorghe Olariu, preşedintele Filialei din Tîrgu-Mureş a Uniunii artiştilor plastici şi tovarăşul Bordi Andrei, directorul Muzeului de artă. In încheiere a luat cuvîntul maestrul Aurel Ciupe, mulţumind organelor locale de partid şi de stat şi conducerii muzeului pentru valorosul prilej de a organiza la Tîrgu-Mureş actuala expoziţie. Personalitatea ilustrului artist Aurel Ciupe se leagă de organizarea primei pinacoteci şi a înfiinţării Şcolii libere de pictură din Tîrgu-Mureş. iihmHHI . 1 Familiile Bozedean şi Nicolau anunţă cu adînca durere încetarea din viaţă la 29 martie a.c., după o grea suferinţă, a scumpului lor soţ, tată şi bunic BOZEDEAN IOAN, în vîrstă de 66 de ani. Inmormintarea va avea loc miercuri, 1 aprilie a. c., la cimitirul ortodox. Întreprinderea de gospodărie CMRURată și Socativă LUDUȘ 9 angajează urgent . TEHNICIAN PRINCIPAL CA MAISTRU LA SECȚIA GAZ Informaţii suplimentare se pot primi la biroul personal al întreprinderii, cu sediul în str. Republicii nr. 53, telefon nr. 359. MICA PUBLICITATE De vinzare RENAULT 10, tip 1966, VOLKSWAGEN 1 200 tip 1963, MERCEDES tip 1940, IMS tip 1957. Informaţii: Gh. Doja nr. 49. PE ŞANTIERELE TRUSTULUI (Urmare din pag. 1) au intrat în lucru cu o apreciabilă întîrziere. Apar şi cazuri cind salariaţii noştri sunt nepunctuali. Din această cauză autobuzele aşteaptă în staţii. Unii dintre salariaţi au abuzat de legitimaţiile de transport. Astfel, Pol Pavel de la Ercea a folosit cinci legitimaţii pentru transportul precupeţilor din sat la Tg.-Mureş. Pintea Dumitru, Grupul nr. 2 construcţii: — Situaţia se prezintă slab şi la plecarea muncitorilor acasă. Cînd maşinile sosesc la punctele de parcare, muncitorii lasă lucrul chiar cu o oră mai devreme şi dau buzna spre autobuze. Alţi constructori, în aşteptarea maşinilor, distrug scuarurile dintre blocuri, aşa cum s-a întîmplat în cartierul Tudor Vladimirescu. Este necesar să se supravegheze cu toată răspunderea ieşirea din lucru a muncitorilor. Să se discute cu ei în direcţia respectării ordinei în punctele de aşteptare. Autobaza I.T.A. să ia măsuri pentru ca maşinile să sosească la ora planificată. Piezi Ludovic, organizator de grupă sindicală: — Şeful formaţiei de lucru trebuie să fie exemplu în muncă şi să pretindă muncitorilor să îndeplinească zilnic programul stabilit. La noi cei care se abat de la disciplină sunt puşi în dezbaterea colectivului, foarte operativ, şi el stabileşte ce sancţiuni să li se aplice. Astfel, Kelemen Tibor, Barabas Janos, Hanzi Ferencz, Fodor Iosif, Gyula János, Fodor György, Ráduly Rebeca şi Nădăşan Virgilică au fost traşi la răspundere pentru întîrzierile de la program. Morvai Ştefan, organizator de grupă: — Conducătorii formaţiilor trebuie să dea dovadă de mare exigenţă şi răspundere în raporturile cu oamenii dacă vor să lichideze cu actele de indisciplină. Cîndea Vasile: — Un rol însemnat în organizarea şi disciplina muncii îl au maiştrii. Cum se achită ei de îndatorirea de conducători nemijlociţi ai producţiei? Manoilă Gheorghe, maistru la Şantierul nr. 3: — Un maistru care nu şi-a pregătit oamenii şi aşteaptă de la întreprindere să-i dea o brigadă eterogenă, nu-şi va îndeplini onorabil sarcinile. Mai doresc să subliniez un Fapt. Punctul de lucru este a doua casă a maistrului. Cum îl organizează, cum îl pregăteşte, aşa va lucra. Un maistru bun nu pleacă o dată cu muncitorii de pe şantier. El trebuie să controleze in ce stadiu a lăsat lucrarea, unde se află uneltele, ce are de făcut in ziua următoare. Din proprie experienţă m-am convins că repartizarea oamenilor pe locul de muncă dimineaţa nu dă rezultate în acea zi. Cred că seara, la încheierea lucrului, maistrul poate distribui cu competenţă sarcinile pentru a doua zi. In altă ordine de idei, aş prezenta şi un alt aspect esenţial. Maistrul trebuie să fie şi un bun psiholog, să cunoască starea sufletească a fiecărui muncitor pentru a şti ce lucrare îi poate încredinţa la un moment dat. Am observat că trustul face greşeala de a schimba unii maiştri de la un loc la altul, înainte ca ei să fi încheiat lucrarea. Mutarea are un efect negativ asupra prestigiului maistrului. Cred că numai în cazul în care el nu-şi face datoria să fie intr-adevăr schimbat pe alt şantier. In continuare doresc să fac propunerea conducerii trustului să confecţioneze un panou pe care să fie prezentaţi maiştrii cu realizările principale, să se vadă care este cel mai bun. Această prezentare ar fi un stimulent considerabil. Şi mai propun să fim deserviţi ritmic cu materialele solicitate. Mircea Birău: — Cu toate măsurile luate, pierderile din timpul de lucru sunt mari, învoirile se acordă şi acum uneori cu largheţe. lată canelele pe care trebuie să le închidem pentru a întări disciplina. Gheorghe Mihai, preşedintele Consiliului judeţean al sindicatelor: — Şi şedinţele prelungite conduc la irosirea unui timp preţios. Toţi factorii de răspundere trebuie să combată cu fermitate „şedinţomania". Codreanu Nicolae, şeful serviciului normare: — Fluctuaţia muncitorilor este o mare cauză a pierderilor din timpul de lucru. Este necesar să explicăm muncitorilor că din cauza fluctuaţiei nu pierde numai unitatea ci şi ei prin diminuarea cîştigurilor. Din cauza fluctuaţiei, unii muncitori nici nu pot beneficia de sporul de vechime pentru activitate neîntreruptă în aceeaşi unitate. Pop Gheorghe, Consiliul judeţean al sindicatelor: — Studierea utilizării fondului de timp la fiecare şantier ar aduce în discuţie şi alte aspecte care urmărite ar contribui la creşterea productivităţii muncii cu cel puţin 1 la sută. Cîndea Vasile: — Lipsa unor materiale au determinat irosirea a numeroase ore. Ce au de spus compartimentele de aprovizionare? Zseller Emil, şeful serviciului aprovizionare pe trust: — Studiul necesarului de materiale joacă un rol determinant. Maiştrii lasă însă la latitudinea altor persoane programarea şi eşalonarea necesarului de materiale. Din această cauză comenzile nu pot fi onorate operativ. Se impune, deci, creşterea răspunderii maiştrilor, a şefilor de şantiere, a serviciului de aprovizionare în stabilirea stocurilor de materiale, a urgenţelor de aprovizionare. La aceasta Cudrici Gheorghe adaugă asigurarea documentaţiilor. Mircea Birău: „ Sub masca lipsei de materiale sunt camuflate deficienţele de ordin organizatoric de pe şantiere. întreruperile din lipsă de cărămidă, mortar, betoane, se datoresc fie şefilor de şantiere, fie celor de la staţia de betoane, a brigăzilor de la mortare. Aici se cere o intervenţie promptă şi o sporire a răspunderii. Coman Octavian, şeful serviciului aprovizionare la I.P.I.: „ Aprovizionarea este un proces continuu bazat pe legea contractelor, pe o riguroasă urmărire şi coordonare a cerinţelor cu livrările. Din păcate, aprovizionarea urmează şi acum o cale ocolită. De la întreprindere repartiţiile merg la trust, de aici la Consiliul popular judeţean şi mai departe. In multe cazuri nu se face aprovizionarea direct de la baze sau de la unităţile furnizoare, ceea ce îngreunează mult procesul de aprovizionare. Gheorghe Mihai: — Dezbaterile au scos în evidenţă hotărîrea colectivului de a iniţia o acţiune de amploare pentru întărirea răspunderii colectivului, pentru gospodărirea cu toată grija a materiilor şi materialelor. Pe şantierele trustului este nevoie de încă ceva : o evidenţă riguroasă a economisirii materialelor la fiecare loc de producţie. Activul sindical este chemat să desfăşoare o susţinută activitate politică şi organizatorică pentru educarea constructorilor, pentru ridicarea conştiinţei lor. Acţiunea privind utilizarea timpului de lucru, pe care o susţine ziarul „Steaua roşie" va fi un ajutor preţios şi pentru colectivul trustului. Kovács Ernest, contabilul-şef al trustului a insistat asupra promovării metodelor moderne de organizare a producţiei şi asupra urmăririi acţiunilor care se întreprind de conducerea trustului. Karácsony Francisc, secretarul comitetului de partid pe trust: — Dezbaterile ne-au arătat că avem multe de făcut pentru utilizarea integrală a timpului de lucru. Aş avea de adăugat faptul că sunt şi acum şefi de brigăzi care nu muncesc efectiv. Este necesar ca şefii formaţiilor de lucru să-şi aducă o contribuţie majoră la organizarea muncii, la întronarea unui înalt spirit de disciplină şi ordine. Fiecare conducător să fie la locul de muncă un exemplu în faţa constructorilor. Calculele efectuate ne arată că printr-o organizare superioară a muncii, prin înlăturarea fluctuaţiilor pe şantiere, prin folosirea din plin a utilajelor şi prin întărirea răspunderii la fiecare punct de lucru putem realiza o producţie suplimentară de ordinul milioanelor. în sala Serviciului judeţean de educaţie sanitară (strada Bartók Béla nr. 1) joi, 2 aprilie a. c. ora 18, dr. Zakariás István, asistent universitar, va conferenţia despre „HERNIA DE DISC“. Conferinţa va fi urmată de film. Intrarea liberă ! In zilele de 12 (miercuri şi joi) aprilie a. c., la Spitalul unificat Sighişoara, va avea loc o acţiune de recoltare a sîngelui de la donatorii onorifici din muncipiu şi localităţile aparţinătoare. In ziua de vineri, 3 aprilie a. c. în comuna Daneş şi satele aparţinătoare, va avea loc o acţiune asemănătoare. grupa de şantiere montaje Tîrgu-Mureş STR. BANEASA NR. 4 angajează urgent pentru grup — INGINERI PRINCIPALI, pentru serv. tehnic. — MERCEOLOGI PRINCIPALI IN SPECIFICUL CONSTRUCŢIIMONTAJ. — INGINER SEF SERVICIU MECANIC SEF. — SEF SERVICIU FINANCIAR. Condiţiile de angajare, conform H.C.M. 914/1968. Informații la serviciu personal, telefon 29-75 sau 48-71. aduce la cunoştinţă că a început în fiecare comună încheierea contractelor pentru valorificarea lunii din producţia anului 1970. Proprietarii de oi contractanţi beneficiază de toate avantajele asigurate de lege (avans 45 la sută din valoarea contractului, prioritate la păşune etc.). Contractele se încheie cu comisiile comunale. In curînd vetipsi în magazinele comerţului de stat şi cooperatist plase pentru piaţă, din fire de mase plastice cu inserţie de diferite culori, de calitate foarte bună, rezistente la intemperii, cu preţul de 17,50 lei bucata, produs ce se realizează de I.I.L. Luduş. PRONOSPORT REZULTATELE CONCURSULUI DIN 29 MARTIE 1970 1.Dinamo Buc. — Steaua 0—1 2 2.F.C. Argeş—„U“ Cluj 3—1 1 3.Steagul roşu—Rapid 0—1 2 4.Petrolul — Farul 2—0 1 5.U.T. Arad — Jiul 1—0 1 6.„U“ Craiova— A.S.A. Tg.-Mureş 2—1 1 7.C.F.R. Cluj—Crişul 0—0 1 8.Politehnica Iaşi — Dinamo Bacău 1—0 1 9.Bologna — Cagliari 0—0 X 10.Juventus — Milan 3—0 1 11.Brescia — Torino 0—1 2 12.Internazionale— Fiorentina 3—0 1 13.Napoli — Lazio 1 — 1 X PRONOSTICUL ZIARULUI NOSTRU PENTRU CONCURSUL DIN 5 APRILIE 1. A.S.A. Tg.-Mureş—Steaua 1 2. Jiul — F.C. Argeş 1 3. Rapid — U.T. Arad 1 4. Politehnica Iaşi—C.F.R. Cluj 1 5. Dinamo Bacău—„U“ Cr. 1 6. Dinamo Buc.--Steagul roşu 1 7. Farul — Crişul 1 8. „U“ Cluj — Petrolul 1 9. Bari — Internazionale x 10. Lanerossi — Sampdoria 1 11. Milan — Torino x 12. Napoli — Bologna x 13. Roma — Florentina x