Steaua Roşie, martie 1980 (Anul 32, nr. 52-76)

1980-03-22 / nr. 69

UNITATEA DE NEZDRUNCINAT DINTRE PARTID, POPOR ŞI CONDUCĂTORUL IUBIT - EXPRESIE A FORŢEI ORÎNDUIRII NOASTRE SOCIALISTE Totdeauna poporul nostru a trăit cu ardoare, într-un fel ce îi este propriu, sentimentul recunoştinţei pentru faptele de istorie ale marilor ei fii, pentru meritele bărbaţilor de frunte ai patriei, reunindu-se în aceeaşi mare şi unică muncă pentru ţară şi popor. Un asemenea sentiment de recunoştinţă îl trăim şi astăzi, la împlinirea unui deceniu şi jumătate de când tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost investit în suprema funcţie de secretar general al partidului. In istoria oricărui popor, 15 ani este o perioadă extrem de scurtă. Pentru poporul român, ultimul deceniu şi jumătate a fost o perioadă ce se detaşează în mod deosebit în marea epopee a muncii şi luptei sale. In această mare epopee se evidenţiază în mod deosebit răstimpul ce s-a scurs de la Congresul al IX-lea. Spiritul novator promovat de acest Congres şi amplificat apoi mereu de congresele X, XI şi XII, de conferinţele naţionale ale partidului, a determinat un dinamism fără precedent al dezvoltării econoraico-sociale, ample şi binefăcătoare transformări în toate domeniile. Saltul a fost şi continuă să fie înregistrat în concordanţă cu exigenţele revoluţiei tehnico-ştiinţifice contemporane şi, ceea ce este deosebit de elocvent, un asemenea salt a avut şi are loc în toate judeţele ţării. Toate aceste mari înfăptuiri sunt indisolubil legate de continua întărire a partidului, de dezvoltarea şi perfecţionarea rolului său de forţă politică conducătoare în societatea noastră, de numele şi activitatea desfăşurată în fruntea partidului şi statului de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Poporul român cunoaşte şi apreciază devotamentul, dăruirea de sine, energia şi consecvenţa, înaltele calităţi de militant comunist ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, modul în care asemenea calităţi şi le-a afirmat in strălucire în perioada de cind partidul şi poporul i-au încredinţat cele mai înalte răspunderi în conducerea partidului şi statului. Continuator al celor mai vrednici bărbaţi din istoria neamului, el şi-a consacrat inepuizabila energie şi capacitate edificării în România a socialismului, apărării şi consolidării independenţei naţionale, în răstimpul de un deceniu şi jumătate de cind tovarăşul Nicolae Ceauşescu se află în fruntea conducerii partidului şi statului, prin opera sa teoretică, prin acţiunile sale practice, s-au produs şi se produc ample perfecţionări în formele de organizare şi conducere a vieţii sociale, în promovarea şi adâncirea democraţiei, o democraţie reală, autentică, înţeleasă ca exercitare a întregii puteri de către popor şi pentru popor. Fundamentînd principiile perfecţionării sistemului nostru democratic, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat în repetate rînduri că unul dintre ele şi cel mai important este rolul conducător al Partidului Comunist Român. Prin exercitarea funcţiei sale politice, partidul asigură realizarea unei conduceri ştiinţifice, organic împletită cu atragerea consecventă a maselor la înfăptuirea obiectivelor fiecărei etape, la perfecţionarea tuturor sectoarelor vieţii sociale. Este unanim apreciată preocuparea cu care secretarul general al partidului s-a ocupat şi se ocupă de întărirea unităţii şi frăţiei între toţi cetăţenii ţării, fără deosebire de naţionalitate, pe (Continuare în pag. a 3-a) Simbol al înfrăţirii noastre Niciodată adevărata democraţie nu a pătruns atit de adinc viaţa noastră socială ca in aceşti ultimi 15 ani, de cind tovarăşul Nicolae Ceauşescu se află in fruntea partidului şi statului. E un adevăr cunoscut în întreaga lume: Partidul Comunist Român nu se mulţumeşte să proclame teoretic egalitatea in drepturi, sau noile norme ale eticii şi echităţii, ci le asigură o afirmare nestinjenită, democratică. Viaţa de zi cu zi aduce mii de dovezi grăitoare că în ţara noastră — ca rezultat al dezvoltarii armonioase a forţelor deproducţie — fiecare cetăţean, indiferent de limba in care i se adresează mamei şi copilului, îşi poate valorifica plenar capacitatea creatoare, bucurindu-se de toate avantajele pe care societatea socialistă le asigură poporului, făuritor al propriului destin intr-o ţară liberă şi independentă. Toate acestea le datorăm bărbatului de stat, promotor neînfricat al libertăţii, independenţei naţionale, înţelegerii şi apropierii intre popoare, ale cărui fapte de rezonanţă istorică sunt cunoscute în întreaga lume ca fiind închinate păcii şi propăşirii neamului său şi al omenirii. Toate acestea le datorăm genialului conducător de partid ridicat din mijlocul clasei muncitoare româneşti, luptător revoluţionar, comunist şi om, cel mai autentic reprezentant şi simbol al mersului înainte al ţării, al unităţii şi înfrăţirii noastre a tuturora. Fiecare dintre noi are in faţă un exemplu viu şi strălucit, exemplul personal al tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Nespus de mulţi fii ai patriei socialiste se pot miări că în munca lor au primit indicaţii cit se poate de preţioase de la cel mai iubit fiu al poporului. Aşa mă mindresc și eu cu faptul că, întors dintr-o HAJDÚ GYŐZŐ (Continuare in pag. a 3-a) Noi maşini şi repere asimilate în producţie La întreprinderea chimică „Prodcomplex“ se desfăşoară o susţinută activitate pe linia asimilării in producţie a noi maşini, utilaje şi repere urmărindu-se cu precădere înlocuirea celor care se importă. Numai în perioada trecută din acest an au fost asimilate 6 tipuri de maşini specifice pentru cauciuc, mase plastice şi alte domenii, între care se remarcă: maşina de sudat saci de polietilenă şi dispozitivul automat pneumatic pentru antrenarea sticlelor de la maşina de turnat la banda transportoare. Totodată, s-au asimilat şi introdus în fabricaţie 29 de noi repere din mase plastice destinate autoturismelor OLTCIT şi DACIA 1.310. Importanţa acestei acţiuni este reflectată şi de faptul că valoarea maşinilor şi reperelor asimilate în acest an — şi care nu se mai importă — se ridică la 18 milioane lei valută. Secvenţă din Piaţa Teatrului din Tîrgu Mureş, zvelte linii arhitectonice îmbină armonios modernul cu tradiţia locală. Noua calitate — dimensiune a muncii, a vieţii Noua calitate ? Conceptul, căruia evul incandescent al revoluţiei socialiste i-a conferit determinări reale, palpabile, a devenit permanentă a discuţiilor noastre. El face parte din fiinţa noastră, căci întregul lui conţinut ni se dezvăluie la fiecare pas: priviţi oamenii, tumultul lor la ieşirea pe poarta noilor obiective economice ce au prins viaţă în ultimii ani, obiective care reprezintă cheia de boltă a unui tumultuos proces pe care-l numim revoluţia tehnico-ştiinţifică; admiraţi moderna linie arhitecturală a comunelor noastre şi veţi înţelege împlinirile faptice ale unui fenomen de largă cuprindere, înscris în Programul partidului sub un sugestiv generic: sistematizarea localităţilor rurale; opriţi-vă, şi luaţi cunoştinţă măcar, de bogata activitate educativă şi cultural-artistică ce se desfăşoară la căminele culturale, activitate ce-şi propune să păstreze în spiritul lor viu tradiţiile noastre, să densifice în forme perene noi fapte de cultură; gîndiţi-vă în ce condiţii bune îşi petrec oamenii muncii concediul, ce drumuri deschise au copiii lor către instrucţie etc. etc. Noua calitate a muncii, a vieţii, certifică faptul că avem conştiinţa clară a ceea ce ne propunem să facem, a căilor şi mijloacelor ca le vom urma, a datoriei şi responsabilităţii, a competenţei. A muncii exemplare Ing. IULIU CHIOREAN, C.A.P. Luduş: „Este adevărat, oraşul nostru înregistrează vizibile schimbări la faţă. Noi blocuri, noi spaţii pentru cultură, noi magazine pentru mărfuri, alte spaţii pentru servicii etc. — Iată doar cîteva exemple. Dar fără munca sporită a tuturor cetăţenilor, acestea n-ar fi apărut aşa curînd, căci nimic nu-ţi vine din cer. Membrii cooperatori ai unităţii noastre au conştiinţa că numai prestînd o muncă de calitate pentru realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan, viaţa lor va fi şi mai bună. Aşa acţionăm şi în acest an de producţie, cind ne-am propus să realizăm o pro- MIHAI BOCAI (Continuare in pag. a 3-a) Din materiale recuperabile , produse în valoare de 2,2 milioane lei întreprinderea de pielărie şi mănuşi din Tîrgu Mureş se numără printre unităţile economice din judeţ care, în acest an, a obţinut rezultate meritorii in activitatea productivă. Economisirea şi folosirea raţională a materiilor prime şi materialelor, utilizarea mai bună a capacităţii maşinilor şi a timpului de lucru se regăsesc în realizări care depăşesc prevederile planului pe cele două luni trecute din acest an, atit la producţia globală industrială cit şi la cea de marfă. La indicatorul fizic pe sortimente, colectivul de aici a înregistrat o depăşire de 1.900 perechi mănuşi şi 900 bucăţi confecţii haine din piele. Se remarcă faptul că in perioada amintită, din materialele secundare recuperabile s-au realizat produse în valoare de peste 2,2 milioane de lei. Simpozion ştiinţific In organizarea Academiei de ştiinţe sociale şi politice" — Institutul de tracologie, filiala Cluj-Napoca, Comitetului de cultură şi educaţie socialistă al judeţului Mureş, Centrului de ştiinţe sociale Tîrgu Mureş şi Muzeului judeţean Mureş, azi, la ora 9, la Cabinetul judeţean pentru activitatea ideologică şi politico-educativă are loc simpozionul ştiinţific pe tema „Civilizaţia geto-dacică din centrul Transilvaniei“. In cadrul simpozionului prezintă referate academicieni, profesori şi lectori universitari, muzeografi, cercetători ştiinţifici, privitoare la organizarea statului dac, civilizaţia sa, despre aşezările geto-dacice şi altele.