Studii şi Cercetări de Chimie, 1960 (Anul 11, nr. 1-2)

1960 / nr. 1

în atenția autorilor 1. Revista „Studii și cercetări de chimie" (Cluj), primește pentru publicare lucrări originale, precum și lucrări cu caracter de discuții. 2. Lucrările trebuie să fie redactate cît mai concis și clar, cu strictul necesar de tablouri și material grafic. 3. Volumul lucrărilor nu poate depăși 15 pagini dactilografiate, „Notele de laborator“ vor avea maximum 4 pagini iar „Scrisorile către redactor“ 1 pagină. 4. Manuscrisul se dactilografiază la 2 rînduri, lăsîndu-se la stingă filei o margine de 4—5 cm. Sub titlul lucrării se scrie numele întreg al autorului. 5. Formulele se scriu de mînă. Indicii și exponenții trebuie să apară clar. 6. Graficele se execută în tuș negru pe hîrtie de calc, cu scrierea conform STAS 180/1949. 7. Trimiterile de bibliografie în text se notează cu cifre arabe (în paranteză dreaptă), ecuațiile matematice sau chimice cu cifre arabe (în paranteză rotundă), iar formulele și substanțele chimice cu cifre romane fără paranteză. 8. Datele analizelor se dau în felul următor: Formula (gr. moleculară calculat .... găsit .... De exemplu: CiSH15N03S2 (381,8) calculat C 61,76 H 4,09 N 3,79 găsit C 61,64 H 4,09 N 3,96 (In formula brută elementele după C, H se scriu în ordine alfabetică.) 9. In text nu se admit prescurtări, iar denumirile chimice se scriu cu cuvinte și nu cu formule. 10. La sfîrșitul lucrării se va indica instituția unde aceasta a fost executată. 11. Bibliografia se va dactilografia pe o pagină separată, indicîndu-se: — pentru cărți: inițiala și numele autorului, titlul cărții (în limba în care a apărut), volumul (eventual partea sau capitolul) ediția (cu cifre arabe), orașul și anul apariției, pagina, de exemplu: El. Labușcă, Metalurgia pulberelor, Ed. Academiei R.P.R., București, 1957, p. 10. — pentru reviste: inițiala și numele autorului, titlul întreg al revistei în limba în care a apărut, volumul (subliniat cu două linii), eventual numărul, apoi pagina și anul de apariție (în paranteză rotundă) de exemplu: R. J. Mundy, Analytical Chemistry, 27, 1408 (1955) 12. Pentru cărțile care se găsesc sub tipar se va indica inițiala și numele autorului, apoi titlul lucrării, cu indicația „sub tipar“ în paranteză rotundă; în cazul articolelor se indică titlul revistei în care acestea urmează să fie publicate. Nu se trec în bibliografie lucrările litografiate, de aseanenea nu pot constitui o dată bibliografică nici lucrările nepublicate, cu atît mai mult indicarea ședinței la care s-a prezentat lucrarea. Acestea însemnate cu steluță, se trec în subsolul paginii ca notă. 13. Se va anexa manuscrisului un rezumat de 1 sau 11 /я pagină. Manuscrisul nu este luat în evidența redacției decît cu respectarea integrală a normelor de mai sus. In caz de neconformare, acesta va fi înapoiat autorului pentru a fi refăcut, ceea ce poate atrage după sine întîrziere în publicare. In cursul tiparului nu se admit modificări de text din partea autorului. In cazuri excepționale, motivate, pentru modificările acceptate de redacție se vor percepe de la autor cheltuielile de tipar.* Manuscrisele, în 2 exemplare, se trimit pe adresa secretarului de redacție: Institutul de chimie al Academiei R.P.R. — Filiala Cluj, Cluj, str. Donath 65. COMITETUL DE REDACȚIE