Țara, februarie 1943 (Anul 3, nr. 517-539)

1943-02-02 / nr. 517

* SPECTACOLE cinematografice APOLLO Un mare film de aventuri de o grandoare epică: „Regina din Navara" en Gino Cervi, Elsa Merlini, Clara Cabanoi, etc. Duminecă ora 11 Matineu cu preuri reduse. Reprezentaţiile încep în oilele de lucru dela orele 4, 6 şi ş„ iar în Dumineci şi sărbători dela orele 3, 5, 7 şi 9 seara. CORSO Marea premieră a cinematografiei germane: „Iluzii", o delicioasă comedie muzicală cu renumita artistă Brigitte Homey şi Johannes Hesters. Toate locurile sunt numerotate. Biletele se vând de la ora 3 şi juni. Reprezentaţiile încep în zilele de lucru la orele 5, 7 si 9, iar Dumineca Si în Sărbători la orele 3, 5, 7 si 9 seara. TARA Anul III. — Nr. 517 TARA INTR’O SA IU  DELA CURTEA MARTIALA. Cabinetul I Instrucţie a Curtii Martiale a C. Teritoriala din Sibiu, invită pe PETRE GHEORGHE din Mociu, jud. Cluj-Turda, azi dispărut, ca în termen de trei zile să se prezinte la acest Cabinet, cunoscând că in caz contrar va fi instruit şi pedepsit în lipsă, conform art. 29 din Legea Nr. 80/1941. Sunt învitaţi deasemenea aceia, care cunosc domiciliul numitului, să-l denunţe de îndată autorităţilor poliţieneşti şi acestui Cabinet, sub sancţiunea că în caz de neurmare vor fi consideraţi ca favorizatori ai infractorilor şi pedepsiţi cu 3—10 ani temniţă grea, conform art. 13 din Legea Nr. 80—1941. * — înştiinţare. In conformitate cu Ord. Corpului 6 Teritorial Nr. 90505 din 19 Ianuarie 1943. Se vor prezenta de urgentă la Cercul Teritorial Sibiu, Biroul II Org. Mobilizare, toti ofiţerii de rezervă din garnidoana Sibiu, combatanţi până la vârsta de 38 ani inclusiv, indiferent din ce unitate fac parte, care se află în următoarele situaţii: Scutiţi de mobilizare. Dispensaţi de mobilizare. Mobilizaţi pentru lucru. Deasemnea se vor prezenta şi ofiţerii de rezervă cari au fost concentraţi la diferite unităţi, dar în prezent sunt desconcentraţi şi se află în garnzoana Sibiu. Cei cari nu se vor prezenta vor suferi rigorile legii. IN ATENŢIA PROPRIETARILOR DE CAI. Examinarea veterinară a tuturor cailor de pe Teritoriul Municipiului Sibiu se face în ziua de 30(trei) Februarie, în Târgul Fânului, lângă cântarul public, precum şi amunţat prin publicaţiile afişate în oraş. Prezentarea este obligatorie şi nu se poate amâna.* In seara zilei de 4 Februarie crt. seara la orele 8.30 şi matineu la 4.30, maestrul Ion Manolescu va juca pe scena Teatrului Comunal local, în puternica sa creaţie din „Tatăl" de A. Strindberg, o capodoperă a literaturii dramatice universale. Bilete la librăria „Cartea Românească". Colecţionarii de timbre poştale se întâlnesc în fiecare Duminecă, începând de la ora 10, în sala de lectură din Str. Armbruster pentru a face schimb filatelic. Profitaţi de ocaziunea de a vă complecta colecţiile. * Dna Dr. E. Zolog şi-a început consultaţia înainte de masă, ora 46 Str. Regint Maria 10. Vizita dlui Prof. Vintilă Mihăilescu. Oraşul nostru a primit vizita dom- nului profesor Vintilă Mihăilescu, director al învăţământului Superior din Ministerul Culturii Naţionale. Domnia Sa reprezenta pe d. Ministru Ion Petrovici, la inaugurarea Institutului german de ştiinţă din Sibiu, unde rosti o cuvântare. Profesor la catedra de geografie de la Facultatea de Litere din Bucureşti, d. Vintilă Mihăilescu — nume binecunoscut în lumea ştiinţifică, este unul dintre cei mai intimi colaboratori ai d-lui Ministru Petrovici. Perfect cunoscător al problemelor universitare, d. profesor Vintilă Mihăilescu, conduce cu deosebită price- ipere şi tact, opera de organizare a Universităţilor româneşti, în noul spirit al legii, la realizarea căreia a a- a dus o bogată şi preţioasă contribuţie. Nu ne îndoim că munca fără odihnă a d-lui profesor Vintilă Mihăilescu, va da roadele frumoase pe care le aşteptăm cu toţii. Interesul şi dragostea, care însufleţeşte activitatea directorului învăţământului Superior, este o serioasă garanţie. Om drept şi gata să servească pe oricine, d. profesor Vintilă Mihăilescu» se bucură de stima şi preţuirea tuturora. Ne facem o plăcută datorie sa-i salutăm prezenta, în cetatea universităţii clujene, unde este şi va fi, totdeauna, cel bine venit. VIRGIL I. MANESCU Conferinţa dlui Profesor H. Ritter von Sibîk la Sibiu SIBIU. — Invitat de Rectoratul Universităţii noastre, renumitul învăţat german Prof. Dr. Heinrich Ritter von Sibik de la Universitatea din Viena, a vorbit Miercuri 27 i. e., la orele 18, despre „Ideea imperiului german în cursul unui mileniu". Conferinţa distinsului oaspe a avut loc în sala Unicum, şi a fost onorată cu preenţa unui public numeros şi select, în frunte cu d. Wilhelm Staedel, Episcopul bisericii evanghelice C. A., dnit: Prof. dr. Iuliu Haţieganu, Rectorul Universităţii Ardealului, Prorector prof. dr. I. Lupaş, prof. Vintilă Mihăilescu, directorul general al învăţământului superior din Ministerul Culturii naţionale, Decanii Facultăţilor, numeroşi profesori universitari, reprezentanţi ai grupului etnic german şi ai Institutului de cultură italian etc. Prezentarea conferenţiarului a făcut-o d. Prorector dr. I. Lupaşi după care Prof. Sibiu şi-a arătat gratitudinea sinceră ce-o are faţă de intelectualitatea română sibiară, pentru călduroasa primire ce i-a făcut-o. Om de-o fineţă vieneă, istoric care gândeşte limpede şi adânc, Dşa a arătat în cuvinte de o rară eleganţă că popoarele — inclusiv cel german — nu apar în istorie, ca unităţi constituite, din bun senin. Numeroasele seminţii germanice, cari formează rădăcina poporului german de azi, spre deosebire bunăoară de cele slave, au manifestat totdeauna o vie tendinţă de-a se unifica, de-a se constitui într’un stat, care a avut conştiinţa de apărător al culturii şi civilizaţiei europene. In zilele noastre, tendinţa spre unificare a germanilor s’a manifestat cu o vigoare neasemuită şi a reuşit, împotriva atâtor adversităţi. O CRUCE A REFUGIAŢILOR Pentru afirmarea drepturilor româneşti au căzut pe câmpul de luptă şi la straja hotarelor o mulţime de eroi. Jertfa lor trebue cinstită. Printre marii jertfelnici se află şi o mulţime de refugiaţi cari au căzut cu gândul la marea zi a dreptăţii, departe de locurile natale, fără o rudă măcar în cuprinsul Ţării. In faţa măreţei iar dăruiri în lipsa celor dragi de acasă, va trebui să ne închinăm noi refugiaţii. De aceea, grupul de scriitori şi publicişti refugiaţi, din Bucureşti propune ridicarea unei „Cruci a eroilor refugiaţi", în comuna Vişag jud. Turda, cât mai aproape de zările copilăriei, la care să se facă câte un pelerinaj în fiecare toamnă. Crucea va fi şi un mare exemplu de solidaritate a refugiaţilor cu soarta celor căzuţi pentru Ţară, de aceea credem că nimeni nu-şi va precupeţi sprijinul trimiţându-l pe adresa ziarului „Ardealul", București Strada Polonă Nr. 27. ŞTIRI ŞI FAPTE ARDELENE PETROŞANI I — Teatrale. Pe scena teatrului Muncitoresc din localitate se va juca „Străbunescu şi Comp.“ comedie muzicală de V. Vasilache, în ziua de 16 Februarie. Bilete se gă- sesc la librăria „Jiul Cultural“. : : — In atenţia refugiaţilor. „Prefectura judeţului Sibiu, Biroul Re- I fugiaţilor, potrivit ordinului Comi- I sariatului General al Refugiaţilor, I învită pe toţi refugiaţii din Ardealul de Nord, cari la data Arbitrajului de la Viena, locuiau în teritoriul I liber şi cari au numai interese fa-i miliare sau materiale în Ardealul I cedat, să se prezinte la susnumitul birou pentru a li se elibera carnete de refugiat categoria II. BRAD — Redacţionale. Pentru orice informaţiuni, abonamente, reclame, anunţuri la mica publicitate şi tot ce priveşte ziarul nostru, cititorii i se pot adresa dlui Micu Delabăseşti, redactorul ziarului nostru pentru Ţara Moţilor, în localitate, piaţa ! Avram Iancu Nr. 10, SIBIU — Plata ajutoarelor familiilor concentraţilor. Plata ajutoarelor familiilor concentraţilor pe luna ianuarie 1943 şi restanţele din lunile trecute 1942, se va face la Primărie Serv. Concentraţilor, in ordinea alfabetică a numelui de familie, conform specificărilor de mai jos: dela lit. A—G în ziua de 1 Februarie a. c. înainte de masă; dela lit. H—P în ziua de 2 Februarie a. c. înainte de masă; dela lit .—Z in ziua de 3 Februarie a. c. înainte de masă. In ziua de 4—6 Februarie 1943, înainte de masă se va plăti ajutoarele acelora cari în zilele de mai sus din diferite motive nu se vor putea prezenta să-şi ridice ajutorul. Cei îndreptăţiţi vor aduce cu sine Buletinul de înscriere de la Biroul Populaţiei, pentru a se putea verifica identitatea.• — I S’A furat vestonul. Sergentul-maior Ciocan Marin a reclamat Poliţiei locale că lăsând bagajele într’un restaurant din strada Carol, i s’a furat un veston. Poliţia este pe urmele hoţului. Mica Publicitate ATENŢIUNE! RESTAURANT compus din trei saloane şi locuinţă, bine asortat cu tot felul de băuturi, alimente şi veselă în plin centru, se predă imediat. Doritorii vor lăsa adresa la Adm. ziarului sub „PERSOANA SERIOASA“. DE VANZARE, un pat sonieră de copil şi un cărucior-sport. Doritori, a se adresa în Str. Prof. Cunţan Nr. 8 (Cartierul Trei Stejari). 52 DE VANZARE cinci stânjeni lemne de foc, bune. Adr.: Str. Reisenfels Nr. 9, parter (aproape de Liceul Lazar). 51 CUMPĂR urgent un Radio în bună stare. Lăsaţi adresa cu ofertă la secretariatul de redacţie al ziarului. DE VANZARE 4 stânjini lemne de foc, cal. I-a, Str. Mihai Viteazul Nr. 4, ap. 9. 17 : ————————————————————————————————— I CAUT pentru imediată închiriere 3 camere, bae, băcatărie, pivniţă. Adresa: Hotel Bulevard, camera 42. 48 Depozitul de Armament Sibiu-Şelimbăr caută întreprindere pentru construcţia a trei şoproane de 73X14 m. Cadtul de sarcini şi proectul Nr. 4073/1942, se pot găsi la M. A. N. Dir. Domenii Militare. Ofertele se vor trimite pe adresa: Depozitul de Armament Sibiu-Şelimbăr. Licitaţia se va ţine în ziua de 25 Februarie 1943, în localul Depozitului Sibiu Triaj. Nr. 51 , S’A PIERDUT în ziua de 25 Ianuarie a. c. din Piaţa Regele Ferdinand până în Str. Ocnei un portmoneu cu acte: Ordin de lăsat la vatră şi Buletinul Populaţiei, pe numele de Foamete Ion, Str. Abatorului 13—15, la „Amylon". Le declar nul şi fără valoare în mâna oricui se va afla. Sau a le preda păgubaşului. 50 AUREL COVRIG fost profesor de vioară la Liceul Militar M. V. Tg.-Mureş predă lectii de vioara. Adresa strada Michaelis 10, zilnic ora 15.16. 41 SE CAUTA portar căsătorit, fără copii, pe 15 Febr. Locuinţă, luminat şi 1000 lei lunar, precum si grădină. Lucru puţin, numai pentru femeie. A se anunţa în str. Alexandri Nr. 26, la ora 8 dimineaţa (aproape de clinici). Nr. 2 Restaurant Pivniţă »La Călugăr« Proprietar Gheorghe Banciu Sibiu, Strada Regele Carol I (Gării) 54 Mâncări calde şi reci. Aperitive.Grătar special. Mititei. Benturi alese. Local potrivit ptr. familii. Muzică de rangul I Pentru domnişoarele şi domnii studenţi se serveşte amiaza şi cina cu preţuri convenabile Sprijiniţi comerţul românesc