Tribuna Sibiului, septembrie 1968 (Anul 1, nr. 167-191)

1968-09-01 / nr. 167

Pag. 2 * Vizita tovarăşului ION GHEORGHE MAURER în judeţul Sibiu Urmare din pag. I unanimă de a munci şi a apăra măreţele cuceriri ale poporului român pe drumul construirii socialismului. La intrarea pe poarta institutului, oaspeţii sunt salutaţi de Constantin Scarlat, ministrul industriei chimice, de Dumitru Tolciu, prim-secretar al Comitetului municipal Mediaş al P.C.R., de inginer Vasile Duma, directorul institutului, şi de ing. Sever Şerban, directorul adjunct ştiinţific. Un cordon viu, format de cercetători, laboranţi şi alţi salariaţi ai institutului aclamă pe tovarşul Ion Gheorghe Maurer. In faţa maşinii, covorul de flori aruncate cu dărnicia inimilor sincere grăieşte despre neţărmurita dragoste pentru Partidul Comunist Român, pentru conducerea ţării. Un grup de cercetătoare oferă tovarăşului Ion Gheorghe Maurer un frumos buchet de garoafe, înaltul oaspete este invitat apoi să viziteze secţiile institutului. In hala staţiilor pilot, acolo unde rezultatul cercetărilor trece primul examen înaintea transpunerii la scară industrială, tovarăşul Sever Şerban prezintă cîteva dintre tehnologiile de mare eficienţă economică prin care, plecînd de la gazul metan şi homologii acestuia, se obţine o gamă diversă de substanţe indispensabile diverselor ramuri ale economiei naţionale. Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer se interesează de utilarea laboratoarelor, accentuînd necesitatea eforturilor proprii pentru autodotare şi dotare la nivelul tehnicii mondiale. Conducătorii de partid şi de stat sunt conduşi, apoi, în clădirea laboratorului de fizico-chimie. Aici sunt prezentate laboratoarele de spectroscopie şi cromatografie. Dotarea institutului cu asemenea aparatură este rezultatul politicii înţelepte a partidului şi statului nostru prin care s-a pus în seama cercetării necesitatea stringentă de a ţine pasul cu cele mai noi descoperiri ale ştiinţei, cu cele mai avansate metode de investigare ştiinţifică. Fără asemenea aparate care determină structura intimă, moleculară a substanţelor, prin care pot fi observate toate procesele de separare, cercetarea chimică modernă este de neconceput. Referindu-se la aceste aspecte ale cercetării, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer remarcă justeţea indicaţiilor cuprinse în documentele de partid privind necesitatea îmbinării cercetărilor fundamentale cucele aplicative. In convorbirea pe care o poartă cu tovarăşul ministru Constantin Scarlat, cu conducerea institutului, se interesează dacă Cercetătorii de aici au fost trimişi în străinătate, subliniind eficienţa strîngerii legăturilor de la specialist la specialist, cale de adîncire a cooperării în cercetare. In sala festivă, directorul institutului, Vasile Duma, raportează tovarăşului Maurer despre succesele tînărului colectiv de cercetare. Intre acestea, obţinerea sticlei organice româneşti cu tot şirul de tehnologii aferente, obţinerea unor sorturi îmbunătăţite de negru de fum, realizarea unor tehnologii în curs de transpunere industrială la combinatul petrochimic de la Brazi, la Combinatul chimic de la Craiova, la Borzeşti, la Rîmnicu-Vilcea. Sunt prezentate preocupările actuale ale cercetătorilor, colaborarea strînsă cu diversele unităţi industriale din ţară. Adresîndu-se conducerii institutului, colectivului de cercetători, tovarăşul Maurer a subliniat necesitatea scurtării timpului parcurs de rezultatul cercetării pînă la punerea lui in practică. „Aţi realizat o seamă de lucruri bune prin contracte şi aceasta este calea cea mai bună, pe care trebuie să perseveraţi, căci ea contribuie la o mai mare eficienţă economică, la progresul cercetării în general. Este stringent necesar ca, mai ales în ramurile în care avem posibilităţi mari — şi ramura în care lucraţi dumneavoastră e una dintre acestea — cercetările să atingă parametri care să ne permită să scoatem cu curaj capul în lume, să arătăm produsul spiritului românesc întregii lumi". In încheiere, oaspetele a urat harnicului colectiv de aici succese tot mai mari în misiunea nobilă de punere integrală în valoare a bogăţiilor ţării. Mulţumind pentru bucuria pe care a pricinuit-o vizita în mijlocul lor, pentru preţioasele indicaţii date, directorul institutului a arătat hotărîrea tuturor lucrătorilor, a întregului colectiv, de a munci şi mai mult pentru transpunerea în viaţă a măreţelor sarcini puse în faţa oamenilor de ştiinţă de către iubitul nostru partid şi conducerea ţării, de adeziunea lor unanimă la linia politică promovată de partid. La ieşirea din institut, aceeaşi masă compactă de oameni, de-a lungul aleilor ovaţionează îndelung pentru conducerea partidului şi statului. In aclamaţiile pornite din mii de inimi, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer îşi ia rămas bun de la cei prezenţi. Adunarea In sala clubului „1 Mai" înţesată de oameni, pe scările care duc în sală, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer este întîmpinat cu un entuziasm greu de redat în cuvinte. Minute în şir, întreaga asistenţă, în picioare, scandează „P.C.R., Ceauşescu". Deschizînd şedinţa, tovarăşul Dumitru Tolciu, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, în numele comuniştilor din Mediaş, a tuturor locuitorilor, mulţumeşte conducerii de partid şi de stat pentru cinstea ce li s-a făcut de a-l primi în mijlocul lor pe tovarăşul Ion Gheorghe Maurer. Trecînd în revistă înfăptuirile oamenilor de aici, obţinute sub conducerea înţeleaptă a partidului, vorbitorul a arătat că măsurile stabilite de Congresul al IX-lea şi de Conferinţa Naţională au constituitun far călăuzitor în activitatea oamenilor din fabrici, uzine, de pe ogoare. Decorarea oraşului, la împlinirea a 700 de ani de existenţă, cu Steaua Republicii clasa I a constituit un imbold in îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan. Despre hărnicia colectivelor de muncitori, ingineri şi tehnicieni vorbeşte faima de care se bucură peste hotare produsele Mediaşului. Vorbitorul a subliniat că toţi locuitorii municipiului, români, germani, maghiari, înfrăţiţi în gînd şi-n faptă, dau o înaltă apreciere liniei politice juste a partidului nostru. Ca un singur om, şi-a manifestat şi-şi manifestă ataşamentul de nestrămutat pentru principiile care stau la baza politicii externe a partidului şi statului nostru, reieşite cu pregnanţă şi cu ocazia evenimentelor din Cehoslovacia. Cu deplină aprobare au primit cetăţenii Mediaşului ideile cuprinse în Comunicatul şedinţei comune a Comitetului Central, a Consiliului de Stat şi a Consiliului de Miniştri, Declaraţia adoptată la Sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naţionale, Declaraţia Comitetului Executiv al Comitetului Central din 28 august şi reafirmate cu ocazia vizitelor în diverse judeţe ale ţării. Oamenii muncii de aici, împreună cu întregul popor român, sunt mîndri că sunt conduşi de Partidul Comunist Român, sunt mîndri că în fruntea partidului stau oameni ca iubitul nostru tovarăş Nicolae Ceauşescu, eminent patriot şi consecvent internaţionalist. Ne manifestăm hotărîrea de a ne strînge rîndurile în jurul partidului, de a apăra cu fermitate principiile marxism-leninismului, principiile care trebuie să guverneze relaţiile dinOaspeţii se îndreaptă spre sala casei de cultură „1 Mai" pentru a participa la consfătuirea de lucru cu activul de partid din municipiu. Pe întregul traseu pînă la intrarea în sală mulţimea masată de-a lungul străzilor îşi manifestă puternicul ataşament pentru Partidul Comunist Român, pentru guvernul ţării. Tineri şi vîrstnici, femei şi bărbaţi, aruncă flori, nenumărate flori, semn al preţuirii şi al recunoştinţei pentru conducerea înţeleaptă a partidului, pentru fermitatea şi deplina responsabilitate cu care conduce destinele ţării. Peste tot, o mare de oameni, români, germani, maghiari întîmpină cu urale trecerea convoiului de maşini. „Vom face zid indestructibil în jurul partidului", acesta e glasul unic al tuturor, al unei singure inimi în care s-au contopit sentimentele ardente ale zecilor de mii de oameni, activului tre partidele comuniste frăţeşti, dintre ţările socialiste. Nici o forţă din lume nu ne va putea clinti hotărîrea de nezdruncinat de aurma cu fidelitate linia politică a partidului, de a ne înzeci eforturile pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne stau în faţă. Toţi ca unul singur vom urma neabătuţi politica fermă a partidului nostru consacrată ridicării scumpei noastre patrii, România socialistă pe culmile progresului şi prosperităţii. Au luat apoi cuvîntul Ioan Bardoczi, muncitor la „Vitrometan", Sever Şerban, director adjunct ştiinţific la „Chimigaz", textilista Aurelia Vasilovici, de la „Tîrnava", şi Jahrendt Jost, de la Comitetul municipal U.T.C. In cuvinte emoţionante, au adus salutul vibrant al muncitorilor, al intelectualilor, al femeilor şî tinerilor din Mediaş. Au transmis hotărîrea unanimă a tuturor muncitorilor, intelectualilor, tineri şi bătrîni, români, germani, maghiari, că vor lupta neabătut pentru transpunerea în viaţă a politicii partidului, îndreptată spre edificarea socialismului şi comunismului, spre promovarea înaltelor principii ale internaţionalismului, spre înflorirea scumpei noastre patrii. In aplauzele şi ovaţiile celor prezenţi a luat cuvîntul tovarăşul Ion Gheorghe Maurer. Expunerea, urmărită cu mare interes, a fost punctată de aplauze îndelungi, de uralele celor prezenţi care au ovaţionat pentru Partidul Comunist Roman, pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Mulţumind tovarăşului Maurer pentru reafirmarea principiului politicii partidului, pentru vizita în municipiu, primul secretar al Comitetului municipal de partid a rugat pe înalţii oaspeţi să transmită Comitetului Central, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, hotărîrea nestrămutată şi unanimă a locuitorilor Mediaşului de a-şi strînge rîndurile în jurul partidului, de a munci cu eforturi sporite pentru întărirea potenţialului economic şi cultural al ţării, pentru prietenia cu toate ţările socialiste, pentru triumful ideilor marxism-leninismului, pentru creşterea influenţei socialismului în lume. Vizita la Mediaş a constituit o dovadă pregnantă a unităţii dintre partid, guvern şi popor, a ataşamentului fierbinte pentru politica partidului. Zeci de mii de inimi contopite intr-un sentiment măreţ de recunoştinţă, încredere şi hotărîre, au format, ca în toate părţile ţării, un itinerar interior vorbind pregnant despre dragostea poporului nostru pentru partid, pentru ţara noastră socialistă — România. Orele 13. Bătrînul şi veşnic tînărul Civitas Cibinium clocoteşte de freamăt şi entuziasm nestăvilit. Inima oraşului s-a mutat în această oră de cumpănă în oraşul de jos. Distinşii oaspeţi au făcut primul popas la uzina „Independenta", renumită pentru diversitatea şi calitatea maşinilor şi agregatelor exportate pe multiple meridiane ale globului. Pe platoul din faţa impunătoarei uzine un număr impresionant de muncitori, tehnicieni, ingineri, economişti aclamă îndelung pe preşedintele Consiliului de Miniştri. Deasupra intrării principale se pot citi cuvinte de salut, urări, lozinci: „Trăiască Partidul Comunist Român", „Trăiască patria noastră socialistă." Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, a fost salutat de tovarăşul Mihai Martinescu, adjunct al ministrului construcţiilor de maşini, de inginerul Miron Negrilă, directorul general al uzinei „Independenţa", de tovarăşul Aurel Cristea, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Sibiu, preşedintele Consiliului popular municipal. După urarea de bun venit, directorul general, Miron Negrilă, invită pe înaltul oaspete să viziteze cîteva secţii ale uzinei. In drum spre secţia a IlI-a mecanică, tovarăşul Maurer se opreşte în faţa machetei uzinei primind explicaţii despre dezvoltarea uzinei, în special în acest plan cincinal. „In anul 1968, spunea directorul general, uzina noastră a ajuns să producă doar în opt zile, întreaga producţie realizată în 1938." La secţia IlI-a mecanică, în zumzet de maşini, înaltul oaspete se întreţine cu muncitorii, se îmbrăţişează reciproc, îşi string mîinile. Inginerul Mihai Găldeanu, şeful secţiei, prezintă tovarăşului Ion Gheorghe Maurer, cîteva din produse: ciocane de abataj, unelte pneumatice cu performanţe la nivelul tehnicii actuale. Un grafic reprezintă simbolic o cifră: 30 la sută din uneltele pneumatice iau drumul exportului. Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer se interesează de preţuirea profesională a tinerilor elevi şi ucenici, a ridicării măiestriei profesionale în general. Se vizitează apoi rînd pe rînd strungăria uşoară şi grea, atelierul de prelucrare la cald şi montajul. Oprindu-se în nenumărate rînduri în faţa unor agregate grele fabricate în uzină, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer a apreciat strădania colectivului de a da produse tot mai bune, mai competitive pe piaţa externă. In curtea uzinei, oaspetele se opreşte la o expoziţie în care sunt prezentate cîteva din cele mai reprezentative produse: unelte pneumatice, lanţuri cu role pentru industria petrolieră, granularea giratorice de 0 900 mm, egropompa pentru vinificare, cuptoare de tratament, agregate de pompare pentru irigaţii, betoniere etc. Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, interesîndu-se de minunatele betoniere fabricate aici, face unele observaţii critice cu privire la consumul specific de metal, în aplauzele entuziaste ale miilor de muncitori ai uzinei, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer semnează în cartea de onoare a uzinei, felicitînd întregul colectiv pentru realizările remarcabile obţinute în muncă, penntru strădania de a da produse tot mai competitive pe piaţa externă. Aplauzele şi uralele constructorilor de maşini au fost preluate cu deosebită căldură de către miile de cetăţeni sibieni aflaţi pe străzile ce duc spre inima multisecularului burg, dovedind unitatea de monolit a poporului în jurul partidului şi statului, dragostea neţărmurită faţă de pămîntul străbun, adeziune deplină faţă de Declaraţia M.A.N. cu privire la principiile de bază ale politicii externe a României. de partid din municipiul Mediaş în mijlocul constructorilor de maşini de la uzina „Independenţa” din Sibiu Locuitorii Mediaşului au făcut o entuziastă primire înaltului oaspete La marea uzină sibiană „Independenţa". Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, însoţit de conducători ai organelor judeţene de partid şi de stat, urmăreşte explicaţiile inginerului Miron Negrilă, directorul general al uzinei, referitoare la dezvoltarea acestei impunătoare citadele metalurgice TRIBUNA SIBIULUI Adunarea activului de partid al judeţului Sibiu După întîlnirea cu intelectualii din Sibiu, manifestare pregnantă a hotărîrii de a urma cu fermitate linia politică a partidului, convoiul de maşini se îndreaptă spre sala clubului „Independenţa" unde are loc adunarea activului judeţean de partid. Pe tot traseul parcurs de înaltul oaspete ziduri vii de oameni cu inimile bătînd la unison pentru partidul iubit, pentru conducerea ţării, aclamă cu un entuziasm ridicat la cel mai înalt diapazon pe oaspetele drag al meleagurilor sibiene. „Sîntem mai uniţi şi mai hotărîţi ca oricînd", acesta e gîndul şi sensul înalt al manifestaţiei calde de care este însoţit fiecare metru al intinerariului parcurs de convoiul de maşini. In sala ornată sărbătoreşte, sute de oameni ovaţionează îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru România socialistă pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Şedinţa este deschisă de tovarăşul NICOLAE GAVRILESCU prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., preşedinte al Consiliului popular judeţean. Au mai luat cuvîntul tovarăşii AUREL CRISTEA prim-secretar al Comitetului municipal Sibiu al P.C.R., preşedintele Consiliului popular al municipiului Sibiu, dr. CONSTANTIN STANESCU medic şef la Spitalul de pediatrie Sibiu, MARIA BOCK muncitoare la întreprinderea „Libertatea", IOAN POPA preşedintele C.A.P. din comuna Şura Mare şi NICOLAE GĂITAN prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al U.T.C. întîmpinat cu aplauze entuziaste la cuvîntul tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, ţarea judeţului Sibiu — măsură care a declanşat noi energii şi un mare entuziasm în munca ce se desfăşoară în toate sectoarele de activitate. In primele 7 luni ale anului, colectivele fabricilor şi uzinelor din judeţul Sibiu au depăşit planul sporit al producţiei globale şi marfă. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, valoarea producţiei globale a crescut cu aproape 600 000 000 lei. Realizări de seamă au obţinut şi lucrătorii din agricultura judeţului, oamenii de ştiinţă, cultură şi artă. Toţi cei ce muncesc din judeţul Sibiu sînt hotărîţi să lupte în viitor cu avînt şi mai sporit pentru a aduce contribuţii cît mai însemnate la dezvoltarea economică a statului nostru, la ridicarea României socialiste pe culmile de înflorire prefigurate cu atita forţă mobilizatoare în planurile cutezătoare ale partidului nostru. Animaţi de asemenea sentimente şi hotărîri, muncitorii, ţăranii, intelectualii din această parte a ţării — beneficiari ai unei civilizaţii străvechi, făurită de-a lungul veacurilor prin munca înfrăţită a românilor, germanilor şi maghiarilor —, îşi afirmă cu toată puterea adeziunea lor deplină, totală, faţă de politica ştiinţifică, internă şi externă a Partidului Comunist Român, a Guvernului Republicii Socialiste România. Sursele acestor sentimente fierbinţi îşi au izvorul în înţelepciunea şi consecvenţa politicii marxist-leniniste promovate de Partidul Comunist Român, pe plan intern — orientată în direcţia satisfacerii nevoilor vitale ale poporului nostru, iar pe plan extern , militînd cu tărie şi principialitate pentru consolidarea unităţii şi prieteniei tarilor socialiste, pentru colaborare şi bună înţelegere între toate popoarele lumii. Comuniştii, toţi cei ce muncesc din judeţul Sibiu, asemeni întregului popor, aprobă din inimă şi sprijină cu fermitate politica externă a partidului şi statului nostru. Ei sînt hotărîţi să facă totul pentru înfăptuirea principiilor reafirmate în Declaraţia recentei sesiuni extraordinare a Marii Adunării Naţionale — principii care corespund întrutotul internaţionalismului proletar, întăririi prieteniei, înţelegerii şi colaborării între ţările socialiste, între toate popoarele lumii. Sîntem mîndri că într-un moment în care evenimentele din Cehoslovacia au pricinuit atita îngrijorare in Europa şi în întreaga lume, partidul nostru, călăuzit de spiritul dreptăţii şi adevărului, de o înaltă răspundere în faţa istoriei, şi-a exprimat clar şi răspicat poziţia sa justă marxist-leninistă, dînd astfel expresie năzuinţelor întregii naţiuni. Toţi cei ce muncesc din judeţul Sibiu au primit cu o deosebită satisfacţie Declaraţia Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, care arată că este imperios necesar ca toate eforturile să fie îndreptate spre restabilirea climatului de încredere şi prietenie între ţările socialiste, refacerea şi consolidarea relaţiilor de unitate între partidele comuniste frăţeşti, în interesul cauzei socialismului şi al păcii. Considerăm că — aşa cum subliniază Declaraţia — este de cea mai mare importanţă să se înfăptuiască retragerea, completă şi în timpul cel mai scurt, a forţelor armate ale celor cinci state socialiste din Cehoslovacia şi să se asigure în acest fel manifestarea deplină a independenţei R. S. Cehoslovace, exercitarea de către poporul cehoslovac a prerogativelor inalienabile ale suveranităţii naţionale. Pentru noi tot este o mare fericire să avem în frunte un conducător atît de înţelept, încercat şi hotărît — Partidul Comunist Român—, care militează cu atîta înflăcărare, fermitate şi intransigenţă revoluţionară pentru întărirea unităţii şi prieteniei dintre ţările socialiste pe baza respectării principiilor marxism-leninismului, ale internaţionalismului proletar. Ne exprimăm adînca recunoştinţă faţă de conducerea partidului şi statului pentru marea grijă pe care o poartă viitorului naţiunii noastre socialiste, suveranităţii şi independenţei ţării, triumfului cauzei socialismului în lume, asigurării păcii şi prieteniei între popoare, viitorului omenirii. Ingîiduiţi-ne să vă rugăm, iubite tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, să transmiteţi Comitetului Central şi Guvernului, secretarului general al C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, că toţi comuniştii, toţi oamenii muncii — români, germani, maghiari — din judeţul nostru sînt ferm hotărîţi să-şi întărească şi mai mult rîndurile în jurul conducerii de partid şi de stat, să muncească cu toată abnegaţia, cu tot devotamentul pentru înfăptuirea politicii partidului, pentru înflorirea şi mai puternică a României socialiste. Din adîncul şi cu toată căldura inimilor noastre vă dorim multa sănătate şi putere de muncă, spre binele şi fericirea poporului român. Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE GAVRILESCU Adunarea a fost deschisă detovarăşul NICOLAE GAVRILESCU, PRIM-SECRETAR AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R., PREŞEDINTELE CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN, care, adresînd un călduros salut de bun sosit tovarăşului Ion Gheorghe Maurer, a spus: Este o mare, o vibrantă bucurie pentru noi toţi de-a vă primi şi saluta în mijlocul nostru, de-a vă înconjura cu înaltele sentimente de consideraţie şi preţuire, pe care toţi cei ce muncesc din judeţul Sibiu — români, germani, maghiari — le nutresc faţă de conducerea partidului şi statului nostru, in frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ingăduiţi-ne, iubite tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, ca, adresîndu-vă cele mai fierbinţi urări de bun venit, să vă mulţumim din toată inima pentru înalta cinste pe care dumneavoastră — eminent bărbat de partid şi de stat — ne-o faceţi, pentru faptul că, în aceste zile încărcate de atitea evenimente, aţi găsit răgazul să poposiţi între noi, pe aceste străvechi meleaguri româneşti. Atmosfera sărbătorească, manifestările calde cu care aţi fost şi sînteţi întîmpinaţi aici constituie o puternică mărturie a unităţii dintre partid, guvern şi popor, o elocventă expresie a încrederii nemărginite a tuturor cetăţenilor din judeţul Sibiu, fără deosebire de naţionalitate, în politica partidului şi statului nostru. în vizita dumneavoastră noi vedem o manifestare pregnantă a grijii deosebite pe care partidul nostru o poartă întăririi continue a legăturilor cu masele largi ale poporului, vedem manifestîndu-se, amplu, preocuparea statornică a conducerii superioare de partid și de stat de a se consfătui neîncetat cu oamenii muncii nu numai asupra problemelor mari ale politicii interne şi externe, ci şi asupra problemelor legate de dezvoltarea judeţelor, oraşelor, comunelor, întreprinderilor, cooperativelor agricole de producţie. Aprecierile, observaţiile, indicaţiile pe care ni le-aţi făcut cu prilejul vizitei constituie pentru noi un puternic imbold în strădaniile pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor aşezate în faţa noastră de Congresul al IX-lea şi de Conferinţa Naţională a partidului. Sîntem bucuroşi să raportăm conducerii de partid şi de stat că în munca avîntată pentru înfăptuirea acestor sarcini, oamenii muncii din industria şi agricultura judeţului, din instituţiile de cultură şi artă, manifestîndu-şi plenar capacitatea creatoare, îşi sporesc zi de zi contribuţia la creşterea avuţiei naţionale, la îmbogăţirea tezaurului de cultură al patriei noastre. Eforturile lor au fost și sunt stimulate cit se poate de puternic prin înfiin Anul I, nr. 167