Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1982 (Anul 34, nr. 7602-7676)

1982-01-03 / nr. 7602

Pag. 1 TRIBUNA SIBIULUI Anul XXXIV, nr. 7 .502 revelion*82 Sub semnul unarin I.P.A.S., un bun venit cald şi optimist rostit Anului Nou ! „Am petrecut o noapte de neuitat“ In acea noapte, la cumpăna dintre ani, am găsit timp să trecem şi pe la cele trei unităţi reprezentative ale Oficiului judeţean de turism Sibiu: restaurantele „Continental“. ..împăratul romanilor“ şi „Bulevard“ unde, într-o ambianţă deosebit de plăcută, au petrecut sute de oameni ai muncii sibieni şi veniţi din toate colţurile ţării. La Continental, am solicitat cîteva opinii: „Este al treilea Revelion pe care-l petrec la Sibiu şi mă simt excelent. De ce am venit aici? Pentru că meniul este bogat şi gustos, iar servirea ireproşabilă“ (Gheorghe Bălan, maistru din Piteşti). „Ne simţim foarte bine. Nici n-ar putea fi altfel, fiindcă totul este de cea mai bună calitate, începînd cu meniul şi încheind cu bunele maniere ale ospătarilor“ (Veronica Vie, asistentă medicală din Ploieşti). „La Sibiu sunt oameni foarte primitori, iar O.J.T.-uldv. cred că merită să stea pe primele trepte ale ierarhiei naţionale" (Dorul Munteanu, inginer din Bucureşti). Să adăugăm noi că în saloanele restaurantului „Continental“ au petrecut o noapte de neuitat 326 de oameni din Vrancea, Argeş, Prahova, Bucureşti, Sibiu precum şi două grupuri din S.U.A. şi Grecia, toţi avînd numai cuvinte de preţuire la adresa personalului care a pregătit ambianţa — N. Jitaru, F. Angliei, Gh. Oprişor, V. Sas, I. Frăţilă —, a celor care au pregătit meniul — I. Nicula, I. Holtopeţ şi I. Drăgoi —, precum a celor care au asigurat antrenul — orchestrele conduse de Gh. Frîntoiea şi Miza Cozac. La „împăratul romanilor“ au petrecut 263 de turişti din Braşov, Bucureşti, Prahova şi, bineînţeles, sibieni. Aceeaşi atmosferă de bună dispoziţie şi veselie. Ospătarii coordonaţi şi dirijaţi cu discreţie de P. Lanţ, D. Grigorescu şi R. Trăuşan fac oficiile de gazde excelente. Şi un fapt inedit: ospătarul Andrei Radu — de serviciu şi el în acea noapte — se află pentru al 25-lea an consecutiv la datorie în aceeaşi unitate. Ca să nu mai vorbim despre Sandu Honţiu, a cărui orchestră a fost din nou la nivelul exigenţelor. In fine, poposim pentru cîteva minute şi la „Bulevard“. 500 de oameni ai muncii din Dolj, Prahova, Constanţa, Bucureşti, Ialomiţa, Argeş şi Sibiu se află in restaurant, braserie şi bar... Gh. Zereş şi N. Lorenţ supraveghează bunul mers al lucrurilor, intervin cînd e nevoie. Totul este pus la punct în cele mai mici amănunte, aşa că ne retragem discret, plecînd cu ferma convingere că aceia care au petrecut în restaurantele mai sus amintite nu vor uita Revelionul ’82 niciodată. Noaptea Revelionului constructorilor de maşini din cea mai mare unitate industrială sibiană — întreprinderea de piese auto — va rămîne, cu siguranţă de neuitat. Buni în toate, buni mai ales la treabă şi cînd spun asta aproape că-mi vine să încep aici o retrospectivă a marilor performanţe obţinute de acest minunat colectiv în anul de curînd încheiat, buni şi pricepuţi deci în toate, oamenii I.P.A.S.-ului s-au dovedit neîntrecuţi şi la joc, bună dispoziţie şi exuberanţă. Şi aşa se face că frumoasa cantină a Grupului şcolar I.P.A.S. a compus, de la un cap la altul al nopţii, ambianţa caldă, prietenească şi optimistă în care s-a revărsat, în cîntece, dansuri şi urări de mai bine, prea-plinul satisfacţiei muncitoreşti, a datoriei temeinic şi exemplar onorate prin fapte de muncă, pe care cu siguranţă şi Ioan Orlandea, Doru Bîrsan, Ioan Maniu, Maria Munteanu, Aurel Dumitru, Mihai Groos, Dumitru Paraschivescu, alţi şi alţi muncitori fruntaşi, maiştri sau ingineri pricepuţi, le-ar fi retrăit în străfulgerarea unei clipe a celei mai frumoase şi emoţionante clipe ale la hotarul anilor. Clipă de bilanţ şi clipă de legâment pentru tot ce va fi. Bucurie şi încredere generos dăruite, cu inimile deschise şi încrezătoare în mai-binele de mîine, şi credinţa că acest dorit mai bine îl împlinesc oamenii cu propriile lor puteri, cu munca şi priceperea lor, dar şi cu gîndul curat şi frumos al bucuriei împărtăşite de toţi către toţi în frumoasele momente sărbătoreşti ale anului. Şi nimic n-a lipsit la '' I P A S npntrn i n Rpvplîmrml I I.P.A.S. pentru ca Revelionul să fie nu numai o punte trainică între ani, dar şi o punte frumoasă între suflete. Salba jocurilor distractive de tot felul, marcată de cascadele momentelor vesele în care meşter neîntrecut s-a dovedit a fi din nou ing. Vasile Popescu, verva şi prospeţimea Junilor Sibiului conduşi şi animaţi de veşnic tînărul Ioan Macrea, ritmul permanent înalt, îndrăcit pe alocuri impus de armoniile formaţiilor muzicale care au luat în stăpînire absolută microfonul de la un capăt la altul al Revelionului, frumuseţea doinelor, cîntecelor de pahar şi voie bună dăruite oamenilor de artiştii neîntrecuţi ai „Cindrelului“ sau de soţii Silvia şi Ioan Radu, au culminat cu tradiţionala şi vesela tombolă a Anului Nou, în care trofeul cel mai rîvnit — purcelul la tavă — a fost.. adjudecat, în aplauzele tuturor, de norocosul Dumitru Văcărescu, maistru la secţia arcuri lame. ... Şi din nou dans, şi din nou vorbe de duh şi veselie, din nou sclipirea molcomă a şampaniei sau vinului de Jidvei. Noaptea cea mai lungă a anului a fost cu siguranţă şi noaptea cea mai frumoasă a oamenilor I.P.A.S.-ului, însoţită de gîndul bun şi de optimismul molipsitor al celor care ştiu petrece împreună, la sărbătorile ce ne adună laolaltă, la fel de bine cum ştiu munci împreună, în toate celelalte momente ale unui an. Să-mi fie, deci, îngăduit să urez şi din acest colţ de pagină, acestor oameni de omenie să se bucure şi să muncească cu aceeaşi osîrdie întru mulţi ani, cu sănătate. II I Şi la cota 1451 . Şi de această dată, in ciuda fapti iarna s-a dovedit mai puţin darnic* da măsurînd doar vreo... 30 evi, 700 de oameni ai muncii — studer* neri şi vîrstnici, de cele mai diferit fesii din judeţul nostru, din Buc Constanţa, Craiova, Galaţi, Cluj-I Tîrgu Mureş şi altele — şi-au petrei mai lungă noapte a anului — Reve! — în staţiunea Păltiniş. S-o spunem din capul locului, in fapt de laudă, cîtuşi de puţin got gazdele ... s-au străduit şi, după ■ unanimă, au reuşit realmente să cele mai bune condiţii organizatorii tru ca toată lumea să se simtă şi petreacă o noapte minunată, de nei Merită de ei, un cuvint de laudă , personal de la „Casa turiştilor" în * cu Marilena şi Dan Cruciat, care a trecut din nou in ingeniozitate şititudine, de la „Cindrelul“, condus la Şandru, de la „Cabana 1“, iidi erat băieţii lui Ioan Bîrlea, la „Pe (Chirilă Maniu), la „Discobar“ ( ( Varvara) și alții. Reportaje realizate de: MIRCEA BIŢU NICOLAE BLAGA EMIL DAVID IOAN DOBRA NICOLAE GASTONE NICOLAE IVAN LUCIAN JIMAN ELENA MARTON Fotografii: FRED NUSS Descifrînd primele „semnături“ din...cartea muncii (Urmare din pag. I) cu vin pentru viaţă lungă, bucurie şi sănătate, pentru satisfacţiile de azi, dar şi pentru cele viitoare. Timpul zboară, Revelionul e în toi, din vecini răzbate atît de românescul „Mulţi ani trăiască, mulţi ani trăiască, la mulţi ani ..1982 şi-a intrat în drepturi, iar eu nu uit că, în destule locuri, oameni de bine se află la datorie, scriind cu devotament, hărnicie şi căldură sufletească primele pagini din „cartea muncii“. Să le răsfoim împreună pentru că, vă asigur, merită să-i cunoaşteţi. ACOLO UNDE ÎNCEPE VIAŢA ... La Maternitatea din Sibiu s-au înregistrat în anul trecut 4 716 naşteri. Cumpăna dintre ani a găsit, ca de obicei, la datorie următoarea echipă de gardă: medicii Dorin Vintilă, Gheorghe Toduţă, Nicolae Cloţan şi, la secţia nou născuţi, Maria Dădîmat. La sala de naşteri — Maria Olaru şi Paula Aftenie. Ii solicit dr. Vintilă cîteva amănunte: „In garda noastră s-au înregistrat 12 naşteri, unele au trebuit asistate, cazuri deosebite n-au fost, aşa că, la noi, noaptea de Revelion s-a înscris în limitele obişnuitului, tot personalul făcîndu-şi datoria şi timp pentru a ciocni, la ora 0, un pahar cu şampanie. Primul copil venit pe lume în 1982, mai precis la ora 0,30, a fost un băieţel — Vasile — în greutate de 4,300 kg, cel de-al 8-lea copil al Paraschivei Cioran din Gura Rîului. Şi mama şi copilul se simt bine“. ACOLO UNDE VIEŢII I SE ÎNTINDE MINA... La dispeceratul Salvării, primul lucru pe care mi-l spune Iuliana Istrate, după tradiţionalul „La mulţi ani!“, este că „activitatea decurge foarte bine“. Aceasta vrea să însemne, reţin, că celor 62 379 de solicitări înregistrate în registrul Staţiei de salvare din Sibiu în 1981 i-au urmat şase solicitări în noul an (sarcini, colici renale şi biliare etc.), toate rezolvate cu competenţă şi promptitudine. Să reţin şi că, în comparaţie cu alţi ani, solicitările din noaptea de Anul nou au pus în faţa echipei de gardă de la Salvare cazuri mai puţin grave, ceea ce demonstrează creşterea conştiinţei oamenilor şi grija mai mare acordată propriei sănătăţi. Iată şi numele celor care au sărbătorit aici Revelionul prin muncă: medicii Stan Adam şi Victor Stoica, as. Alexandru Ciomofei (şef de tură), as. Viorel Mako ■ şi Ionel Monda, moaşa Ileana Frăţilă, surorile medicale D. Dumenciuc şi Ana Precup, cond. auto V. Damian, R. Alboiu, C. Chiţu, D. Molnar, Şt. Niederwieser, I. Ciuceanu, N. Guşteriţan, A. Seiwerth, N. Uncheşel. LA TELEFOANE. Nici într-o zi obişnuită munca telefonistelor nu este uşoară, darmite în noaptea de Anul nou cînd solicitările se înzecesc! Şi chiar dacă la ora 0 şi imediat după aceea centrala părea a lua foc (avalanşa de solicitări explică ... dispariţia tonului la propriile aparate!) — ne-a spus Rodica Durdun — cred că fetele s-au achitat onorabil de sarcini, lipsa reclamaţiilor fiind o dovadă în acest sens. Dar iată numele telefonistelor care ne-au stat cu amabilitate la dispoziţie: Eugenia Florea, Letiţia Urian, Lucia Aldea, Maria Carabageac, Eugenia Hanzu, Rodica Durdun (la 09), Ana Hodişan (la 03), iar la serviciul tehnic Vasile Tănase, Gheorghe Spînu, Ioan Moraru, Nicolae Ciucusan, Anghel Slavu şi Dumitru Ciplic. DISPECERATUL I.J.T.L.S. La 053 am telefonat după ce am savurat, la televizor, cîntecul excelentei Gabi Luncă. Era ora 5 dimineaţa, fusese o noapte grea, dar Constantin Moise, dispecerul de serviciu, nui-şi trăda nici amabilitatea, nici profesionalismul. „De aseară, de la ora 20, am onorat 286 de comenzi, cifră record. Cele 22 de taximetre aflate la dispoziţia sibienilor în această noapte (cu 9 în plus faţă de Revelionul trecut) au parcurs cca 45 mii km, ceea ce echivalează cu ocolul Pămîntului pe la Ecuator. Toate solicitările pentru Maternitate au fost onorate, nici un client pentru Gara mare n-a pierdut trenul, merite revenind desigur și conducătorilor auto Samoilă Iancu, Ștefan Wilk, Ioan Rău, Nicolae Ciortea, Dumitru Bîrhală ş.a„ a căror activitate, se ştie, se desfăşoară mereu contracronometru. N-am avut reclamaţii, iar aprecierile exprimate de clienţi la adresa noastră ne fac să credem că am păşit cu dreptul în... 1982“. Pentru o întreprindere — I.J.T.L. Sibiu — fruntaşă pe ţară, lucrul acesta este nu doar obligatoriu, ci şi firesc. .. DISPECERATUL MILIŢIEI JUDEŢENE. Serg. mr. Florea Istrate ne informa vineri dimineaţa că, exceptînd evenimentele rutiere de la Axente Sever şi Bîrghiş (datorate neatenţiei şi, respectiv, lipsei de supraveghere a copilului din partea părinţilor), în municipiul Sibiu şi în judeţ a fost „linişte pe toate planurile“. Şi o urare binemeritată: „casă de piatră“ locotenentului Tripon de la Biroul circulaţie, căsătorit în noaptea de Anul nou! TELEGRAFIC DE LA C.F.R. Raportează Ernest Stark, şef tură Regulator Sibiu: „întregul personal s-a prezentat la datorie. Nici o absenţă, nici un eveniment. Activitate normală, inclusiv pe Valea Oltului, unde circulaţia trenurilor de marfă şi de călători s-a redeschis, în zona Călimăneşti, la 29.XII. 1981. A contribuit la aceasta activitatea ireproşabilă a operatorilor Traian Iacob (programator), Ion Florea, Iacob Ungureanu, Gheorghe Niţă şi Moise Popp (circulaţie), Ion Mustaţă şi Ion Oană (tracţiune). Pe secţia Sibiu — Copşa Mică — Coşlar s-au introdus 2 trenuri suplimentare formate în Sibiu triaj. Stop.PL- nei raz tir ghi ma ves chii s-a vin alc col si ! pat no* VI î te sol me Io, 191 res nu U/ I.i mă pr săi îm sp ttt. «V Pr