Tribuna, iunie 2003 (Anul 119, nr. 3731-3755)

2003-06-02 / nr. 3731

Pagina 2 Tribuna eveniment % valabilă în perioada 2-6 iunie 2003 * Pentru săptămâna în curs, AJOFM Sibiu a întocmit din nou o listă cuprinzătoare de locuri de muncă vacante. în total sunt oferite 621 posturi, dintre care 13 pentru şomerii cu studii superioare, 60 pentru cei cu studii medii şi 548 posturi pentru muncitori calificaţi și personal necalificat. Agent comercial - 1 loc * agent de asigurare (studii medii și sup.) - 5 locuri * ajutor maistru filator sau țesător - 2 locuri * ambalator manual - 10 locuri * asistent medical - 1 loc * brutar (pers. cu handicap) - 6 locuri * casier - 2 locuri * coafor - 1 loc * conducător troleibuz - 5 locuri * confecționer articole din piele și înlocuitori - 34 locuri * consilier biolog - 1 loc * contabil - 2 locuri * contabil sau economist -1 loc * controlor calitate - 1 loc * cosmetician - 1 loc * croitor articole marochinărie - 5 locuri * croitorconfecționer îmbrăcăminte - 146 locuri * decorator interioare (designer) -1 loc * director adjunct societate comercială - 2 locuri * director societate comercială -1 loc * dispecer (taxi prin radio) - 1 loc * dulgher - 9 locuri * dulgher (pers.cu handicap L.519/02) - 8 locuri * economist în gestiunea ec. -1 loc * electrician de întreţinere şi reparaţii -1 loc * electrician în construcţii - 4 locuri * filator sau ţesător - 25 locuri * fochist cazane industriale - 1 loc * frezor universal - 14 locuri * gardian public - 27 locuri * gestionar depozit (pers.cu handicap) - 1 loc * îmbuteliator fluide sub presiune - 2 locuri * inginer construcții civile, industriale și agricole - 1 loc * inginer constructor instalații - 3 locuri * inginer mecanic -1 loc * inginer textile, pielărie - 1 loc * instalator apă-canal - 4 locuri * instalator încălzire centrală şi gaze - 3 locuri * lăcătuş mecanic de întreţinere şi reparaţii univ - 6 locuri * lăcătuş montator maşini electrice rotative - 5 locuri * manipulant mărfuri - 7 locuri * marochinerconf.marochinărie - 5 locuri * maşinist la maşini pentru terasamente (per.determ.) - 4 locuri * mecanic auto - 4 locuri * medic stomatolog - 1 loc * morar (pers.cu handicap) - 10 locuri * muncitor necalificat în construcții - 14 locuri * muncitor necalificat în agricultură - 16 locuri * operator conf.ind.îmbr. din țesături, tricotaje - 1 loc * operator introd.validare și prelucr.date - 1 loc * operator la fabricarea amidonului şi dextrinei - 2 locuri * operator la maşini de tricotat circular - 3 locuri * operator la maşini de tricotat rectiliniu - 4 locuri * operator la maşini-unelte semiautomate şi automate - 26 locuri * operator la prelucrarea maselor plastice - 2 locuri * paznic - 1 loc * reglor la mașini de prelucrare mase plastice -1 loc * secretară - 1 loc șef serviciu marketing - 1 loc * șofer autobuz - 8 locuri * șofer autocamion - 3 locuri * șofer de autoturisme și camionete - 1 loc * strungar la mașini de prelucrat în coordonate - 10 locuri * strungar la mașini orizontale - 15 locuri * strungar universal - 2 locuri * sudor autogen - 1 loc * sudor cu gaze și autogen -1 loc * sudor în mediu protector - 25 locuri * tăietor cu flacără (autogen) - 3 locuri * tehnician merceolog - 1 loc * tâmplar universal - 45 locuri * tinichigiu carosier - 1 loc * tinichigiu de șantier - 2 locuri * turnător metale și neferoase sub presiune - 25 locuri * vânzător - 13 locuri* zidar rosar-tencuitor -16 locuri * zugrav, vopsitor - 8 locuri. Ioan VIDIUGHIN Agenda vieţii spirituale * Suntem în săptămâna a VI-a după Sf. Paşti. Pericopa evanghelică a săptămânii ne prezintă una din cele mai mari minuni pe care le-a făcut Iisus, cu scopul de a le arăta iudeilor că El este Mesia cel vestit de prooroci. Este vorba despre vindecarea unui orb din naştere (In 9, 1- 38). Prin această minune, Iisus a zguduit puternic sufletele contemporanilor. Un orb din naştere este vindecat întrun chip cu totul neobişnuit, Iisus întrebuinţează tină cu care unge locul ochilor celui orb din naştere, apoi îl trimite la izvorul Siloamului spre a se spăla. Şi astf°( »e!jUZa îşi câştigă simţul şi organul vederii n^a fariseii ar fi avut minţile curate şi neînturţec»^ de păcatul invidiei, ar fi putut po*n.'/stiga, şi de data aceasta, că Cel ce a facut o astfel de minune nu poate fi un om de rând, ci precum le spunea orbul vindecat: “Din veac nu s-a auzit să fi deschis cineva ochii celui născut orb. De n-ar fi acela de la Dumnezeu, nimic n-ar fi putut face". Adevărul acesta este limpede pentru cel vindecat, pentru că mintea lui este curată. Fariseii aveau ochii trupeşti sănătoşi, vedeau cu ei, dar ochii sufletelor lor erau acoperiţi de păcat, împiedicându-i să recunoască adevărul la care au fost martori. Căci, păcatul împiedică pe cel stăpânit de patimi să “vadă” cu ochii sufletului tainele lui Dumnezeu. Această minune ne încredinţează că, pe lângă vederea trupească, există şi o vedere sufletească, vederea minţii curate, pe care dacă cineva o are, sf’ poate ridica la înălţimea cunoaşterii lucrărilor lui Dumnezeu * Pe 1 iunie, în fiecare an, B)Ser'9a ^ace Pornsrirea Sf. Iustin Martirul şi Filosoful. c'' a~a păscut pe la începutul secolului al ll-lea, trăind Pe vremea împăratului Marcu- Aureliu (161-180) încăe tânăr a simţit chemarea pentru filosofie, dorind a curtaie adevărul despre lume şi viaţă, viaţa lui fiind fac altfel, o lungă căutare a Adevărului. In căutarea IUI Sf. Iustin s-a făcut, rând pe rând, ucenicul unui stoic, apoi al unuia aristotelic, pe urmă al unuia pitagorean, pe care l-a părăsit repede, pentru unul platonician. De la toţi aceştia nădăjduia să poată afla Adevărul. Odată, plimbându-se pe malul mării, a întâlnit un bătrân, care l-a îndemnat să cerceteze cărţile Proorocilor şi să se roage, ca să i se deschidă porţile vieţii. Pe drumul arătat de bătrân, pe care nu l-a mai văzut niciodată, Sf. Iustin s-a încredinţat că numai filosofia creştină este singura filosofie de folos şi s-a făcut creştin. Ca urmare, după botez, n-a mai lepădat haina de filosof, deschizând la Roma o şcoală de ucenici, făcându-se apostol al noii filosofii. De acum, va desfăşura o intensă activitate apologetică, literară şi misionară. De aici, el trimite împăraţilor, senatului şi poporului roman prima sa apologie în favoarea creştinilor. Curând intră în conflict cu filosoful cinic Crescens, care îi acuza pe creştini de ateism şi imoralitate, fără să-i cunoască, înfrânt, în dezbaterile publice, Crescens denunţă pe Sf. Iustin că este creştin, acesta fiind condamnat la moarte şi executat, în 167, cu încă alţi şase ucenici de-ai săi. Gh. DOBRIN * *. K.VKUX »4 » a * 4 * * * * 4 ♦ *•****«> - -*■ .' Mesajul d-lui Adrian Năstase Curmare din pag. l) Ca prim-ministru şi părinte, gândul meu se îndreaptă şi spre familiile voastre, pe care le asigur şi cu acest prilej, că Guvernul României va acţiona cu consecvenţă, îndeosebi în cele două domenii esenţiale pentru voi: educaţia şi sănătatea. Este obligaţia noastră ca adulţi să va asigurăm un mediu familial stabil, bazat pe sentimente de dragoste şi de încredere, în această zi, ne gândim şi la acei copii care, din păcate, nu se pot bucura de căldura unei familii. Este de datoria noastră să acţionăm pentru ca ei să simtă efectele solidarităţii sociale şi ale programelor de protecţie a copilului, astfel încât să crească demni, să beneficieze de şanse egale de formare şi afirmare. Suntem hotărâţi să aplicăm programele de reinserţie socială şi, totodată, să luptăm împotriva oricărei forme de discriminare, violenţă, abuz şi exploatare a copiilor. Avem convingerea că demersurile noastre, în acest domeniu, vor determina atât soluţionarea unor probleme prioritare ale societăţii româneşti, în raporturile dintre generaţii, cât şi rezolvarea uneia dintre problemele importante în dialogul nostru cu Uniunea Europeană. Mesajul Guvernului României de ziua voastră, dragi copii, este, de fapt, un angajament: “Vom face tot ce depinde de noi pentru ca voi să creşteţi fericiţi într-o Românie prosperă, într-o societate capabilă să vă ocrotească, să vă educe şi să vă ofere cele mai bune şanse de afirmare şi împlinire”. Democraţii din Mediaş i-au sărbătorit pe copii de ziua lor Partidul Democrat - filiala Mediaş a organizat a opta ediţie de sărbătorire a Zilei Copilului. Astfel a fost demarat concursul de desene pe hârtie, adresat copiilor cu vârsta până la zece ani, lucrările de valoare fiind premiate la sediul partidului ieri, 1 Iunie. Concursul nu a fost lipsit de surprize, câştigătorii primind trei premii în bani şi trei menţiuni în obiecte. Şi ceilalţi copii care au participat la festivitatea de 1 Iunie au fost recompensaţi cu dulciuri. D-na Floarea Taropa nea declarat: “Nu sunt singură în această acţiune, la nivelul organizaţiei noastre fiind formata o echipă care se implică în toate problemele ce sunt la ora actuală în oraşul Mediaş, copiii fiind problema numărul unu”. Preşedinta femeilor democrate din Mediaş a precizat că toate sponsorizările acţiunii Partidului Democrat în localitate provin de la mermbrii organizaţiei, nominalizându-i pe preşedintele Florin Muntean şi vicepreşedinţii Marcel Piteiu şi Gheorghe Rejman- U.R. GHEMEŞ vV. 2 iunie 2003 "■ ■■■ " "■ ' ' W. " A. 'i VVALUTA FORTE Certificat de depozit în valuta USD sau EURO Dobânda: 4,5% Cu adevărat cea mai bună dobânda de pe piață ! Mediaș,■PMraH" Sibiu, B-dul I.C. Brătianu, Nr. 4 ^*£0$ B-dul Vasile Mile,« Nr.l Tel 83.42.68 Tel 23.01.60 »ANCA CARPATICA Servicii bancare acum și în Complexul Bricomat Biserică nouă in zona Gară Mică deşi comisia de specialitate a respins proiectul, plenul Consiliului Local a aprobat propunerea . Consiliul Local Sibiu a aprobat construirea unei noi biserici ortodoxe în cartierul Terezian - zona Gara Mică. Lăcașul de cult va fi ridicat pe un teren situat lângă linia ferată, în apropiere de haltă. Aprobarea acestui proiect a necesitat unele discuţii lămuritoare. Comisia de specialitate nu avizase propunerea, votând împotrivă peremistul Nicolae Rada şi pesedistul Mircea Niculescu. La şedinţa în plen, primarul Klaus Johannis a susţinut cu tărie proiectul. “Enoriaşii din zonă solicită de multă vreme aprobarea pentru construirea bisericii. E dreptul lor să aibă în zonă un lăcaş de cult”, a spus Klaus Johannis. în acelaşi ton s-au mai pronunţat şi consilierii Constantin Trihenea (PD) şi Constantin Oprean (PSD). Votul a fost în majoritate covârşitoare pentru construirea bisericii. Florin STAICU Artistul fotograf Marcel Baciu Expune in Franţa începând de mâine, timp de o săptămână, artistul fotograf Marcel Baciu, din Sibiu, preşedintele “Fundaţiei Capricorn pentru promovarea imaginii patrimoniului" va vernisa cinci expoziţii de fotografie, în Franţa, în localităţi înfrăţite cu sate sau oraşe din judeţul Sibiu. Astfel, la Renneş, va prezenta fotografii din Sibiul vechi, la Vitre, un superb oraş medieval, înfrăţit cu Tălmaciul, va expune fotografii cu cetăţi şi biserici fortificate din judeţul Sibiu, precum şi imagini din Tălmăcel, de la tradiţionala sărbătoare "Udatul Ionilor”, la Saint Gregoire, localitate înfrăţită cu Orlatul, va prezenta imagini emblematice ale satului românesc din sudul Transilvaniei, la Pace, va expune imagini cu ruinele cetăţii din Slimnic, la Rheu, va expune imagini din Moşna şi peisaje naturale din judeţul Sibiu. Totodată, artistul fotograf sibian va mai prezenta două spectacole de diacon şi proiecţia unui CD-Rom cu imagini din România. C.e.n. ) Alpha Bank România SA - Sucursala Sibiu Piaţa Aurel Vlaicu nr. 1 (intersecţia Calea Dumbrăvii cu B-dul Mihai Viteazul]. Telefon: 0269/21.25.95 Dobânzi practicate la DEPOZITELA TRISMEX * CERTIFICATE DE DEPOZIT - Persoane fizice -Depozite la termen Depozite sub formă de certificate Valută 1 săptămână 2 săptămâni 1 lună 2 luni 3 luni 6 luni 9 luni 1 an ROL8 10 12 12,5 14 14,5 15 15,5 USD-1,35 1,75 2,00 2,25 2,50 2,50 2,50 EUR-2,15 2,40 2,65 2,90 3,00 3,05 3,15 * Fără comision - la deschidere de cont * Fără comision - la eliberări de numerar (la depozitele constituite pe o perioadă de: 3 luni, 6 luni, 9 luni, 12 luni) * Fără comision - la depunere numerar * Fără comision - la constituire depozit Depozitele sunt garantate de Fondul de Garantare a Depozitelor conf. O.G. 39/1996, Legea 88/1997 VAMIRI CERTIFICATE DE DEPOZIT LEI USD EUR 1.000.000 250 250 5.000.000 500 500 10.000.000 1.000 1.000 25.000.000 5.000 5.000... 50.000.000 10.000 10.000 100.000.000 * Fără comision la cumpărare și răscumpărare Garantate de Fondul de Garantare a Depozitelor conf. O.G. 39/1996, Legea 88/1997