Tribuna Sporturilor, 1993 (Anul 3, nr. 146-196)

1993-01-11 / nr. 146

SUPLIMENT SĂPTÂMÎNAL DE INFORMARE SPORTIVĂ AL COTIDIANULUI INDEPENDENT „TRIBUNA“ Anul IM, nr. 146 |j| 11.01.1993-17.01.1993 |j| 4 pagini, 15 tei Viorel HIZO: „Slut tó«« De cîteva zile, numele foştilor antrenori dinamovişti Florin Halagian şi Viorel Hizo au revenit in paginile ziarelor. Pe cel de-al doilea mi-a fost mai uşor să-l abordez, el făcîndu-şi „concediul“ acasă, la Sibiu. - La mulţi ani, Viorele! Mulţumesc de tiine, la fel şi ţie, dar cum de ţi-ai amintit unde locuiesc? N-ai mai dat nici un semn . -Eu nu sînt şomer ca alţii... - Ei, uite, nici eu nu mai sînt! Aseară am vorbit cu „Armeanu“ la telefon şi mi-a spus să mai am puţină răbdare, dar să stau în blocstarturi. -Deci e adevărat că refaceţi cuplul de la Dinamo la..Braşov? -Pînă luni ( u.r.a.c.) cînd publici tu interviul ăsta în „Tribuna sporturilor“, un ziar care-mi place, totul se va lămuri. -De ce cu Halagian şi de ce la Braşov? -Pentru că am colaborat perfect la Dinamo, cucerirea titlului fiind, zic eu, cea mai bună confirmare. Mergem la Braşov pentru că acolo sintem solicitaţi. -Apropo, F.C. Inter nu te-a solicitat? -Nu numai că nu m-a solicitat, dar Gelu Ieicu, pe care-l consideram nu doar concitadin, ci şi prieten, nu mia dat nici măcar un telefon de cur de... ioazie. Intîmplarea m-a mîhnit, (io spun sincer, dar nu-i port ranchiună, preşedinţii de cluburi fiind oameni extrem de ocupaţi. Şi apoi de ce să mă solicite F.C.Inter devreme ce are antrenori? -Ai şi tu dreptate! Deci pleci şi pentru că, se aude, ai ajuns la fundul sacului... -De vorbe maliţioase n-am fost scutit în această perioadă de inactivitate. In compensaţie, aş vrea să-ţi spun notează că, nu numai în această perioadă de sărbători, mau vizitat sau mi-au telefonat Gică Mihali, Dorinel Munteanu - jucători pe care eu i-am dus la naţională, T.Cristea, Cheregi, Gerstenmeyer, mai mulţi ihterişti , ca şi antrenori, arbitri, iubitori ai fotbalului. Am, aşadar, încă destui prieteni şi admiratori. - Atenţie că nu mi-ai răspuns la întrebare, Viorele! -îţi răspund, nici o grijă, că nu e Hizo omul care s-o dea pe după cireş! Nu, n-am ajuns la fundul sacului şi pentru simplul motiv că Dinamo continuă să-mi dea salariul (ca şi lui Halagian), conform contractului, pînă în vara lui ’93. Primesc oferta Braşovului pentru că, pur şi simplu, sînt bolnav de...fotbal şi statul departe de stadion mă omoară! îmi arde buza să antrenez, să-mi fac meseria. Asta e.Dar F.C. Braşov e o echipă de 6 la „adevăr“!A pierdut 8 puncte acasă, ceea ce e catastrofal. Paul Enache a implantat prea mulţi jucători din diviziile inferioare, fără experienţă, renunţînd prea uşor la valori precum Marcu, E.Moldovan, Pîrvu etc. Am convingerea că, lucrînd altfel,echipa de subTîmpa va recupera în retur. - continuare în pag. a IV-a -interviu consemnat de Mircea BIȚU AntrenorulIonel CHIOVEANU ne răspunde CE VA FACE JUDOUL SIBIAN ÎN VIITOR ? Sîmbătă, 12 decembrie, s-a desfăşurat în sala Dinamo din capitală etapa a II-a (ultima) a Campionatelor naţionale de judo pe echipe de seniori, Superliga şi Divizia A. Participînd în divizia A, formaţia INDES A.S.A. Sibiu antrenată de Ionel Chioveanu şi NicolaeDrăgălău a avut o comportare mult mai bună faţă de evoluţia din prima etapă, desfăşurată la Sibiu, situîndu-se în final pe locul 4 în clasament cu patru victorii. Iată rezultatele înregistrate: 7-0 cu A.S.A. Crişul Oradea şi cu Constructorul Alba Iulia; 1 -4 cu A.S. Bucur Bucureşti; 3-4 cu T.C.I. Oradea, 1-5 cu „U“ C.F.R. Cluj; 4-3 cu Oţelul Tîrgovişte şi 4-1 cu A.S.A. Tg.Mureş. Nu au trecut decît 3 zile de la sosirea acasă şi antrenorul Ionel Chioveanu ne-a căutat la redacţie. Mai întâi i-am solicitat să ne răspundă la întrebarea: judoul sibian a rămas în Divizia A dar, în viitor, ce va face? Am pus această întrebare pentru Faptul că echipa sibiană, pe care o conduce, era la finele anului 1991 calificată oficial în Superligă, însă din lipsa fondurilor financiare, a rămas să activeze în Divizia A, unde existau de asemenea greutăţi care, la un moment dat, puneau sub semnul incertitudinii prezenţa la Bucureşti.Aşadar, cum vă veţi descurca în viitorul sezon, domnule Chioreanu? - continuare în pag. a IV-a - a consemnat Ilie IONESCU In pagina a IV-a SĂPTĂMÎNA TV Ancheta TS Ing. Ioan Ştir (director, Asociaţia sportivă „Voinţa" Sibiu). „Cu toate greutăţile inerente acestei perioade de trecere la economia de piaţă cu influenţe şi în modul de derulare a activităţilor sportive s-au obţinut unele rcultate notabile. Astfel la dirttrack, A.S. VOINŢA Sibiu împreună cu A.S. COMPA Sibiu au obţinut în Campionatul naţional individual seniori: locul I şi titlul de campion naţional prin Soaită Marius; locul III Ghibu Sorin; locul IV Bogdan Dan şi locul VI Gherman Ovidiu. Ia perechi seniori: locul I Ghibu Sorin-Bogdan Dan şi campioni naţionali; locul II Şoaită Marius - Gherman Ovidiu; locul VII Baciu Alin - Ciontea Daniel. La juniori locul VI Ciontea Daniel. Am reuşit să avem prezenţe şi în cupe internaţionale, astfel la Concursul Memorial „BOTEZATU“, unde au participat şi echipe din Aus BASCHET O revanşă ratată şi cîţiva paşi înapoi în lupta pentru cucerirea titlului C.S.U. Balanţa Sibiu - „U“ Fimaro Cluj 77 - 84 (32 - 48) După ce în prima etapă a turului şi Ibienii pierduseră în ultimele secunde I de joc, la 1 punct diferenţă în faţa universitarilor clujeni, ne-am aşteptat să * asistăm la o revanşă semnificativă a I echipierilor de la C.S.U Balanţa deci I la o victorie, chiar greu obţinută. Dar nu a fost să fie aşa. Gazdele au jucat I catastrofal în prima repriză ,realizînd"I cel mai slab joc din acest campionat, ■ clujenii dovedindu-se superiori la toate capitolele.De altfel, se cade să remarcăm faptul că oaspeţii au depăşit ■ rapid handicapul pierderii uriaşului Mureşan, ei rămînînd o echipă valo-I roasă, agresivă, disciplinată tactic, I vioaie, prima la minge, în al cărei ang■ renaj piesele de bază se numesc Ţenter, Sinevici, Kotaru,Sebesten. I Sibienii au jucat fără aplumb, într* un într-un ritm bătrînesc, comiţînd nepermis de multe greşeli de pase şi în * aruncările la coş. Tresărirea de orgoliu I din ultimele minute de joc nu le-a pu■ tut asigura recuperarea handicapului şi obţinerea victoriei. I Prima repriză a fost la discreţia ab- I solulă a oaspeţilor care conduceau deja I, în minutul 3 cu 9 puncte (2-11). O rază * de speranţă în schimbarea jocului apa- I re în minutul 7 cînd gazdele se apropie ■ la 1 punct (12-13). Urmează 3 greşeli consecutive ale sibienilor şi drept con- I secinţă în acelaşi minut, 7 scorul devine I 12-18. După minutul 15 al jocului, ■ scorul începe să ia proporţii,25-38 * (mini6) şi 32-48 (la pauză). 1 Repriza a doua părea să ne arate o 2 echipă sibiană transformată în bine. în * min. 25 scorul înregistrat pe tabela de * marcaj arăta 44-56, în acest moment o nouă ratare din poziţie favorabilă a gazdelor urmată de o şarjă în forţă a clujenilor, cu Ţenter, Sinevici şi Rotaru în prim plan şi în min. 27 diferenţa înregistrată pe tabela de marcaj era de 21 de puncte, 44-65. De la jumătatea reprizei secunde gazdele joacă mai aproape de reala lor valoare care i-a consacrat şi în min. 37 diferenţa de scor era de 9 puncte (67-76). Urmează un final incandescent se joacă la fault pentru câştigarea de timp, în ultimul minut de joc, la scorul de 76-81 clujenii realizează 1 punct din fault şi sibienii îi imită, scorul devine 77-82, dar cei care vor reuşi să mai înscrie pînă la sfirşitul partidei vor fi tot clujenii,astfel că partida ia sfârşit cu victoria meritată a acestora cu scorul de 77-84. Au înscris: Corui (19), Muntean (18), Lefter (14), Alecu( 1) Kincses (7), Perger (6) şi Tordai (2) pentru C.S.U. Balanţa respectiv, Sinevici (23), Sebesten (23), Ţenter (17) Rotaru (16) şi Pintea (5) pentru „U“ Cluj. . Echipa noastră a fost amendată cu 50.000 lei pentru prezenţa spectatorilor în apropierea spaţiului de joc. De altfel partida a fost în pericol de nu se desfăşura sala fiind omologată cu condiţia absenţei spectatorilor în spaţiul la care ne-am referit, în afara unor măsuri organizatorice facem apel şi la obişnuiţii jocului de baschet să respecte această prevedere. In caz contrar echipa sibiană va fi obligată să-şi dispute, partidele la Braşov sau Rîmnicu Vîlcea. Octavian Rusu QÎÂQl)©[£liIÎp!Iâ Vineri (8.01.1993), domnii Janos Nagy şi Viorel Hizo au fost văzuţi prînzind la „împăratul Romanilor“. Să însemne aceasta reîntoarcerea la matcă a „fiului risipitor“ ? In Alpii austrieci... Despre schiul de-adevăratelea (II) Dimineaţa ne-au trezit razele soarelui tirolez. Am sărit repede pe balcon să aruncăm o privire sătucului care găzduieşte cea mai productivă fabrică de campioni din lume: Colegiul de schi- Stams. Totul arată ca decupat din ilustratele copilăriei şi pentru o clipă ne simţim într-o lume de poveste. Dar, pînă la colegiu mai avem: obiectivul nostru se numeşte „Şcoala superioară de schi“, Neustift. Aşa ca, după micul dejun ne luăm inima în dinţi şi sacoşele în mînă şi pornim din nou la drum, în faţa noastră, Suzuki-ul roşu al admirabilului dr. Schwarz, goneşte pe autostradă către Innsbruck, peste puţin timp traversăm celebrul pod „Europa“ şi ne angajăm către Stubuital, zonă vestită pentru domeniile sale schiabile şi pentru gheţarii săi numeroşi, încă cîţiva kilometrii şi iată-ne ajunşi. Parcăm în faţa unei clădiri modemne, cu geamuri mari. La ferestre, ciorchine de viitori campioni. Dar copiii, tot copii. „Au venit românii!“ se aude pe deasupra capetelor noastre.în faza asta, cred că se aşteptau să ne vadă îmbrăcaţi în frunze de palmier şi măcar cu cîteva inele în nas.) Depăşim (cu destulă dificultate) primele momente, apoi urmează prezentările. Bineînţeles că ne aşteptau de ieri şi bineînţeles că n-avea cure să-i facem să înţeleagă cauzele întîrzierii noastre. Dar asta deja nu mai are importanţă. Primim cheia de la camera noastră (care ar putea, rivaliza cu orice cameră de la un hotel categoria I), ne aruncăm bagajele într-un colţ şi ne repezim să vizităm internatul şi - continuare în pag. a II-a - Prof. Mihai RAILEANU şi Mircea BOLOGA Ce a însemnat anul 1992 ce vă doriţi tuna, Rusia şi România am obţinut locul I prin Marius Şoaită şi locul II prin Ghibu Sorin. La campionatele mondiale a participat Şoaită Marius. Secţia de navomodele a avut de asemenea o prezenţă activă. Astfel în etapa de campionat naţional desfăşurat în perioada 14-23.08.92 la Constanţa în categoria navomodele clasa C, Dimitriu Cosmin a obţinut medalia de aur la clasa „C2“, argint la clasa „C1 “ şi bronz, la clasa „C3“, Cheşcu Marius - medalia de aur la clasa „C4“, iar Aldea Gheorghe medalia de argint la clasa C1. De asemenea, în cadrul concursului „Trofeul Tomis“ s-au obţinut medalia de aur la clasa C2 şi argint la clasa C1 prin Dimitriu Cosmin, Cheşcu Mitrius a obţinut aur la clasa C4 şi Aldea Gheorghe argint la clasa C1. Problema cea mai grea a fost asigurarea fondurilor financiare. Pînă în prezent cooperativele nu au contribuit la de la 1993? Constituirea unor fonduri băneşti, iar alte surse din alte părţi nu am avut. 2. Pentru 1993 am început deja cu o mică reorganizare la nivelul A.S. Voinţa . Ne-am propus o serie de activităţi atractive care să stimuleze participarea cooperatori la derularea activităţilor sportive. Vom dezvolta baza sportivă actuală prin organizarea unui teren de tenis de cîmp şi alte activităţi distractiv-recreative. în vederea constituirii unui fond bănesc am iniţiat discuţii cu diferite firme comerciale şi cooperative meşteşugăreşti pentru a deveni sponsori ai A.S. Voinţa. Deja pînă în prezent au şi răspuns afirmativ Societatea Comercială „VICTORIA SERVICE" S.R.L., S.C. „VINA- - continuare în pag. a IV-a - a consemnat Ilie IONESCU