Tribuna Sporturilor, 2002 (Anul 12, nr. 599-648)

2002-04-15 / nr. 612

Sporturi Minutul 91 "Surprize, prim! Rămasă fără obiectul muncii la postul național de televiziune, de unde a fost trimisă în șomaj pentru că cei de acolo se săturaseră de atâtea "surprize", Andreea Marin s-a văzut, zilele trecute, în postura de a fi ea însăși surprinsă, într-o ipostază care, dată pe "sticlă", ar necesita pătrăţelul roşu. Roşie de furie, cea mai râvnită femeie de către românii sătui de colegele de apartament a ameninţat cu datul în judecată, pe cine nici măcar ea nu ştie, nu de alta dar trei să mai ţină şi ea din când în când prima pagină a ziarelor. între timp, emisiunea "Surprize, Surprize" pare a se fi mutat la fotbal, unde își are în ultima vreme tot mai mult căutare. "Surprize, Surprize" au fost când Dinamo și Ceahlăul au fost depunctate și amendate, "Surprize, Surprize" au revenit când cele două echipe au fost iertate (ca urmare a altei emisiuni, "lartă-mă!"), "Surprize, Surprize" s-au mai consumat când, deși era gata-gata să-i dea cu ceva în cap lui "Corleone", controversatul "Pinalti", personaj cenușiu al zilelor noastre, pe care Caragiale l-a scăpat când a scris celebrele-i opere, a fost iertat de către preşedintele Ligii (deh, "Din Dragoste"), în fine, de "Surprize, Surprize" am avut parte şi la finalul săptămânii care tocmai s-a dus, rezultatele meciurilor din campionatul autohton dovedindu-se un adevărat coşmar pentru microbistul de rând care, cu banii de bere a pariat şi el, doar doar câştigă o sută sau două de mii, cu care să o mai ducă până la etapa viitoare. "... şi cu Corpodean, 12!" Sportul studenţesc - Dinamo 1-0 (1-0) Deşi au avut în Sorin Corpodean un aliat de nădejde, care le-a dat o lovitură de pedeapsă cadou, şi i-a privat pe "studenţi" de un penalti mult mai clar, formaţia din "Ştefan cel Mare" a părăsit "Regia" învinsă, datorită golului lui Gigel Bucur din minutul 32. Astfel că, în utlimele trei jocuri, dintre care două pe propriul teren, lidera la zi a clasamentului a luat numai două din nouă (puncte), căzând însă, prin jocul său, în sfera penibilului. Şi când te gândeşti că acelaşi Corpodean a dat un 11 metri Ceahlăului, în minutul 90 tot al unui meci al "studenţilor" lui Andone... Bolohan a fost eliminat în minutul 66, când l-a călcat sub ochii arbitrului pe Maxim. "Aici nu bate nimeni" Gloria Bistriţa - Petrolul Ploieşti 1-0 (1-0) Citind avancronica meciului de la Bistriţa, mi-am adus aminte de una dintre scandările galeriei de baschet a formaţiei lui Mircea Vulc: "Aici nu bate nimeni!". în cazul Gloriei lui Pădureanu, scandarea se modifică puţin, în sensul că la Bistriţa bate, uneori, echipa vreunui prieten al "Lordului", care are nevoie de puncte din cine ştie ce motive şi aspiraţii. Cum alde Borcea sau Goicea nu fac parte dintre aceştia, Coroian a marcat golul victoriei, şi singurul de altfel, în minutul 20. Ca la Divizia B FC Naţional - FC Braşov 1-0 (1-0) în "Cotroceni", sâmbătă seara s-au aflat faţă în faţă două formaţii cu pretenţii. Pe de o parte, echipa gazdă, care aspiră la un loc în Cupa UEFA, iar pe de alta o formaţie care a jucat, în toamna trecută, în aceeaşi competiţie, şi care trebuie să tragă tare acum pentru a prinde măcar Intertoto. Ei bine, meciul a fost unul ca între două cete de împiedicaţi, Olăroiu fiind "rezolvat" de Savu, autorul “Pălitură cranşenă pentru cheferişti" FCM Bacău - Rapid 1-0 (1-0) Rapidul lui Hizo a ratat o a doua şansă de a se apropia de Dinamo în fruntea clasamentului. La Bacău, pe înserate, Cursaru şi compania au luat toate cele trei puncte, printr-un gol marcat de atacantul lui poenaru în minutul 16, la o greşeală mare a portarului Rădulescu. Nimic anormal. Poate doar scorul! Astra Ploieşti - UM Timişoara 1-0 (1-0) Ploieştenii, aflaţi în plină zbatere pentru a scăpa de retrogradare, aveau cele puncte asigurate încă dinaintea meciului. UMT-ul nu mai are suflu şi aşteaptă cu resemnare finalul campionatului, de la anul urmând a juca la matineu. Cu toate acestea, gazdele s-au chinuit copios până să câştige un meci "scurtat" cu vreo două minute din "grija" arbitrului Moise, acest herpes al arbitrajului de la noi. Mihalache (42) a marcat singurul gol al meciului. "Ne bătură moldovenii, bre, ne bătură!" Universitatea Craiova • Ceahlăul 0-1 Nemţenii au reuşit să obţină, ieri, în "Bănie", cea de-a doua victorie în deplasare din actualul retur. Unicul gol al partidei a fost reuşit de Nemţanu în minutul 70. Nu ne mai miră! Steaua - FC Argeş 0-1 (0-0) înfrângerea suferită de Steaua, în "Ghencea", în ultimul meci al etapei, nu mai e în măsură să ne mire. Ba, mai mult, unii consideră victoria piteştenilor ca logică. Singurul gol a fost reuşit de Cristi Vlad în minutul 47, în minutul 54 Claudiu Răducanu a şutat în transversală din penalti. Neaga şi Mutică de la Steaua au fost eliminaţi în repriza secundă. Piţurcă, mai stai pe gânduri? _________Ovidiu BOICA (*) Echipa Rapid a fost penalizată cu un punct după ce s-a de pe teren în partida cu FC Braşov, din etapa a XIII-a a Diviziei A. 11 singurului gol când ar fi trebuit să se plece în... recreaţie. "Marinarii" intre ei... Farul Constanţa - Oţelul Galaţi 0-2 (0-2) "Marinarii" de apă dulce din Galaţi nu se dezmint, ei obţinând, sâmbătă, cea de-a cincea victorie din retur. Ceea ce, la început, a părut doar şansă, pe zi ce trece Lăcătuş demonstrează că este un antrenor de viitor, care şi-a pus în cap să ducă Oţelul în Cupa UEFA. Bogdan Andone a deschis scorul în secunda 40, Pelin "închizând" tabela încă din minutul 18. Putea arbitrul Deaconu să fluiere încă de pe atunci finalul. 1.Dinamo 21 127 2 47-23 43(+13) 2.FC Naţional 21 108 3 32-15 38 (+5) 3.Rapid (*) 21 114 6 35-22 36 (+7) 4.Oțelul 21 106 5 22-13 36(+3) 5.Ceahlăul 21 103 8 29-26 33(+3) 6.Steaua 21 102 9 30-24 32 (-1) 7.FCM Bacău 21 102 9 26-27 32 (-1) 8. Universitatea 218 6 7 28-25 30 (-3) 9.FC Argeș 219 3 9 23-26 30 (-3) 1O.Gloria 219 1 11 20-28 28 (-5) 11.Farul 217 6 8 26-28 27 (-3) 12.Astra 216 7 8 22-21 25 (-8) 13.FC Braşov 216 6 9 19-22 24 (-6) 14.Sportul 216 3 12 25-40 21 (-9) 15.Petrolul 214 6 11 18-33 18 (-12) 16.UM Timişoara 213 4 14 17-47 13 (-17). înaintea meciului de la Bacău, rapidiştii anunţau printr-o conferinţă de presă, că în cazul unui arbitraj ostil, cavalerul Iosif Biro va rămâne în teren doar cu echipa băcăuană şi cu domnul Sechelariu, în calitate de al doisprezecelea jucător. Adică, Rapidul va efectua retragerea de pe teren, procedeu aplicat şi la Braşov, când s-a ales cu un punct... penalizare, graţie FRF, care a scos sabia dreptăţii din teaca lui Mircea Sandu. Domnul Copos s-a prezentat la vestiar, în ultimul moment ca să se dezbrace de nişte ţoale verzi şi să le arunce în focul luptei. Domnul Sechelariu, trecuse şi dumnealui pe la vestiarul opus, în acelaşi scop. Se poate spune că a fost miză mare. Ambele tabere au intrat în teren bine, chiar foarte bine, "motivate", iar peluziştii şi telepeluziştii au avut a se bucura, văzând ce se vede rar, un fotbal total. A fost unul dintre puţinele prilejuri să urmărească un joc frumos, nesuspect de "cele rele", cu un arbitraj care astupă gura "cârâitorilor" de orice fel. Cavalerul Biro, a rezistat câtorva încercări la care l-au supus combatanţii încălziţi, a reuşit să-i strunească şi a terminat meciul "în picioare". Cinste lui. Jocul a fost deasupra oricărei suspiciuni și, trebuie să recunoască toată lumea, ar fi mai "estetic" la un scor egal. Echipa de sub Grant a pierdut, jucând mult mai bine decât în multe jocuri pe care le-a câștigat. Băcăuanii au oferit, mai ales în prima repriză, faze de fotbal european, cu un Cursaru angajat în curse europene. Rapidul a răspuns tot cu un fotbal european şi ne-ar plăcea să-l mai vedem pe linia asta. Pe o linie alăturată vine în viteză "acceleratul" de Galaţi. Poate vom avea parte să vedem şi altceva decât ne-am aşteptat până acum. Peluziştii, anesteziaţi de hiaturile tradiţionale, încep să se trezească. Şi, dacă n-ai somn, ce să faci? Te duci la Stadion. Mihai BRATU Judo/ Etapa de zonă Zece sibieni calificaţi in finală * Doi dintre aceştia sunt componenţi ai lotului naţional de juniori. Concursul a fost organizat foarte bine de F.R. de Judo, CSM Sibiu şi CSS Şoimii Sibiu * Sâmbăta trecută s-a desfăşurat în Sala de Jocuri a CSS Sibiu o etapă de zonă rezervată juniorilor I. Au participat cluburi de profil din localităţile: Vâlcea, Piteşti, Alexandria, Turnu Severin şi Sibiu. Echipa sibiană a fost compusă din 14 sportivi, doi dintre aceştia, Alexandru Caponi (81 kg) şi George Iărmure (60 kg) calificându-se direct în faza următoare a competiţiei deoarece sunt componenţi ai lotului naţional. Bilanţul echipei sibiene care a fost compusă din sportivi cu dublă legitimare CSŞ Şoimii Sibiu - CSM, a fost de 10 judoca calificaţi. Prezentăm în continuare rezultatele înregistrate de sibieni: Masculin: 60 kg: Sorin Comşa (loc II), Ovidiu Ionaşi (locul III), Marius Şiman, Vasile Cojoc (locul V - nu s-au calificat) şi George Ţărmure calificat din oficiu deoarece este component al lotului naţional de juniori. Categoria 66 kg: Cătălin Comşa (locul I), Ovidiu Helciu, Sorin Şiman (locul V - nu s-au calificat) şi Cristian Popa (locul VII - nu s-a calificat). Categoria 73 kg: Purece Vălean (locul III), Cosmin Caponi (locul V - nu s-a calificat). Categoria 81 kg: Alexandru Caponi s-a calificat din oficiu deoarece este component al lotului naţional de juniori. Categoria 90 kg: Paul Iancu (locul III) Categoria 100 kg: Ionuţ Isăilă (locul II) Feminin Categoria 52 kg: Camelia Herman (locul III) Categoria 70 kg: Cecilia Purece (locul I) "Concursul s-a desfăşurat în cele mai bune condiţii. Cu toate că speram la mai mulţi sportivi calificaţi, doar 10 au reuşit să meargă mai departe. Sperăm ca la finale să obţinem cel puţin 3 sau 4 medalii", ne-a declarat directorul adjunct al CSS Şoimii Sibiu, Ioan Chindriş. Faza finală a C.N. de juniori I va avea loc la Iaşi în weekendul viitor. Marius IONESCU Tribuna sporturilor, nr. 612,15 aprilie-21 aprilie 2002 ’ IV'-m,Astra“. Etapa a XXII-a, 20-21 aprilie Sâmbătă Dinamo - Astra (17.00, TV România) Rapid - Univ. Craiova (20.00, ProTV) Oţelul Galaţi - FC Argeş Piteşti FC Braşov - Gloria Bistriţa Ceahlăul Piatra Neamţ - FC Naţional UM Timişoara - FCM Bacău Farul - Sportul studenţesc Duminică Petrolul - Steaua (17.00, TV România 1) Clasamentul golgeterilor: 15 goluri - Pancu (Rapid) 11 goluri - Mihalcea (ex-Dinamo), Cursaru (FCM Bacău) 10 goluri - Solomon (Ceahlăul), Cl. Niculescu (Dinamo) 9 goluri - Guriţă (Oţelul), G. Bucur (Sportul studenţesc) Rugbi/ Divizia A Victorie lapos CSM Kirschbaum Sibiu - Precizia Săcele 38-6 (24-6) Sâmbătă, divizionara A CSM Kirschbaum Sibiu a întâlnit pe teren propriu puternica echipă Precizia Săcele pe care a întrecut-o la mare diferenţă, 32 puncte! Punctele echipei sibiene au fost realizate de Răşcanu, Florea, L. Micu şi Zeicu, din eseu. Acestea au fost transformate de Răşcanu, care a mai punctat şi prin transformarea unor lovituri libere. "Meciul a fost în întregime la discreţia noastră. Am dominat adversarul de la un capăt la celălalt, lucru care s-a văzut şi în evoluţia scorului. Acest rezultat ajută la consolidarea poziţiei noastre în clasament şi dă un plus la moralul echipei", ne-a declarat antrenorul Petre Suciu. Etapa următoare, sibienii vor încerca să reediteze succesul de sâmbătă în partida cu Sportul Studenţesc, ce va avea loc tot pe terenul Valea Aurie. (I.M.)