Tribuna Sporturilor, 2002 (Anul 12, nr. 599-648)

2002-02-04 / nr. 602

Box/ Juniori Adrian Bleoca a bătut tot ce i-a ieşit în cale După cum am anunţat la vremea respectivă, în luna decembrie a anului trecut a avut loc un trial de selecţie pentru formarea noului lot naţional de juniori, trial la care a participat şi sportivul Adrian Bleoca de la Clubul Sportiv Municipal Sibiu (antrenori Emil Bihorean şi Gheorghe Niţă). La această competiţie Adrian Bleoca a trecut, rând pe rând, de pugiliştii Sorin Tufă (Muscelul Câmpului Muscel), Nicolae Mehedinţeanu (Dacia Piteşti), Marian Panait (Petroul Ploieşti) şi Belghin Mustafa (Dinamo Bucureşti) învingându-i pe toţi la puncte. în urma acestei frumoase prestaţii boxerul nostru a fost cooptat în lot la categoria 60 kg. Acest nou lot de juniori s-a reunit în data de 7 ianuarie a.c. la Reşiţa, de unde a plecat la Semenic pentru a face pregătirile de iarnă la munte. La acest nou lot a fost schimbată şi conducerea tehnică, în locul lui Relu Auraş fiind numit antrenor principal Grigore Bondavali, care îi are ca secunzi pe Ion Moroiţă şi Costel Burlach. Sâmbătă, 2 februarie a.c., a avut loc la Ploieşti primul meci de verificare al nouluiot. La această verificare componenţii lotului au boxat numai între ei. Astfel, la categoria 59 kg (după noul regulament internaţional, categoria 60 kg a devenit categoria 59 kg) pe lângă Adrian Bleoca mai fac parte din lot pugiliştii Florin Avramescu (SC Bacău) şi Andrei Culac (SC Lauruc Sighet). Aceşti sportivi au boxat "în trei" luptând câte două reprize fiecare cu fiecare. în urma prestaţiei sale, Adrian Bleoca a fost îndelung aplaudat de publicul ploieştean, mare cunoscător al nobilei arte a pugilatului, el fiind totodată remarcat şi de antrenorul federal Alec Năstac, fosta mare glorie a boxului românesc. De menţionat că Adrian Bleoca a fost asistat la colţ de antrenorul Emil Bihorean care a ştiut cum să-şi "trimită" elevul la luptă şi că sportivul nostru a devenit "liderul" acestei categorii. Dăm mai jos palmaresul sportivului Adrian Bleoca, are 16 ani, practică boxul de 4 ani şi jumătate, a susţinut 42 de meciuri câştigând 38 (9 înainte de limită), finalist la campionatele naţionale din anii 1998,1999,2000 şi 2001, vicecampion naţional în anul 1998, campion naţional în anii 1999 şi 2001, fost component al lotului naţional de cădeţi şi actual component al lotului naţional de juniori. După acest meci de verificare, lotul îşi va relua pregătirile la Reşiţa, căutând să perfecteze cât mai multe meciuri interne şi internaţionale în vederea participării la campionatele europene şi mondiale de juniori ce vor avea loc în acest an. în încheiere, vrem să mulţumim, şi pe această cale, domnului Dorin Matei, de la magazinele Rebel, sponsorul lui Adrian Bleoca, precum şi conducerii şi profesorilor de la Grupul Şcolar "Avram Iancu", unde acest sportiv este elev, pentru condiţiile pe care i le-au asigurat acestui pugilist de excepţie pentru a putea participa la pregătirile de la lot. Victor cociu Baschet/ Divizia B - tineret Debutele sezon furtunos CSȘ Felam Mediaş - Optica Tg. Secuiesc 102 - 46 (52 - 28) Sâmbăta trecută au avut loc partidele contând pentru prima etapă din cadrul returului diviziei B - tineret de baschet. Singura echipă din judeţul nostru înscrisă în acest campionat, CSŞ Felam Mediaş, a disputat meciul din această etapă, pe teren propriu, în compania formaţiei similare Optica Tg. Secuiesc. La capătul unui meci frumos, antrenant şi plin de spectaculozitate, elevii antrenorului Octavian Şerban au reuşit să se impună net în faţa unor baschetbalişti veniţi din Tg. Secuiesc. Datorită acumulărilor din perioada de pregătire ce a precedat reluarea campionatului, medieşenii au câştigat întâlnirea la o diferenţă de 56 de puncte! Aceştia au trecut la cârma jocului încă din primele minute şi au continuat să ţină frâiele meciului până la final. La pauză, tabela indica scorul de 52 - 28 în favoarea echipei gazdă. .S-au evidenţiat din echipa medieşeană: Radu Bogdan (32 p), Suczucs (16), Agapie (17), Teleabă (9), Nicolară (8) şi Ploscar (6). De asemenea, au lăsat o impresie bună şi juniorii Tocilă, Gligor şi Oprişor, care au fost folosiţi pentru prima dată într-un meci oficial. "A fost bine. Cred că un asemenea rezultat este bun şi pentru moralul băieţilor, care au de trecut în acest sezon de câteva echipe puternice cum ar fi West Petrom II Arad sau Herlitz li Tg. Mureş", afirma antrenorul Octavian Şerban, în etapa următoare CSŞ Felam Mediaş va juca în deplasare, la Arad, cu puternica formaţie din localitate. M. IONESCU Fotbal/ Pregătiri A doua victorie Chimica Tîrnăveni • Gaz metan Mediaş 0-2 Medieşenii au obţinut, vineri, cea de-a doua victorie din tot atâtea meciuri de pregătire. “Victima” s-a numit, de această dată, Chimica Tîrnăveni, formaţie pregătită de sibianul Adrian Văsîi. Elevii antrenorului Silviu Dumitrescu s-au impus cu scorul de 2-0 după un autogol al lui Florea şi o reuşită a lui Bunea, în a doua parte a meciului. Gaz metan a început cu “unsprezecele” D. Roşea - Nicolau, FI. Şomfălean, Ciurar - Cosmin Stoica, Pogăcean, Cl. Moldovan, Boroncoi, Miclăuş - Fr. Popescu, Boaru, în partea secundă mai intrând portarul Paul Rus şi jucătorii de câmp Bunea, Drăgulin, Hanc şi Vilmoş Stoica. în altă ordine de idei, formaţia medieşeană a renunţat la serviciile mijlocaşului Lucian Tarcea, considerându-se că “este inferior valoric jucătorilor din linia mediană medieşeană”. în ceea ce-l priveşte pe portarul Florin Filip, cel care nu a prins nici un minut în poarta prim-divizionarei Astra Ploieşti în turul de campionat şi care ar fi dorit să revină la Mediaş, acesta se va prezenta, începând de astăzi, la antrenamentele echipei din oraşul aurului negru. Cantonament la Bazna Astăzi, după servirea prânzului în localitatea de pe malurile Tîrnavei Mari, lotul medieşean va pleca în cantonament centralizat, la Bazna, unde va rămâne până vineri, 15 februarie. Următoarea partidă de pregătire elevii antrenorului Silviu Dumitrescu o vor susţine, miercuri, 6 februarie, tot la Tîrnăveni. Ovidiu Boica Volei (f)/ Divizia A O nouă înfrângere Amicii Bacău - CSŞ Astral Sibiu 3-0 (9,8,13) Sibiencele de la CSŞ Astral au înregistrat, sâmbătă, o nouă înfrângere, de această dată la Bacău. Gazdele nu au avut nici un pic de emoţii în a-şi apropia victoria, impunându-se în trei seturi, la 9,8 şi 13. “Am jucat contra unei formaţii modeste, pe care am învins-o mult mai uşor decât în tur, la Sibiu. Cu părere de rău, cred că Astralul va retrograda”, a afirmat după meci antrenorul secund al formaţiei băcăuane, Nelu Manta. Sporturi Baschet (m)/ Divizia A CSU Sibiu joacă miercuri Datorită turneului final al Cupei “Fox Kids”, care a ţinut ocupat Palatul Sporturilor Transilvania, de vinerea trecută până ieri inclusiv, partida dintre CSU Sibiu şi Herlitz Mobex Tg. Mureş contând pentru etapa a XIV-a a Campionatului Naţional de baschet masculin a fost reprogramată pentru miercuri, 6 februarie, de la ora 18.00. Box/Gală feminină Remiză pentru sibianca Paula vesa Casa de Cultură a Ministerului de Interne a găzduit, sâmbătă, o gală de box feminin, intitulată “Show Box”, organizată în colaborare cu Clubul Sportiv Lăcătuş Europa, în cadrul galei, sportiva Alina Lenghel (CSM Baia Mare - 91 de kg), care a întâlnit-o pe Carmen Constantin (CS Lăcătuş Europa - 72 de kg), a disputat primul meci oficial. Din cauza diferenţei de categorii, nu s-a dat nici o decizie la acest meci. Antrenorul coordonator al lotului naţional feminin de box, Adrian Lăcătuş, a declarat că cele două sportive au boxat împreună deoarece nu au adversare pentru catregoriile la care participă şi pentru că dorea să le verifice pentru a vedea cum se comportă în ring. “Lenghel s-a comportat neaşteptat de bine pentru primul ei meci oficial”, a spus Lăcătuş, care a adăugat că sportiva din Baia Mare poate ocupa un loc pe podiumul mondial, dacă se va pregăti bine în continuare. Alina Lenghel (1,85 m - 91 kg) a practicat timp de nouă ani aruncarea discului, iar în toamna trecută a decis să treacă la box. “După nouă ani petrecuţi la atletism am considerat că boxul este o nouă şansă pentru mine. Este un sport greu, dar o să-l învăţ. îmi doresc să particip la Campionatele Mondiale din acest an, iar după ce ajung acolo mă voi gândi şi la locul pe care vreau să-l ocup”, a spus Lenghel, care a precizat că lovitura ei favorită este croşeul de stânga. Ea a recunoscut că a fost speriată de primul ei meci, dar a precizat că este mulţumită de modul în care a evoluat. Lăcătuş a declarat că selecţia pentru lotul naţional feminin de box se va face până în luna septembrie, când sunt programate Campionatele Naţionale, în funcţie de rezultatele obţinute la acesta competiţie se va stabili lotul pentru Campionatele Mondiale din luna noiembrie, din Antalya. Următoarea competiţie este Cupa României programtată în perioada 18-24 februarie. în cadrul galei “Show Box” au susţinut momente artistice Marina Scupra, Fuego, Marian Nistor, Carmen Rădulescu-şi ansamblul artistic “Primavera”. Rezultate înregistrate în cadrul galei de box: - categoria 48 kg: Clara Patrugan (CS Lăcătuş Europa) a învins-o la puncte pe Steluţa Duţă (CSM Buzău) - categoria 48 de kg: Paula Vesa (CSM Sibiu) - Mariana Răducan (CSM Buzău) meci nul-categoria 60 de kg: Anca Ioniţă (BC Patrik Ivana) - Laura Ştefânescu (CFR Iaşi) meci nul - categoria 63,5 kg: Flori Pancescu (Rapid Bucureşti) a învins-o la puncte pe Vasilica Ilondaru (CS Lăcătuş Europa) - categoria 67 de kg: Iordana Tone (BC Patrik Ivana) a învins-o prin abandon pe Ileana Vasile (Voinţa Bucureşti) Masculin - categoria 60 de kg: Stan Eugen (CS Lăcătuş Europa) l-a învins la puncte pe Marius Constantin (CS Lăcătuş Europa) Vicepreşedintele clubului CF Barcelona a decedat in timpul meciului cu Tenerife Vicepreşedintele clubului CF Barcelona, Francesc Ventura, a încetat din viaţă, la vârsta de 71 de ani, sâmbătă, în timp ce asista la meciul dintre formaţia catalană şi echipa Tenerife, în urna unei crize cardiace, informează site-ul “Datasport”. Potrivit site-ului citat, jucătorii echipei din Barcelona, care au fost anunţaţi de decesul lui Ventura după terminarea partidei respective, au renunţat să sărbătorească victoria obţinută, cu scorul de 6-0, în faţa formaţiei Tenerife. Cotidianul “Marcă” a notat că Ventura, responsabil al departamentului social al clubului catalan, şi-a început activitatea la această grupare ca director al secţiei de handbal. Potrivit cotidianului citat, preşedintele FC Barcelona,Ioan Gaspart, a declarat că regretă decesul lui Ventura, adăugând că acesta a fost “un adevărat ambasador’’ al grupării catalane. tribuna sporturilor, nr. 602,4 februarie -10 februarie 2002 "jf