Tribuna Sporturilor, 2011 (Anul 21, nr. 1042-1091)

2011-07-25 / nr. 1070

25 - 31 iulie 2011 |' Liga I FC Braşov - Gaz metan (18.30, Bigi Sport 1] Medieşenii joaca astazi, de la ora 18.30, In prima etapa, tocmai la Tg. Mureş, echipa din oraşul de la poalele Tîmpei având terenul suspendat. Cosmin Prişcă După ce au trecut de turul 2 preliminar în Europa League, medieşenii se gândesc la un debut la fel de bun şi în întrecerea internă. Gaziştii vor să profite de pasa proastă prin care trec braşovenii după ce Conceicao a demisionat de la conducerea tehnică a acestora şi să obţină 3 puncte în confruntarea ce va avea loc pe teren neutru, la Tg. Mureş, începând cu ora 18.30. “Sper să facem faţă pe ambele fronturi, atât în întrecerea continentală, cât şi în cea internă. O să avem două săptămâni foarte grele, cu jocuri în campionat şi o “dublă" cu Mainz, dar avem un lot numeros şi cred că nu ne vom face de râs. Vom face faţă. O să jucăm cu Braşovul doar cu gândul la victorie. După ce am întors rezultatul cu KuPS avem un moral ridicat’’, a afirmat Ovidiu Hoban. “Trebuie să fim foarte atenţi la meciul cu Braşovul, întâlnim o echipă rănită. Va fi foarte important să ne impunem în meciul de debut în campionat, deoarece se anunţă un sezon foarte greu, mult mai dificil decât sezonul precedent”, a declarat, la rândul său, georgianul Akaki Khubutia. Partida dintre FC Braşov şi Gaz metan va începe la ora 18.30 şi va fi condusă la centru de Adrian Comănescu din Rm. Vîlcea, acesta fiind ajutat, la cele două linii, de Eduard Dumitrescu (Piteşti) şi Iulian Radu (Bucureşti). Observatori au fost delegaţi Marian Salomir (Cluj) şi Eduard Alexandru (Ploieşti). Foto: Vali MACREA prezintă echipa din Mainz Nagy de Cosmin Prişcă Arădeanul Roland Nagy a evoluat, timp de două sezoane, la Mainz, adversarul Gazului metan în turul 3 preliminar din Europa League. Fostul fotbalist a acceptat să le ofere medieşenilor câteva detalii despre echipa nemţilor. “Echipa a progresat foarte mult, s-a văzut asta şi în rezultatele de anul trecut. Chiar dacă au pierdut un fotbalist exponenţial, care s-a transferat la Leverkusen, cei din Mainz au în lot mulţi jucători tineri, care vor încerca să profite de fiecare şansă pe care o vor avea pentru a se afirma. Ascensiunea nemţilor nu este una întâmplătoare, pentru că s-a investit masiv în ultimii ani. Anul trecut am fost acolo şi nu mi-a venit să cred ce stadion au construit, nici nu am mai recunoscut vechea arenă. Mainz este un oraş superb, plin de studenţi, în care m-am simţit foarte bine. La club sunt nişte oameni deosebiţi, s-a mizat pe stabilitate, iar în conducerea clubului sunt oameni care erau şi pe vremea în care am evoluat eu. Iar antrenor este un fost coleg de-al meu”, a povestit Nagy. Arădeanul este de părere că "dubla" gaziştilor cu nemţii o să fie una foarte echilibrată. “O să fie o dispută echilibrată. Chiar dacă Mainz este o reprezentantă a Bundesligii şi va porni ca favorită, eu sper ca Mediaşul să se califice mai departe. Medieşenii trebuie să creadă în şansa lor, pentru că sunt un grup care a arătat că are potenţial. Vor întâlni o echipă agresivă, disciplinată tactic, muncitoare, tipic pentru fotbalul german. Jucătorii germani se vor bate pentru fiecare minge, o să îşi dea viaţa pe teren şi joacă cu foarte multă atitudine. Mainz are nişte suporteri deosebiţi, care vin la stadion pentru spectacol, indiferent că echipa este în liga secundă, sau în prima, îţi face o adevărată plăcere să joci într-o asemenea atmosferă”, a mărturisit actualul antrenor al echipei UTAArad. FSV Mainz 05 a terminat stagiunea trecută pe locul 5 în Bundesliga, la 17 puncte de liderul Borussia Dortmund, cu un parcurs foarte bun. Nemţii evoluează pe un stadion de 33.500 de locuri, Coface Arena. Antrenorul Thomas Tuchel (37 de ani) are la dispoziţie un lot de 50 de milioane de euro, cei mai valoroşi componenţi fiind Eugen Polanski şi Sami Allagui, ambii cotaţi la cîte 4 milioane de euro de către site-ul de specialitate transfermarkt.de. Misiunea Gazului metan va fi puţin mai uşoară după ce golgeterul germanilor din sezonul 2010/ 2011, Andre Schurrle, a semnat cu Bayer Leverkusen în schimbul sumei de 8 milioane de euro. Todea:" Ne trebuie un rezultat bun la Mainz" Capitanul Gazului metan, Cristi Todea, e de părere ca medieşenii au meritat din plin calificarea în turul 3 preliminar al Ligii Europa şi considera ca Mainz 05 nu e o formaţie de netrecut. Totodată, Todea susţine ca e foarte important şi ca astazi, la Tg. Mureş, cu FC Braşov, în campionat, Gazul metan sa ia măcar un punct. Cosmin Prişcă - Felicitări, Cristi. A fost greu returul cu echipa din Finlanda? A fost un meci greu, în care am avut mai multe ocazii decât în partida din tur. Finlandezii au avut şi ei vreo două situaţii mai clare, însă noi am ajuns în foarte multe rânduri la poarta lor. Per ansamblu, este o calificare meritată pentru noi. A mers mai departe echipa care a fost mai bună. în turul 3 preliminar al Europa League veţi întâlni pe Mainz, revelaţia din Bundesliga, în sezonul precedent. Cum crezi că va fi? Mainz o să fie, cu siguranţă, un adversar de alt calibru comparativ cu KuPS, o să fie alt nivel. Va trebui să pasăm foarte bine, să ne facem jocul nostru. Probabil vom fi asediaţi încă din startul partidei, dar va trebui să gestionăm foarte bine jocul. Imi doresc un rezultat bun pentru a menţine interesul pentru partida din retur, de la Mediaş. - Până la meciul cu Mainz, luni (n. a. astăzi) o să debutaţi în campionat, cu FC Braşov. Sunteţi pregătiţi să repetaţi figura frumoasă din sezonul precedent? - Meciul cu Braşovul o să fie cel mai important, pentru că e primul, în Europa League nu se ştie câte meciuri o să mai jucăm, aşa încât campionatul va fi foarte important pentru noi. Trebuie să începem bine, pentru că punctele pierdute nu le mai poţi recupera decât foarte greu. Sper să profităm de situaţia creată la adversari, prin plecarea antrenorului, şi să punctăm la "adevăr" încă din prima etapă. Vom învinge dacă ne vom face jocul nostru din deplasare, pe care l-am avut anul trecut. Trebuie să fim concentraţi şi să tratăm meciul cu foarte mare seriozitate. ..... ‰...* V ~ ntt’ •‰ V.« .,« ¤■ nA ‡'• u v i w «v»** H wwii?: IN TOTI În T Dedicaţie pentru familie Mijlocaşul Ovidiu Hoban a marcat golul prin care Mediaşul s-a calificat în turul 3 preliminar al Eruopa League. Fotbalistul a afirmat, la final, că dedică acest gol şi această calificare familiei sale. “A fost un joc foarte dificil cu finlandezii, dar rezultatul final este cel care contează. Golul l-am dedicat soţiei şi băieţelului meu. Sunt foarte bucuros atunci când pot dedica celor dragi reuşitele mele. La Mainz, vom evolua pe un stadion nou-construit, cu o echipă care a terminat sezonul trecut pe poziţia a cincea în Bundesliga. Vom vedea ce va ieşi din această "dublă", îmi doresc o evoluţie bună. Suntem în creştere de formă. Ne mândrim cu ce am realizat până acum, dar vrem mai mult", a spus Hoban. (C. P.) Akaki vrea o surpriză la Mainz Internaţionalul Georgian Akaki Khubutia a mărturisit că speră ca gruparea medieşeană să furnizeze o surpriză în confruntarea din Mainz, din Europa League, încă din tur. “Cu finlandezii, a fost un meci foarte greu la Mediaş, dar este bine că nu am primit gol şi ne-am calificat. Mergem mai departe şi vom juca de la egal la egal cu nemţii de la Mainz. Nu ne sperie, chiar dacă au făcut un sezon foarte bun în Bundesliga. La fotbal totul este posibil. Pot să apară surprize. Câştigătoarea cupei din Georgia evoluează în liga secundă şi cu toate astea a reuşit să elimine o echipă foarte bună, pe Anorthosis. Cu toţii suntem foarte motivaţi pentru a furniza o surpriză ”, a afirmat Akaki. (C. Prişcă) Markovic a revenit după trei luni Partida retur din turul 2 preliminar al Europa League i-a prilejuit fundaşului Zarko Markovic prilejul de a reveni în lotul medieşenilor după ce a ratat finalul sezonului trecut, din cauza unei operaţii suferite la metarasienele piciorului stâng. Fotbalistul de origine sârbă a intrat pe finalul confruntării cu KuPS, de joia trecută, şi a mărturisit, la încheierea jocului, că s-a simţit OK după perioada de recuperare. "S-au împlinit fix 3 luni de la operaţie. Pe 21 aprilie am suferit intervenţia chirurgicală, iar pe 21 iulie am fost din nou , "în iarbă". Am avut emoţii la încălzire, dar după aceea am scăpat de ele, iar în teren m-am simţit bine, n-au fost probleme", a afirmat Markovic. (C. Prişcă) › Uia, o› › o o JOZI ’OM GAZ