Universul, februarie 1934 (Anul 51, nr. 30-57)

1934-02-01 / nr. 30

Anul al 51-lea Nr. 30 Joi 1 Februarie 1934 Restaurarea catedralei Sfântul Pavel Celebra catedrală Sf. Paul din Londra, despre care s’a vorbit, atât de mult în ultimul timp deoarece era ameninţată de infiltrările unei pânze de apă subterană, e pe cale de a fi consolidată şi restaurată din toate punctele de vedere. Domul acesta, vechi de 220 de ani, nu fusese curăţit in interior de la clădirea sa. S’au aşezat schele de o înălţime de 60 de metri in interiorul catedralei spre a se putea ajunge până sub acoperişul domnului. Aci, la o înălţime ameţitoare, n’au foc să lucreze mai mult de 8 oameni deodată. Legaţi cu frânghii, aceşti zugravi lucrează culcaţi pe spate. S-a calculat că vor trebui opt luni pentru ca echipele de specialişti să termine restaurarea inaccesibilului plafon. Arhitecţii şi inginerii care supraveghează llucrările susţin că acestea sunt îngreuiate prin faptul că efectele de lumină din interiorul bisericii dau perspectivelor aspecte îngrozitoare, ceea ce tulbură până şi pe cei mai încercaţi lucrători cu ameţeli şi o explicabilă panică. Văzută din înălţimile domului tinda bisericii pare că se află în fundul unei prăpăstii. Bărbaţii la bucătărie O şcoală de gospodărie din Praga a făcut de curând o experienţă instructivă care s-a încheiat cu un succes desăvârşit. E vorba de un curs de bucătărie pentru bărbaţi, care a durat 10 zile şi întimpul căruia în cele 30 ore de cursuri şi lucrări practice, o serie de bărbaţi mai tineri şi mai bătrâni s’au iniţiat şi perfecţionat in tehnica ciorbelor şi fripturilor, a sosurilor şi dulciurilor. Intre cei 16 şcolari se aflau şi oameni în vârstă, cum era de pildă un pensionar, fost director de şcoală, de 70 ani. Toţi aceşti elevi şi-au dat toate silinţele să fie la înălţime şi sunt mândri de a fi pionieri într-o ramură a educaţiei care nu se aplica până acum bărbaţilor. Cursuri asemănătoare se vor face în liceele de băeţi din Boemia. Cât priveşte şcoala din Praga, ea va primi zilele viitoare o nouă serie de elevi. Chilipir Oltenia : — Două suite die lei mizita ? E cam miuffit. Medical: — Muilit ? Gândeștete că pentriu prețul acesta ții iam descoperit pătrat boale. America işi sărbătoreşte preşedintele Eri, 30 ianuarie, Statele Unite au sărbătorit a 52-a aniversare a zilei de naştere a preşedintelui Roosevelt. S-au dat în toată America aproape zece mii de serbări, cu această ocazie. Pestetrei milioane de invitaţi au băut în sănătatea preşedintelui. La marele hotele Waldorf- Astoria au participat la recepție 6000 persoane. Geam-cauciuc De multă vreme inventatorii se ostenesc să găsească o sticlă elastică. Automobilele au neapărată nevoe de o astfel de sticlă de siguranţă deoarece majoritatea rănilor grave în accidentele de automobil se datoresc cioburilor de sticlă. Rezultatele obţinute până acum erau mulţumitoare numai în parte. Ne vine acum ştirea despre descoperirea unei sticle care este aproape de opt ori mai elastică decât sticla normală şi care poate fi numită pe drept cuvânt „sticlă-cauciuc“. Inventatorul afirmă că această elasticitate este realizată prin răcirea bruscă a păturii superficiale a geamului O INVENŢIE INTERESANTĂ Acest automobil uriaş este în realitate o locomotivă cu aer comprimat, de un model cu titrul nou. Ea poate face 200 km. pe oră și inventatorul, d. William E. Boyette, crede că va detrona curând locomotivele de azi. acum, aiázget Veani Citim în UNIVERSUL din 31 ianuarie 1885 : = Căderea Khartumului a făcut o grozavă impresiune la Londra. Deşi comunicatele oficiale şi presa vor să menţină speranţa că Gordon trăeşte şi e ţinut de rebeli ca un zălog preţios, totuşi mulţi se tem că el, decât să se dea prins, mai bine s-a sinucis. = Din Paris se depeşează că guvernul va cere parlamentului un credit de 11 milioane pentru expediţia din Madagascar. = D. AL Vlăhuţă a demisionat din postul de profesor de istorie la şcoala normală Sf. Ecaterina. = UN POD CU DOUA CATURI IN ROMANIA. Este cunoscut tuturor puţina soliditate mai cu seamă a podurilor construite de vechia companie a drumurilor de fer Strasberg, din cauza lipsei totale de control la construirea acestor linii. De aceea actuala direcţiune este silită a reconstrui mai toate podurile mari, zice „Voinţa Naţională“. In curând se va pune deci la licitaţiune construirea din nou a podului de pe Siret, la Cosmeşti; el va fi pentru ţara noastră o operă unică în felul ei : va fi cu două etajuri, cel superior pentru trecerea trenurilor, iar cel inferior pentru trecerea trăsurilor. Costul total al acestui pod, cu al diverselor anexe, terasamente, cantoane, etc. va fi de mai bine de 2.500.000 lei. — Cehii goniţi din Dresda — sunt cinci , au sosit la Praga şi se plâng de cele ce au suferit , spun că la Dresda s-au arestat mulţi studenţi ruşi de la Politechnică sub acusare de propagandă nihilistă. In toate institutele s-a organisat un sistem de spionaj pentru a se descoperi agitatorii nihiliști. Când nu mai bate inima în zeci şi suiie de împrejurări, un medic se găseşte faţa’n faţă cu o întrebare tulburătoare : ce-i de făcut dacă inima încetează să bată? Răspunsul trebue să-l găsească medicul „Salvării” chemat să salveze un accidentat, chirurgul care-şi dă seama că pulsul unui pacient anesteziat slăbeşte, sau medicul care asistă la o naştere unde inima mamei a încetat să bată sau când pruncul s-a născut în stare de moarte aparentă. Până de curând singura soluţie era injectarea în inimă a unui stimulent puternic. E foarte adevărat că destul de des inima refuza să răspundă şi rămânea nemişcată. Pasionaţi de această problemă, un medic din New-York, Albert S. Hyman şi un inginer electrician, C. Henry Hyman, au inventat un aparat care să remedieze neajunsul de mai sus. Acest aparat salvator poate fi asemuit cu dispozitivul de demaraj al unui automobil. Când motorul automobilului e în nemişcare, motorul „starter”ului se învârteşte de zor până când cilindrii sunt din nou fierbinţi. In acelaş mod, când inima se opreşte din vreuna din pricinile de mai sus, acul „Humanitor”-ului — cum a fost botezat aparatul — dă un stimul electric şi ritmic motorului inimii. Inima este silită să bată până când îşi reia mersul normal sub acţiunea „generatorului electric“ propriu. Comparaţia aceasta nu e prea riscată; echivalentul unui generator electric există în adevăr în peretele auriculei drepte, de unde un sistem de cabluri nervoase transmite impulsiile electrice la muşchiul inimii. Piesa principală a invenţiei fraţilor Hyman constă într’un ac de oţel găurit prin care trece spre vârf o sârmă perfect izolată. Acul şi sârma centrală sunt în legătură cu am mic generator electric. Mecanismul poate fi ajustat astfel ca să dea impulsii electrice diferite, cu frecvenţa obişnuită a bătăilor inimii. Când medicul se află în faţa unui caz de încetare a bătăilor inimii, înfige acul în auriculul drept şi pune în mişcare generatorul, cu frecvenţa dorită. Curentul ritmic stimulează sistemul nervos al inimii până când inima începe să lucreze prin propriile ei forţe, încercările făcute până acum au reuşit. Autorităţile medicale prezic un mare succes „Humanitor”-ului. Cetatea exilaţilor Ziarul parizian „Le Jour“ publică o statistică asupra emigranţilor politici care trăesc în Paris. In funtea acestei statistici stau ruşii cu 15.000 persoane. Dar nu e popor sau rasă ai cărei fugari politici să nu fi găsit adăpost in Paris. Partizanii lui Machado stau" alături cu revoluţionarii cubani. Contrarevoluţionarii spanioli sunt aproape tot atât de numeroşi ca şi fugarii din Venezuela, antifasciştii italieni, radicalii portughezi sau peruvieni, brazilieni, argentinieni. Căt priveşte pe argentinieni, numărul lor a sporit considerabil în ultimele zile, în urma unei lovituri de stat care a dat greș. Un imn scump Cunoscutul bibliofil american Dr. Rosenbach a vândut oraşului Baltimore, pentru 24.000 dolari, manuscrisul original al imnului naţional american „The star spangled banner“. Cântecul acesta a fost scris în 1814 de Francis Scott Rap, pe bordul unei fregate engleze. — îOî—— De 300 de ani fără oprire - In Statele Unite, la Seattle, d-na H. Bennett, posedă o pendulă cu soclu care a fost fabricată în Anglia la începutul secolului al 17-lea; pe o placă fixată de orologiu se poate citi că pendula a fost revizuită în 1638. Ea n’a încetat să meargă dela această dată și să arate orele cu precizie. Intre cer şi apa "In insulele Sciily e construit un far de 40 de metri înălţime care înfruntă cele mai puternice furtuni. Nici un alt far din lume nu este atât de expus la furia valurilor. Se întâmplă uneori că apa izbindu-se de far să se ridice până în vârful lui. Adâncimea mării este aci de 50 de metri. Vârtejurile curenţilor scot uneori de pe fund bucăţi de stâncă pe care valurile le aruncă în urmă în armătura de piatră a farului. Sentinelă înaintată spre apele oceanului, ilumina acestui far este cea dintâi pe care o văd vasele venind din America la reîntoarcerea lor în Europa. Monstrul de la Loch-Ness Iată !... in caricatură, plăsmuit din zăpadă şi gâdsiţă de câţtiva turişti UNIVERSUL Băuturi calde pentru maimuţe In urma persistenţii gerului in Anglia, administraţia grădinii zoologice can Lionara a dat masuri extraordinare pentru protecţia maimuţelor, foarte plăpânde. In lunile de iarnă prima grije a gardienilor, la inspecţia pe care o fac de dimineaţă, este sa impartă maimuţelor o băutură caldă. In iarna aceasta gorilete au primit şi e o haină cu care sa se imbrace in timpul nopţii. La ora 10 seara se distribue ultima raţie de lapte cald. Cimpanzeiii mai cu seama, au suferit anul acesta de pe urma gerurilor, cu toate că sunt obişnuiţi să doarmă mai totdeauna afară sau cu ferestrele deschise. Spre a-i pune in măsură sâ reziste mai bine s’au aşezat două straturi de pae in cuştile maimuţelor cărora in zilele de ger mare ii se dă raţii suplimentare de cartofi copţi, serviţi fierbinţi. Căsătoriţi in mijlocul oceanului Doi logodiţi, d. Cruickhauk si Miss Wynnyatte, care se aflau in Franţa la sfârşitul anului trecut şi a căror căsătorie urma să fie celebrată în scurt timp la Paris, fură siliţi în mod neaşteptat să părăsească capitala spre a se reîntoarce in Statele Unite. Timpul material pentru a contracta căsătoria in Europa ie lipsea, iar pe de altă parte împlinirea formalităţilor în America cerea noi amânări. Tinerii se hotărîră atunci să facă nunta pe vapor în mijlocul Atlanticului. In ziua de Anul Nou, pe unul din cele mai frumoase vapoare care trec oceanul în câteva zile, tânăra pereche a fost unită de căpitanul transatlanticului, în calitatea sa de ofițer al stării civile. O asociaţie interesantă In cursul lunii Februarie va lua fiinţă la Praga „Societatea cehoslovacă a diabeticilor”, o organizaţie naţională a cărei ţintă principală e construirea unui institut de cercetări pentru studiul boalei de zahăr. In acelaş timp, societatea intenţionează să ţină un registru la zi al tuturor diabeticilor republicii — bineînţeles cu păstrarea secretului medical — şi să procure gratuit insulina bolnavilor lipsiţi de mijloace. Societatea va da o atenţie specială mijloacelor preventive împotriva diabetului. Note medicale LUPTA CONTRA SIFILISULUI Pentru a lupta contra sifilisului este nevoie a-o diagnostica de la început. Dr. R. Bernard, din Bruxelles, semnalează schimbările în mersul sifilisului. începând din 1960, tabloul clinic al sifilisului s-a schimbat foarte mult. Manifestările sifilisului secundar, florid, bogat în leziuni cutanate sau mucoase aproape au dispărut. Erupţiile sunt discrete. Rari se mai găseşte tabloul clasic al erupţiei secundare. Acelaş lucru cu sifilisul terţiar ale cărui leziuni localizate, infiltrate, distinctive au devenit rari Sifilisul mutilant a devenit excepţiune. Noile procedee de diagnostic prin laborator n’au suprimat nevoia simţului clinic. Tratamentul actual al sifilisului face să dispară repede legiunile cutanate şi mucoase atât de contagioase. Prin aceiasta se combate întinderea boalei. Propaganda educativă contra sifilisului nu a dat bune rezultate prin mijloacele întrebuinţate, căci se insistă a®upm, originii sexuale a bolii. Ori sifiliticul nu se va îngriji in linişte decât atunci când boala lui nu se va mai considera ca o ruşine. Numai atunci sifiliticii nu se vor mai trata în ascuns. Cel mai bun mijloc de luptă contra sifilisului este să se atraga cât mai mulţi bolnavi în centrele de tratament, dispensare. Pericol mare pentru întinderea sifilisului este prostituţia clandestină. Lupta contra sifilisului va fi cu atât mai eficace cu cât boala va fi considerată ca şi alte boli infecţioase. Sifilisul este o maladie contagioasă ce crează adevărate focare epidemice, care trebuesc distruse descoperind la timp pentru ai steriliza purtătorii şi purtătoarele de germeni virulenţi pentru a-i steriliza ; în acest sens trebue îndreptată lupta. Din lupta contra sifiilisului se pierde des din vedere perioada de latenţă, de repaus, de somn al bolii. In cursul acestei perioade bolnavul are aparenta de sănătos. Perioada de latenţă se poate termina din diferite cauze necunoscute, şi microbii îşi reiau virulenţa. Aceste redeşteptări măresc morbiditatea. Sa se combată deci nu numai sifilisul activ, dar şi sifilisul latent, azi inofensiv, dar mame cu consecinţe grave, din punct de vedere individual şi social. In lupta contra sifilisului trebue concursul tuturor, căci numai aşa se poate distruge un flagel, ce a provocat pe pământ prea multă mizerie şi prea multe dureri.. (Bruxelles médical). 5X0X0 Dr. P. Provocarea lui Doculescu a fost respinsă Acum câteva săptămânii, d. Radu Ottulescu, managerul lui Mielu Doculescu, campionul României la categoria semimijlocie, a înaintat Federaţiei române de box o provocare contra englezului Jack Hood, campionul de categorie respectivă al Europei. La rându-i, Federaţa română a înaintat provocarea forului suprem de la Paris şi comitetul de urgenţă al I. R. U. a luat chestiunea în discuţie, cu ocazia ultimei sale şedinţe. După lungi desbateri, palmaresul campionului român a fost găsit insuficient şi cu 4 voturi contra 3, cererea lui Doculescu, respinsă. Până în prezent, comitetul de urgenţă de la Paris, a respins mai multe provocări ale lui Lucian Popescu şi Moţi Spakow, iar acum s’a purtat tot atât de vitreg cu Doculescu. REZULTATE DIN STRĂINĂTATE In sala Paris-Ring din Paris, francezul Lebrize a învins din nou, la puncte, pe metisul Jimmy Tarante. La Nisa, Kid Francis, fostul candidat la titlul mondial al categoriei cocoş, a obţinut decizia la puncte asupra modestului Gabes, învinsul lui Lucian Popescu. BOX Scrimă ADUNAREA GENERALA A S. N. R. I. S. Duminică 28 c., s’a ţinut în sala de arme a prof. Atanasiu, adunarea generală a societăţei naţionale române de încurajarea scrimei. S’a dat cetirea dării de seamă pe anul 1933, din care reese ca S. N. R. I. S. numără astăzi 14 ani de existenţă, însumând 17 săli membre, afară de elevii şi juniorii diferitelor săli. Campionatele din anul 1933 s-au disputat în lunile Aprilie şi Mai. Cupa de spadă a fost atribuită d-lui N. Marinescu, cupa de sabie d-lui A. Galimir iar cupa de floretă senior d-lui N. Marinescu, toţi din sala prof. Atanasiu. Campionatul de floretă juniori a revenit d-lui Mircea Duvăz din sala Atanasiu care a dobândit şi premiul de arme frumoase. O frumoasă plachetă sportivă de argint, oferită de ziarul „Universul“ a fost atribuită tânărului Bivolar, cel mai bun dintre elevii C.N.E.F. prezintaţi la campionatul de spadă. Primul concurs de floretă pentru doamne s-a ţinut la 14 Mai în sala Tirul de pe cheiul Dâmboviţei. La acest concurs au luat parte 9 concurente. Cea dintâi clasată a fost d-na I. Prager care a dobândit o plachetă de aur a ziarului „Universul“ şi un frumos premiu oferit de S. N I. S. D-ra Petrovici a primit o plachetă de argint a ziarului „Universul“ și un obiect de artă din partea S. N. I. S., iar d-ra Popescu o plachetă de bronz a ziarului „Universul“ şi un obiect de artă. Toate concurentele au primit frumoase diplome sportive din partea ziarului „Universul“. Acest ziar profită de toate ocaziunile pentru a încuraja şi desvolta sportul scrimei la noi şi S. N. R. I. îi aduce mulţumiri pentru sprijinul acordat Apoi preşedintele a arătat situaţia fondurilor. Adunarea generală a dat descărcarea comitetului de gestiineia din anul 1933, apoi a procedat la alegerea noului comitet care este compus cum urmează : Preşedinte: general Mavrocordat; vice-preşedinţi: C. H. Rosetti şi architect C. Cicu; secretar general: Neagu Boerescu; membri: inginer Gheorghiu, N. Marinescu, N. Nenciulescu, dr. Fotino, Vladimir Mavrocordat şi Rosetti Bălănescu. Echipa care va face această deplasare nu a fost încă definitiv formată, dar după toate probabilităţile va avea următoarea înfăţişare : Thevinler, Roşculeţ, Urlachi, Radu, Wetzer, Turdan, Stănescu, Chiroiu, Gebrovski, Barbu, Sepi, Csomag și Attila. Echipa va fi condusă de d. Bauer. FOOT-BALL TURNEUL C.F.R.-ULUI IN FRANŢA La sfârşitul acestei săptămâni prima garnitură a C.F.R.-ului, întărită cu câteva elemente de la alte cluburi, va părăsi Capitala, întreprinzând un turneu în Franţa. Hockey pe ghiaţă ECHIPA NAŢIONALA A PLECAT LA MILANO Cu simplonul de 7.30 dimineaţa, a părăsit Luni Capitala, echipa naţională de hockey pe ghiaţă, care va reprezenta culorile româneşti la campionatele mondiale ce se dispută între 3 şi 11 Februarie la Milano Echipa naţională nu a plecat în formaţie completă. Petre Grant, Mircea Raţiu şi Brackl, nu au putut părăsi eri Capitala. Deplasarea primului este insă imposibilă, astfel că numai prin această lipsă teamul nostru este mult slăbit. In ce priveşte ceilalţi doi jucători, Raţiu şi Brack, este probabil ca ei să plece joi la Milano. Primul este reţinut în Capitală ,din cauză că îşi face stagiul militar, iar secundul din motive de ordin familiar. Conversiunea datoriilor micilor morari Duminică, 28 ianuarie, a fost şedinţa comitetului central al asociaţiei generale a micilor morari din România, la sediul din calea Victoriei 31. Au luat parte şi delegaţi ai filialelor judeţene. Au luat cuvântul d-nii: Gh. Iordăchescu, preşedintele asociaţiei, Al. Popescu, director; Th. Peibrescu, I. Kriegler, V. Vaslim şi alţii. Cei prezenţi au arătat situaţia disperată în care se găseşte această breaslă naţională, care din cauza preţurilor scăzute la cereale, au ajuns să nu-şimai poată plăti datoriile contractate pe vremea când preţurile erau de 5 ori mai mari, iar creditorii profitând de legea Iunian din 1929, le ridicămaşinile lăsându-i pe drumuri. Faţă de această situaţie, cei prezenţi au hotărât să formeze o delegaţie care se va prezenta azi Marţi, d-lui prim-ministru şi ministrului de finanţe, spre a le expune situaţia şi a cere ca în legea conversiunii să fie trecute şi morile de la ţară care macină populaţiunei cu vamă In caz că cererea nu va fi satisfăcută complet, comitetul a primit mandat de a aviza la alte măsuri pe care le va aduce la tâmp la cunoştinţa, morarilor. 3 giTSMELE 3 iftineI laIMPERIAL I(lângă Palatul Regal) fără nici o sucursală I Lingerie de Damă ProSoape pichetate Lei 131 I Combinizoane Si Lei 49!! Prosoape PmSate Lei 40 I Combinezoane lase Li îl8 8fiePe de bucătărie Lî'l 91 I Cămări de noapte ill 85 | $6^ de masă UI 19 I Cămăşi dmât°aasetC LEI 189 I Feţe de mese Lei 48 1 Chiloţi de aţă Lei 18 Finet lavabii intr. Lei 191 1 Chiloţi de mătase Lei 39 indian de lingerie Lei 22 1 NOS EGZ de Victor Margueritte care s’a bucurat de tin succes atât de răsunător în toate straturile sociale ale Franței, prin problemele actuale ale moralei pe care le dezbate, a apărut în româneşte sub titlul CMMMMMDELE în traducerea D-lui PRMDERCM Editura ALCALAY Preţul Lei 50.HOTEL PRINCIAR Bucureşti, Bulevardul Elisabeta 23 (Lipit de SENAT) COMPLECT RENOVAT Invita pe D-nii PARLAMENTARI să descindă în acest hotel In care vor găsi pe lănţţâ tot confortul modern o îngrijire exemplară si preturi moderate. 5095 SE CAUTĂ CLĂDIRE PENTRU FABRICĂ de circa 310 metri pătraţi şi cu aburi de circa 100 kg. pe oră, având instalaţie electrica. Ofertă cu planuri şi preţul pentru chirie sub „Industrie 1934 V. 4"“ la Administraţie 71 M REDUS UNTDELEMNUL de salate si maioneze M de a 30 la BEI Vinde numai Consumul POPULAR Strada Carol 59. Tel. 317/64*+444444+44444+444444++ Doamna AIAFACDA Mare prezicătoare ov culţi stă, ghiceşte i uimitor, ii it prezentul, vil-l torul de reuşi" la afacerilor şi a judecăţilor, şansa in eflsătorie, descoperă flirturi, comori şi orice interesează specii cine. Cine se prezintă la consultaţie cu acest anunţ plăteşte taxa jumătate in orice zi. Calea Rahovei 28 aproape Tribunal Orice clientă va primi un talisman de noroc gratuit pe 1934. Materiale Construcţie Fier beton, cărămidă presată Ciment, cu preturi eftine, a se adresa ofertei. ŞTEFANESCU Str. Apele Minerale No. 75 BUCUREŞTI 14 38 tai ii ied«*" Iubite Căpitan Guliano. Conform mandatului ce ne-ai dat de a ne prezenta d-lui Avocat Valeriu Petrescu si a-i cere satisfacţie pentru cuvintele insultătoare ce ti-a adresat prin scrisoarea d-sale din 26/1/934, ne-ara prezentat la biroul d-sale din Str. Academiei No. 2, in ziuade 27/1/934, orele 12,31. D-sa insă a refuzat categoric a-si constitui martori si deci a-ti da satisfacţie pe calea onoarei. Având în vedere aceasta, rămâne ca d-ta să cauţi a obţine satisfacţie pe orice cale vei crede de cuviinţă. Anexăm Procesul-Verbal încheiat de noi în ziua de 27/1934. Maior Brătianu Oh. Maior Oprescu Nicolae. PROCES-VERBAL Astăzi 27 Ianuarie 1934 . Noi Maiorii Brătianu Gheorghe şi N. Oprescu în calitate de martori ai Domnului Căpitan Guliano Al„in baza împuternicirei ce ne-a dat, prin scrisoarea adresată nouă din 27/1/1934, ne-am prezentat Domnului avocat V. Petrescu în Strada Academiei No. 2 la Biuroul d-sale. Aducându-i la cunoştinţă scopul vizitei noastre, conform mandatului primit şi cerând satisfacţie pentru ofensa adusă clientului nostru. Domnia-sa ne-a declarat categoric că refuză să-şi constitue martori, şi deci a da satisfacţie pe calea onoarei, adăugând că rămâne ca domnul Căpitan Guliano să-şi ia satisfacţie pe alte căi. Maior Brătianu Gh Maior Oprescu Nicolae DRAGI CAMARAZI: Vă mulţumesc pentru osteneala ce v’ați dat. Este normal refuzul acestui domn, de a-mi da satisfacţia cuvenită pe calea onoarei, căci apanajul oamenilor fără simţul demnităţei este insulta prin scris si fuga. Cu cele mai bune sentimente Căpitan Guliano Al. *** Redacţia nu răspunde de cele publicate sub acest titlu. Antinevralgic Dr. NAND MUSCEL SINGURUL REMEDIU CONTRA GRIPEI, MIGRENEI, NEVRALGII, ETC. Se vinde numai in cutii originale, conţinând 2 buline şi cu semnătura doctorului. Depozit Farmacia N. Popovici, Bucureşti, Calea Rahovei 237. Greta Trib. Teleorman Secţia IT-7 EXTRACT No. 35106 1933 Noembrie 22. D-na Profira I. Marinar din comuna Ciurari prin petiţiunea înregistrată la No. 14968/933 a intentat acţiune de divorţ contra soţului său Ion N. Marincu din comuna Alexandria judeţul Teleorman pentru Injurii grave, rele tratamente din căsătorie a rezultat un copil şi anume Amelia de 4 ani; soţii nu posedă avere. Termenul de judecată va fi fixat la 10 Ianuarie 1934. Drept care am format prezentul extract. Grefier, Indescifrabil. 5 LICITAŢIE Luni 26 Februarie 1934 ora 11 dim. se va ţine licitaţie publică la sediul Soc. Comunale de Locuinţe Eftine, b-dul Domniţei No. 1, pentru vânzările imobilului din Bucureşti b-dul Iancului Strada D., parcela No. 7, conf. art. 16 şi 24 din legea Soc. Com. Locuinţe Eftine. ■ Imobilul se compune din 164 m. p. teren, cu o casă de zidărie construită în 1930 având trei încăperi, baie, bucătărie, pivniţă şi alte adăugiri făcute ulterior de fostul cumpărător. Licitaţia va începe de la suma de lei 350.000. Concurenţii trebue să îndeplinească condiţiunile prevăzute de legea Soc. Com. Locuinţe oftime şi să dispună o garanţie de lei 35.000 — în numerar. Adjudecarea se va face de către consiliul de administraţie. Direcţiunea Spre a fi prompt serviţi, d-nii abonaţi sunt rugaţi, ca la orice reclamaţie sau schimbare de adresă, să binevoiască a ne trimete eticheta cu care primesc ziarul, și la RENNOIREA ABONAMENTULUI a lipi pe cuponul mandatului poștal eticheta abonamentului expirat. BRONZ vechie vinde „STEAUA ROMANA“ oferte primeşte secţia MATERIILE, Bucureşti, B-dul Carol 5. 125 Citiţi Citiţi VacarSo“ Veselia