Universul - Capitala, mai 1944 (Anul 61, nr. 118-148)

1944-05-01 / nr. 118

Anul al 61-lea Nr. 118 Luni 1 Mai 1944 /4- Printr’un comunicat publicat recent, întregul personal al societăţilor de utilitate publică însărcinate a asigura apa, lumina şi transportul populaţiei Capitalei este citat pe naţiune, fiind dat de exemplu pentru devotamentul, priceperea, râvna şi energia cu care au lucrat la normalzarea vieţii în Capitală, in urma bombardamentelor. Citea lor ca exemplu este meritata manifestare a recunoştinţei obştei faţă de cei cari işi fac datoria, fiecare la locul in care e pus. liste răsplata ce nu se cuvine decât acelor cari pun împlinirea datoriei mai presus de orice. Care este idealul moral al fiecăruia dintre noi, decât acela de a depăşi odată pe cei din jur sau de nuurea, ridicăndu-ne deasupra lor şi fieasupra tuturor activităţilor noastre trecute? Şi ce rămâne de pe urma noastră decât reputaţia, renumele, buna amintire? Citarea pe naţiune a celor cari intr'un moment greu al obştei se întrec pe ei înşişi, adică întreaga lor activitate de până atunci, marchează acest moment de culme atât ca o cinstire pe care le-o datorăm cu toţii, cât şi ca o răscolire a forţelor tuturora, ca o chemare de a fi gata să realizăm misiunile şi să împlinim nădejdile ce se pun în noi, fiecare la rândul lui. In ceasurile istorice prin care trecem, fiecare a avut sau va avea momentul lui, misiunea lui de implicit. Şi depinde de modul cum va şti să-şi facă datoria, ca să se aşeze In rândul celor daţi de exemplu întregei naţiuni, câştigând răsplata şi agonisind comoara cea mai nepieritoare, care e recunoştinţa neamului. LIVII MIRESCU IN FIECARE ZI CITAŢI PE NAŢIUNE Plata impozitului pe salarii si mobiliar exigibil in cursul lui Aprilie 1944 Ministerul finanţelor aduce la cunoştinţa categoriilor de contribuabili ,că pot plăti, impozitul pe salarii şi mobiliar cu venit pentru luna Martie 1944 şi pllătibile în cursul lunei Aprilie 1944 şi în zilele de 30 Aprilie, 1 Mai și 2 Mai 1944, fără majorări și amendă. FETIŢELE DIN LIPNIC toi comuna Lipnic, din Nordul Basarabiei, la numai câţiva km■ de Nistru, se da în acest sfârşit de iarnă o serbare la şcoala primară întreţinută de C. F. R. Din raportul directorului acelei şcoale, d. Barbaroşie, înaintat direcţiei asistenţei c. f. r. şi care întâmplător ne-a căzut în mână, aflăm că serbarea s’a organizat în folosul Crucii Roşii din localitate. Cu această ocazie s’a realizatdin vânzarea biletelor suma, de 11.429 lei, iar din tombolă suma de 16.000 lei. Cei peste 27 mii lei, colectaţi de copii intr’o localitate mică ceferistă, au fost ridicaţi de subfiliala locală. Au dat concursul, în afară de directorul şcoalei, care a arătat însemnătatea Crucii Roşii, d-nele învăţătoare Al. Zimbras şi Z. Pătraşcu. Puţine zile, după serbarea dată, trupele roşii intrau in această comună ceferistăromânească. Stă înaintea noastră programul frumos desenat — un înger care culege flori, ca să le presare pe pământ — de eleva Cocerjin Maria, din clasa a IV-a. Unde-i fi tu acum, micuţă plină de talent, dar tu Pintilie, Crivin, Rusu, Timuş, Căpăţănă, Uncu, Ceamura, Zubov, Coban şi atâtea altele care aţi recitat poezii patriotice — şi voi toate celelalte care executaţi dansuri naţionale, gimnastică ritmică, piramide şi atâtea jocuri frumoase, ca să ajutaţi cu modesta voastră contribuţie marile sarcini ale Crucii roşii? Vă vor fi scutit Dumnezeu să nu aveţi nevoie de ajutorul ei! Aţi rămas acolo, sub ocupaţie, parte din voi? Dar, voi micuţe nevinovate, care aţi luat drumul pribegiei, nu aţi îngheţat pe drum; nu v-aţi pierdut de părinţii voştri; nu aţi fost îngropate sub dărâmăturile adăposturilor; nu aţi încăput în micile cutioare în care se închideau trupuri de copii neştiutori şi nepricepători ai cruzimei mai marilor lor!? Înaintea programului şcoalei Lipnic, aceiaşi turburătoare întrebare persistă: pe câte din voi v’a lăsat destinul in viaţă? Pe voi, care vă străduiaţi să alinaţi rănile celor mari, fără să bănuiţi că în câteva zile numai veţi cădea, parte din voi, jertfă cruzimii civilizaţiei secolului al douăzecilea. C. FULGA IBIgMHgrP.lL1 lU.'iJ 'I!i!llBL-B|gWgE3P „ROMANII IN LUPTAtt Madrid, 29 (Rador). — Presa spandolă continuă să publice numeroase comentarii și articole de actualitate militară și politică cu privire la România Cunoscutul critic militar, colonelul Diaz de Villegas, scrie între altele într’un articol intitulat „Românii în lupită”. Soldaţii români binemerită recunoştinţa noastră. România împlineşte acum din nou rodiul său istoric. Ea serveşte încă odată drept bastion în răsărit al Europei Occidentale. Criticul, continuă colonelul de Villegas, aduce aici mărturia simpatiei şi admiraţiei sale pentru zentând multe analogii cu cel al nostru. La rândul său, DIARIO DE BARCELONA, într’un articol consacrat României, declară: Poporul român, acest nobil popor de origină latină, îşi concentrează teste forţele pentru a ridica un stăvilar împotriva invaziei bolşevice. Această decizie a fost adoptată de poporul român cu eroism şi în deplină cunoştinţă de cauză. In sfârşit, revista MUNDO publică pe trei pagini un aprofundat studiu al tuturor aspectelor Basarabiei, însoţit de numeroase ilustraţiuni. IWIMBeiWIB—BP—mili PREOŢI ŞI CĂLUGĂRI OMORÂŢI DE BOMBARDAMENTE IN ITALIA Roma, 20 (Rador). — Corespondentul agenţiei „D. N. B.” transmite: Cercurile oficiale ale Vaticanului au publicat o listă a preoţilor şi călugărilor ce au fost omorâţi prin atacuri teroriste inamice. Această listă cuprinde 1.347 victime, printre cari doi episcopi La Castel Gandolfo, reşedinţa de vară a Papei, în imprejurimile Romei, au fost omorâţi 47 călugări in cursul unui singur atac. Majoritatea călugărilor şi preoţilor au căzut victime ale atacurilor teroriste inamice îndreptate împotriva oraşelor Palermo, Napoli, Milano, Castel Gadolfo și Monte Cassimo. Printre preoții catolici răniți de schije se află și arhiepiscopul de Palermo, cardinalul Lavitrano. Activitatea căilor ferate germane in teritoriile ocupate şi in Reich Dresda. 29 (Rador). — D. dr Donomuehler, ministrul comuni-, naţiilor Reichului, a declarat Vineri, cu prileul deschiderii unei expoziţii intitulate „Acţiunea da război a căilor ferate ale Reichului”, expoziţie care grupează circa 450 de tablouri, desenuri şi fotografii, datorită unor pictori şi reporteri de război prin care se ilustrează activitatea căilor ferate în teritoriile ocupate şi in Germania, că multe mii de funcţionari din căile ferate au urmat de aproape armatele victorioase In teritoriul inamic, la vest şi la est . Sarcina lor era de a aproviziona trupa dei lupte, cu muniţii, alimente şi materiale şi de a readuce în Germania pe răniţi, bolnavi şi cei aflaţi în permisie. Aceşti oameni au găsit căile ferate distruse de inamic. Trebuia să se asigure prin mijloacele cele mai rudimentare traficul pe calea ferată în teritoriul nazist. În afară de aceasta, au trebuit înlăturate neînchipuitele greutăţi ivite din cauza iernii aispre din 1941—1942. Când în vara anului 1942 instalaţiile au fost reparate prin sforţări treptate, au apărut bandele sovietice şi cu ele un nou Inamic înverşunat. In lupta ce a trebuit dusă împotriva acestor bande s’a format tipul de „muncitor din căile ferate înarmat”, pentru a-și asigura propria-i apărare. In urmă, d. dr. Donpmueller a evocat opera muncitorilor din căile ferate de la vest, operă care e simbolizată prin noţiunea „Zidul Atlanticului” it Librăria „UNIVERSUL anunţă onorata sa clientelă că a primit un nou transport de CASETE şi MAPE cu plicuri şi hârtie din străinătate. Magazinul deschis între orele 7-12 şi 14-19 SUFLETE DE ROMÂNCE MERGEŢI ŞI SPUNEŢI CĂ A ÎNVIAT DOMNUL de Preotul MIHAIL BULACU Dumnezeu a lăsat în sufletul femeii gingăşia sentimentului nobil al iubirii, care atunci când este bine şi temeinic educat este statornic, nu numai în consolidarea căminului familiei, dar şi în acţiunile filantropice de mari şi frumoase realizări sociale. Iubindu-şi familia, femeea înţelege să-şi iubească tot aşa de mult patria şi neamul, în care familiile se integrează în mod normal, precum se integrează in mod armonic ramele cu faguri în acelaş stup de albine. Sentimentul patriotic şi de sacrificii eroice în domeniul adevărului, binelui şi frumosului, se desvoltă în sufletul tânărului, prin această afinitate pilduitoare a mamei. De aceea în confesiunile lor scrise, marii eroi ai credinţei, ai ştiinţei, ai culturii în genere, ai artei şi ai jertfei pe câmpul de onoare pentru patrie, amintesc cu evlavie ceea ce datoresc neuitatelor lor mame. Prin aceasta se confirmă adevărul etern, că mama este educatoarea sublimă, creată de Dumnezeu cu aceste mari calităţi, iar instituţiile şcolare educative vin să continue şi să amplifice această operă, pe aceeaşi bază temeinică, iubirea pentru tinerele suflete, cu dorul şi zelul nesecat, de a le duce către desăvârşire. In atmosfera de clipe eroice, prin care trece Neamul românesc în această vreme de ameninţări năpraznice, sufletul de mamă, cu iubire de copil, de famailie, de ostaşi, de patrie, se simte vibrând cu putere în alinarea suferinţelor de tot felul. Răniţii din spitale, refugiaţii, evacuaţii, sinistraţii, orfanii şi toţi cei îndureraţi, găsesc în sufletele de bune românce mângâere şi alinare, de mame şi bune surori, radiind din suflete o nobilă şi supremă iubire a aproapelui. Când fraţii Basarabeni şi Bucovineni veneau cu trenurile de refugiaţi, trecând prin gări, găseau o mână iubitoare întinsă cu primele ajutoare de hrană. In gara de Nord, până în clipele primului bombardament, doamne din elita Capitalei îşi riscau viaţa, pentru a aduce asistenţa şi ajutorarea necesară fraţilor Români îndureraţi şi suferinzi. La rândul lor profesoarele prezente la catedră până în ultimele clipe ale furtunii năpraznice, au căzut în adăposturi lângă propriile lor eleve. Iar astăzi în echipele funcţionarilor, multe femei îşi poartă eroic cu dânzenie misiunea serviciului în Capitală, conştiente că-şi fac datoria pentru patrie. Nu mai vorbim de atâtea soţii, cari nu-şi părăsesc soţii, atâtea mame cari rămân lângă fiii lor oşteni, cu asistenţa maternă, permanent ocrotitoare. Adică se repetă ceea ce scria odinioară poetul nostru Gheorghe Coşbuc, despre o mamă pe drumul Plevnei: „Dragi creştini, voi unde mergeţi? Aveţi milă şi tordurare, eu mă ’ntorc eu voi acolo la băiatul meu, în foc!” Iată de ce în apelul regal al M. S. Reginei Elena către toate asociaţiile femenine din ţară, unificate mai presus de statutele respective, prin armonia simfonică a concertului patriotic al Românismului, vedem retrăind duhul eroismului strămoşesc al doamnelor şi domniţelor de odinioară, despre care vorbeşte aşa de elogios Istoria Românilor. Acesta este omagiul cuvenit tuturor sufletelor de bune românce, şi Duminica dedicată femeilor biblice cari au avut curajul să meargă la mormântul Domnului Hristos, înaintea tuturor, în noaptea Sfintei învieri, îngerul Domnului le-a trimis să Ie spună şi vecinilor, că Iisus Nazarineanul cel răstâgnit a înviat cu adevărat. O femee l-a văzut pe Domnul înviat, cea dintâi dintre muritori. Fie ca şi curajul eroic al bunelor românce şi mâna lor creştină ocrotitoare să fie prevestirea angelică a izbăvirii Neamului, de suferinţele grele prin care trece. Pentru d. director al soc. de radiodifuziune Mai mulţi cetăţeni sinistraţi de pe urma bombardamentelor aeriene, cari şi-au schimbat domiciliile în provincie au cerut susa fpendarea abonamentelor la radio. ■ Funcţionarii însărcinaţi cu primirea acestor cereri pretind plata abonamentului pe trimestrul în curs cu toate că abonaţii nu se mai folosesc de aparatele lor încă de la 4 Aprilie. Având în vedere aceste cazuri de forţă majoră care îi obligă să ceară suspendarea, credem că este nevoie să se dea instrucţiuni suplimentare către toate organele în subordine, să primească cererile fără a se mai pretinde vre-o plată mmm ÎNTÂMPLĂRI din capitală ACCIDENT DE CIRCULAŢIE Un vagon de tramvai de pe linia 26, — condus de vatmanul Pandeli I. Dragomiir, — în timp ce trecea pe calea Dudești, prin dreptul căminului de zi, a lovit pe locuitorul Toma Traian, din comuna Apărătorii Patriei, str. General Eftemia Grigorescu nr- 95, trântindu-i jos de pe bicicletă, accident în urma căruia s’a ales du răni la cap şi fractura piciorului drept dela gleznă. Cu o ambulanţă a „Salvării” accidentatul, în stare gravă a fost transportat la spitalul militar ,,Regina Elisabeta” unde a fost internat. SFÂRŞITUL UNUI ALCOOLIC Vineri pe la ora 5 dim. a fost găsit pe str. Lânăriei, cadavrul unui om în vârstă ca de 60—65 ani, prost îmbrăcat In urma cercetărilor făcute de către comisarul de serviciu dela circumscripţia poliţienească respectivă, s’a putut stabili că e vorba de un vagabond, cunoscut doar sub numele de Gheorghe și care era alcoolic în ultimul grad. Din ordinul d-lui procuror de serviciu, cadavrul a fost transportat la „Institutul medico-legal”. UNIVERSUL RADU iefteneşte viaţa CALEA VICTORIEI, 81 Lei 525 Iţică pentru cămăşi bărbăteşti 100% bumb. Lei 647 Sifon bom. it. Lei 642 Muselin imprimat pentru rochii Lei 729 Mătase lav. p. lingerie Lei2072 Sifon ptr. cearceafuri ISO cm. lat Lei 765 Costetină „934 Chantong Lei2629 Sifon ptr. cearceafuri 220 cm. lat Lei 1439 Stofe „ 1605 Casa cu dungi p. rochii p. rochii colori moderne 2067 Broche p. plăpumi !a 180 cm. lat ŢĂRANI şi LUCRĂTORI Găsesc: AMERICA, ATICA, STAMBA şi alte mărfuri necesare Reg. Corn. 908/933 392 Banca Populară „Bucur Ciobanul” ţine adunare generală la 29 şi 30 Aprilie 1944 la ora 9 dimineaţa la Şcoala Primară de băeţi No. 17 Calea Griviţei 56 37 1 ---------------------------------Puia Caloianu şi Vet.Locot. Dr. IOAN MOTICA logodiți 5 44 ♦♦ 444444444444 Efectuăm TRANSPORTURI în provincie cu autocamioane Telefonaţi 5.59.27 4-44-4-44-44441 44 4444444444 HERNIE Bandajul fără arc SALVATOR cordon cu părți elastice, pelete flexibile, reţine hernia perfect fără apăsare, fără deplasare, fără iritare Prospecte şi demonstrarii Aplicarea bandajelor între 3—6 SANITARA ROMANA S. A.- SECTIA BANDAJE B-dul Elisabeta 10, Bucureşti Telefon 3.43.83. Reg. Com. 18/911 400? 4444444444444444444 ♦♦♦»4 abonaţi stint rugaţi ca la " ' ‘ nb! Domnii orice reclamaţie sau schimbare de adresă să binevoiască a se trimite eticheta cu care primesc ziarul, iar spre a fi prompt serviţi, la reînuirea abonamentului sa lipească pe cuponul mandatului poștal eticheta abonaimp. p. rochii imp. p. rochii 4444444444444444444444444444444444444444444444444 Circulaţia vehiculelor înainte şi după alarmarea aeriană Pentru orientarea publicului asupra condiţiilor de circulaţie a vehiculelor înainte şi după alarmarea aeriană, se dau mai jos următoarele lămuriri: a) înainte de alarmare In tot cuprinsul ţării circulaţia vehiculelor de tot felul (auto, hipo, remorci, etc.), pe timpul nopţii nu se poate face decât cu luminile camuflate, potrivit instrucţiunilor date anterior. — Se atrage în special atenţiunea posesorilor şi conducătorilor de autovehicule, că deschiderile husselor de la faruri, nu pot fi mai mari de 8/2 cm. și așezate sub centrul focarului de lumină; deasemenea ca aceste deschideri trebue la rândul lor să fie camuflate prin foi de celofan de culoare albastră. — Autovehiculele care folosesc faruri speciale sistam „Notek” le vor avea astfel instalate, încât fascicolul luminos să fie proectat în faţa maşinii, până la o distanţă de maximum de 10 m . Cei ce folosesc aceste faruri vor avea în permanenţă aprinse şi cele două faruri din faţă, camuflate conform instrucţiunilor de mai sus. — Toate farurile şi proiectoarele suplimentare în afară de cele două din faţă prevăzută de constructori, trebuiesc îndepărtate, circulaţia autovehiculelor cu aceste faruri sau proectoare— chiar dacă nu sunt folosite — fiind interzisă. — Fac excepţie de la această regulă autovehiculele: Casei Regale, ale Conducătorului Statului, pompierilor şi salvării. b) La prealarmare Semnalul de prealarmare nu schimbă nimic din regulile de circulaţie de mai sus, mişcarea vehiculelor fiind liberă până la darea semnalului de alarmă. — Se atrage numai atenţiunea autorităţilor şi particularilor cari la semnalul de prealarmare trec în dispersiune în afara oraşelor, că acest semnal de prealarmare dându-se cu 20 de minute înainte de alarmare, au tot timpul să iasă din oraş până la acest din urmă semnal, astfel că nu este cazul a întrebuinţa viteze excesive, a călca regulile de circulaţie şi a provoca panică în public prin goana nestăpânita pe străzile oraşelor. — Cei cari vor fi prinşi că trec peste aceste reguli de atitudine legală şi morală, vor fi opriţi şi arestaţi ca provocatori de panlică. c) După alarmare Semnalul de alarmare, chiar atunci când n’a fost precedat de un semnal de prealarmare, indică momentul în care circulaţia vehiculelor trebue să înoateze. — Singura mişcare pe care organele poliţiei şi alle Apărării Pasive o mai pot îngădui vehiculelor, este aceia de dispersare locală, în timp de maximum 2-3 minute, în cazurile când constată că semnalul de alarmare a prins anumite aglomerări de vehicule pe arterele principate de comunicaţie. — Vehiculele surprinse de darea semnalului de alarmă pe şosele, în afara oraşelor, sunt obligate a se opri şi dispersa în lungul sau în afara şoselelor, de îndată ce iau cunoştinţă (de la posturile de control de pe şosele), că localitatea înspre care se diriejază, se găseşte sub stare de alarmă. — Toate vehiculele oprite vor trebui să stingă luminile, iar ocupanţii să se adăpostească în cele mai apropiate adăposturi. — Nu pot circula după darea semnalului de alarmă decât vehiculele utilizate în interesul apărării pasive. — Aceste vehicule vor fi recunoscute după următoarele semne: Pe timpul zilei. — Un fanion triunghiular de culoare galbenă, cu litera „A“ în mijloc, fixat pe aripa dreaptă din faţă. Pe timpu nopţii. — Pe lângă fanionul de mai sus, două lumini violete la partea de sus a caroseriei, de o parte şi de alta a conducătorului. — Atât ziua, cât şi noaptea, conducătorii acestor vehicule sunt obligaţi a avea asupra lor permisele speciale de circulaţie pe timpul alarmei, eliberate de Comandamentul Apărării Pasive. Cu începere dela 10 Mai a. c. nu vor fi admise a circula în condiţiunile excepţionale arătate mai sus, decât autovehiculele al căror fanion poartă sigiliul Comandamentului Apărării Pasive. S'A GĂSIT O VITA RĂTĂCITA Gardianul public loan St Aurelian cu seria 1992 a adus la circumscripţia 14 poliţienească, o vacă albă, în etate ca de 4—5 ani, cu coamele mari, care a fost găsită, rătăcind fără stăpân, pe şoseaua Vitan de către fruntaşul jandarm Lupu loan. ----------©♦©—— Deja Institutul matematic român Institutul matematic român înştiinţează pe profesori, ingineri, ofiţeri, studenţi-inginieri, eleviofiţeri şi elevi de liceu, că se găsesc sub tipar şi vor apare în volum, trei Note prezentate la Academia Română de d. prof. Dimitrie Pompeiu şi trei Memorii desvoltătoare publicate în buletinul ,,Politehnicei“ din Bucureşti, despre „Marea teoremă a lui Fermat“, de prof. Neculai Radliş. Profesorii şi profesoarele de matematici din învăţământul superior şi secundar sunt invitaţi să comunice institutului, în str. Ankara 5, București 3, adresele actuale pentru a primi în omagiu câte un exemplar. ----16---- CARTEA ROMANEASCA“ S. A. Calea Moşilor 62-70. Reg. Com. No. 511-Soc. (Ilfov) Telefon 5.70.79 Anunţă onorata sa clientelă că a pus în vânzare în librăria reorganizată din Calea Moşilor 62—70 (fostă librăria Sfetea) un nou transport de CĂRŢI STRĂINE, BICICLETE NEGRE ŞI COLORATE, CĂRUCIOARE STRĂINE PENTRU COPII fiind complet asortată și cu articole pentru birouri, papetărie și rechizite pentru autorități. . 6333 _ SOCIETATEA de TELEFOANE Angajează de urgență operatoare la mașini de contabilizare sau dactilografe cu practică. înlocuirea GEAMURILOR, VITRINELOR şi se face rapid şi practic, cu UŞILOR „PLACAJE” şi „PANELE” materiale solide şi economice. Pentru orice cantitate, adresaţi-vă la 99EXOTA” ş.a.). Depozite (Str. Negru Vodă No. 7, tel. 3.32.46—4.74.92 (Şos. Mihai Bravu,No. 13, tel. 2.55.88 (Calea Griviţei No. 284, tel. 7.32.38 în Bucureşti Lăzi de Evacuare speciale, precum şi lăzi de ambalaj pentru industrii, instituţii publice, particulari etc. livrează prompt, din depozit: „VORONEŢUL“, Şos. Pantelimon 273. Telefon 1.35.04. Marfa se predă la domiciliu: 4004 BANCA DE CREDIT A MESERIAŞILOR aduce la cunoştinţa onoratei sale clientele că şi-a mutat provizoriu sediul la Banca Naţională (PALATUL CHRISOVELONI) Strada Lipscani 16, Loco. Orele de serviciu sunt de la 7—10 dimineaţa. DIRECŢIUNEA 4 44 44-4 4-14»»4 4-4444+-»+-»4»«»44 444-444 4 44444444 44 4 ♦ 4 4-Pentru stingerea bombelor incendiare procurativă renumitele aparate „POMPIER“ Soc. A. C. S. A. Bd. I. C. Brătianu 7 Telefon 3.21.81 698 DE VANZARE STUDEBACKER PREZIDENT, FIAT 1939, PLYMOUTH 1938 6 cilindri, toate în perfectă stare, cauciucuri aproape noi. Adresați „AUTOMAR“. Luterană 25—Telef. 4.93.94; 2.23.09 4006 C. E. C. CASA NAŢIONALA DE ECONOMII ŞI CECURI POŞTALE 9 1 MAI 1944 SUCURSALA C. E. C. SIBIU pentru toate operaţiunile de economii şi cecuri. Sucursala va ţine conturile libretelor de economii şi conturile de cecuri ale titularilor din judeţele: Sibiu, Făgăraş, Târnava Mare, Braşov, Târnava Mică, Albă şi Turda, precum şi conturile titularilor de librete din judeţele cedate: Năsăud, Cluj, Someş, Ciuc, Odorhei, Tre Scaune, Maramureş, Mureş, Sălaj şi Satu Mare Titularii de conturi din raza acestei sucursale vor trimite, începând de la 1 Mai 1944, toată corespondenţa către C.E.C. (inclusiv cecurile emise) la C.E.C. — Sibiu. Până la complecta amenajare a ghişeelor, publicul din Sibiu va fi servit de oficiile poştale din localitate. 6307 deschide la Societatea „CHIBRITURILE“ BUCUREȘTI AVIZ IMPORTANT „Din cauza restrângerii mijloacelor de transport Pentru ca aprovizionarea cu chibrituri a Capitalei să se facă în mod suficient, Societatea „Chibriturile“ a înfiinţat pentru un moment 7 depozite de distribuţie: 1. Fabrica de Chibrituri Filaret (Sect. Albastru). 2. Str. Atena No. 11 (Sect. Galben). 3. Cal. Rahovei No. 53 (Sect. Albastru). 4. Str. 13 Septembrie No. 74 (Sect. Albastru) 5. B-dul Banu Manta No. 64 (Sect. Verde). 6. Str. Traian No. 85 colţ cu Str. Lucaci No. 75 (Sect. Negru). 7. Cal. Dorobanţilor No. 133 (Sect. Galben), de unde Domnii debitanţi, comercianţi şi detailişti cari posedă cartelă de aprovizionare se pot aproviziona în fiecare zi între orele 9-13 şi 15-19. Vânzarea se va face numai în pachete întregi de la 100 cutii în sus. Domnii debitanţi şi comercianţi se vor prezenta la aceste depozite cu cartela de aprovizionare pentru a se trece cantităţile cumpărate de ei Comercianţii, cari până astăzi nu posedă cartelă de aprovizionare, vor putea fi de asemenea aprovizionaţi, prezentând certificatul Camerei de Comerţ de înscrierea firmei, eliberându-li-se imediat cartelă de aprovizionare. Eventuala înfiinţare de alte nouă depozite se va anunţa la timp“. TRANSPORTURI de persoane mărfuri bagaje CUautocamioane și turisme perfectă stare în toată țara execută MIHAILESCU Str. Stelea Spătarul 17 apart. 40 Telefon 6.15.34 COFETĂRIA J. NESTOR «I STEL. VOICULESCU & GEORGE COCORĂSCU Anunţă Onorata sa Clientelă redeschiderea magazinului şi a localului de consumaţie în ziua de Joi 4 Mai 1944. Tot deodată se comunică şi personajului plecat să se prezinte la serviciu în ziua de Marţi 2 Mai 1944 ora 7 dimineaţa 13 r-frf -V »■»•» *■ ^ A A ♦ 4. ^ . AMZA-AUTOMOBILE BĂNEASA Reg. Cont. 1777/942 angajează imediat mecanici şi lucrători mecanici, fierari, electricieni şi şoferi foarte bine plătiţi nemotorizabili. Prezentarea zilnic la Atelierele Băneasa în orele de lucru. De vânzare Moşie Situată favorabil Banat în apropiere de Timişoara, suprafaţa 662 pogoane pământ arabil şi pădure, având toate clădirile, instalaţiunile, maşinile agricole necesare unei exploatări intensive, la preţul global de lei 75 milioane, inclusiv inventarul viu şi mort La ziar sub „Banat“ 164 T. Transporturi provincie CU AUTOMOBILE PERFECTE Vânzări-cumpărări de automobile şi motociclete. Auto Reprezentanţă Calea Dorobanţilor 85. Tel. 2:60.00. TRANSPORTURI cu AUTOCAMIOANE In provincie — evacuări şi loco. Intrepozitari de mărfuri în magazie de zid execută prompt „CE TECE“ S. A. R. Str. Academiei No. 29, Etaj II. Telefon 4.96.20. 706 TRANSPORTURI executări cu autocamioane mari, individuale și colective, precum și cu limuzine. Adresați: Soc. „COMIN“, Cal. Victoriei 101. Telef. 5.66.98 și 5.04.79. 4005 evacuări cu autocamioane proprii și autoturisme execut în provincie. Telefon 2.55.65 (proprietarul mașinilor). 6621