Universul - Provincie, octombrie 1944 (Anul 61, nr. 269-294)

1944-10-01 / nr. 269

2 UNIVERSUM Cu nemărginită durere, fice, fii, gineri, nurori şi nepoţi, anunţă parastasul de 6 luni al părinţilor lor, decedaţi în urma groaznicului bombardament din 4 Aprilie 1944 Maria Mihulescu şi Gheorghe Mihăilescu Şi roagă să binevoiţi a lua parte la slujba religioasă ce se va oficia la Bis. Sf. Niculaie Vlădica din Bd. Maria. 82 + îndureraţi: Magdalena Ionescu mamă, Buiu şi Bebe copii, Zoica şi Al. Brunetti, Virginica Popescu-Buia şi Gică Buia, fiice şi gineri, precum şi familiile Col. Th. Niţulescu, Gh. Gr. Marinescu şi A. Tomaşescu, anunţă încetarea din viaţă a scumpei lor Elena Popescu în vârstă de 53 ani) înmormântarea va avea loc in ziua de 29 Sept. orele 2 p. m. la cimitirul Sf. Vineri, în capela căruia se află depusă. Rugaţi-vă pentru dânsa! 84 Cu aceiaşi nemărginită durere d-na Ecaterina G. Cristache anunţă parastasul de 1 an al bunului şi blândului meu soţ Cristache Grigore Invalid din Războiul 1918—1919 Mare mutilat Slujba va vea loc în ziua de 30 Sept. Sâmbătă în biserica Târcă Vitan şi de acolo la cimitirul laCorul Nou, Dudeşti. 77 Pani şi Toto Negură, Vera şi Dică Ionescu cu aceiaşi mare durere anunţă că au trecut 6 luni de când au pierdut tot ce au avut mai scump pe micul şi adoratul lor copil şi nepoţel Gigi Negură elev cl. VII Liceul Bârlad Parastasul se va oficia Duminică 1 Octombrie în Hunedoara. 81 Zdrobiţi de durere: Emil soţ, Didi şi Puiu copii, Ana mamă, Steluţa noră, precum şi familiile înrudite anunţă moartea scumpei lor MARI STEGER in etate de 58 ani decedată în noaptea de 27/28 Septembrie a. c. înmormântarea va avea loc Vineri 29 Sept. a. c. ora 4 p. m. Corpul neînsufleţit se află depus în capela cimitirului Bellu catolic. 15 S’au scurs trei luni de cumplită durere şi adâncă jale de când scumpul şi dragul nostru unic fiu şi frate MIŞU FABIUS Student la Politehnică ne-a părăsit ucis în bombardamentul din 28 Iunie 1944. Slujba pomenirii sufletului lui bun şi blând se va face Sâmbătă 30 Sept. 1944 ora 15 la Biserica Popa Rusu şi Cimitirul Bellu. 87 Cu sufletele pustiite de dor şi groaznică durere, nefericiţii părinţi anunţă, colegilor, prietenilor şi rudelor, parastasul de 201 ani al singurului lor copil Angheluş Anghelescu ING. AGRONOM SLT. REZERVĂ care se va oficia Sâmbătă 30 Sept. ora 10, în sfânta Biserică Batişte, cimitirul Reînvierea şi Pâinea Zilnică, Romană. 13 . Adânc îndureraţi: Paulina, soţie, Nella, Adolf, şi Willy, copii. Ancuţa şi Kostek, noră şi ginere, Alex, şi Eduiard, nepoţi, Iosefina Frieda, şi ■Sans, surori şi frate, Gabriela, nepoată, Risa şi familiile înrudite anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor Melchior Barteş in etate de 65 ani decedat în ziua de 27 Sept. 1044 înhumarea va avea loc Vineri 29 Septembrie 1944 ,ora 10 dim. la Cimitirul evan.eltu Bellu + Paulina soţie, Emilia Petrescu, Eugenia şi dr. Gh. Alexiu, fiice şi ginere, Zoica B. Secăreanuu soră, cu mare durere anunţă încetarea din viaţă ascumpului lor Mihail B. Secăreanu INGINER SILVIC PENSIONAR In etate de 81 ani înmormântarea s’a făcut In ziua de 18 Sept. ora 16 la R.Vâlcea. 8697 Cu aotiaşi mare durere Maria soţie, Camelia fetiţa lui adorată împreună cu fratele, surorile, cumnatele şi cumnaţii, nepoţii şi nepoatele anunţă parastasul de 40 de zile al scumpului şi bunului lor Florian Mihail proprietar agricol care va avea loc Duminică 1 Oct la Cocargea judeţul Constanţa şi roagă pe cei ce l-au iubit să ia moarte. 42 Căpitan Măruţă Nicolae din Bucureşti Aleea Arhiducesa Ileana 27, cu aceiaşi neţărmurită durere şi cu sufletul chinuit de cea mai sfâşietoare suferinţă, anunţă rudele, prietenii şi cunoscuţii că s’au scurs 6 luni de când în suferinţă şi singurătate îşi plânge pe scumpii şi in veci neuitaţii lui soţie şi unicul fiu ARISTIŢA (ANA) N. MĂRUŢĂ şi SUB.LOCOT. NICOLAE (NICUŞOR) N. MĂRUŢĂ Omorâţi de bombardamentul aerian din 4 Aprilie 1944 şi găsiţi îmbrăţişaţi la subsol sub dărâmăturile locuinţei. Un parastas pentru pomenirea şi odihna sufletelor lor blânde şi bune se va oficia printr’un serviciu religios Sâmbătă 30 Septembrie 1944 ora 7.30 atât în Biserica Regina Maria din Parcul Regina Maria situat în spatele Cimitirului Sfânta Vineri, cât şi la locul lor de veci în acelaşi Cimitir şi acasă.________34 Cu aceiaşi nemărginită suferinţă Nicu Manolescu Maria Antonescu familia avocat C. C Brăiescu precum şi familiile înrudite anunţă parastasul de 6 luni dei a pierderea scumpei lor: soţie, fică, soră şi cumpătă Antoinette Manolescu născută BRAIESCU ucisă în floarea vârstei în bombardamentul de la 4 Aprilie 1944. In fiecare clipă mă gândesc la tine scumpă şi devotată soţie, te văd şi-mi amintesc de viaţa fericită ce am avut-o împreună. Destinul nemilos mi te-a răpit, dar tu trăieşti în sufletul meu plin de amărăciune. Şi un an şi 9 luni de la pierderea bunei şi prea iubitei mele mamă Ecaterina Manolescu PENSIONARĂ Slujba religioasă va avea loc la Biserica Precupeţii Vechi Str. Romană la orele 10 a. m. Sâmbătă 30 Septembrie a. c. Rugaţi-vă pentru sufletele lor bune. ___________ 33 .Cu aceiaş nemărginită durere Locotenent Adrian Stănescu soţ, Bujorel fiu, Titina şi Iancu socrii. Sofia mamă, Camelia cumnată, Valentin şi Titi cumnaţi, anunţă că s’au împlinit şase săptămâni de când a plecat pentru totdeauna de lângă noi, după o scurtă dar grea suferinţă draga şi scumpa noastră VIORICA Parastasul pentru odihna sufletului ei bun se va oficia Sâmbătă 30 Septembrie crt. la Biserica Sfinţii Arhangheli din Com. Ţânţărenii- Dolj . Comandorul Const. R. Dobrescu, cu aceiaşi durere anunţă că se împlinesc 6 luni, de când în suferinţe şi singurătate îşi plânge pe scumpa şi blânda lui soţie J ANETA Cdor C. DOBRESCU Născută MANDAI I omorâtă în braţele lui de bombardamentul aeran din 4 Aprilie c. Şi roagă familia, rudele, prieteni şi cunoscuţii cari au iubit-o, să ia parte la parastasul de 6 luni care se Slujeşte Sâmbătă 30 Sept. ora 11 în sf. Bis. sf. Iile din Calea Rahovei şi la Cimitirul Bellud vH fig. 72 ora 12. 238 D-l Michel Boscoff, D-na Marie Gr. Trancu, D-l şi D-na Ing. loan Trancu, D-l şi D-na Ing. Petruş Dumitraşcu cu copiii. D-l şi D-na Alexandru Bertumé, Domnişoara Anişoara Trancu, D-l Mihai Trancu, precum şi familiile înrudite, anunţă cu aceeaş durere că împlinindu-se un an dela pierderea prea scumpei şi neuitatei lor mame, bunici, străbunici, cumnate şi mătuşi ANA J. BOSCOFF s’au celebrat slujbe pentru odihna sufletului ei la Biserica Icoanei şi la Pâinea Zilnică din Bucureşti, precum şi la Biserica Sf. Treime din Câmpina, Joi 28 Sept. 194471 Dora Colonel Plesnila cu acesată durere anunţă parastasul de un an al mamei sale Florica N. Rădulescu care va avea loc Sâmbătă 30 Sept a. c., orele 9 la Biserica St Maria, în spatele Cimitirului St-la Vineri. 34 In veci indureraţi, familiile Ioniţă, Gheorghe şi Niculae Popescu- Pucheni Muscel, părintele Ifrim Popescu, păr. Minciunescu, slt. şi It. Minciunescu, N. Buduluca şi Leana C. Câmpul-Lung Muscel VChiţulescu, Florică Tăriu, precum şi familia şi Gh. Castriş, cunoscuţi şi prietene ce au cunoscut-o cu durere anunţă parastasul de 6 luni a fiicei lor, Stea I. Popescu în etate de 19 ani răpită dintre noi în floarea vârstei, plină de viaţă în ziua de 4 Aprilie a. c. In urma bombardamentului aerian, Sfânta slujbă şi parastasul se va oficia în ziua de 30 Septembrie a. c. în comuna ei natală Pucheni-Muscel şi la cimitirul Calvin-Giuleştină cu alţii în aceiaşi zi, unde a fost înmormântată impreu- Rugaţi-vă pentru dânsa, şi fie-i ţărâna uşoară. Mămica ta se roagă mereu pentru tine. 57 Implinindu-se şase luni de la moartea scumpei noastre Marioara I. Ivan (născută Ştefănescu) Cu aceiaş durere, familia, anunţă parastasul pentru odihna sufletului ei blând, cât şi pentru devotata Floarea cu fiul ei Victor, răpuşi cu toţii, de bombardamentul din 4 Aprilie 944. Pomenirea va avea loc Sâmbătă 30 Septembrie a. c. în comuna Bilciureşti jud. Dâmboviţa.________25 Cu aceiaşi nemărginită durere şi în veci nemângâiaţi Ion şi Constanţa părinţii împreună cu fraţii aduc la cunoştinţă că s’au scurs 3 ani de lacrimi de când unica lor fiică după o lungă şi grea suferinţă a trecut în lumea drepţilor Marioara I. Moisescu In vârstă de 18 ani Sâmbătă la ora 9 se va oficia parastasul pentru sufletul ei bun şi nobil in biserica Cuţitul de Argint şi apoi la cimitirul Belu figura 103. Marioara dragă cu inima sfâşiată de durere măicuţa ta te caută şi te strigă mereu. Marioara copil scump pentru ce ne-ai sdrobit sufletele noastre. Dormi în pace. 64 O măicuţă nenorocită, care nu-şi va găsi liniştea sufletului decât lângă aceea care a fost totul pentru ea, anunţă tuturor ce au cunoscut şi iubit, pe lumina şi fericirea vieţii ei că, de când a fost răpită în groasnicul bombardament din 4 Aprilie, în plină fericire, numai la 4 luni de căsătorie Florentina Petrescu Avocat (n. DUMITRESCU) Păpuşa mamii. Parastasul pentru sufletul ei scump şi drag va avea loc mâine 30 ort. ora 10 d. m. în Bis. Blrna Samariteană în str. Buna Samariteană nr. 5.______________ 10 Cu Inimile sfâşiate de aceeaşi groasnică durere pentru totdeauna Nicuşor soţ şi fiu, Angela şi Lt. Col. Dr. Andreşciuc părinţi şi cuscri, anunţăm celor ce au cunoscut pe scumpele şi în veci neuitatele noastre Florentina Petrescu Avocatui Maria Petrescu că se împlinesc 6 luni de când au pierit în groasnicul bombardament din 4 Aprilie. Pentru odihna sufletelor lor dragi, se va oficia un parastas, mâine, 30 crt. ora 10 d. m. în Bis. Buna Samariteană în str. Buna Samariteană, fosta Piaţa Floreasca, tramvaiul 5. 11 Rodica Şi Inginer Aurel Marinescu cu Mariana şi Liliana cu acaiaş durere anunţă parastasul de 40 zile pentru iubita lor măicuţă şi bună Aspasia D. Marinescu (născuta DIMITRITI BIŢU) Parastasul va avea loc Sâmbătă 30 Sept. 1944 ora 10 a. m. în biserica Sft. Elefterie (veche). 44 Parohia Dudeşti-Cioplea anunţă parastasul de şase luni al bunei creştine şi donatoare Agripina N. Temelie Care se va oficia Sâmbătă 30 Septembrie 1944, orele 9 dim, în Sf. Biserică şi la Cantina Asociaţiei „Patriarhul Miron”. 72 Cu aceiaşi profundă durere copiii, gineri şi nepoţi anunţă parastasul de 1 an de la moartea scumpei şi bunelor mame şi bunice Paraschiva Lucacescu care va avea loc Sâmbătă 80 Sept. 944 ora 9 dim. la Biserica Delea Veche şi apoi la Cimitirul Bălăneanu.________________________32 + D-tru Poruşnicu soţ, Rodica şi Costinel fii, cu Inima îndurerată anunţă rudele şi cunoscuţii pierderea iubitei lor, soţie şi mamă, Florenţa-Rica Poruşnicu de 33 ani învăţătoare, refugiată din Deleni- Botoşani decedată la 2 Sept. 1944 in Proviţa de Jos-Prahova, unde a fost înmormântată provizor. Parastasul de 40 zile, va avea loc la Proviţa în ziua de 14 Octombrie 1944. 22 Doamna Elena Petcu, împreună cu copiii, mulţumesc rudelor, prietenilor şi tuturor acelora, care au luat parte cu flori, prin scrisori şi prin prezenţa lor la durerea ce au încercat prin pierderea iubitului lor soţ şi tată Niculae Petcu şi totodată anunţă parastasul de 40 zile, care va avea loc Sâmbătă 30 Septembrie 1944, ora 11 in biserica Icoanei şi de acolo la Cimitirul Reînvierea. 85 îndureraţi pentru toată viaţa Ion şi Maria Bontoiu, N. Petrescu, Leonte Cornoiu, Gheorghe Bonta, N. Penciu Florentina Calafeteanu anunţă parastasul de 40 zile ce va avea loc la Cimitirul Militar Ghencea Sâmbătă 30 Septembrie a. c. al unicului lor fiu nepot şi văr Ionel I. Bontoiu Elev Stagiar din II Transmisiuni Munte, mort In urma bombardamentului German din 24 August 1044 asupra Palatului Regal. 5 Greu lovite de soartă şi în veci nemângâiate Jey soţie, Irina fetiţa lui dragă, cu întreaga familie şi prieteni, anunţă trecerea a 6 luni de lacrimi şi durere, de la pierderea scumpului lor. Ioan M. Sfetculescu Şef contabil C. A. M. mort la datorie în urma bombardamentului din 4 Aprilie 1944. Pentru pomenirea sufletului său bun şi nobil, căruia destinul i-a hărăzit o soartă tragică, se va oficia un serviciu religios in ziua de 39 Septembrie 1044, în biserica Sf. Petru şi Pavel din cartierul C.A.M. Belvedere. Cei ce l-au iubit şi apreciat sunt rugaţi a lua parte. Tăticule scump te chemăm zi şi noapte. De ce neai părăsit aşa de vreme. 1 Valerica şi Pr. Elefterie D. Marinescu părinţi, Nicolae frate, împreună cu rudele, anunţă pe această cale parastasul de 40 de zile pentru scumpul şi neuitatul nostru Gigi E. Marinescu de 24 ani Student în Drept ce va avea loc Sâmbătă 33 Sapt. a. c. în biserica Sf. Spiridon din Craiova la orele 10 şi jum. a. m. şi la cimitirul Ungureni. 53 D-na Eugenia dr. Chinez mamă d. Gh. L. Dimitriu tată, maior d- Gh. Gh. Dimitriu cu soţia şi copii căpitan Florin Gh. Dimitriu cu soţia şi copii, Aurora şi It. col. N. Nicolicescu cu Monica, Florica ci avocat Dussi, fraţi, surori, cumnate, cumnaţi, nepoţi şi nepoate, cu aceiaşi mare durere anunţă că a trecut 1 an de zile de când iubita şi neuitata lor eman.l GEORGETA a încetat din viaţă. Parastasul pentru pomenirea sufletului ei bun va avea loc in ziua de 1 Oct. 1944 la orele 11 dimineaţa la Biserica Adormirea Maicii Domnului din oraşul Constanţa. 56 Cu aceeaş sfâşietoare durere, Mariana I Puşcăşoiu, nefericită soţie, cu micuţa Cormeluţa, fetiţa scumpă a lui Tărticu, anunţă rudele şi cunoscuţii, că au trecut 6 luni, de când şiroaie de lacrimi nesfârşite, curg pentru scumpul lor soţ şi tăticuţ, care le-a părăsit lăsându-le îndurerate pe toată viaţa Ioan C. Puşcăşoiu 39 ani Funcţionar C. A M. Parastasul de 6 luni pentru scumpul lor dispărut se va oficia Sâmbătă 30 Sept. ora 9 şi la Biserica Sfânta Treime-Tei şi la mormânt Cimitirul „Reînvierea” tramvai 17. 80 Situaţia elevilor repetenţi Ţinând seama de Împrejurările actuale, ministerul culturii naţionale a luat următoarele măsuri referitoare la elevii declaraţi repetenţi: Elevii (elevele) care au rămas repetenţi din cauza nereuşitei la o singură materie, vor fi reexaminaţi de o comisie alcătuită din profesorul respectiv, un profesor de aceeaşi specialitate sau de specialitate înrudită, sub preşedinţia directorului, dacă media generală a tuturor celorlalte materii de studiu a fost mai mare de 6. Elevii cari au dat examenul final, sau examen integral în toamna anului curent şi au fost declaraţi repetenţi din cauza obţinerii unor notări insuficiente la una, sau două materii, vor fi consideraţi corigenţi şi se vor prezenta la reexaminare între 20—30 octombrie. Ei nu vor fi insă înscrişi, în caz de reuşită, in clasa următoare, decât în limita locurilor disponibile. Deasemeni nu li se va mai admite reexaminare In caz de nereuşită. Din cauza dificultăţilor de circulaţie mulţi elevi nu s’au putut prezenta la examenele de admitere în cl. I şi V-a. In consecinţă, ministerul culturii naţionale, fixează o nouă sesiune de examene de admitere în cl. I şi V, care va începe la 8 Octombrie. Cererile vor fi adresate direct liceelor unde candidaţii doresc să urmeez cursurile, până în ziua de 7 Octombrie. La această sesiune se vor prezenta şi cei cari s-au prezentat numai o singură dată la acest examen. PREFECŢI A CĂROR FUNCŢIUNE ÎNCETEAZĂ Pe ziua de 30 Septembrie încetează funcţiunea următorilor prefecţi de judeţe din Basarabia, Bucovina şi Moldova: D-lui Stegărescu Dumitru, dela judeţul Bălţi; D-lui col. Dobrescu Dumitru, dela judeţul Cahul; D-lui col. Alexandru Ion, dela judeţul Cetatea Albă; D-lui col. Marinescu I., dela Judeţul Chilia; D-lui g-ral Haştigeanu Nicolae, dela judeţul Lăpuşna; D-lui col. Dimitriu Matei, dela Judeţul Soroca , D-lui g-ral Ionescu Marcel, dela judeţul Tighina; D-lui col. Berechet Florian, dela judeţul Cernăuţi; D-lui col. Popovici Virgil, dela judeţul Hotin; D-lui It.col. Chiriacescu Grigore, dela judeţul Storojineţ; D-lui Priscomir Ioan, dela judeţul Suceava; D-lui col. Tomescu Ion, dela judeţul Baia; D-lui g-ral în rez. Barcan Ion, dela judeţul Dorohoi; D-lui col. în rez. Teodorescu Darie I. Ion, dela judeţul Neamţ; D-lui lt-col. retr. Nicolau S. Gheorghe dela judeţul Fălciu; D-lui Pavlu Panaite, dela judeţul Putna; D-lui g-ral în rez. Dănilă Gheorghe, dela judeţul Tecuci; D-lui col. Zănescu C. Ion, dela judeţul Tutova; D-lui Răşcanu Constantin, dela județul Vaslui.___________ ÎNTÂMPLĂRI DIN CAPITALĂ Incendiul din Pagubele se cifrează Un violent Incendiu a izbucnit Joi dim., la ora 4, în aleea Tonola nr. 10, la depozitul de materiale de construcţie al fabricii „Tonola”, proprietatea d-nei Olga Teodorini. Focul a luat naştere de la o cabană de scânduri ce servea drept locuinţă paznicului Ioniţă Petre din serviciul fabricii. Dându-se de veste pompierilor, ÎMPUŞCATA DE UN NECUNOSCUT Miercuri seara, la ora 7, tânăra Ana Viaşu, domiciliată în str. Vlaicu Vodă nr. 25, a fost găsită într-o cameră a hotelului „Ferdinand”, din str. Polizu, împuşcată de către un necunoscut, din motive ce urmează a fi stabilite de anchetă. In stare gravă, numita, — care e originară din comuna Slivileşti (judeţul Mehedinţi), — a fost transportată la spitalul „Polizu”, unde a rămas internată. aleea Tondla la câteva milioane la faţa locului a sosit după scurtă vreme postul „Cometa” care, după o muncă încordată de câteva ore, a izbutit să stingă incendiul complet Depozitul de materiale — ce nu era asigurat — a fost mistuit aproape în întregime de flăcări, pagubele pricinuite evaluându-se la câteva milioane lei. FURT DE CAUCIUCURI DE AUTOMOBIL D. Pavel Gherghinescu, comerciant, din str. Dr. Iatropol nr. 3, a adus la cunoştinţa circ. poliţieneşti, în raionul căreia domiciliază, următoarele: Miercuri noapte, necunoscuţi, rupând lacătul şi lanţul de la poartă, au forţat apoi uşa garajului, de unde au furat de la automobilul său două roţi complete cu cauciucuri, un cauciuc de rezervă, trei camere de cauciuc, un delio, un dinam şi alte lucruri şi scule. Poliţia face cercetări. CURIER JUDICIAR In legătură cu jurământul avocaţilor Scriam tot la această cronică judiciară că baroul Ilfov — următor recentei deciziuni ministeriale privitoare la jurământul nou de credinţă ce-l vor depune toţi funcţionarii publici, militarii şi membri corpurilor constituite (persane juridice de drept public) — a orânduit normele după care avocaţii se vor prezenta la Decanat spre a presta legiuitul nou jurământ. Cititorii noştri, avocaţi, ne solicită lămuriri suplimentare în legătură cu această solemnitate, pe care ne grăbim să le împlinim. Suntem întrebaţi astfel: ce se întâmplă dacă avocaţii din baroul Ilfov nu se pot prezenta la Jurământ în zilele corespunzătoare „literelor“ respective ? Răspundem : Nimic... Ordinea depunerii jurământului „pe litere" s-a făcut numai spre a se evita aglomerarea şi dificultăţile inerente aglomerării. Cei Interesaţi se pot prezenta însă chiar şi în alte zile. Înainte sau după „litera“ respectivă Suntem întrebaţi apoi: dacă neprezentarea până Sâmbăta viitoare decade sau prejudiciază altcum pe avocaţi ? Răspundem : Nu există nicio decădere, pentru că nu există nici un termen Parchetul, prin rechizitoriul introductiv al d-lui procuror Gatoschi, a pus joi sub rigorile legii penale şi a trimis în judecată corecţională pe următorii infractori: Naghy Ştefan, şofer, din str. General Magheru 31 bis, Traian Mărgineanu, din str. Racotă 19, Aurelian Iancovici, zis Georgescu, mecanic, din str. Turda 158 şi G. Marinescu, şofer, din str. Hagi Ghiţă 67. Cel dintâi este învinuit de furt şi crimă de trafic de cauciucuri de automobile. Om de încredere, în toată palatul. Cei Întârziaţi, din causa de forţă majoră. Vor beneficia desigur de o prorogare a procedurii chiar şi după Sâmbătă 7 Octombrie. In sfârşit, suntem întrebaţi: dacă avocaţii din judeţ sau refugiaţi în alte judeţe pot depune Jurământul sub formă autentică? Această chestiune o supunem, fireşte, şi soluţiei oficiale. Credem totuşi că jurământul fiind un act de mărturie unilaterală poate fi prestat valabil — potrivit ritului respectiv — atât în faţa oricărui tribunal de notariat cât şi înaintea oricărei judecătorii de ocol mixt, rural sau urban. Se cere doar o constatare judiciară a identităţii declarantului şi a prestării efective a jurământului. Jurământul poate fi depus aşadar sub formă de declaraţie autentică şi trimis apoi în original — legalizat sau autentificat — baroula respectiv spre a fi afişată la dosarul Individual. Ar fi chiar nerecomandabil — şi de neadmis — ca barourile să-şi vadă avocaţii pornind pe drumuri, în vremurile acestea, spre Capitală, ca să îndeplinească îndatorirea reînoirei Jurământului potrivit formulei naşterea cuvântului, respectivul primind în pază şi spre folosire autocamionul d-nei Ana Căpitan Vasiliu, văduvă de războiu, a înşelat pe proprietară, fiindcă a păstrat doar şasiul maşinei iar restul — tot ce avea mai bun: piese, cauciucuri etc... — le-a vândut celorlalţi trei coinculpaţi pe preţuri de desfacere generală. Tocmai de aceea ceilalţi trei au fost trimişi şi ei în judecata instanţei represive competente pentru „favorizarea înfracţiunei" (complicitate) şi participare la crimă de trafic de cauciucuri. Om de incredere înşelăciune şi convenţiuni D, prim procuror Zeleş a trimis tot joi, deadreptul în judecata tribunalului corenţional, pe comerciantul Romulus Bălosul, din str. Poenaru Bordea 18. Inculpatul este învinuit de înşelăciune în convenţiuni. Vânduse adică, reclamanţilor Gartenberg şi Brecker, întreg fondul său de comerţ, firma „Rombai“ şi îşi încasase drepturile. Mai azi însă, spre a realiza noul beneficii evident ilicite, a asmuţit asupra cesionarilor nesfârşită serie de mizerii: blocarea mărfurilor în curs de livrare, reclamaţii, etc..., zădărnicidu-le astfel beneficiul convențiunei de cesiune. Au fost trimişi in judecată Tot joi, parchetul a pus sub urmărire penală şi i-a trimis în faţa instanţelor represive de resort, şi pe inculpaţii: Gheorghe Teodoride, antreprenor de binale, din calea Victoriei 2, pentru abuz de încredere săvârşit în dauna reclamantului I. Vlădescu prin aceea că i-a înstrăinat un depozit de lei 100 mii. Micu Attios zis Safta, din bd. Brătianu 30, pentru escrocherie. A pretins anume că este „tare“ la sursele de aprovizionare și i-a promis că-i va procura astfel alimente, dar după ce i-a încasat suma de lei 35 mii pentru primul transport, s’a făcut nevăzut, și Radu Maltezeanu, din str. C. A. Rosetti 25, pentru abuz de încredere (de 80 mii lei) comis în dauna deponentului Mircea Bârsan. ULTIMELE ȘTIRI DIN STRĂINĂTATE (Telegrame primite până la ora 2 după amiează) întâlnirea Churchill - Roosevelt - Stal este plănuită pentru Decembrie Londra, 29 (Rador). — Întâlnirea dintre d-nii Churchill, Roosevelt și Stalin este plănuită să aibă loc în cursul lunii Decembrie. Se pocate ca cei trei oameni de stat să se întâlnească la Torino, anunţă d. FORTAREAŢA CALAIS A FOST CUCERITA Londra, 29 (Rador). — D. Desmond Tighe, trimisul special al agenţiei „Reuter” pe lângă armata a 2-a britanică, a anunţat că fortăreaţa Calais a fost cucerită. Căderea oraşului este Londra, 29 (Rador). — Agenţia germană de informaţii „Transocean” anunţă că noui aterizări de trupe aliate aeropurtate s-au produs joi pe autostrada Nijmegem-Bois le Duc, în scopul sprijinirii operaţiilor pentru lărgirea flancului de vest al coridorului. Bois de Duc se găseşte la 42 km. spre nord de Eindhoven şi la mai puţin de 30 km. de punctul de vărsare al apei Maas. Se semnalează prezenţa forţelor aliate pe şoseaua Nijmegen- Bois le Duc, în apropiere de Oss, la 18 km. de Bois le Duc. Dacă trupele aliate ajung la punctul de vărsare al apei Maas, ele vor izola pe toţi germanii ce se mai găsesc încă în regiunea de la vest a flancului stâng aliat, forţe germane care sunt evaluate între 100.000—120.000 oameni. Se află totdeodată că germanii au încercat să retragă multe dintre forţele lor prin spărtura de la Arnhem-Zuidersee. Comunicatul aliat de JoiconLondra, 29 (Rador). — Regele George a primit următoarea telegramă din partea Reginei Wilhelmina: „Urmărid cu cea mai maare admiraţie rezistenţa magnifică a diviziilor aeropurtate de la Arnheim iminentă. Au fost luaţi prizonieri peste 1.000 de soldaţi germani. Germanii, care continuă să se afle în posesiunea oraşului şi portului, luptă cu îndârjire, iar aterizări de trupe aliate aeropurtate pe autostrada Nijmegen - Dais le Duc firmă ocuparea localităţii Heasch ce se află la 27 km. spre sud de Nijmegen şi la 18 km. nord,vest de Bois le Duc, precum şi a localităţii Mistelrode, aflată cam la aceiaşi distanţă de Bois le Duc şi la 8 km. spre sud de Oss. La sud de Arnhem, trupele aliate ar fi pe cale să lărgească în mod rapid ieşindul lor şi în acest scop ele ar masa puternice efective. Poziţia, care împiedeca înaintarea aliaţilor între Nijmegen şi Arnhem, a fost acum curăţită de toţi soldaţii germani şi coridorul a fost lărgit spre vest. Trupele britanice dintre Rhinul inferior şi Waal atacă în direcţia nord-est, către canalul ce leagă cele două râuri şi ele întâmpină o puternică opoziţie. Londra, 29 (Rador). — După cum se află dela cartierul armatei a 2-a britanice, trupele înaintate engleze stăpânesc acum râul Maes pe o lungime de 14 mile, dela Ouijik înspre sud la un punct aflat la 5 mile depărtare de Boxmoor. Telegrama Reginei Wilhelmina către Regele George al Angliei ţin să Vă exprim profunda admiraţie a poporului Meu şi adâncul Meu regret pentru pierderea unor atât de multe vieţi de tineri eroi. Noi nu vom uita niciodată datoria ce o avem faţă de ei". Trupele germane se retrag şi din Letonia Londra, 29 (Rador). — Intr’p e- I Iul von Hamer a anunţat că „remisiunea agenţiei germane de tragerea sistematică a trupelor ştiri, captată la Londra, coloni- germane din Letonia a început”. DUPĂ EXPUNEREA D-LUI CHURCHILL DIN CAMERA COMUNELOR Declaraţie leaderului partidului laburit, d. Greenwood Wilson Brokudbent, redactorul diplomatic al lui ,ÎDcurly Mail". Sunt luate în considerare şi alte localităţi, deşi aranjamentele finale nu vor putea fi făcute decât după alegerea prezidenţială din America. LONDRA, 29 (Radar). — In cursul desbaterilor care au urmat joi în Camera Comunelor după cuvântarea d-lui Churchill, d. Arthur Greenwood, leaderul partidului laburist, a ţinut să sublinieze „raportul de ansamblu magistral“ făcut de primul ministru. D. Greenwood a declarat că este bucuros de faptul că d. Churchill s-a referit la contribuţia valoroasă a englezilor. El şi-a dat seama că Marea Britanie a suferit de exces de modestie şi că, în vreme ce este generoasă faţă de rolul jucat de aliaţii săi, ea nu face dreptate forţelor britanice. „Marei Britanii nu trebue să-i fie ruşine de contribuţia pe care a avut-o în acest război, a precizat d. Greenwood. Nu trebue niciodată să se uite că noi am fost singura naţiune necucerită care a declarat război Germaniei şi că acesta este demn de cele mai bune tradiţii ale popoarelor iubitoare de libertate". Leaderul laburist a adăugat că nu trebue să se creadă că Anglia şi Dominicanele nu reprezintă o parte din această datorie mondială gigantică. Războiul contra Japoniei este tot atât de mult războiul nostru ca şi războiul Statelor Unite şi, atât timp cât el va continua, noi trebue să aruncăm în luptă tot ceea ce se cere spre a se obţine o victorie timpurie şi completă“. Referindu-se la Franţa, d. Greenwood a declarat că Marea Britanie a încercat un senttiment de satisfacţie spirituală când a văzut trupele engleze şi americane eliberând Franţa de teroarea ultimilor patru anii. In ce priveşte securitatea de după război a lumii, oratorul a declarat că ar fi o greşeală graba prea mare spre a se ajunge la decizii finale. Ajustarea diferitelor concepţii şi puncte de vedere cere timp. In cazul însă când agresiunea şi-ar ridica din nou capul, cele trei mari puteri ar lua conducerea lumii şi în această privinţă aliaţii au şi săvârşit ceva. In acelaşi timp, d. Greenwood speră că aliaţii vor avea de partea lor puterile mai mici. I încheiere, el a spus: „Toţi aliaţii de pe continentul european cred în noi astăzi într’un fel cum nu au crezut niciodată în noi până astăzi“. D. CHURCHILL VEDE RĂZBOIUL DIN EUROPA DURÂND PÂNĂ W 1945 New-York, 29 (Rador). — Corespondentul agenţiei „Reuter" transmite : Declaraţia d-lui Churchill că războiul din Europa va putea continua şi în IMS este socotită aci ca o confirmare oficială a faptului căt aliaţii şi-au dat seama că rezistenţa germană esta de o mai mare amploare decât se aşteptau când s’au apropiat de frontiera Germaniei şi că ea este mai Îndârjită decât anticipau unii comandanţi aliaţi. Toate ziarele americane au taluri cat „D. Churchtt vede războiţii din Europa durând până in IMS”. MARELE INCENDIU DIN FOQANI AU ARS 11 IMOBILE Vtoasaat, w Un vio lent Incendiu a Hraenit «Hel« trecute la magazinul de ceasornicărie Bobos, din etr. L O. Brătianu. Alimentat de vânt și datorită faptului că Upacav An localitat«, flăcării« #sa latine ca repeziciune cuprinzând imobilele învecinate Anam: Biroul de asigurare Rudolf Neiger, frizeria vka atelierul da tocfUrta Madona, restaurantul Grigoriu, Baaaa „Victoria“, librăria V Origrin depozitarul darului „Vatramul“, atelierul argatarului Crângu și bodega „Pui de me“. Deasemenia am farmacia Alaei alinată pa aceeași stradă. Pagubele sa ridică la 15 milionele. Cauzei incendiului nu se cunosc. / .